Niet verliefd?
dinsdag 26 november 2019 om 22:05
Als iemand niet wil denken veel anderen gelijk dat het bindingsangst is. Ik zie hier geen bindingsangst hier. Ik heb iemand gedate met echte bindingsangst en die deed echt niet zo. Die raakte eerder gewoon echt in paniek maar was wel eerlijk en oprecht met me en ging me echt niet een paar dagen negeren. Bovendien pakte hij zijn bindingsangst gewoon aan en gaf aan wanneer hij ruimte nodig had omdat het even te veel werd maar deed wel zijn best om het aan te gaan.
Ze vind jou gewoon niet zo leuk en jij loopt achter haar aan en dat maakt je nog minder aantrekkelijk. Helaas... probeer los te komen en iemand te zoeken die ook gek is op jou.
Ze vind jou gewoon niet zo leuk en jij loopt achter haar aan en dat maakt je nog minder aantrekkelijk. Helaas... probeer los te komen en iemand te zoeken die ook gek is op jou.
dinsdag 26 november 2019 om 22:09
Ik kan het gewoon niet plaatsen omdat het gewoon heel goed ging tussen ons en ze meerdere malen aangaf dat het wel goed zou komen. Vanaf het moment dat ik dichterbij wilde komen is ze ineens heel anders.
Ze zei zelf dat ze het super graag zou willen maar het gevoel niet heeft wat ik wel heb.
Je hebt zeker gelijk, genoeg leuke vrouwen. Maar ik kan haar nog gewoon niet uit mijn gedachten zetten omdat het niet logisch is hoe het is gegaan en een aantal mensen in mijn omgeving die er naar vroegen zeiden al direct dat dat bindingsangst is wat ze dan heeft..
dinsdag 26 november 2019 om 22:12
Je zoekt naar een verklaring voor iets wat ongrijpbaar is. Iemand vindt jou helemaal geweldig, of niet. Die niet bestaat nog uit veel gradaties, maar dat is allemaal niet zo belangrijk. Voor een relatie is nodig dat je beiden elkaar helemaal geweldig vindt. Als dat bij het begin al niet is, pffff.Ruud0191 schreef: ↑26-11-2019 22:09Ik kan het gewoon niet plaatsen omdat het gewoon heel goed ging tussen ons en ze meerdere malen aangaf dat het wel goed zou komen. Vanaf het moment dat ik dichterbij wilde komen is ze ineens heel anders.
Ze zei zelf dat ze het super graag zou willen maar het gevoel niet heeft wat ik wel heb.
Je hebt zeker gelijk, genoeg leuke vrouwen. Maar ik kan haar nog gewoon niet uit mijn gedachten zetten omdat het niet logisch is hoe het is gegaan en een aantal mensen in mijn omgeving die er naar vroegen zeiden al direct dat dat bindingsangst is wat ze dan heeft..
dinsdag 26 november 2019 om 22:18
Ik snap je punt. Vanaf het begin gaf ze al direct aan dat ze me super leuk vond alleen wilde ze niet te snel gaan. Later gaf ze ook dat ze deze afwachtende houding heeft door haar vorige relatie en dat ze gewoon op haar af laat komen. Ik begrijp het ook niet helemaal dat ze dan toch nog hier mij op komt zoeken en van 20:30 tot 2:30 blijft hangen en dat we nog uren bellen met elkaar? Sorry maar als ik van een dame af wil dan ga ik echt niet meer naar haar toe en ga ik er ook geen uren meer mee bellen.DS1971 schreef: ↑26-11-2019 22:12Je zoekt naar een verklaring voor iets wat ongrijpbaar is. Iemand vindt jou helemaal geweldig, of niet. Die niet bestaat nog uit veel gradaties, maar dat is allemaal niet zo belangrijk. Voor een relatie is nodig dat je beiden elkaar helemaal geweldig vindt. Als dat bij het begin al niet is, pffff.
dinsdag 26 november 2019 om 22:26
Ze vindt de aandacht misschien wel leuk.Ruud0191 schreef: ↑26-11-2019 22:18Ik snap je punt. Vanaf het begin gaf ze al direct aan dat ze me super leuk vond alleen wilde ze niet te snel gaan. Later gaf ze ook dat ze deze afwachtende houding heeft door haar vorige relatie en dat ze gewoon op haar af laat komen. Ik begrijp het ook niet helemaal dat ze dan toch nog hier mij op komt zoeken en van 20:30 tot 2:30 blijft hangen en dat we nog uren bellen met elkaar? Sorry maar als ik van een dame af wil dan ga ik echt niet meer naar haar toe en ga ik er ook geen uren meer mee bellen.
Maar je doet jezelf gewoon tekort als je hiermee doorgaat.
dinsdag 26 november 2019 om 22:36
Ik heb er genoeg aan gedaan en heb ook besloten om sowieso niets meer te sturen, of het moet zijn dat zij contact zoekt. Want dat ze problemen heeft met haar gevoelens door haar vorige relatie heeft ze zelf bevestigd. Ze praatte hier nooit over met iemand en vermeed dit onderwerp altijd. Ze had me ook dingen verteld over haar ex die alleen ik nu weet. Heb haar duidelijk ook verteld dat ze alles tegen me kan zeggen en hier over moet gaan praten met andere mensen omdat ze er anders mee rond blijft lopen. Maar goed ik heb mijn best gedaan, had alleen gehoopt dat ik haar hier verder mee kon helpen en dat het ook in mijn voordeel zou werken omdat ze wel veel tegen mij durfde te vertellen.
woensdag 27 november 2019 om 18:31
Dank voor je antwoord. Dat denk ik dus ook, zelf zegt ze dat ze denkt dat het allemaal wel mee valt en over is. Maar aangezien ze nooit graag over dit onderwerp heeft gepraat en dit ook niet doet en ook aan de manier waarop ze het aan mij vertelde denk ik dat het nog zeker niet over is. Anders praat hier toch veel makkelijker over?
Ze bevestigde ook nog dat ze echt super graag het zelfde gevoel als wat ik heb zou willen hebben. Ik zei ook nog dat ik vond dat we echt goed bij elkaar zouden passen waarop ze zelf ook nog antwoordde: 'ja dat denk ik ook zeker'
Maar inderdaad ik laat het los, heb dit ook al laatste geappt: 'dat was mijn laatste appje, je bent van me af'
Ik heb haar sowieso aan het denken gezet omdat ze dit zelf bevestigde en hoop dat ze vroeg of laat toch gaat denken aan de fijne tijd die we samen hadden en dat het toch wel fijn was voor haar dat ze alles bij me kwijt kon en dat ik daar voor open sta.
Hopelijk neemt ze vroeg of laat toch weer contact met me op.. Of hoe kijken jullie hier tegen aan?
woensdag 27 november 2019 om 19:08
Ze vindt de aandacht die jij haar geeft leuk en het kan heel goed zijn dat ze zichzelf daar niet van bewust is. Maar meer dan dat wordt het gewoon niet, anders had je het echt wel geweten nu.
Tevens ben jij niet haar redder, degene die zo goed kan luisteren naar verhalen over haar vorige relatie en hoe ze daarmee om moet gaan. Dat kan ze met vriendinnen doen, maar niet met jou. Want jij wil meer en ze kan het je niet geven.
Ik vind het trouwens goed van je dat je zelf afstand hebt genomen. Hou dat zo, het zal je een hoop verdriet besparen.
Tevens ben jij niet haar redder, degene die zo goed kan luisteren naar verhalen over haar vorige relatie en hoe ze daarmee om moet gaan. Dat kan ze met vriendinnen doen, maar niet met jou. Want jij wil meer en ze kan het je niet geven.
Ik vind het trouwens goed van je dat je zelf afstand hebt genomen. Hou dat zo, het zal je een hoop verdriet besparen.
woensdag 27 november 2019 om 20:50
Ik reageer zo stellig, omdat ik de soort situatie wel ken, ik heb het zelf meegemaakt. En veel andere mensen die hier reageren waarschijnlijk ook.
Het is de uitzondering die de regel bevestigt; er ís een kans dat de vonk over een halfjaar wél overslaat. Er is minstens zoveel kans dat zij gedurende dat halfjaar dat jij op haar zit te wachten iemand anders tegenkomt. Iemand die haar een leuke nacht geeft of iemand die meer wil. En dan nog iemand. En nog iemand. En jij wacht.
Begrijp je wat ik wil zeggen? Jij wordt hier niet beter van, je schikt je - vrijwillig - naar haar wil in een voor jou onredelijke situatie. Je kunt het haar niet aanrekenen, natúúrlijk vindt ze je aandacht leuk.
Als jij nu besluit om haar te laten gaan, andere vrouwen te gaan daten en je komt haar over een halfjaar, of een jaar, of tien jaar weer tegen en de vonk blijkt er dan wél te zijn...ja, dan is het een ander verhaal. Meer in balans vooral.
Het is de uitzondering die de regel bevestigt; er ís een kans dat de vonk over een halfjaar wél overslaat. Er is minstens zoveel kans dat zij gedurende dat halfjaar dat jij op haar zit te wachten iemand anders tegenkomt. Iemand die haar een leuke nacht geeft of iemand die meer wil. En dan nog iemand. En nog iemand. En jij wacht.
Begrijp je wat ik wil zeggen? Jij wordt hier niet beter van, je schikt je - vrijwillig - naar haar wil in een voor jou onredelijke situatie. Je kunt het haar niet aanrekenen, natúúrlijk vindt ze je aandacht leuk.
Als jij nu besluit om haar te laten gaan, andere vrouwen te gaan daten en je komt haar over een halfjaar, of een jaar, of tien jaar weer tegen en de vonk blijkt er dan wél te zijn...ja, dan is het een ander verhaal. Meer in balans vooral.
dillkarlings wijzigde dit bericht op 27-11-2019 21:10
1.93% gewijzigd
woensdag 27 november 2019 om 20:54
En ze vertelt je dingen die niemand anders weet, jullie hebben dus een vertrouwensband.
Da’s mooi, maar niet als je net aan het daten bent. Of denkt dat je aan het daten bent. Als je dat idee doortrekt vertelt ze je uiteindelijk hoe ze door die of die is uitgewoond, terwijl jij - jezelf verbijtend - begripvol zit te wezen.
Da’s mooi, maar niet als je net aan het daten bent. Of denkt dat je aan het daten bent. Als je dat idee doortrekt vertelt ze je uiteindelijk hoe ze door die of die is uitgewoond, terwijl jij - jezelf verbijtend - begripvol zit te wezen.
woensdag 27 november 2019 om 21:11
Ik begrijp wat je wil zeggen. Maar het probleem bij haar is dat ze zelf nog niet in ziet (naar mijn mening) dat ze nog hinder ondervindt van wat haar ex bij haar heeft gedaan. Dit is alweer 2 jaar uit alleen heeft hij nog een tijd achter haar aan gezeten. Ik ben volgens haar ook haar eerste echte scharrel sinds haar ex.
De dates waren zeker echte dates, zij nam direct de eerste date het initatief om mij te zoenen en ze liet duidelijk merken (door fysieke contacten) dat ze het wel in mij zag zitten. Dit bevestigde ze ook regelmatig.
Vanaf het moment dat ik graag wat meer duidelijkheid wilde, heb ik haar uitgenodigd bij mij thuis. Waar ze op reageerde of dat er iets aan de hand was en dat ze wel tijd had om langs te komen. Helaas, geheel onverwachts, kwam ze niet opdagen.
Dagen erna geen reactie waarna ik haar heb gebeld. Pas toen is ze over haar ex begonnen omdat ik vroeg wat er aan de hand was en/of dat ze in het verleden misschien iets had meegemaakt.
Daarna is ze nog een laatste keer bij mij langs gekomen en heeft ze heel veel over de gebeurtenissen met haar ex verteld. Die gesprekken en alles in haar doen en laten had mij weer aan het denken gezet waarna ik na 2 weken haar weer heb opgebeld. Ik heb haar verteld dat ik denk dat ze door alles wat ze met haar ex had meegemaakt niet open zou staan voor een eventuele nieuwe relatie en dat ik denk dat ze daardoor misschien bindingsangst heeft gekregen. Hierin gaf ze mij allemaal gelijk en zei dat ze hier zo nog nooit had over nagedacht en fijn vond dat ze het nu eens van een ander hoorde. Door dit gesprek zette het haar ook direct anders aan het denken.
Hoop dat dit verhaal weer 'n beetje duidelijk is maar daarom denk ik dat ze gewoonweg niet de volgende stap durft te nemen omdat ze te veel met haar ex heeft mee gemaakt. En doordat ik eerst niet wist wat ze had mee gemaakt, ben ik denk ik iets te hard van stapel gelopen..
De dates waren zeker echte dates, zij nam direct de eerste date het initatief om mij te zoenen en ze liet duidelijk merken (door fysieke contacten) dat ze het wel in mij zag zitten. Dit bevestigde ze ook regelmatig.
Vanaf het moment dat ik graag wat meer duidelijkheid wilde, heb ik haar uitgenodigd bij mij thuis. Waar ze op reageerde of dat er iets aan de hand was en dat ze wel tijd had om langs te komen. Helaas, geheel onverwachts, kwam ze niet opdagen.
Dagen erna geen reactie waarna ik haar heb gebeld. Pas toen is ze over haar ex begonnen omdat ik vroeg wat er aan de hand was en/of dat ze in het verleden misschien iets had meegemaakt.
Daarna is ze nog een laatste keer bij mij langs gekomen en heeft ze heel veel over de gebeurtenissen met haar ex verteld. Die gesprekken en alles in haar doen en laten had mij weer aan het denken gezet waarna ik na 2 weken haar weer heb opgebeld. Ik heb haar verteld dat ik denk dat ze door alles wat ze met haar ex had meegemaakt niet open zou staan voor een eventuele nieuwe relatie en dat ik denk dat ze daardoor misschien bindingsangst heeft gekregen. Hierin gaf ze mij allemaal gelijk en zei dat ze hier zo nog nooit had over nagedacht en fijn vond dat ze het nu eens van een ander hoorde. Door dit gesprek zette het haar ook direct anders aan het denken.
Hoop dat dit verhaal weer 'n beetje duidelijk is maar daarom denk ik dat ze gewoonweg niet de volgende stap durft te nemen omdat ze te veel met haar ex heeft mee gemaakt. En doordat ik eerst niet wist wat ze had mee gemaakt, ben ik denk ik iets te hard van stapel gelopen..
woensdag 27 november 2019 om 21:14
ben je psycholoog?Ruud0191 schreef: ↑27-11-2019 21:11Ik begrijp wat je wil zeggen. Maar het probleem bij haar is dat ze zelf nog niet in ziet (naar mijn mening) dat ze nog hinder ondervindt van wat haar ex bij haar heeft gedaan. Dit is alweer 2 jaar uit alleen heeft hij nog een tijd achter haar aan gezeten. Ik ben volgens haar ook haar eerste echte scharrel sinds haar ex.
zo nee, dan is dit natuurlijk gewoon raar. je stelt jezelf op als iemand die haar beter kent dan zij zelf en je hoopt dat je haar kan redden. Dat klinkt eigenlijk alsof jij degene bent met issues
woensdag 27 november 2019 om 21:14
Inderdaad de situatie is ingewikkeld, maar door de dates heen ben ik gewoon echt wat voor haar gaan voelen en verliefd geworden op haar. Over alles zaten we op één lijn en ook onze interesse lagen niet ver uit elkaar.
Maar goed, ik kan hier niet in blijven hangen en zal door moeten. Ik probeer het nu aan de kant te zetten en heb voor volgende week zelfs al 'n andere date geregeld. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het zelf wel 'n beetje apart vindt omdat mijn gedachtes eigenlijk nog bij haar liggen.
woensdag 27 november 2019 om 21:16
Nee dat ben ik zeker niet, maar ik geef puur mijn mening en beleving hoe ik heel de situatie heb meegemaakt. Waarom zou ik dan de gene zijn met issues?
Ze heeft zelf meerdere malen aangegeven dat heel die situatie met haar ex heel veel met haar vertrouwen heeft gedaan en met haar vertrouwen in andere kerels.
woensdag 27 november 2019 om 21:20
het is echt aanmatigend zoals jij over haar praat. ze weet zelf heel goed hoe ze zich voelt, maar ze wil jou niet. Jij kan daar niet mee dealen en dan krijg je dus dit soort keukenpsychologie, jij als de slimme, sterke meester, zij als dom onwetend angstig vrouwtje.Ruud0191 schreef: ↑27-11-2019 21:16Nee dat ben ik zeker niet, maar ik geef puur mijn mening en beleving hoe ik heel de situatie heb meegemaakt. Waarom zou ik dan de gene zijn met issues?
Ze heeft zelf meerdere malen aangegeven dat heel die situatie met haar ex heel veel met haar vertrouwen heeft gedaan en met haar vertrouwen in andere kerels.
woensdag 27 november 2019 om 21:22
Ik begrijp wel hoe je alles probeert te beredeneren en voor haar en jezelf te verantwoorden. Maar de eindconclusie is nog steeds dat jullie niet samen zijn.
En ik ben er inmiddels uit eigen ervaring van overtuigd dat het ook niet gaat gebeuren als je dit soort excuses krijgt.
Laat ik het omdraaien; nadat mijn lange relatie voorbij ging kwam ik een vrouw tegen die me in eerste instantie heel erg leuk leek. Ze gaf me aandacht en luisterde naar mijn problemen. En eigenlijk had ze heel veel dat goed bij mij past. Maar al snel kwam ik erachter dat zij het voor mij niet was. Hetzij omdat ik te snel na mijn verbroken relatie ging daten, hetzij omdat ze misschien toch niet helemáál was wat ik zocht. Het maakt niet uit, ik kon van alles bedenken, misschien was ze "het" op papier, de praktijk is iets weerbarstiger. Zij was inmiddels verliefd en ik vertelde ook dat ik niet voelde wat zij voelde, dat het misschien allemaal te snel ging etcetera etcetera. Maar ik vond haar aandacht en persoonlijkheid leuk, ik wilde best vrienden blijven. En zij wilde dat ook, maar ook omdat ze stiekem toch hoopte dat ik nog van gedachten zou veranderen. Uiteindelijk liep dat natuurlijk niet goed af. Ik lees in jouw verhaal niks anders. Maar ik hoop wel dat jij de uitzondering op de regel bent.
En ik ben er inmiddels uit eigen ervaring van overtuigd dat het ook niet gaat gebeuren als je dit soort excuses krijgt.
Laat ik het omdraaien; nadat mijn lange relatie voorbij ging kwam ik een vrouw tegen die me in eerste instantie heel erg leuk leek. Ze gaf me aandacht en luisterde naar mijn problemen. En eigenlijk had ze heel veel dat goed bij mij past. Maar al snel kwam ik erachter dat zij het voor mij niet was. Hetzij omdat ik te snel na mijn verbroken relatie ging daten, hetzij omdat ze misschien toch niet helemáál was wat ik zocht. Het maakt niet uit, ik kon van alles bedenken, misschien was ze "het" op papier, de praktijk is iets weerbarstiger. Zij was inmiddels verliefd en ik vertelde ook dat ik niet voelde wat zij voelde, dat het misschien allemaal te snel ging etcetera etcetera. Maar ik vond haar aandacht en persoonlijkheid leuk, ik wilde best vrienden blijven. En zij wilde dat ook, maar ook omdat ze stiekem toch hoopte dat ik nog van gedachten zou veranderen. Uiteindelijk liep dat natuurlijk niet goed af. Ik lees in jouw verhaal niks anders. Maar ik hoop wel dat jij de uitzondering op de regel bent.
woensdag 27 november 2019 om 21:24
Zo is het zeker niet gegaan, want ze kon het heel goed waarderen dat ik over de hele situatie had nagedacht en ze vond het super fijn hoe aandachtig en goed ik naar haar verhaal luisterde.S-Meds schreef: ↑27-11-2019 21:20het is echt aanmatigend zoals jij over haar praat. ze weet zelf heel goed hoe ze zich voelt, maar ze wil jou niet. Jij kan daar niet mee dealen en dan krijg je dus dit soort keukenpsychologie, jij als de slimme, sterke meester, zij als dom onwetend angstig vrouwtje.
woensdag 27 november 2019 om 21:25
Dat je hoopt op iets wat niet gaat gebeuren. Daarmee laat je haar niet echt los en houdt ze een plek bezet in je hart. Waarmee je gewoon jezelf blokkeert in het vinden van iemand die wel echt leuk is voor jou.Ruud0191 schreef: ↑27-11-2019 18:31Dank voor je antwoord. Dat denk ik dus ook, zelf zegt ze dat ze denkt dat het allemaal wel mee valt en over is. Maar aangezien ze nooit graag over dit onderwerp heeft gepraat en dit ook niet doet en ook aan de manier waarop ze het aan mij vertelde denk ik dat het nog zeker niet over is. Anders praat hier toch veel makkelijker over?
Ze bevestigde ook nog dat ze echt super graag het zelfde gevoel als wat ik heb zou willen hebben. Ik zei ook nog dat ik vond dat we echt goed bij elkaar zouden passen waarop ze zelf ook nog antwoordde: 'ja dat denk ik ook zeker'
Maar inderdaad ik laat het los, heb dit ook al laatste geappt: 'dat was mijn laatste appje, je bent van me af'
Ik heb haar sowieso aan het denken gezet omdat ze dit zelf bevestigde en hoop dat ze vroeg of laat toch gaat denken aan de fijne tijd die we samen hadden en dat het toch wel fijn was voor haar dat ze alles bij me kwijt kon en dat ik daar voor open sta.
Hopelijk neemt ze vroeg of laat toch weer contact met me op.. Of hoe kijken jullie hier tegen aan?
Niet doen dus.