Dilemma verhuizen
woensdag 27 november 2019 om 11:29
We wonen nu op een plek waar ik doodongelukkig word. Is een samenkomst van veel verschillende dingen. Nu ons dilemma.
We hebben een hoekwoning gezien die al even te koop staat. Moet veel aan gebeuren maar geen probleem. Is in een woonwijk met faciliteiten en veel reuring. Nu het dilemma. Mijn schoonouders willen kleiner gaan wonen. Wonen in een klein maar gezellig vrijstaand huisje wat je bijna een hutje op de heide zou kunnen noemen. Huizen zitten in dezelfde prijsklasse. Voorkeur gaat naar huis schoonouders maar dan hebben we geen buren. Dat is vooral wat ik er als nadeel zie. Man is het hier niet mee eens (we hebben nu in huidige huis helse buren...) maar ik weet dat leuke buren ook weer de wereld waard kunnen zijn.
Jullie kunnen natuurlijk niet helpen keuze is aan ons maar zijn buren belangrijk en meestal leuk of kan je zonder buren ook leuk wonen? Goede ervaringen van gebrek aan buren? Of juist gemis van buren?
We hebben een hoekwoning gezien die al even te koop staat. Moet veel aan gebeuren maar geen probleem. Is in een woonwijk met faciliteiten en veel reuring. Nu het dilemma. Mijn schoonouders willen kleiner gaan wonen. Wonen in een klein maar gezellig vrijstaand huisje wat je bijna een hutje op de heide zou kunnen noemen. Huizen zitten in dezelfde prijsklasse. Voorkeur gaat naar huis schoonouders maar dan hebben we geen buren. Dat is vooral wat ik er als nadeel zie. Man is het hier niet mee eens (we hebben nu in huidige huis helse buren...) maar ik weet dat leuke buren ook weer de wereld waard kunnen zijn.
Jullie kunnen natuurlijk niet helpen keuze is aan ons maar zijn buren belangrijk en meestal leuk of kan je zonder buren ook leuk wonen? Goede ervaringen van gebrek aan buren? Of juist gemis van buren?
woensdag 27 november 2019 om 11:32
Ik heb geen last van mijn buren op dit moment maar zal ze ook echt niet verder missen. We hebben heel weinig contact.
We verhuizen over twee weken naar een buurt waar iedereen juist wel heel betrokken bij elkaar is, ik ben heel benieuwd hoe dat is. Ik kan daar juist een beetje tegenop zien, al die sociale controle. Maar heb nog nooit de voordelen ervaren, dus ben benieuwd!
We verhuizen over twee weken naar een buurt waar iedereen juist wel heel betrokken bij elkaar is, ik ben heel benieuwd hoe dat is. Ik kan daar juist een beetje tegenop zien, al die sociale controle. Maar heb nog nooit de voordelen ervaren, dus ben benieuwd!
woensdag 27 november 2019 om 11:33
Hoe ver weg zijn de dichtsbijzijnde buren van je schoonouders? En wat voor band hebben zij daar nu mee? Soms hoor je juist van mensen die wat afgelegen wonen dat ze een betere band hebben met hun 'buren' (de mensen die het dichtste bij wonen), omdat ze juist een stukje van iedereen vandaan wonen.
Ik snap je man trouwens wel als je nu helse buren hebt. In dat hoekhuis is het altijd maar afwachten. Ook al zou je daar nu leuke buren hebben, die kunnen natuurlijk weer verhuizen. Op de hei ben je zeker van rust.
Ik snap je man trouwens wel als je nu helse buren hebt. In dat hoekhuis is het altijd maar afwachten. Ook al zou je daar nu leuke buren hebben, die kunnen natuurlijk weer verhuizen. Op de hei ben je zeker van rust.
woensdag 27 november 2019 om 11:36
Ik zit trouwens heel dicht op m'n buren, maar dat betekent niet dat we veel contact hebben. We groeten elkaar vriendelijk, wisselen soms wat kletspraatjes uit, maar ik ben nog nooit bij ze binnen geweest en zij niet bij ons. Ik vind dat prima zo. Ze zijn vriendelijk en ik heb geen last van ze, dat zijn mijn enige criteria.
woensdag 27 november 2019 om 11:37
Persoonlijk zou ik zonder enige twijfel kiezen voor het hutje op de hei. Maar ik vind rust ook erg belangrijk. En zou heel graag meer ademruimte hebbeb en minder mensen om mee heen.
Het is denk ik vooral praktisch lastiger, als je jezelf buitensluit en je telefoon ligt nog binnen. Als je fijne buren hebt kun je daar een extra sleutel leggen. Of met elkaars planten/katten etc verzorgen als je op vakantie gaat.
Het is denk ik vooral praktisch lastiger, als je jezelf buitensluit en je telefoon ligt nog binnen. Als je fijne buren hebt kun je daar een extra sleutel leggen. Of met elkaars planten/katten etc verzorgen als je op vakantie gaat.
woensdag 27 november 2019 om 11:38
Ik vraag me ook af: is het echt alleen het gebrek aan buren dat je tegenhoudt om daar te gaan wonen? Of vind je het ook onhandig dat je overal ver vandaan zit? Dat zou mij namelijk tegenhouden. Ik vind het heerlijk dat ik even naar de supermarkt kan lopen of de stad in kan gaan, zou het heel vervelend vinden als ik altijd de auto moest pakken.
woensdag 27 november 2019 om 11:51
woensdag 27 november 2019 om 11:56
Sinds een paar maanden woon ik in mijn nieuwe huis.... ik zit nu achter mijn laptop en kijk door het raam naar buiten.... daar zie ik de schapen, het raam rechts van me zie ik de buren, maar dat huis staat zeker 100 meter verderop. Aan de andere kant heb ik net nieuwe buren gekregen, die wonen ook zeker 100 meter verder en dan aan de overkant van de dijk. Vorige week kennisgemaakt met die nieuwe mensen en die komen van buiten het dorp, hebben geen kennissen of familie in het dorp, dat vond de mevrouw wel spannend in het geval er 'iets zou zijn'. Dus heb ik ons nummer gegeven dat als er iets is, ze altijd naar ons kan bellen. Dus wel buren, maar niet heel dichtbij.
Maar je moet er wel tegen kunnen. Als je 's avonds thuiskomt heb je ook geen buren, dan moet je niet bang zijn...
Ik zou het wel weten...... ik vind het zo heerlijk om zo vrij te wonen, het is iedere dag een cadeautje.
Maar je moet er wel tegen kunnen. Als je 's avonds thuiskomt heb je ook geen buren, dan moet je niet bang zijn...
Ik zou het wel weten...... ik vind het zo heerlijk om zo vrij te wonen, het is iedere dag een cadeautje.
DTEEZ!
woensdag 27 november 2019 om 12:05
Hey Djoels, wat fijn dat het zo goed bevalt!Djoels schreef: ↑27-11-2019 11:56Sinds een paar maanden woon ik in mijn nieuwe huis.... ik zit nu achter mijn laptop en kijk door het raam naar buiten.... daar zie ik de schapen, het raam rechts van me zie ik de buren, maar dat huis staat zeker 100 meter verderop. Aan de andere kant heb ik net nieuwe buren gekregen, die wonen ook zeker 100 meter verder en dan aan de overkant van de dijk. Vorige week kennisgemaakt met die nieuwe mensen en die komen van buiten het dorp, hebben geen kennissen of familie in het dorp, dat vond de mevrouw wel spannend in het geval er 'iets zou zijn'. Dus heb ik ons nummer gegeven dat als er iets is, ze altijd naar ons kan bellen. Dus wel buren, maar niet heel dichtbij.
Zijn jullie al klaar met verbouwen en is het mooi geworden?
I'm sorry, I was thinking about cats again.
woensdag 27 november 2019 om 12:05
Ik zou best buurloos willen wonen, maar niet in een "hutje op de hei", altijd een rot-eind fietsen, of het nou is voor de boodschappen of voor een biertje in de kroeg
En mochten jullie kinderen hebben, dan levert dat boel gedoe op met "spelen", naar school brengen, clubjes, sport, zwemles etc.
De rust lijkt me heerlijk, maar in de praktijk lijkt het me vooral veel gedoe
En mochten jullie kinderen hebben, dan levert dat boel gedoe op met "spelen", naar school brengen, clubjes, sport, zwemles etc.
De rust lijkt me heerlijk, maar in de praktijk lijkt het me vooral veel gedoe
woensdag 27 november 2019 om 12:11
Oh wat lief dat je dat vraagt! Je had zulke leuke adviezen voor me!Calamitycat schreef: ↑27-11-2019 12:05Hey Djoels, wat fijn dat het zo goed bevalt!
Zijn jullie al klaar met verbouwen en is het mooi geworden?
Het grootste gedeelte van de verbouwing is klaar, komend weekend nog een klein gedeelte extra isoleren en dan is het af.
Het is echt zo leuk geworden.
De aanbouw die geplaatst is voor de woonkeuken is af, helemaal geschilderd ook, vloer erin etc.
Nu de keuken nog, maar we moeten nog even sparen.
We zijn nu bezig om te kijken welke beesten er gaan komen volgend voorjaar. Schapen, geiten, kippen, katten... Leuk om mee bezig te zijn!
DTEEZ!