Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats vraagje

27-11-2019 16:40 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje over het veilig verkopen op marktplaats. Zij beweren dat de Veilig oversteken service het beste is voor zowel verkoper als koper, nou geloof ik daar zelf niet in omdat de koper altijd zal winnen bij een claim zoals 'niet ontvangen' en ik als verkoper dan kan fluiten naar mijn geld.

Nu heb ik een item van een paar honderd euro die ik (aangetekend en verzekerd) wil opsturen naar de koper. Wat is de veiligste manier van betalen zonder dat zij daarbij kan claimen en ik mijn geld kwijt ben. Deze koper wil per sé alleen met "Veilig Oversteken Service" betalen maar ik heb daar geen zin in. Tot nu toe heb ik alleen nog kleine dingen verkocht en via een betaalverzoek in de app het geld ontvangen en daarna pas opgestuurd. Dit ging altijd goed, maar door een nare ervaring met een duur item via Ebay/Paypal ben ik nu een beetje schichtig met het versturen van dure items. De koper wil het overigens ook wel komen ophalen alleen ik ben heel voorzichtig met het geven van mijn adres en ze woont aan de andere kant van het land dus versturen geeft haar voorkeur.

Iemand ervaring/tips?
diamantje123 wijzigde dit bericht op 27-11-2019 16:41
4.76% gewijzigd
Vooraf laten betalen net paypall en aangetekend versturen.
Lecourgette schreef:
27-11-2019 16:41
Vooraf laten betalen net paypall en aangetekend versturen.
Met paypal heb ik geen goede ervaring. Koper beweerde het pakket niet ontvangen te hebben en diende toen een claim in met 'item niet ontvangen'. Dit terwijl ik van PostNL bewijs had dat de koper het wel had ontvangen en voor getekend had.
Mijn Paypal rekening stond toen gelijk behoorlijk in de min, ging om een item van >2000 euro. Uiteindelijk van Paypal uit coulance na een paar maanden aanvechten alsnog mijn geld gehad.
Dingen van een paar honderd euro laat ik alleen ophalen. Daarmee wil ik geen risico lopen. Als koper ook niet trouwens.
Laten ophalen. Ik koop of verkoop nooit iets van boven de 50 euro en stuur het dan op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Laten ophalen en laten betalen met tikkie/betaalverzoek of de service gelijk oversteken van Marktplaats.
En anders: eerst betalen en dan aangetekend verzenden.
Je begrijpt dat een koper niet veel geld wilt overmaken, en dan het risico lopen dat er niet of slecht spul geleverd wordt. Zoals jij een. verhaal hebt van een slechte koper, zo zijn er ook heel veel verhalen van slechte verkopers.

Of niet via MP verkopen, of op neutraal terrein afspreken. of toch betaal manier vinden waar jij en de koper tevreden mee zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het punt is het gaat om een nogal specifiek item, wat ook wel eens 'rare mensen' aantrekt. Ik heb geen probleem met ophalen hoor, maar liever niet bij mij thuis. Ik heb ook een kleine baby thuis.

@hamerhaai: op neutraal terrein afspreken is wel een idee.
en dan eenmaal ter plaatse betalen met een tikkie/betaalverzoek?
diamantje123 schreef:
27-11-2019 16:48
Het punt is het gaat om een nogal specifiek item, wat ook wel eens 'rare mensen' aantrekt. Ik heb geen probleem met ophalen hoor, maar liever niet bij mij thuis. Ik heb ook een kleine baby thuis.

@hamerhaai: op neutraal terrein afspreken is wel een idee.
Klinkt wat achterdochtig allemaal. Dan spreek je toch af als je partner thuis is.
Polsjef schreef:
27-11-2019 16:52
Klinkt wat achterdochtig allemaal. Dan spreek je toch af als je partner thuis is.
Misschien ben ik ook wel te achterdochtig. krijg vaak rare berichten op marktplaats van mensen die aan voeten willen ruiken enzo (
op advertentie van schoenen) dat terwijl ik echt geen rare dingen verkoop
Spreek je af in de plaatselijke Hema. En cash betalen.
ik geef mn bek ook maar een douw
diamantje123 schreef:
27-11-2019 16:57
Misschien ben ik ook wel te achterdochtig. krijg vaak rare berichten op marktplaats van mensen die aan voeten willen ruiken enzo (
op advertentie van schoenen) dat terwijl ik echt geen rare dingen verkoop
Wat bijzonder....heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt. Misschien je profiel iets aanpassen?
Madeliefjees schreef:
27-11-2019 16:58
Spreek je af in de plaatselijke Hema. En cash betalen.
heb nu idd voorgesteld om op het station af te spreken, groot druk station trouwens met veel winkels enzo.
Polsjef schreef:
27-11-2019 17:03
Wat bijzonder....heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt. Misschien je profiel iets aanpassen?
wat bedoel je met aanpassen? Ik heb gewoon een normaal profiel met mijn voornaam en positieve ervaringen.
Ik verkoop allerlei zaken van schoenen tot aan huishoudelijke apparatuur tot aan babykleding.
Vanochtend ook weer, berichten voor 'sex dating'.
Ik had gisteren iemand die iets kopen wou. En alleen betalen met n markt plaats voorstel .
Ik heb hem verteld dat ik het alleen op mijn manier doe. Via de bank. eerst overmaken ..als het geld binnen is.stuur ik het item op.
Hij had zijn adres al gestuurd .toen kwam het bericht.alleen op zijn manier en anders gaat het over.
Nou oké dan gaat het maar over. Waarom is dat ? Is dat veiliger. .
Heb m later geverifieerd.en het adres was van garage bedrijf.die nergens van wisten.
Vreemde zaak.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
27-11-2019 17:08
Ik had gisteren iemand die iets kopen wou. En alleen betalen met n markt plaats voorstel .
Ik heb hem verteld dat ik het alleen op mijn manier doe. Via de bank. eerst overmaken ..als het geld binnen is.stuur ik het item op.
Hij had zijn adres al gestuurd .toen kwam het bericht.alleen op zijn manier en anders gaat het over.
Nou oké dan gaat het maar over. Waarom is dat ? Is dat veiliger. .
Heb m later geverifieerd.en het adres was van garage bedrijf.die nergens van wisten.
Vreemde zaak.

Nou inderdaad heel raar, had je ook voorgesteld om het te laten ophalen?
Pfff, marktplaats. Ik word alweer moe als i eraan denk. Ik heb meer dan 10 jaar spullen verkocht en ben er een jaar geleden mee gekapt omdat het altijd wel wat was met die kopers. Er zaten echt hele lastige bij. Inderdaad de goederen pas willen betalen na opsturen. Ik ben gekke henkie niet. Gelijk oversteken vind ik ook niks. Ik geef geen telefoonnummer en geen adres want ik ben gesteld op mijn privacy. Afhalen deed ik alleen als iemand echt in de buurt woonde en ik er een goed gevoel bij had. Maar het meeste ging via de post. Ik heb zo vaak meegemaakr dat een koper beweerde iets niet ontvangen te hebben terwijl ik op tracktrace gewoon kon zien dat het wel aangekomen was.
Ik verkoop nu mijn kleding op vinted en soms wat spullen via ebay. Marktplaats nooit meer.
diamantje123 schreef:
27-11-2019 17:04
heb nu idd voorgesteld om op het station af te spreken, groot druk station trouwens met veel winkels enzo.
Dan nog. Er is veel vals geld in omloop. Laten betalen via Tikkie. Zeker niet vooraf opsturen met gelijk oversteken.
Ik had gisteren een koper die persé iets op wilde halen terwijl ik in mijn advertentie had gezet alleen verzenden. Toen ik aangaf zelden thuis te zijn dus het wilde versturen gaf ze aan dat ze het dan via betaal verzoek zou betalen en dat ik het dan in de tuin in een tasje kon leggen dan zou ze het ophalen.

Alsof ik zo dom ben mijn adres aan een vreemde te geven en er bij te vertellen dat ik niet thuis ben :facepalm:
diamantje123 schreef:
27-11-2019 16:43
Met paypal heb ik geen goede ervaring. Koper beweerde het pakket niet ontvangen te hebben en diende toen een claim in met 'item niet ontvangen'. Dit terwijl ik van PostNL bewijs had dat de koper het wel had ontvangen en voor getekend had.
Mijn Paypal rekening stond toen gelijk behoorlijk in de min, ging om een item van >2000 euro. Uiteindelijk van Paypal uit coulance na een paar maanden aanvechten alsnog mijn geld gehad.
Bij paypal trekt de koper aan het langste eind als hij een geschil opent. Dus dat zou ik ook niet gebruiken als betaalmiddel. Gewoon een bankoverschrijving. En dure dingen afhalen en nakijken voor de koop. Geen gezeik achteraf zoals ook vaak gebeurt. Ik heb trouwens okk vaak van die rare verzoeken en mailtjes gehad hoor, vieze kereltjes die reageren op advertenties van bijv. tiener bh's die ik te koop had omdat mijn dochter er zo snel was uitgegroeid dat ze echt nog nieuw waren. Of inderdaad op gedragen schoenen, of ik een foto wilde sturen dat ik de schoenen aan had. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
truusperenat schreef:
27-11-2019 17:28
Ik had gisteren een koper die persé iets op wilde halen terwijl ik in mijn advertentie had gezet alleen verzenden. Toen ik aangaf zelden thuis te zijn dus het wilde versturen gaf ze aan dat ze het dan via betaal verzoek zou betalen en dat ik het dan in de tuin in een tasje kon leggen dan zou ze het ophalen.

Alsof ik zo dom ben mijn adres aan een vreemde te geven en er bij te vertellen dat ik niet thuis ben :facepalm:
Vind dat eigenlijk niet zo vreemd. Ik denk niet dat de koper de intentie heeft om in te breken oid. Zou me als koper eerder zorgen maken of het tasje er dan nog wel ligt.
Nandina* schreef:
27-11-2019 16:43
Dingen van een paar honderd euro laat ik alleen ophalen. Daarmee wil ik geen risico lopen. Als koper ook niet trouwens.

dit dus..

als ik iets duurs koop ga ik het halen, dan maar uurtje rijden ofzo.

Ik vertrouw dat gelijk oversteken ook niet.. als koper kan je daar mooi mee frauderen
truusperenat schreef:
27-11-2019 17:28

Hahaha, hoe erg! Sommige mensen proberen vanalles. Ik ben zelf ook wel eens opgelicht op marktplaats. Had ik een spijkerbroek gekocht die in werkelijkheid een paar maten te groot was. En volhouden dat het maat 29 was terwijl er toch echt 32 in stond. Wat was ik boos!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven