Geld & Recht alle pijlers

Uitvaartverzekering hoe hoog

28-11-2019 23:27 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uitvaartverzekering die 11.000 euro uitkeert voor de kosten van begrafenis. Dat leek me wel genoeg. Maar ik sprak laatst met de klantenservice van de verzekeraar en zij zei dat de kosten van een begrafenis gestegen zijn de afgelopen jaren en dat ik mij zou kunnen bijverzekeren. Zou 11.000 euro echt niet genoeg zijn?

Hebben jullie een uitvaartverzekering en hoe hoog is die bij jullie?

Ik wil mijn familie niet hoeven laten betalen, maar aan de andere kant heb ik het ook weer niet zo breed dat ik gemakkelijk extra premies kan betalen.
Een grote rieten mand, een lijkwade, als er maar van het lijk niets te zien is en het materiaal goed kan branden.
Ik las net dat het gevaar van een gewone kartonnen doos is dat hij ontvlamt voor hij in de oven staat. Of er blijft zoveel restmateriaal over dat nabestaanden drie urnen as mee krijgen. Dat is ook niet fijn natuurlijk.
Ik ben in natura verzekerd bij de dela en heb voor 5000 euro extra verzekerd.
Zowel mijn man als ik hebben besloten dat we begraven willen worden in een natuurbegraafplaats en dat is wat duurder.

Bij mijn eerste echtgenoot was ik ook erg blij dat hij goed verzekerd was. Daardoor kon ik daar ook zijn steen en dergelijke van betalen. Ook de luxe broodjes en sapjes bij ons thuis kon ervan af, de bloemen enz enz.
Zelfs de individuele crematie en belachelijk dure urn van onze hond een paar maanden na het overlijden van mijn man kon ik ervan betalen en nu staan/liggen ze samen op de begraafplaats.
Wij hadden net een huis gekocht, waren jong en hadden niet veel spaargeld. De extra verzekering is mijn redding geweest om de dienst in te vullen naar wens. En nee ik wilde/kon echt niet denken of doen: "zo weinig mogelijk, zelf rijden met zijn lichaam" en dat soort andere dingen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
MinkeDeWit schreef:
29-11-2019 17:26
Ik las net dat het gevaar van een gewone kartonnen doos is dat hij ontvlamt voor hij in de oven staat. Of er blijft zoveel restmateriaal over dat nabestaanden drie urnen as mee krijgen. Dat is ook niet fijn natuurlijk.
Urn hoeft ook al niet wat ons betreft.
Ik zal eens informeren welke regels er zijn bij ons plaatselijke crematorium.
hannaa45 schreef:
29-11-2019 17:29
Urn hoeft ook al niet wat ons betreft.
Ik zal eens informeren welke regels er zijn bij ons plaatselijke crematorium.
In mijn familie is dat ook heel ongebruikelijk. As wordt gewoon ergens op een veldje bij het crematorium uitgestrooid. De bussen waarin het bij het crematorium zit zullen wel voor hergebruik zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven