Waarom accepteer ik dit?

11-04-2009 21:02 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff.. ik vind mezelf echt heel stom en zwak en al die stomme dingen. Sinds een tijdje is het uit met mijn ex, hij ging vreemd. Ik was heel erg verdrietig en kapot ervan, hij gaf duidelijk aan nog contact te willen.

Omdat ik nog erg verliefd op hem was ben ik dit blijven doen. En ik heb het nog steeds. (ben niet meer verliefd) Maar ik blijf wel een zwak voor hem houden, en hij krijgt alles van me gedaan. En ik wéét dat hij me fout behandelt, dat hij alleen contact zoekt als het hem uitkomt, dat hij me waarschijnlijk ziet als een makkelijk iemand om even bij te blijven slapen of mee te kletsen als hij zich verveelt.

En elke keer als we contact hebben gehad doet het me pijn. We hadden bijvoorbeeld ook voor maandag afgesproken om te gaan picknicken. Spreek ik hem net, zegt hij 'ja nee we zien wel'. Ik heb aangegeven dat ik niet het hele weekend ga zitten wachten tot hij besloten heeft of hij wel of niet wil, en dat ik dan maar niet wil. En tóch verwacht/hoop ik dan ergens dat hij dit niet leuk vindt ofzo. En telkens kom ik dus weer van een koude kermis thuis.

Hoe kom ik hier vanaf? Ik vind het gewoon zo moeilijk omdat die jongen wel zo belangrijk voor mij is geweest en het sowieso op dit moment even niet zo lekker gaat. Hij weet dit, en is een van de weinigen waarbij ik dit kwijt kon. Maar dit wil ik ook niet meer...
Reslutaat stoppen met alle vormen van contact.

Cold turkey

Doet zeer, maar is uiteindelijk voor jou het beste.

Jij verdient meer dan dit!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mjah maar het is zo moeilijk, juist omdat hij degene is die zoveel van mij weet en die ik zo hard vertrouwde hiervoor.

Ik wil gewoon ergens dat hij laat merken dat hij het snapt ofzo..
Je verwacht van hem dingen die hij niet kan/wil geven.

Zijn jullie lang samen geweest?
Je zegt dat je hem heel erg vertrouwt, maar heeft hij dat vertrouwen niet enorm geschonden toen hij vreemd is gegaan? Hij heeft je zoveel pijn gedaan. Mensen die je zo'n pijn doen zou je toch niet moeten vertrouwen.

Heb je niet een hele goede vriendin die je vertrouwt?
Calvijn heeft gelijk, geen contact meer, dit is de enige methode om die jongen achter je te laten. Je zoekt nu iets bij hem wat hij je niet kan en wil geven. Begrijpelijk maar voor jou heel slecht. Jij wil nog liefde, uitleg, afsluiting, iets vertrouwds en noem maar op, dat hoort nu eenmaal bij deze fase waar je echt doorheen moet om verder te komen. Hij heeft je bedonderd meis, doorzetten en jezelf streng toespreken; geen kontakt meer houden en al helemaal niet meer met hem slapen. Laat je niet gebruiken door die vreemdganger.
We zijn niet heel lang samen geweest maar het was voor mij wel 'anders' omdat ik vanaf dag 1 een heel vertrouwd gevoel bij hem had (onterecht, achteraf) en dus sneller meer met hem gedeeld heb dan ik normaal zou doen.

Hij heeft dat vertrouwen inderdaad erg geschaad, en doet me nog steeds veel pijn. Maar op dit moment heb ik vooral vriendinnen die verder weg wonen en het heel druk hebben en die ik dus niet goed lastig durf te vallen met dit soort dingen. Ik ben sowieso gewoon snel bang om mensen teveel te zijn ofzo, ik denk dat ik daarom ook veel van dit soort dingen toch accepteer.
quote:Skippy72 schreef op 11 april 2009 @ 21:33:

Calvijn heeft gelijk, geen contact meer, dit is de enige methode om die jongen achter je te laten. Je zoekt nu iets bij hem wat hij je niet kan en wil geven. Begrijpelijk maar voor jou heel slecht. Jij wil nog liefde, uitleg, afsluiting, iets vertrouwds en noem maar op, dat hoort nu eenmaal bij deze fase waar je echt doorheen moet om verder te komen. Hij heeft je bedonderd meis, doorzetten en jezelf streng toespreken; geen kontakt meer houden en al helemaal niet meer met hem slapen. Laat je niet gebruiken door die vreemdganger.
Stephanie

Ga maandag lekker picknicken met een vriendin. Dan heb je wat leuks te doen en zit je niet aan hem te denken. Extra witte wijn erin en het wordt vast erg gezellig.

Je hebt hem NIET nodig. Echt niet! Je bent veel leuker zonder hem.
je kunt hem pas uit het hoofd zetten als je geen contact meer met hem hebt.
Ik heb net met heel veel moeite zijn msn verwijderd en zn telefoonnummers uit mn telefoon gegooid. Zijn smsjes wissen kan ik nog niet. (wat het weghalen van de nummers een beetje nutteloos maakt, maar toch).

Het is gewoon eigenlijk de druppel, we hebben al ruzie gemaakt over dat hij geen rekening houdt met mij etc. En nu doet hij het wéér niet.

Maandag met een vriendin picknicken zal niet lukken omdat die vriendinnen allemaal bij hun ouders etc zijn.. maar ik moet maar kijken of ik iets anders kan verzinnen..
quote:Stephanietje schreef op 11 april 2009 @ 22:04:

Ik heb net met heel veel moeite zijn msn verwijderd en zn telefoonnummers uit mn telefoon gegooid. Zijn smsjes wissen kan ik nog niet. (wat het weghalen van de nummers een beetje nutteloos maakt, maar toch).

Het is gewoon eigenlijk de druppel, we hebben al ruzie gemaakt over dat hij geen rekening houdt met mij etc. En nu doet hij het wéér niet.

Maandag met een vriendin picknicken zal niet lukken omdat die vriendinnen allemaal bij hun ouders etc zijn.. maar ik moet maar kijken of ik iets anders kan verzinnen..Apekool.
Waarom je het accepteert dat hij je zo behandelt weet ik niet, maar ik weet wel dat je het contact, zoals al eerder gezegd, gewoon moet verbreken. Hij houdt je aan het lijntje; jij zit op zijn telefoontje te wachten, te wachten tot hij tijd en zin heeft. En dat terwijl híj duidelijk degene is die het verpest heeft door vreemd te gaan. Zeker als je nog een zwak voor hem hebt moet je jezelf in bescherming nemen en contact verbreken. Die sms-jes; tja, lastig. Misschien een oplossing: schrijf er een aantal over in een boekje. Dan heb je ze toch bewaard, maar kun je zijn nummer wel echt deleten. Dan kun je altijd nog kijken wat te doen met de berichtjes zelf (ik zou rituelen verbranden opteren ).

Veel sterkte in elk geval en zorg dat je niet de hele tijd in je eentje blijft piekeren, maar er lekker op uitgaat. Lekker naar vriendinnen toe, of met familie iets doen. Desnoods in je eentje ergens naartoe. Maar vooral: vermaak je!!!
anoniem_47172 wijzigde dit bericht op 11-04-2009 22:50
Reden: foutje...
% gewijzigd
Ja dat van dat opschrijven is inderdaad wel een goed idee. Ik zat al te kijken of ik ze niet van mijn telefoon op mijn pc kan zetten, dan kan ik ze in mijn telefoon allemaal verwijderen.

Ik ga mijn best doen om gewoon mezelf veel af te leiden de komende tijd. Het is alleen gewoon vervelend dat je op zulke momenten iets zoekt bij een ander omdat je het bij jezelf niet kunt vinden en dus constant het gevoel hebt dat je iets mist.
Lieve Stephanietje, ik vind het heel naar voor je dat deze gast je op deze manier gebruikt, maar ik vind het nog naarder dat jij je laat gebruiken. Ik weet dat je het niet wilt horen, maar ik ga het toch opschrijven: deze jongen wil jou niet, nu niet en in de toekomst ook niet. Hij is ook niet gek; hij weet dondersgoed dat jij het er moeilijk mee hebt als hij contact zoekt en heeft er gewoon weinig zin in om hier zijn conclusies uit te trekken: namelijk uit respect voor jou geen contact meer zoeken.

Het feit dat hij dit respect niet kan opbrengen, puur om het feit dat hij geen zin heeft in gezeik en "moeilijke gesprekken" en het wel makkelijk vindt zo, zou jou moeten aanzetten tot het trekken van je eigen conclusies.

Heel veel sterkte!
Goed zo meis! En ga nou niet denken dat je echt stom bént hoor, voor een ander is het altijd makkelijker te zien hoe iets zit. Als je zelf in die situatie zit overheerst meer je gevoel van dat moment en is het allemaal minder helder voor jezelf. We kennen het allemaal wel denk ik hier, dus en hou vol. Over een tijdje weet je beter en neem je deze ervaring ten goede mee in een nieuwe relatie.
Bedankt voor die laatste reacties.. Het zijn inderdaad dingen die je weet maar die soms gewoon nog tegen je gezegd moeten worden. Ik neem dit mee nu ik eindelijk ga slapen.. En proberen er vannacht niet teveel over na te denken.
Tip. ga op Flamencodansen. Leer je gelijk een trotse en temperamentvolle vrouw te zijn en met het voetenwerk stel je je maar voor dat je hem platstampt. Dat het een eikel is die volstrekt vermeden dient te worden is wel duidelijk.

Succes
Haha dat is inderdaad wel een leuk idee! Wil al een tijdje iets dergelijks doen, zal eens zoeken of er hier in de buurt iets is
Ik snap echt niet dat je hem niet los wilt laten.

Als iemand zou denken dat hij zo met me om kan gaan, zit ie er zo naast. Geen seconde zou ik nog tijd met hem willen doorbrengen. Je gaat je toch niet ongelukkig of verdrietig voelen om iemand die dat helemaal niet bij je verdiend heeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven