Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
Goedemorgen.

Helaas vanochtend ongesteld geworden. Ik snap er helemaal niets meer van. Zo regelmatig als mijn cycli aan het begin waren, zo onregelmatig zijn ze nu. Dit waren mijn cycli namelijk: 27,29,27,34,26,30.

Ik ga hiermee naar de dokter. Ben het namelijk zat. We zijn al een half jaar bezig en ik heb deze en vorige ronde klachten gehad wat kon lijken op een zwangerschap en dan word ik toch ongesteld.

Mijn eisprong zal dit keer in de vakantie vallen en dan zijn we weg met mijn ouders. Weet niet of we er dan wel voor gaan.

@Poffertjes: zet me maar op 10 mei.
@liedje en Giorra: jullie NOD komt er ook al aan. Wat denken jullie? Of voelen jullie?
LIeve meiden,

vraagje...

op zondag 29 maart begon mijn cyclus. nu sinds woensdag bezig met sensitest ovulatietesten.. gisteren een heel licht tweede streepje te zien, vandaag echter helemaal geen teweede streepje te zien (gedaan na kopje thee, lichte urine: maakt dat wat uit misschien?)... ik ben volgens mij altijd heel regeelmatig dus ben verbaasd dat ik nog geen positieve test heb... hoe verklaren jullie dit? wanneer wordt het pas echt gek?

ben zoo bang dat ik gewoon niet ovuleer ofzo en dat er wat mis is..

gr., ils
@ meiske, wat een teleurstelling....
ja meiske.. wat een teleurstelling!! had er overheen gelezen maar wat ontzettend balen voor je!!!
Beste Ils,

Je moet een ovulatietest niet met ochtendurine doen, want dan heb je geen goed resultaat. En vlak ervoor veel drinken, dan krijg je ook geen goed resultaat. Je kan 2x per jaar niet ovuleren, dat is bij iedere vrouw zo namelijk. Als je zeker wilt weten of je nu wel of geen ovulatie hebt, zou ik vanavond gewoon nog een ovulatietest doen. En als die dan weer negatief is, dan heb je misschien niet zoveel LH-waarde. Omdat je gisteren een heel licht streepje had. Dat kan namelijk ook.

Succes.
Ja ik baal er wel van. Ik ga dinsdag ook de dokter bellen voor een afspraak, want ik weet nu niet meer wat we fout doen.
@ meiske, ik ga nu iets zeggen waar ik misschien zelf ook wat vaker aan moet denken maar: zwanger worden is een kwestie van een portie kansberekening, een portie toeval en een portie geluk. Het kan echt nog even duren voordat het raak is en dat hoeft niet te betekenen dat jullie iets fout doen! Paulita vertelde dat het bij haar 1e 10 maanden duurde, kennisje van mij is nu net zwanger na een jaar (!) proberen.

Ik ben zelf zoals je weet ook erg ongeduldig ( ) maar ik probeer me de laatste dagen een beetje aan het gevoel over te geven dat het echt wel gaat gebeuren en dat ik alleen niet volledig in de hand heb wanneer..... Ik vond de site die Giorra tipte ook wel een eye opener. Maar goed, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen hoor! Een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad als hij je misschien tips kan geven waar je wat aan hebt of je gerust kan stellen.

@ Ils, hoe lang duurt je cyclus normaliter? Gerekend vanaf de eerste dag van je menstruatie?
@Bowie: ik weet dat het gewoon een kwestie van geluk moet zijn. Maar ja als er wel wat mis is, dan kom ik er liever nu achter dan over een half jaar. En anders gaan we het nog verder proberen.

Ik weet dat de cycli onregelmatig kan zijn als je net gestopt bent met de pil. Maar mijn eerste 3 waren wel redelijk gelijk en de laatste 3 niet. Vandaar dat ik het ook raar vind. Dus dat wil ik gewoon even voorleggen bij de ha.
Balen meiske. Hopelijk volgende maand beter!

@Allemaal. Ik weet nu wat meer over mijn vriendin. Ze moet ongeveer vier keer per maand een echo. Vlak achter elkaar. Dit doen ze omdat ze medicijn slikt die de vruchtbaarheid bevorderen. Hierdoor kan het zijn dat er meerdere eitjes gerijpt worden. Vorige maand waren dat 2 eitjes dus toen zou het goed gekund hebben maar helaas werd ze toch ongesteld. Nu waren er wel 20 eitjes gerijpt dus mocht ze niet klussen omdat een kans op een veel-ling dan te groot is. Echt balen voor haar. Ze wacht al drie jaar! Pff ik hoop niet dat 1 van ons dat mee moet maken.

Ik lig lekker op de bank beetje te computeren. We willen morgen naar mn schoonouders maar onze auto is stuk. De 5e versnelling deed het al niet. Dus we hebben al een nieuwe versnellingsbak besteld. Maar nu doet de rest het ook niet meer. Echt balen. Of we moeten met het openbaar vervoer maar dat is 2 uur rijden. Of we gaan niet. Ik hoop nu het laatste. Ik vind het altijd zo'n gedoe met het OV. We kijken wel. Ik denk dat mn man wel graag wilt want die ziet zijn ouders niet zo vaak.

Groetjes!
Even vlug; Meiske op zich is het echt helemaal niet raar jou cycli! Echt niet. Ik ben vorig jaar ook aan het ontpillen geweest, eerste 3 maanden 25- 27 en daarna in 1 keer 34 enzo. Het kan echt bij het ontpillen horen en kijk anders idd ook even op de site (www.zwangerschapspagina.nl en dan bij cyclus na pil). Als je wilt, kun je natuurlijk altijd naar de huisarts!

Maar weet dat zwanger worden idd een tijdje kán duren en dat het niet aan jullie hoeft te liggen.

Maar balen is het, dat is zeker!
Meiske wat jammer. Ik snap best dat je bezorgd bent, hopelijk kan de huisarts dat wegnemen...

Nijmegen was leuk, we hebben lekker rondgewandeld (hielen kapot gelopen ivm ijdelheid ), museum bezocht, terrasje gezeten, gegeten, etc. Het was heerlijk weer daar! Beter dan in Utrecht.

Vandaag een bijna-positieve ovutest. Ik hoop morgen of dinsdag twee donkere strepen Overigens las ik in mijn zwanger-worden boek dat niet alleen je ovulatie/mestruatie na de pil weer op gang moeten komen maar ook dat je hormonale slijmhuishouding er even over kan doen om weer vruchtbaar te zijn. Kortom: gewoon afwachten en positief blijven. Dat schijnt ook belangrijk te zijn!!!
tatlitatli wijzigde dit bericht op 12-04-2009 17:32
Reden: ik kan niet typen
% gewijzigd
if we all light up, we can scare away the dark...
Meiske; ik voel ook van alles en hoop echt dat het al raak ik, maar ik weet ook dat het heel goed ontpillings verschijnselen kunnen zijn. Moeilijk he geduld hebben.
@meiske, erg jammer voor je! je kan idd naar de huisarts gaan maar ik weet niet of hij er na een half jaar wat aan doet....meestal doen ze pas wat na een jaar geloof ik...

@tatli, haha lekker op hoge hakken gelopen ; ) Nog leuke dingen gekocht?

@meis, zo dat zijn lange dagen die je dan maakt, ga je dat wel volhouden straks? je maakt wel veel uur dan in 1 x dat is dan wel weer fijn.

@liedje, zo dat lijkt me moeilijk voor die vriendin, als wij het al na een paar maanden hebben dat het niet meteen lukt, laat staan na 3 jaar!

Balen van jullie auto, zo n lange tocht met OV is idd vreselijk!

@ giorra, spannend he, kan zomaar raak zijn...hoop het voor je!

Wij hebben trouwens maar 3 x sex gehad in mn vruchtbare periode, dus vele keren zijn er niet voor nodig ; )

Ik denk dat het die keer was op mn vriend zijn verjaardag, 1 dag voor de eisprong.

@de zwangere onder ons, hebben jullie ook af en toe wat lichte krampjes/zeurderig gevoel in je baarmoeder? ik had het heel de dag niet en nu begint het weer een beetje...Ik hoef me geen zorgen te maken toch lijkt me?
@poffer: Spannend vrijdag...leuk dat je dan toch nog zo'n leuk telefoontje krijgt op zo'n enorme baaldag!! Heb je wel een beetje genoten van pasen?

@tatli: Ik begrijp je twijfel heel goed. Super zo'n uitdagende baan, maarja...je kinderwens..wat nu? Er veel over praten en hopelijk kom je tot een beslissing. Je zou ook altijd wél op sollicitatiegesprek kunnen gaan en dan kijken hoe het voelt....?

@peach: Je moet gewoon je gevoel volgen...en volgens mij zegt die dat je het niet aandurft...dan niet doen, want stel dat er iets gebeurt, dan vergeef je het jezelf nooit! Die krampen in mijn buik heb ik niet, wél een gevoel dat er iets zit, waar ik niet op wil drukken zeg maar....heb jij verder veel andere klachten als pamela anderson borsten, moeheid, misselijkheid etc?

@bowie: Heerlijk shoppen, nu kan je die lekkere strakke broeken nog aan...geniet ervan

@liedjepiedje: Wat een verhaal van die vriendin, dat ze het volhouden he? Ja, je moet natuurlijk wel als je graag een kindje wil, maar dat eeuwige wachten..om gek van te worden, hopenlijk is het snel raak voor haar! En dan die auto, dat ik zo balen...net als computers, zijn auto's onwijs handig, maar als ze het niet doen.....aaaaah!!

@giorra: Nog een weekje wachten...lukt dat wel?? Hahaha.. ik herken je ongeduldheid enorm...hopelijk is het raak.

@meiske: Tja..ik denk ook dat er niks mis is met jouw cyclus en dat een half jaar nog erg kort is. Ik heb er inderdaad 10 maanden over gedaan de vorige keer en dat vonden de artsen al snel.... Maar ik begrijp je teleurstelling enorm..en je moet ook lekker doen wat goed voelt bij jou en als dat een bezoek aan de huisarts is...gewoon lekker doen!! Sterkte..

Hier gaat alles lekker.. De vermoeidheid begint wat af te nemen...wel ben ik al 3 kilo aangekomen.....aaaaaah!! Ik baal daar zo van, de vorige keer was ik 25 kilo aangekomen en ik was er nu net weer 15 kwijt en dan in 2 maanden alweer 3 kilo erbij....snik, het kan de baby niet zijn, die weegt nog maar 2 gram....whahahaha!! Ik heb ook de hele dag honger...hoe gaat dat bij de andere zwangeren?? En miss? Gaat alles goed? Lang niet gehoord!!
@ peach... je schrijft 3x seks in je vruchtbare periode.. misschien ligt het aan mij: maar wanneer is nou precies je vruchtbare periode. Telde jij dat pas vanaf de dag dat je ovulatietest positief was? ik seks om de dag vanaf afgelopen woensdag. (dus vanaf dag 11, inmiddels zit ik op dag 16 en nog steeds geen positieve ovulatietest).. heb je nog tips?
Ils, relax meis. Het is toch voor iedereen anders...

In het algemeen is het zo, dat je vruchtbare periode begint zo'n 3 dagen voor de eisprong. Zaadcellen kunnen namelijk 2/3 dagen overleven in de baarmoeder (soms zelfs langer). Als je om de dag sex hebt, is dat dus goed. Als je een positieve ovutest hebt, kan je nog een keer extra het bed in proberen te duiken, meer kan je niet doen hoor. Nou ja, gewoon afwachten en positief denken natuurlijk
if we all light up, we can scare away the dark...
@peach en meis: Gefeliciteerd!! Super dat er weer twee zwanger zijn!!

Heb tijdje niet meegeschreven, af en toe wel meegelezen hoor, maar echt niet de puf om actief mee te schrijven.. Zware weken gehad, wist niet dat je je zo ziek kon voelen als je zwanger bent :( Maar gelukkig gaat t weer beter, heb sinds paar dagen nog maar weinig klachten Ben nu 10 weken volgens de verloskundige.. Dacht altijd dat je klachten pas minder werden rond 12 weken.. Iemand andere ervaringen??

Enige twijfel of alles nog wel goed is.. Maar over 2 weken de eerste echo Vind dat wel heel erg spannend!!

Inmiddels verteld aan schoonouders, schoonzussen.. Leuke reacties.. Niemand van hun had het verwacht

En de eerste afspraak gehad bij verloskundige.. Maar dat stelde weinig voor!! Bloeddruk gemeten en wat algemene vragen, over gezondheid en ziekten in familie enz.. Een tas vol met boeken meegekregen over van alles en nog wat.. Papieren meegekregen voor bloedprikken en voor 20 weken echo.. En afspraak voor 12 weken echo.. Dat was het wel... o'nee ik

heb ook nog middeltjes voorgeschreven gekregen voor de moeheid en de misselijkheid.. te koop bij gezondheidswinkel ofzo, heb het niet gehaald, geen tijd en puf voor gehad.. En langzaam werd t al wat minder.. duurt een week voor de medicijnen werken...

@paulita: Jij dus ook al flink aangekomen, ik ook al twee :( Hopelijk blijft t nu even rustig met overtollige kilo's haha..

@peach: Ik heb ook weken buikkramp en zeurderig/brandend gevoel gehad in mijn onderbuik, soms zelfs even niet meer kunnen lopen zo heftig..Maar over t algemeen heel zeurderig.. Lijkt me dus niet iets om je zorgen over te maken.. Hoe voel je je verder dan?? Verder nog weinig klachten?

Tot snel!!

Voor tabel: 28 april eerste echo.. En 6 mei verloskundige
Hallo allemaal,

Even weer bijgelezen!

@ Meiske: Zwaar balen! Ben je teleurgesteld?

Ik ben begonnen met smeren, eigenlijk ik niet, maar vriendje smeert alles in. Mijn hele huid is nu echt kapot, ook op de plekken waar ik niets heb, heb ik nu een soort luieruitslag.. Dus dat smeer ik weer in met nivea. Heb gisteren moeten sporten, stond in het veld en kon niet lopen door de kapotte huid. Morgen weer ballen, vriendjelief en moeders raden me het af, maar ik wil toch..

Heb wel besloten om morgen in joggingbroek te gaan lopen

Ontsteking wordt volgens vriendje nu wel "rustiger" , maar moet nog doorsmeren tot donderdag.. Hoop echt dat de uitslag er is en ik meer weet!
@muppet. Echt rot zeg die uitslag! Echt zo vervelend. Lief dat je man het insmeert voor je!

@miss wat fijn dat het al minder wordt je klachten. Mijn schoonzus is nu 9 weken en heeft ook last van erge moeheid. Hopelijk kan je straks genieten van een mooie buik!

@zwangeren. Het lijkt me zo bijzonder dat idee dat er een klein kindje in je groeit! Ik hoop er snel ook van mogen te genieten. Ik ga volgende week de ha nog een x bellen. Morgen ben ik 5 weken te laat! Groetjes liedje
@muppet, wat fijn dat Muppetman je helpt met insmeren. Hopelijk krijg je donderdag in ieder geval de uitslag en weet je wat er aan de hand is en wat je er aan kan doen!

@meiske, jemig meid wat balen! Ik zou zeggen lekker naar de HA gaan als dat jouw gevoel is. Het is inderdaad balen dat je al een half jaartje bezig bent, maar zoals iedereen al zegt kan het altijd langer duren. Maar soms is dat moeilijk om je daarbij neer te leggen! Ik ken het gevoel wel een beetje!

@miss, wat fijn dat het beter met je gaat. En wat super goed dat je het al verteld hebt! Lijkt me echt heerlijk! Soms kan ik me al helemaal voorstellen hoe ik het ga vertellen aan iedereen :-), droom droom droom.... Hopelijk kan je nu lekker van je zwangerschap gaan genieten!

@liedje, ga je nog naar je schoonouders vandaag? Wel balen van je auto.... kan ik ook zo frusti van worden. En trouwens even respect voor jou... ik vind vrij rustig over het feit dat je al vijf weken te laat bent. Klopt dat inderdaad of is dat alleen online? Ben benieuwd wat de HA gaat zeggen.

@alle meiden, ik ga vandaag weer aan de slag met ovulatietesten. Als ik het goed heb moet ik eind deze week weer mijn eisprong hebben. Ben benieuwd of mijn gevoel klopt! Heb poffermans alvast voorbereid dat hij aan de slag moet Hij is vandaag weer aan het werk en ik heb het rijk alleen... wel ongezellig... Vandaag ook niet echt lekker weer om in de tuin te gaan hangen met een boek. Ik vrees dat ik me ga dood vervelen... moet maar even wat verzinnen wat ik kan gaan doen. De hele dag op het forum gaat me vast ook geen voldoening geven.

Fijne tweede paasdag meiden! Ik kom vast nog wel langs vandaag!

Poffer
iemand trouwens Josefien nog gezien??
@ allemaal... bleh weer geen positieve ovulatietest.. ik snap er werkelijk niks van. Ik zit al op dag 16 en vanmorgen dus weer geen positieve test.. ook nog geen slijmvorming, althans niet te zien.. hoe kan dit nou? tussen ovulatie en NOD zit toch 14 dagen?

zou dit betekenen dat mijn nod ook later is?

o sorry dit is niet het forum waar ik normaliter aan deelneem...

nouja.. ik zal jullie verder niet lastig vallen maar hoop wel op reacties.
@ils, gemiddeld is het zo dat de NOD 14 dagen later is. Maar dit is niet standaard! Bij de ene duurt het langer en bij de ander korter. Dus al ik jou was zou ik gewoon blijven testen. Je weet maar nooit. Daarnaast kan het ook nog wel eens helpen om 's ochtends en 's avonds te testen. Er kan nog wel eens verschilletje tussen zitten. Maar maak je niet te druk meid! Niemand is volgens het boekje!
@Poffer. Jij denkt werkelijk overal aan. Nee we gaan niet meer naar mijn schoonouders. Met openbaar vervoer is het echt een heisa op 2e paasdag. Er rijden veel minder treinen. Mn man is nu lekker douchen. We weten nog niet of we wat bijzonders gaan doen. Dank je voor je respect Ik ben inderdaad heel erg rustig de laatste weken. Ben er veel minder mee bezig als de eerste weken dat we begonnen. Ik zou in ronde twee kunnen zitten, maar zit helaas nog in ronde een. Ik weet niet, ik kan het nu los laten. Vraag me niet hoe! haha. Trouwens zijn er geen leuke vriendinnen waar je wat mee kan doen? Ik heb ook geen flauw idee wat wij gaan doen vandaag. Is echt lastig zonder auto. Misschien ga ik wel skaten dat mn man gaat fietsen. Maar dat vindt hij denk ik niet zo leuk!

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven