Verlatingsangst
zaterdag 30 november 2019 om 16:17
Ik heb nu een maand een relatie. Hij noemt zich mijn vriend, mij zijn vriendin en we zien elkaar meermaals per week. We hebben het fijn samen en praten veel. Beiden zijn we ook grote appers.
Nu zit mijn vriend een week in het buitenland en appt minder. Ik merk dat ik er angstig van word; ik ben bang dat niet appen desinteresse is, ookal weet ik ook logischerwijs dat daar dingen doen veel leuker is dan op zijn scherm focussen. Ik ben al een paar keer gedumpt en heb daar angsten aan over gehouden.
Ik ben de afgelopen 2 maanden al 8 kg afgevallen en het gaat goed op het werk, dus ik snap niet waarom ik zo onzeker ben. Ik probeer iig niks te laten merken...
Nu zit mijn vriend een week in het buitenland en appt minder. Ik merk dat ik er angstig van word; ik ben bang dat niet appen desinteresse is, ookal weet ik ook logischerwijs dat daar dingen doen veel leuker is dan op zijn scherm focussen. Ik ben al een paar keer gedumpt en heb daar angsten aan over gehouden.
Ik ben de afgelopen 2 maanden al 8 kg afgevallen en het gaat goed op het werk, dus ik snap niet waarom ik zo onzeker ben. Ik probeer iig niks te laten merken...
zaterdag 30 november 2019 om 16:31
Nou, minder vaak. Ik zit er ook lang mee.Gatekeeper* schreef: ↑30-11-2019 16:19Waarom hou je angsten over aan gedumpt worden? Dat hoort toch bij het leven. Jij zal vast ook weleens gedumpt hebben.
zaterdag 30 november 2019 om 16:51
Ja, je hebt net een paar weken wat. Ja kan het einde zijn. Maar kan ook helemaal niets aan de hand zijn, hij is daar dingen aan het doen.
Of je maakt jezelf gek of je leert maar eens dat een vent niet het belangrijkste in het leven is.
En dat je er verder toch geen invloed op kan uitoefenen. In ieder geval niet op een positieve manier.
Of je maakt jezelf gek of je leert maar eens dat een vent niet het belangrijkste in het leven is.
En dat je er verder toch geen invloed op kan uitoefenen. In ieder geval niet op een positieve manier.
zaterdag 30 november 2019 om 17:05
Als je verlatingsangst hebt is het heel moeilijk voor mensen die dit niet hebben zich in te leven in dit gevoel.
Ik heb verlatingsangst en weet wat je voelt. Je gedachtes maken je gek en je doemscenarios helemaal.
Het feit is dat jij zelf allemaal dingen bedenkt in je hoofd die niet realistisch zijn. Onthoudt goed dat niet alles wat je denkt waar is..
JIJ zoekt overal bevestiging in en dat zorgt ervoor dat je even rustig bent tot je de behoefde hebt weer bevestiging nodig te hebben. Ik heb hier 10 jaar therapie voor gehad en ben nu eindelijk zo ver dat ik dit alles inzie.
Je maakt jezelf gek en dat is verschrikkelijk. Het voelt onwijs rot maar je hersens doen dit, er is niks aan de hand en je moet erop vertrouwen dat je leuk genoeg bent.
Praat je ook met iemand?
Ik heb verlatingsangst en weet wat je voelt. Je gedachtes maken je gek en je doemscenarios helemaal.
Het feit is dat jij zelf allemaal dingen bedenkt in je hoofd die niet realistisch zijn. Onthoudt goed dat niet alles wat je denkt waar is..
JIJ zoekt overal bevestiging in en dat zorgt ervoor dat je even rustig bent tot je de behoefde hebt weer bevestiging nodig te hebben. Ik heb hier 10 jaar therapie voor gehad en ben nu eindelijk zo ver dat ik dit alles inzie.
Je maakt jezelf gek en dat is verschrikkelijk. Het voelt onwijs rot maar je hersens doen dit, er is niks aan de hand en je moet erop vertrouwen dat je leuk genoeg bent.
Praat je ook met iemand?
zaterdag 30 november 2019 om 18:14
Ook wel denk ik, maar ik heb nu een jaar gewacht en altijd helder gecommuniceerd.
Ik geloof niet dat hij daar rare dingen doet, daar zit het niet in. Hij reageert ook gewoon.
Het is gewoon een inherente angst voorkomend uit verlies uit mijn jeugd.
zaterdag 30 november 2019 om 18:18
Ik heb single een fijn leven, ik heb het druk doordeweeks,leuke vrienden, hobby's. Zodra ik verliefd word gaat er een knop om en check ik tig keer per dag mijn telefoon en ben ik nergens anders anders mee bezig in mijn hoofd. Het is ziekelijk en ik vind het vervelend. Ik probeer mezelf ook te beschermen door extra met vrienden af te spreken en ik ga ook niet meer samenwonen.Lucifer2018 schreef: ↑30-11-2019 16:51Ja, je hebt net een paar weken wat. Ja kan het einde zijn. Maar kan ook helemaal niets aan de hand zijn, hij is daar dingen aan het doen.
zaterdag 30 november 2019 om 18:23
Goed dat het in ieder geval erkend, dan kan je er vaak ook beter mee omgaan.
zaterdag 30 november 2019 om 20:50
Ik heb ook last van verlatingsangst al wordt t wel steeds minder want mijn vriend is hardstikke stabiel.
Wat mij helpt is gewoon denken dat het is hoe het is. Je hebt geen garanties. Nu is t leuk en morgen kan t altijd over zijn.
Je bent pas een maand samen. Je weet niet hoe t loopt. Het kan leuk worden of minder leuk maar garanties bestaan niet.
Wat mij helpt is gewoon denken dat het is hoe het is. Je hebt geen garanties. Nu is t leuk en morgen kan t altijd over zijn.
Je bent pas een maand samen. Je weet niet hoe t loopt. Het kan leuk worden of minder leuk maar garanties bestaan niet.
zaterdag 30 november 2019 om 20:55
Ik wil ook graag 30 jaar samen zijn zoals mijn ouders, een stabiele relatie hebben. Het voelt als falen als het uit gaat.abracadabra schreef: ↑30-11-2019 20:50Ik heb ook last van verlatingsangst al wordt t wel steeds minder want mijn vriend is hardstikke stabiel.
zaterdag 30 november 2019 om 22:52
Dan maak ik het uit, dat is anders. Als ik gelukkig ben en hij niet is dat kut.Lucifer2018 schreef: ↑30-11-2019 20:59Ja, ook als de ander dus niet bij je past of een pannekoek is of vreemdgaat ect?
zondag 1 december 2019 om 00:13
Wat enorm lastig voor je.
Enigszins kan ik je gevoel heel goed begrijpen. Same here!
Continue opzoek naar bevestiging, ben ik wel goed/leuk/knap/grappig genoeg? Waarom appt hij me niet terug? Er komt een dag dat hij me verlaat, zoals andere keren ook gebeurd is
Enzovoort... om doodmoe van te worden.
Het vervelende is, is dat je hier mensen mee kan afstoten... en dat heb ik geleerd van deze idiote irrationele gedachten. Je kunt overal de controle over willen hebben, maar HELAAS gaat dat niet hoe vervelend dat ook is. En ook dat is niet het einde van de wereld.
Probeer los te laten, leef je eigen leven. Je vriend moet een toevoeging zijn op je leven.
Liefs en veel succes, overwin je angsten en laat vooral zaken los waar jij geen invloed op kan uitoefenen.
Continue opzoek naar bevestiging, ben ik wel goed/leuk/knap/grappig genoeg? Waarom appt hij me niet terug? Er komt een dag dat hij me verlaat, zoals andere keren ook gebeurd is
Het vervelende is, is dat je hier mensen mee kan afstoten... en dat heb ik geleerd van deze idiote irrationele gedachten. Je kunt overal de controle over willen hebben, maar HELAAS gaat dat niet hoe vervelend dat ook is. En ook dat is niet het einde van de wereld.
Probeer los te laten, leef je eigen leven. Je vriend moet een toevoeging zijn op je leven.
Liefs en veel succes, overwin je angsten en laat vooral zaken los waar jij geen invloed op kan uitoefenen.
zondag 1 december 2019 om 00:34
Dank je, jij ook! Hoe pak jij het aan?PK0893 schreef: ↑01-12-2019 00:13Wat enorm lastig voor je.
zondag 1 december 2019 om 00:57
Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die openlijk met mij communiceert over mijn onredelijke gedachten en gevoelens.
Wanneer ik weer eens zo'n error in mijn hoofd krijg, word ik door hem terug gefloten.
Ik denk dat je het beste open kaart kunt spelen, stel jezelf kwetsbaar op als dat goed voelt natuurlijk.
Je zult aan jezelf moeten gaan werken. Ga met jezelf het gesprek aan, klinkt volstrekt idioot maar...daag je ineffectieve gedachten uit. Dit probleem ligt immers bij jezelf.
Wellicht dat je eens kunt googlen op Rationele Effectiviteits Training (RET)
Je mag me altijd contacten!
Liefs.