Geld & Recht alle pijlers

Rood staan ing

29-11-2019 16:06 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden (ongeveer 3 manden) stond ik negatief op m’n saldo, waardoor ik dus niet meer rood kon staan en terecht :p. Maar nu wil ik het dus weer aanvragen en ben benieuwd of iemand het zelfde heeft ervaren.

Aangevraagd dus, maar het word niet goed gekeurd. Er staat: Op basis van uw huidige financiële situatie komt u helaas niet in aanmerking voor (of wijziging van) een Kwartaallimiet.

Vraag is of iemand dit ook heeft gehad en hoe lang moet je wachten totdat je weer in aanmerking komt?
Brian66 schreef:
30-11-2019 20:54
Ik heb het na gevraagd en kan na 3 maanden weer rood staan. Ik had een switch qua baan en ik kreeg toen m’n salaris te laat. Nu verdien ik meer en wil rood staan omdat m’n auto gerepareerd moet worden. Heb helaas nog meer kosten die ik met rood staan direct kan verhelpen. Zal dan in 2 maanden weer positief staan. Ik wacht het morgen af, 28 aug stond ik negatief en werd het gestopt. Op 29 August stond ik weer positief. Wie weet lukt het morgen
Maar het is niet zo dat als je 1 dag rood staat, dat meteen geblokkeerd wordt. Dan stond je dus al maanden rood. En dat wil je dan nu weer, terwijl je weet dat het weer twee maanden duurt voor het weer positief is, en dat is dan nog als er niet weer iets tussen komt. Ik geef ing groot gelijk dat ze dat geen verantwoorde situatie vinden.
Bedankt voor jullie reacties. Weet dat het goed bedoeld is.

Ik kan toch niet rood staan meer, misschien ook beter inderdaad
Ghost79 schreef:
29-11-2019 19:00
Ik zit ook bij de ING en kan 500,- rood staan, meer wil ik ook niet. Ik sta regelmatig rood en heb daar nooit bericht over gehad. Als je dit eenmaal ingesteld hebt, kunnen ze dat toch niet zomaar stop zetten?
Er zijn 2 soorten limieten. Bij de ene mag je altijd rood staan tot het max. limiet. Bij de ander moet je 1x in de 3 maand een dag positief staan. Het 2e is verstandiger, omdat het dan niet gaat om een doorlopend krediet en daarom niet geregistreerd wordt bij de BKR.
Dat laatste klopt niet, Sjaan. Als je rood mág staan dan krijg je al een BKR registratie, zelfs als je nog nooit rood hébt gestaan. Dat is een tijd terug veranderd.
Brian66 schreef:
30-11-2019 20:54
Ik heb het na gevraagd en kan na 3 maanden weer rood staan. Ik had een switch qua baan en ik kreeg toen m’n salaris te laat. Nu verdien ik meer en wil rood staan omdat m’n auto gerepareerd moet worden. Heb helaas nog meer kosten die ik met rood staan direct kan verhelpen. Zal dan in 2 maanden weer positief staan. Ik wacht het morgen af, 28 aug stond ik negatief en werd het gestopt. Op 29 August stond ik weer positief. Wie weet lukt het morgen
Rood staan om een uitgave te doen.... eh ok. Je kunt echt beter minder uitgeven zodat je die uitgave kunt doen. En deze ook pas doen als je voldoende geld hebt :lampje:
Als je dat negatieve saldo weg kunt werken kun je net zo goed sparen.
ikBedoelHetGoed schreef:
01-12-2019 18:23
Dat laatste klopt niet, Sjaan. Als je rood mág staan dan krijg je al een BKR registratie, zelfs als je nog nooit rood hébt gestaan. Dat is een tijd terug veranderd.
Volgens mij alleen als je meer dan 500 euro rood mag staan. Althans, zo is het bij de ING.
Bij andere banken is het anders:
https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... n-mogelijk
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Wat jij zegt klopt niet, Merano. Dat komt omdat ING, in jouw voorbeeld, daar niet over kan beslissen. Ook zij moeten gewoon de wet volgen. Dus ook een kredietlimiet onder de € 500 wordt geregistreerd bij de BKR.

https://www.ing.nl/particulier/lenen/bkr/index.html

Daarom hebben net voor ingang van de wetswijziging zoveel mensen de mogelijkheid tot rood staan uitgezet.
ikBedoelHetGoed schreef:
01-12-2019 18:23
Wat jij zegt klopt niet. Vroeger kreeg je alleen een negatieve BKR registratie. Wanneer je niet betaalde zeg maar. Tegenwoordig worden alle kredieten en leningen geregistreerd. Het bedrag wordt wel steeds verlaagd. Nu vanaf €250 meen ik. Hierdoor worden bv. telefoons op afbetaling een stuk minder interessant.

Daaróm juist hebben veel banken het systeem bedacht waarbij je een kredietlimiet hebt, maar 1x per 3 maanden positief moet staan. Dan is het nl. geen doorlopend krediet en hoeft het niet geregistreerd te worden.
SjaanRoeispaan schreef:
01-12-2019 22:02
Wat jij zegt klopt niet. [...]

Daaróm juist hebben veel banken het systeem bedacht waarbij je een kredietlimiet hebt, maar 1x per 3 maanden positief moet staan. Dan is het nl. geen doorlopend krediet en hoeft het niet geregistreerd te worden.
Even on topic: los van of het je een registratie oplevert, TO, zou ik je afraden een limiet te nemen. Voor je het weet vul je gaten met gaten.

Wat betreft registratie bij de BKR, staat op de site van ING:
Welke producten melden wij aan?
  • Persoonlijke Lening
  • Doorlopend Krediet
  • Doorlopend Krediet voor huiseigenaren
  • Kwartaallimiet *)
  • Studentenbetaallimiet
  • Continu Limiet
  • Creditcard die u gespreid terugbetaalt
Welke producten melden wij niet?
  • Creditcard waarbij u maandelijks in 1 keer terugbetaalt
  • Uw hypotheek, tenzij u een betalingsachterstand heeft
*) dit is volgens mij het product waar jij op doelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven