Ramen wassen boven
zondag 1 december 2019 om 18:31
zondag 1 december 2019 om 18:37
zondag 1 december 2019 om 18:38
Je ziet het zelf toch? Je hele kamer ziet er frisser uit als je je ramen hebt gewassen. Niet dat ik het maandelijks doe, maar na 7 jaar kan je amper nog naar buiten kijken.....
Alle bovenramen kunnen hier vanuit binnen worden schoongemaakt, al zijn sommige wel wat lastiger. Die doet mijn man, omdat hij langer is. In mijn vorige huis kwam de glazenwasser voor de ramen boven.
zondag 1 december 2019 om 18:44
Mij en mijn man deert het werkelijk geen sikkepit en bovendien zijn in onze slaapkamer de gordijnen 365 dagen per jaar gesloten.patchouli_ schreef: ↑01-12-2019 18:38Je ziet het zelf toch? Je hele kamer ziet er frisser uit als je je ramen hebt gewassen. Niet dat ik het maandelijks doe, maar na 7 jaar kan je amper nog naar buiten kijken.....
Alle bovenramen kunnen hier vanuit binnen worden schoongemaakt, al zijn sommige wel wat lastiger. Die doet mijn man, omdat hij langer is. In mijn vorige huis kwam de glazenwasser voor de ramen boven.
(Wegens te omslachtig om elke keer open te doen.)
Zelfs de ramen van beneden worden maximaal 1 keer om de 2 jaar gewassen.
Het is écht wel het rotste klusje van de eeuw - zeker met ramen die opgedeeld zijn in kleine vakjes - en ik zie er weinig voordelen aan.
zondag 1 december 2019 om 18:48
Gewoon nieuwsgierig: wat is er omslachtig aan gordijnen open doen?Marnamai schreef: ↑01-12-2019 18:44Mij en mijn man deert het werkelijk geen sikkepit en bovendien zijn in onze slaapkamer de gordijnen 365 dagen per jaar gesloten.
(Wegens te omslachtig om elke keer open te doen.)
Zelfs de ramen van beneden worden maximaal 1 keer om de 2 jaar gewassen.
Het is écht wel het rotste klusje van de eeuw - zeker met ramen die opgedeeld zijn in kleine vakjes - en ik zie er weinig voordelen aan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 1 december 2019 om 18:54
Die magnetische exemplaren werken helaas niet bij dubbel glas.
Ik hang zo'n vier keer per jaar half uit het raam en gebruik daarbij een wisser met een lange steel (geen telescopische). Resultaat: schone ramen en een dagje spierpijn in mijn bovenarmen.
Altijd van je afsnijden
zondag 1 december 2019 om 18:55
De gordijnen die we hadden sluiten niet goed en laten licht door.
Die hielden we dus al dicht, want eens ze eindelijk fatsoenlijk gesloten zijn blijf ik eraf
2 of 3 jaar geleden mijn vader daarachter een zwart Ikea-rolgordijn laten monteren - voor het licht - en dat is hélemaal drama.
Dat ding vliegt alle kanten op vanaf je er met 1 vinger aan komt.
En ik heb een trapje nodig om eens ie naar boven rolt eraan te raken en dan wil ie vaak weer maar half naar beneden.
Als het onding dus eindelijk goed zit ... blijf ik eraf en vér uit de buurt voor ie weer tilt slaat
Bovendien heb ik ook nog eens hoogtevrees en betrouw die trap voor geen moer.
En hell no dat ik op dat ding kruip in het half duister 's avonds als man al ligt te slapen.
(Die het minder uitmaakt dat het licht is en dat ik dus vanaf 6 uur 's ochtends geen oog meer dicht doe.)
We zijn overdag niet op onze slaapkamer, dus het deert ons geen moer dat de gordijnen altijd dicht zijn.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 18:56
9.88% gewijzigd
zondag 1 december 2019 om 18:56
Onze glazenwasser heeft 15 jaar geleden al afscheid van de buurt genomen. En je moet toch wat.Madeliefjees schreef: ↑01-12-2019 18:52De glazenwasser elke 2 maanden. No way dat we zelf ons leven wagen om een tientje uit te sparen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 1 december 2019 om 18:59
Al 2 jaar niet gedaan. Misschien van de zomer weer. Zien er ook niet heel vies uit.
Moeten toch de kozijnen schilderen. Meteen alles maar even goed doen
Beneden doe ik het ook maar 2x per jaar aan de buitenkant. Binnen overal afgelopen jaar 4x denk ik.
Moeten toch de kozijnen schilderen. Meteen alles maar even goed doen
Beneden doe ik het ook maar 2x per jaar aan de buitenkant. Binnen overal afgelopen jaar 4x denk ik.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 19:02
67.95% gewijzigd
zondag 1 december 2019 om 19:00
Maar heb je dan ook nooit een raam open in je slaapkamer?
Bij ons zijn boven de slaapkamers van de kinderen, en die zitten er ook overdag.
Wij slapen zelf beneden, met openslaande deuren naar de tuin en nog twee ramen in de andere muur. Alles gaat open overdag, hoe meer licht hoe fijner. En in het voorjaar en de zomer en tot lang in het najaar staan ook altijd de tuindeuren open overdag, als we thuis zijn.
Bij ons zijn boven de slaapkamers van de kinderen, en die zitten er ook overdag.
Wij slapen zelf beneden, met openslaande deuren naar de tuin en nog twee ramen in de andere muur. Alles gaat open overdag, hoe meer licht hoe fijner. En in het voorjaar en de zomer en tot lang in het najaar staan ook altijd de tuindeuren open overdag, als we thuis zijn.
zondag 1 december 2019 om 19:02
Daar hoef je toch je ramen voor hebben gelapt? Bij mij staat alles even elke dag wel open. Winter of zomer. Maar de ramen aan de buitenkant zijn al zeker 2 jaar niet gelapt.patchouli_ schreef: ↑01-12-2019 19:00Maar heb je dan ook nooit een raam open in je slaapkamer?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 19:05
Reden: Niet goed gelezen. Excuses!
Reden: Niet goed gelezen. Excuses!
1.99% gewijzigd
zondag 1 december 2019 om 19:04
Marnamai zegt dat het een hele klus is om haar gordijnen te openen en dat die dus 365 dagen per jaar dicht zijn. Logische vraag of ze haar ramen dan ook nooit open doet om de boel te luchten.Lucifer2018 schreef: ↑01-12-2019 19:02Daar hoef je toch je ramen voor hebben gelapt? Bij mij staat alles even elke dag wel open. Winter of zomer. Maar de ramen aan de buitenkant zijn al zeker 2 jaar niet gelapt.
Het is dat het hier ( appartement)aan de buitenkant gedaan wordt om het kwartaal maar geloof niet dat ik het vaker dan 1 keer per jaar zou doen anders.
In mijn thuiszorgtijd heb ik zoveel ramen gewassen dat ik er echt een hekel aan heb. Moest zelfs uit het raam hangen op de 9e verdieping, was toen nog jong en niet zo mondig. Nu zouden ze het heen en weer kunnen krijgen.
In mijn thuiszorgtijd heb ik zoveel ramen gewassen dat ik er echt een hekel aan heb. Moest zelfs uit het raam hangen op de 9e verdieping, was toen nog jong en niet zo mondig. Nu zouden ze het heen en weer kunnen krijgen.
Ah zo. Dat is bijzonder inderdaad.minnimouse schreef: ↑01-12-2019 19:04Marnamai zegt dat het een hele klus is om haar gordijnen te openen en dat die dus 365 dagen per jaar dicht zijn. Logische vraag of ze haar ramen dan ook nooit open doet om de boel te luchten.
zondag 1 december 2019 om 19:05
Sinds de montage van het rolgordijn gaan de ramen van de slaapkamer niet meer open.
Heel de verdieping - slaapkamer / dressing / badkamer - telt 1 deur.
Die 98 % van de tijd open staat.
En de deur naar beneden en de gang staat gewoon 100 % van de tijd open.
En 't raam in de badkamer staat vaak wel open.
Lucht genoeg dus
(Dat alle deuren open staan is ook iets met "vrij verkeer van katten"