Elektrische deken wassen?

11-04-2009 11:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn geliefde heeft me van de winter een elektrische onderdeken cadeau gedaan. Ik had het altijd berekoud en hij was mijn ijsvoeten ook wel eens zat. Heerlijk, zo'n bedverwarminkje in koude tijden.

Nou wil ik hem graag wassen. Ik heb het winterdekbed ook net naar de stomerij gebracht, de onderdeken moet ook schoon in de kast.

Helaas heb ik de handleiding niet (meer). Er staat op het label dat hij op 40 graden gewassen kan worden, maar hoe zit het dan met dat stekkertje? Kan dat eraf? En zo ja, hoe dan?

Het is dus een vrij nieuwe deken (1 persoons) van het merk Martex. Ik hoop dus dat er nog iemand is met zo'n deken en zo slim is geweest om de handleiding niet met de doos weg te gooien.

Iemand tips?
Wat denk je zelf???
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Zou ik mijn stofzuiger ook kunnen wassen?
Eh, niet te sarcastisch Paque, sommige electrische dekens kun je inderdaad wassen.

Bij de mijne kun je het snoer er af halen, maar dat is ook heel duidelijk te zien. Anders even googlen op handleiding + merk van je deken?
Er zit niet voor Jan Doedel een label aan met wasvoorschrift, lijkt me. Ik ben niet geheel achterlijk hoor. Lees eerst even de OP voordat je al dan niet reageert...

Het snoer kan er inderdaad af en is inderdaad ook heel duidelijk te zien. Er zit dan alleen nog zo'n stekkertje aan, waar je het snoer dus in kan pluggen... Ik weet dus niet of ik dat eraan kan/moet laten zitten of dat ik het eraf moet halen. En mocht het dat laatste zijn, dan wil ik graag weten hoe dat stekkertje er dan af kan...
En Ellen, thanks voor de tip van het dl'en van een handleiding, daar had ik nog niet aan gedacht.
ach gossie, snap je m'n sarcasme niet?

Nou sorry hoor.....
Als het sarcasme is, snap ik het wel hoor.

Ik heb gewoon een praktische vraag, daar had ik geen sarcasme op verwacht.

Gebruiksaanwijzing niet te vinden op internet overigens. Ik ga wel even naar de winkel waar hij is gekocht, dan kijk ik daar wel even op de gebruiksaanwijzing...
Hoi, ik heb even mee gegoogled (ik maak er graag een sport van om online gebruiksaanwijzingen te vinden ). Kwam ik ook de naam Inventum tegen toen ik op martex zocht. Misschien hebben die twee merken een connectie?

Bij de inventum deken was de stekker afkoppelbaar en hij kon hopla! de wasmaschien in.

http://www.inventum.eu/pr ... c=4&p=10000047&s=20000060

Hier is de inventum website, misschien vind je hier nog overeenkomsten in typenummer of iets dergelijks. (als je op het product klikt dan kan je ook de gebruiksaanwijzing vinden).

Succes!
Je kunt dat stekkertje er inderdaad afhalen. Dan op 30 graden wassen en NIET centrifugeren!

Liggend en zonder knikken oid laten drogen.
Wiekje,

Dat ziet er hetzelfde uit als mijn dekentje. De stekkerverbinding kan gewoon mee de machine in, dat wou ik even weten. Super bedankt!

Bij de winkel hadden ze mijn dekentje niet meer. Ze worden op dit moment niet verkocht, raar he?
Ha! Fijn dat je er mee uit de voeten kon!

Wel raar dat ze ze niet meer verkopen ja, ijsheiligen is toch pas in mei?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven