Verliefd op scriptie begeleider

01-12-2019 21:12 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma waar ik graag jullie mening over wil horen.
Momenteel ben ik bezig met mijn scriptie hierbij heb ik een begeleider toegewezen gekregen van mijn eigen leeftijd (3 jaar ouder). Doordat we best veel tijd doorbrengen elke keer een hoofdstuk doornemen samen, ben ik hem leuk gaan vinden. In ieder geval ben ik anders naar hem gaan kijken. Hij helpt me erg goed en staat ook echt voor me klaar zodat ik het haal.

Nu vroeg ik mij af, ik kan hem niet uit vragen, wat kan ik doen? Zou hij mij leuk kunnen vinden? Of verbeeld ik mij dingen die hij puur doet omdat die dol is op zijn werk? Ik weet dat ik niks kan doen zolang ik srudeer, maar hoe kan je eventueel merken of hij mij ook ziet zitten? Kan ik proberen om hem wat persoonlijkee te leren kennen zonder dat ik meteen laat merken dat ik interesse heb?
Ik ben een beetje ten einde raad zoals jullie misschien kunnen merken.
Alle hulp is welkom!
miep_miep schreef:
03-12-2019 19:51
Ja, ik had het zeker anders aangepakt. Ik voelde echt wat voor die man en het was mij dus absoluut niet om 'gewone', platte seksfantasietjes te doen. Dat wazige om elkaar heen draaien en de mixed messages jarenlang hebben me echt totaal in de war geschopt af en toe. Nu kan ik het wel weer een beetje handelen en zie ik een beetje hoe de puzzelstukjes waarschijnlijk in elkaar pasten, maar er waren periodes dat ik er zo doorheen zat dat ik denk dat ik achteraf gezien liever helemaal geen contact met hem had gehad buiten de colleges om. Ik dacht soms echt dat ik gek werd: 'gebruikt hij nu mijn dingen in college of zie ik dingen die er niet zijn?', 'wil hij echt niet of mag hij niet?', 'waarom komt ie dan wel naar mijn kamer als hij niet wil?', etc. Ik denk dat ik veel meer duidelijkheid had geëist, dat hij dan gewoon simpel 'nee, ik wil niet' had gezegd en ik hem nooit verder had leren kennen. Je moet de impact van zo'n verboden liefde niet onderschatten. Zo leuk is het allemaal niet als er echt gevoel bij komt kijken.

Mailen over muziek was trouwens simpelweg omdat hij zijn colleges met een muziekclip begon als inleiding. Ik was fan van die band en vroeg of hij feit x en feit y niet over het hoofd gezien had en zo ontstond een discussie. Het begon dus vrij 'college-gerelateerd'.
Ik heb het gevoel alsof hij jou aan het lijntje hield. Wel interesse en dan weer afstoten. Ergens ook wel slecht van hem zo met jouw gevoel te spelen als hij wist dat er geen relatie zou kunnen ontstaan.
Maar klopt een verboden liefde en die onzekerheid is een klote gevoel. En ondertussen die persoon steeds te moeten zien maakt het er ook niet beter op.

Maar jullie hadden wel een leuk begin! Ook heel onschuldig over een band haha
hikikomori schreef:
03-12-2019 17:16
Luister vooral niet naar het advies van deze gek. :facepalm:

:lol:
Doet me denken aan die aflevering uit SATC over "He's just not that into you". De moraal van het verhaal: vrouwen geven elkaar vaak belabberd advies doordat ze elkaar allemaal vrouwen-verhalen vertellen en dat het ze aan kennis ontbreekt van hoe mannen zijn en denken.

Noem me een gek of een geilaard..... ik hoop in ieder geval dat TO er iets aan heeft.
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 20:56
Doet me denken aan die aflevering uit SATC over "He's just not that into you". De moraal van het verhaal: vrouwen geven elkaar vaak belabberd advies doordat ze elkaar allemaal vrouwen-verhalen vertellen en dat het ze aan kennis ontbreekt van hoe mannen zijn en denken.

Noem me een gek of een geilaard..... ik hoop in ieder geval dat TO er iets aan heeft.
Ik denk dat wij vrouwen wel weten hoe mannen denken. Natuurlijk willen mannen mailtjes ontvangen van vrouwen die over hen fantaseren. Dat weten wij echt wel. Maar we doen het niet :D
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 20:56

Ik ga hem geen seks mailtjes sturen, ook met de angst dat zulke mails worden gecontroleerd en ik straks van de universiteit af wordt getrapt. Hier zit ik niet op te wachten nu ik bijna afgestudeerd ben.
Maar er zit zeker een kern van waarheid in als ik iets van hem wil, dan moet dit vanuit mij komen. Mocht hij mij afwijzen dan vergaat de wereld alsnog niet.
En hoe degelijk/slim/netjes hij ook mag zijn hij zal mij zeker niet direct afwijzen zeg je.
salinarosseno schreef:
03-12-2019 21:15
Ik denk dat wij vrouwen wel weten hoe mannen denken. Natuurlijk willen mannen mailtjes ontvangen van vrouwen die over hen fantaseren. Dat weten wij echt wel. Maar we doen het niet :D
Hahaha klopt weinig vrouwen die zoiets doen!
Justme18 schreef:
03-12-2019 21:30
Ik ga hem geen seks mailtjes sturen, ook met de angst dat zulke mails worden gecontroleerd en ik straks van de universiteit af wordt getrapt. Hier zit ik niet op te wachten nu ik bijna afgestudeerd ben.
Maar er zit zeker een kern van waarheid in als ik iets van hem wil, dan moet dit vanuit mij komen.
Dit is inderdaad de kern van mijn betoog, nog belangrijker dan seks of geen seks. Neem het initiatief en wees duidelijk.
Justme18 schreef:
03-12-2019 21:30
Mocht hij mij afwijzen dan vergaat de wereld alsnog niet.
En hoe degelijk/slim/netjes hij ook mag zijn hij zal mij zeker niet direct afwijzen zeg je.
Hij zal sowieso heel aardig (en zelfs gevleid) reageren (tenzij hij echt raar of onsympathiek is), en ik denk dat je bij een seksueel voorstel een heel goede kans hebt en bij een dating-voorstel ook wel een kansje.
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 21:34
Dit is inderdaad de kern van mijn betoog, nog belangrijker dan seks of geen seks. Neem het initiatief en wees duidelijk.

Hij zal sowieso heel aardig (en zelfs gevleid) reageren (tenzij hij echt raar of onsympathiek is), en ik denk dat je bij een seksueel voorstel een heel goede kans hebt en bij een dating-voorstel ook wel een kansje.
Super bedankt voor het meedenken en de adviezen vanuit ervaringen als docent zijnde.
En onnodige mailtjes sturen om wat meer contact te houden is dat nog een idee?
Justme18 schreef:
03-12-2019 21:43

En onnodige mailtjes sturen om wat meer contact te houden is dat nog een idee?
Niets doen leidt sowieso nergens toe. Dus in vergelijking met niets doen is elke actie winst. Maar ik zou er niet te veel van verwachten. Zelfs als hij je leuk vindt, zal hij het denk ik niet aandurven om echt in zijn kaarten te laten lezen (zeker als hij overkomt als een vrij serieus/degelijk type). Misschien kan het werken als opstapje naar meer, maar dan moet je wel bereid zijn om bij die mailtjes te accelereren als het gaat om flirtgedrag. Van hem zou ik dat niet verwachten.
Orpheus13 schreef:
03-12-2019 22:18
Niets doen leidt sowieso nergens toe. Dus in vergelijking met niets doen is elke actie winst. Maar ik zou er niet te veel van verwachten. Zelfs als hij je leuk vindt, zal hij het denk ik niet aandurven om echt in zijn kaarten te laten lezen (zeker als hij overkomt als een vrij serieus/degelijk type). Misschien kan het werken als opstapje naar meer, maar dan moet je wel bereid zijn om bij die mailtjes te accelereren als het gaat om flirtgedrag. Van hem zou ik dat niet verwachten.
Ok van mailtjes hoef ik niet al te veel te verwachten dus net als van de koetjes en kalfjes praat na de bespreking. Mijn enige optie is zeggen dat ik meer van hem wil. Op hoop van zege dat zoiets goed uitpakt.
Ik denk wel eens juist de mannen die heel rustig, degelijk overkomen en veel schrijven een grote wilde fantasie hebben. Maar doordat ze niet zo macho zijn verwacht je het niet van ze..
Trust me..... deze serieuze, bevlogen docent heeft ook zeker een 'seksuele' kant die verrassend makkelijk aan de oppervlakte kan komen.
Justme18 schreef:
03-12-2019 18:16
Is dit trouwens iets wat veel voorkomt op universiteiten?
Ik denk meer dan je denkt :-D
Orpheus13 schreef:
04-12-2019 14:30
Trust me..... deze serieuze, bevlogen docent heeft ook zeker een 'seksuele' kant die verrassend makkelijk aan de oppervlakte kan komen.
Hahahaha ik ga eerst maar eens mijn beste beentje voor zetten en hem wat meer uit hem proberen te krijgen met een goed gesprek.
Alleen nog even goed zien hoe ik dit het beste aanpak en hem kan laten merken dat ik meer in hem zie.
_Ellen_ schreef:
04-12-2019 14:31
Ik denk meer dan je denkt :-D
Haha ja dat denk ik ook wel!
Bedankt allemaal voor de hulp!
Ik ga na mijn scriptie gewoon een mail sturen dat ik hem leuk vind en beter zou willen leren kennen. Na mijn scriptie heb ik toch niks te verliezen, zie hem nooit meer mocht hij nee zeggen.
Zo heb ik zelf initiatief genomen en ben ik meteen duidelijk over mijn motieven.
Als je het dan nog wilt laten weten, ik ben benieuwd!
madamzonderm schreef:
04-12-2019 22:51
Als je het dan nog wilt laten weten, ik ben benieuwd!
Ja doe ik zeker! Jullie hebben super meegedacht.
Denk dat gewoon zeggen beter is, dan eromheen draaien met koffie en zijn onderzoek alles nog ingewikkelder maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven