Beste energievergelijkingssite?

06-12-2019 19:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verbruik is ongeveer: gas 1100 m3 en stroom 1800 Kwh.
Wat maakt het uit? Al die sites werken met dezelfde gegevens. Scheelt misschien een tientje per jaar.
En je vastrecht of leveringskosten (of hoe dat dan ook alweer heet) is bij iedereen gelijk. En dat is vaak de grootste hap uit de rekening.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
06-12-2019 20:46
En je vastrecht of leveringskosten (of hoe dat dan ook alweer heet) is bij iedereen gelijk. En dat is vaak de grootste hap uit de rekening.

Dat is niet waar. Vastrecht is van je netwerkbeheerder. Dat ligt altijd vast. Leveringskosten zijn van de leverancier en die kunnen wel verschillen.

Zelf gebruik is gaslicht.com om te vergelijken en heb hier goede ervaringen mee.
Vul altijd je echte verbruik in, laat het niet schatten door de site, want dan krijg je wellicht een advies dat net niet de gunstige is voor jouw situatie.

Overigens is de verhouding electriciteit en gas in jouw geval ongebruikelijk: vrij weinig electriciteit voor de hoeveelheid gas. Heb je zonnepanelen?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
06-12-2019 20:58
Dat is niet waar. Vastrecht is van je netwerkbeheerder. Dat ligt altijd vast. Leveringskosten zijn van de leverancier en die kunnen wel verschillen.

Ik zei toch dat ik niet meer wist hoe het heet? En dat het het vastrecht overal hetzelfde is.
Het is een flink deel van je rekening, dus je kunt hoogstens iets besparen met de gas/energieprijs, maar of je dat echt merkt?
Je kunt beter ieder jaar overstappen en een premie krijgen, de eventuele boete wordt vaak door het nieuwe bedrijf betaald.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Coerage schreef:
06-12-2019 20:58

Zelf gebruik is gaslicht.com om te vergelijken en heb hier goede ervaringen mee.
Vul altijd je echte verbruik in, laat het niet schatten door de site, want dan krijg je wellicht een advies dat net niet de gunstige is voor jouw situatie.

Overigens is de verhouding electriciteit en gas in jouw geval ongebruikelijk: vrij weinig electriciteit voor de hoeveelheid gas. Heb je zonnepanelen?
Nee hoor, dit is heel erg wat als gemiddelden voor een eenpersoonshuishoudens wordt aangegeven. Niks raars aan. Ik gebruik ongeveer even veel gas, en nog een stuk minder elektriciteit.
Wij gebruiken 1500 m3 gas en 1300 kwh stroom, ook vrij fors qua gas.

Ala antwoord op je vraag: wij stappen elk jaar over via gaslicht.com :)

Ik gebruik voor het vergelijken hetgeen we verbruikt hebben plus 5 procent extra, je weet maar nooit.
catcats wijzigde dit bericht op 06-12-2019 21:24
Reden: Toevoeging
26.75% gewijzigd
nausicaa schreef:
06-12-2019 21:16
Nee hoor, dit is heel erg wat als gemiddelden voor een eenpersoonshuishoudens wordt aangegeven. Niks raars aan. Ik gebruik ongeveer even veel gas, en nog een stuk minder elektriciteit.
Precies ik vind mijn stroomgebruik relatief hoog.
nausicaa schreef:
06-12-2019 21:16

Ah, dat kan. Ik heb 2-persoons in mijn hoofd zitten, en dan wijken wij weer af van de standaard. ;-D
Wilde alleen even waarschuwen voor de zekerheid.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
De beste site is die van Ben Woldring
Gaslicht.com
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bedankt Suzyqfive.
Ben inmiddels overgestapt via gaslicht.com.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven