Onzin klets en zeurtopic part deux

15-11-2019 09:12 3004 berichten
Feest! Happy new topic! :cheer2: :cheer: :puh: B-)

Deel 1 is alweer volgekletst!
Heb je wat leuks te vertellen of te zeuren, wees welkom!!

Link naar het vorige topic: viewtopic.php?f=8&t=444222&p=30045299&start=#p30045299
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 22:34
48.40% gewijzigd
Kraaienpootje schreef:
06-12-2019 09:38
@hertjehertje en Andersom,

Wat een gedoe dat sinterklaas! Knap dat jullie dat zo kunnen. Ik was allang gillend gek geworden!

Ik heb zelf geen kinderen en kom ook niet zo vaak in de buurt van kinderen, dus het gaat vaak een beetje langs mij heen. Ik vond het gister al zo raar dat het om 15:30 uur zo druk was op de weg. Pas in de avond bij de training viel bij mij het kwartje dat het sinterklaas was en veel mensen pakjes avond vieren :rofl:

Wij vieren het op school vrij klein. Halen niet te veel op onze nek, want werkdruk enzo.

Voor kinderen is er toch heel veel spanning. Ook voor hen die niet meer geloven. Is mijn surprise mooi genoeg? Krijg ik een leuke surprise? Wie heeft mij?

Dan nog de spanning van Sint bij opa/oma, op het werk van ouders, op de BSO, bij de voetbal (of welke andere sport dan ook), bij de speeltuintvereniging etc. Sommige kinderen vieren het echt zes tot acht keer. Gescheiden ouders vieren het zelfs thuis vaak twee keer. Kinderen zijn moe, er is spanning, dan worden de lontjes vanzelf heel kort. Als je daar niet tegen kan is onderwijs misschien niet jouw tak van sport. Het hoort erbij, en dan ga je moe naar huis en morgen is er weer een dag.

We konden over het algemeen terug kijken op een zeer geslaagde dag en waren heel blij dat gisteren de Sintversieringen weer de doos in konden voor 49 weken. Altijd een beetje dubbel gevoel dus.
Alle reacties Link kopieren
Zo nog een dagje werken en dan weekend al gaan we na mijn werk naar schoonouders daar wordt nog Sinterklaas gevierd morgen dus echt weekend heb ik pas als ik daarvan thuis kom.
Volgende week wordt nog zo’n drukke week. Heb een paar hele lange dagen en gebroken diensten.
Nutteloze mededeling, omdat het weekend is: als ik facturen uit zou schrijven voor iedere keer dat ik mijn oudste kat moet knuffelen dan zou ik schathemeltjerijk zijn.. :p:

Tot morgen mensen, Phoebs duikt haar mand in...
@Muis :hug: bedankt voor je advies

@hertje dankje wel ga meteen kijken :lol:

@hier nah de koude oorlog is voorbij, we praten weer.., denk dat vriend er ook genoeg van had en misschien was hij wel beetje verbaasd dat ik dit keer in de -laat-me-met-rust (6) modes schoot normaal ben ik de eerste die altijd sorry echt oo kal is het niet mijn schuld maar hou niet van ruzie.

toetsenbord is eindelijk binnen dus ben blij :cheer: , gegeten bij de oudjes morgen heb ik geen verjaardag.. :wtf: beetje gemengde gevoelens mhja scheelt weer een avondje koken dus altijd goed. :biggrin:

vier al jaren geen sinterklaas meer, mijn neefjes zijn al groot en ik heb (nog) geen kinderen vond het altijd wel leuk om tevieren.
maakte samen met mijn moeder ook altijd suprises, en ja idd dan had jij echt je best gedaan en dan kreeg je zelf een hele suffe :-?

ik was vanmorgen even naar de appie en zag tot mijn verbazing dat alle sint goed weg was o_o :-o en ik had juist zin in gevulde speculaas :-? nhja dan maar kerst kransjes ook lekker :lol:

@dolf, ik heb 3 vaste grote boodschappen tassen en nog een stuk of inmiddels 5 kleine tasjes van harry potter tot hello kitty :biggrin: die laatste heb ik in Japan gekocht kon niet weg voordat ik iets van hello kitty had gekocht :puh: :lol:

mijn kat gedraagt zich als een diva, meneer weigert zijn natvoer op te eten heb het maar weggegooid. maar ondertussen wel bedelen en zielig doen.. raar monster :|
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik ga ook maar eens naar bed heb geen zin maar ja moet morgen wel fris zijn.
Hier zojuist Sint gevierd. Weken geleden afgesproken dat we het gewoon op vijf december zouden vieren maar oudste kind kreeg geen vrij, tien afgesproken dat het zaterdag werd, maar toen had middelste ineens verplichtingen. Vanavond hoefde er maar één kind te werken en dat kind was om 22:00 uur thuis. Prima tijd om te beginnen. Bleek jongste zoon zijn pakjes nog te moeten inpakken maar dat had hij tussen 19:00 en 22:00 helemaal vergeten.

Leuke cadeautjes, dat wel. Gelukkig kan morgen iedereen uitslapen. Hopelijk de buurvrouw ook.
en ik weet al waarom ik zo'n dramatisch wrak was.... rode monster diende zich vannacht aan. >:-( :bonk:
Rouge__ schreef:
07-12-2019 00:07
en ik weet al waarom ik zo'n dramatisch wrak was.... rode monster diende zich vannacht aan. >:-( :bonk:
:hug:
Fijn dat de gemoederen met je vriend wat gesust zijn.

Goedemorgen, gaaaaap...
(Nog niet zo lang wakker)
Ik ga vandaag met een hele goede vriendin lunchen en naar Penoza!
Lig nu nog wel in bed met een mok koffie wakker te worden.
Goedemorgen.

:hug: Rouge.

Veel plezier Phoebe.

Fijn dat het leuk was Andersom en hopelijk slapen jullie uit.

Ik spring zo eens onder de douche en ga werken. Ik hoop op een rustige dag want ben moe van deze week al gaat de tijd als het druk is natuurlijk wel sneller...

Fijne zaterdag allemaal.
Haha Andersom, Sinternacht werd dat zo ongeveer bij jullie!

Rouge, zelfgemaakte gevulde speculaas is echt nog lekkerder!
Sterkte vandaag Dolfje!

Ik ga lekker met hond en vriend een wandeling maken. En verder weinig plannen voor vandaag!
Hertjehertje schreef:
07-12-2019 09:53
Haha Andersom, Sinternacht werd dat zo ongeveer bij jullie!

Rouge, zelfgemaakte gevulde speculaas is echt nog lekkerder!
Afbeelding
knuffels voor iedereen dank jullie wel ben soms iets te dramatisch :$ :facepalm:

hehe alles Zelfgemaakt is lekkerder :lol: , dat was ook weg :'( heb gewoon een hele slechte appie nhja kijken of de hema nog wat heeft |-)
Dank Dolf!
Inmiddels weer thuis, het was erg leuk en de film is geweldig. Wel heftig.
Vanavond lekker weer eens een zaterdag thuis na twee zaterdagavonden feestjes.
Lekker want ik ben niet zo'n avondmens.
(Was even een uurtje in huis aan het rommelen net, ik weet het, vreemde timing om dat in de avond te doen maar ik woon lekker alleen dus niemand die erom zeurt 😁. Anyway ben nu lekker in pyama op de bank geploft)
Ik was dus werken en het was goed te doen. Daarna naar schoonouders en om 19:00 waren we thuis.
Met man biertjes en rum cola gedronken en veel te laat naar bed en uiteraard nu weer veel te vroeg wakker.

Vandaag in elk geval de kerstboom op tuigen en verder niks denk ik. De komende week wordt zo mogelijk nog drukker dan afgelopen week. Dan wel 3 dagen weekend met wel 2 uitjes.
Lekker zo'n dagje rust Dolfje! Kun je wel gebruiken ook denk ik, met al die extra werkdagen.

Ik ben ook vaak in de avond wat in huis aan het rommelen hoor Phoebs. Ik vind het helemaal niet zo'n rare tijd. Soms juist even lekker ontspannend.

Vanmorgen ben ik gaan sporten met een vriend. Jammer genoeg ook een beetje ruzie gehad met mijn vriend, maar gelukkig is dat weer goed. Toch altijd naar een het ging negens om.

Vanmiddag een kerstboom gehaald en opgetuigd, nu mijn huisje nog een beetje opruimen. En de hond nog uitlaten.. En eigenlijk nog een hoop administratie doen...en een vergadering van morgen voorbereiden.. Pff de dagen zijn te kort!!
De dagen zijn te kort en de weekenden zijn helemaal veel te kort, zeker als je net als ik wel eens op zaterdag werkt. En normaliter ben ik maandag vrij maar volgens mij heb ik elke maandag sinds we terug zijn van vakantie wel gewerkt en daarvoor ook al een aantal keer en de komende 3 ook weer.
Nou ja even nog een drukke week en dan moet het rustiger worden.

Onze boom staat en het is een mooie vind ik. Hopelijk blijft hij al die weken goed en zit ik volgende week niet met een kale kerstboom te koekeloeren.

Ruzie is nooit leuk Kraaienpootje.
had gister een verjaardag, was heel gezellig, vanmorgen gesport had onderweg er naar toe wel spijt.. maar toen ik klaar was voelde het wel lekkker.

middags op de bank gehangen, netlfix en beetje opgeruimd misschienheel misschien ben namelijk zwaar broke komende week kijken voor een kleine kerstboom :sarcastic: <---- nadenkend emoij.
Ik heb ook een kleine kerstboom Rouge :-) Mijn huis is niet zo groot, dus meer past ook niet :) Zelfs een kleine kerstboom is al passen en meten. Hij stat nu op de plek waar normaal een schemerlamp en een kamerplan staan. De plant en de schemerlamp moeten maar even tijdelijk naar de slaapkamer. Die passen nu even niet in de woonkamer.

Zo'n dag meer werken in de week is altijd best pittig Dolfje!
Ik probeer ook maar 4 dagen in de week te werken, maar het lukt structureel niet... En die ene dag extra is normaal net lekker om het huis een beetje op te ruimen, administratie te doen en wat aan te rommelen. Mijn goede voornemen van komend jaar is dan ook: vanaf nu echt 4 dagen in de week werken. Ik ben alvast goed begonnen, want ik heb 1 opdracht die ik komend jaar zou oppakken afgezegd.
Ik ben deze weken extra blij dat ik dus een poetsvrouw heb want dat was er anders echt bij ingeschoten.
Net had ik mega zin in chocola maar dus niet in huis maar vond nog instant aanmaak chocolademelk achterin de kast en heb daar dus 2 bekers van op.
Kraaienpootje schreef:
08-12-2019 16:18
Lekker zo'n dagje rust Dolfje! Kun je wel gebruiken ook denk ik, met al die extra werkdagen.

Ik ben ook vaak in de avond wat in huis aan het rommelen hoor Phoebs. Ik vind het helemaal niet zo'n rare tijd. Soms juist even lekker ontspannend.

Vanmorgen ben ik gaan sporten met een vriend. Jammer genoeg ook een beetje ruzie gehad met mijn vriend, maar gelukkig is dat weer goed. Toch altijd naar een het ging negens om.

Vanmiddag een kerstboom gehaald en opgetuigd, nu mijn huisje nog een beetje opruimen. En de hond nog uitlaten.. En eigenlijk nog een hoop administratie doen...en een vergadering van morgen voorbereiden.. Pff de dagen zijn te kort!!

Nou inderdaad! En de sociale verplichtingen in dit deel van het jaar iets te veelvuldig.

Kerstfeest op school op mijn vrije dag is verplicht. Dag later mijn kerstpakket ophalen op het bestuurskantoor tijdens een gezellige kerstborrel, is ook 'verplicht.' Kinderen thuis hebben de komende weken ook van alles te vieren, ik heb een A4 opgehangen waarop ze kunnen aankruisen wanneer ze komende twee weken niet mee-eten want ik kan het niet meer onthouden met drie kinderen en een man. Man moet van de week nog op zakenreis van vier dagen, valt op zijn wekelijkse vrije dag maar geen tijd om dat te compenseren voor de kerst. En na wel gelukkig.

Heel gezellig allemaal, en fijn als we in januari weer het gewone ritme kunnen oppakken.
Andersom schreef:
08-12-2019 19:18
Nou inderdaad! En de sociale verplichtingen in dit deel van het jaar iets te veelvuldig.

Kerstfeest op school op mijn vrije dag is verplicht. Dag later mijn kerstpakket ophalen op het bestuurskantoor tijdens een gezellige kerstborrel, is ook 'verplicht.'
Wordt die tijd dan ook uitbetaald? Ze kunnen dat anders toch niet verplichten?
Iemand van jullie trouwens wel eens op La Palma of La Gomera geweest?
Ben een beetje aan het rondsnuffelen voor vakantie volgend jaar. Misschien nog een stedentripje ook nog ergens of toch op vakantie met auto en tent en dan eens richting Hongarije of Polen ofzo Kunnen alle kanten nog op maar vind het leuk om vast een beetje inspiratie te zoeken.
Kraaienpootje, wat goed dat je die opdracht afgezegd hebt.

Dolfje, ik ben ook zo blij met onze schoonmaakster. Is een lief mens, poetst snel en goed. En doordat ze komt lukt het mij de rest van de tijd het huishouden bij te houden.
Zo fijn!
Kraaienpootje: Wat vervelend, ruzie is nooit leuk.
Goed dat je iets afgezegd hebt, je leeft tenslotte niet alleen om te werken...
Wat betreft in huis rommelen, ik word daar dus ook rustig van. Als ik gestresst ben helpt het ook, rommelen...
Rouge en Kraai: ik heb ook een klein boompje, 1.50, hij is versierd met roze-achtige ballen 😁.
Dolfje: blijkbaar nog steeds blij dat je een poetsvrouw hebt? Ik ook, heel erg. Morgen komt ze weer. (Ik vind het alleen niet zo slim van mezelf dat ik lange tijd eigenwijs was en dacht dat ik het zelf wel kon. Maar het scheelt echt ontzettend veel..)

Man2 mysterious-man-news: (alhoewel nu ik aardiger tegen hem ben e dingen beginnen te veranderen vind ik hem niet zo mysterieus meer maar leuke nickname...) heeft blijkbaar voordelen om de tijd te nemen en de 1e paar maanden veel te discusseren en te bekvechten 😁 (En dat is nieuw voor mij, tot nu toe met zn voorgangers begon ik veel te snel een relatie zonder ze al enigszinds te kennen...) want, totaal niet verwacht maar er begint het een en ander los te komen
geloof ik... :$ :$ :$ :facepalm: :proud: :whistle:
Het leven kan raar lopen...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 19:37
4.11% gewijzigd
dolfje schreef:
08-12-2019 19:20
Wordt die tijd dan ook uitbetaald? Ze kunnen dat anders toch niet verplichten?

Ja en nee, het is bij ons opgenomen in je taakuren. Dat is een optelsom van alle taken die je naast je normale werk nog moet doen. Waardoor een deel van die 12 weken vakantie gecompenseerd wordt. Zoiets als tijd voor tijd maar niet op een moment naar keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven