Entertainment alle pijlers

Tygo in de psychiatrie

28-11-2019 22:03 1055 berichten
Acteur Tygo Gernandt onderzoekt hoe de psychiatrie in Nederland werkt. Hij praat met patiënten en experts over de diagnosticering van mensen met psychische problemen en over de behandelmethoden. Werken die wel?

Wel interessant en schrijnend tot nu toe, meer mensen die kijken?
(Pijler is misschien wat wrang)
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
07-12-2019 17:49
Of iets in je hersenen wat kapot is.

Dat sowieso. :@@:
.
Koes_1989 schreef:
Ik merk dat het je nogal raakt, vind ik vervelend voor je. Ontspan maar,
iedere groep wordt op een andere manier benaderd en jij behoort niet tot deze doelgroep
Wat ben jij een naar mens.
Bruintjedebeer schreef:
07-12-2019 17:50
Ik vind het wel goed dat iemand zich aanpast aan de klant. (of client of patient of wat je wil)
Ja duh, maar daarom kan je nog wel normaal met ze praten.
Anoniem262821034 schreef:
07-12-2019 17:50
Dat is wel een leuk spelletje. Raad de diagnose.
Misschien mag het toch wel?
Sudrì schreef:
Of iets in je hersenen wat kapot is.
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje beledigend.
In mijn hersenen is niets kapot. Ik wijk alleen af van het gemiddelde. Daar ervaar ik soms ongemak van.
Sudrì schreef:
07-12-2019 17:52
Wat ben jij een naar mens.
Nou nou..
Bruintjedebeer schreef:
07-12-2019 17:54
In mijn hersenen is niets kapot. Ik wijk alleen af van het gemiddelde. Daar ervaar ik soms ongemak van.
Ligt aan welke stoornis je hebt he?
Onee, monster.
Sorry?

Ik begrijp dit oprecht niet en vind het vrij heftig om mij uit te schelden in een forum na 4 oprecht bedoelde berichten
anoniem_65272539ccee8 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 17:58
0.00% gewijzigd
Bruintjedebeer schreef:
07-12-2019 17:54
Ik heb ASS. Volgens mijn hulpverlener zijn er in de ontwikkeling van de foetus hersenbanen niet ontwikkeld, daardoor hebben zich automatisch nieuwe banen gevormd. De oude zijn afgestorven. De nieuwe banen functioneren, maar anders.
Sudrì schreef:
07-12-2019 17:55
Ligt aan welke stoornis je hebt he?
Onee, monster.
Dat weet ik niet hoor.
Sommige stoornissen komen in bepaalde omstandigheden ook sterker naar voren.

Wat zou jij stuk noemen en wat afwijkend van het gemiddelde?
Ik heb er eigenlijk nooit zo over na gedacht.
Koes_1989 schreef:
07-12-2019 17:57
Sorry?

Ik begrijp dit oprecht niet en vind het vrij heftig om mij uit te schelden in een forum na 4 oprecht bedoelde berichten
Ja dat is een probleem op dit forum.
Misschien omdat we geen non-verbale info hebben?
anoniem_390791 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 18:03
Reden: hier ging iets helemaal mis
3.72% gewijzigd
Elfje* schreef:
Ik heb ASS. Volgens mijn hulpverlener zijn er in de ontwikkeling van de foetus hersenbanen niet ontwikkeld, daardoor hebben zich automatisch nieuwe banen gevormd. De oude zijn afgestorven. De nieuwe banen functioneren, maar anders.
Oh echt? Is dat bewezen?
Ik denk dat je gelijk hebt bruintjedebeer maar iemand meteen voor “naar mens” uitmaken ervaar ik ook zonder non-verbale info als ongemak ;)

Het is iig niets persoonlijks, je probeert het taalgebruik af te stellen op degene tegenover je
anoniem_65272539ccee8 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 18:14
25.33% gewijzigd
Elke doelgroep is anders, dus ik kan me voorstellen dat bij sommige doelgroepen bepaalde woorden beter zijn dan andere woorden.

Tegen mijn zoon (destijds 4) heb ik bijvoorbeeld gezegd dat ik naar een huildokter ging die mij ging helpen om minder vaak te hoeven huilen. Kan me voorstellen dat je met mensen met een verstandelijke beperking ook op dat niveau praat, je sluit aan bij wat je weet dat het beste begrepen wordt. Anders kunnen bepaalde uitspraken een heel eigen leven gaan leiden
Koes_1989 schreef:
07-12-2019 18:06
Ik denk dat je gelijk hebt bruintjedebeer maar iemand meteen voor “naar mens” uitmaken ervaar ik ook zonder non-verbale info als ongemak ;)

Het is iig niets persoonlijks, je probeert het taalgebruik af te stellen op degene tegenover je
Schelden is in ieder geval nooit netjes.
mindervanmij schreef:
07-12-2019 18:09
Elke doelgroep is anders, dus ik kan me voorstellen dat bij sommige doelgroepen bepaalde woorden beter zijn dan andere woorden.

Tegen mijn zoon (destijds 4) heb ik bijvoorbeeld gezegd dat ik naar een huildokter ging die mij ging helpen om minder vaak te hoeven huilen. Kan me voorstellen dat je met mensen met een verstandelijke beperking ook op dat niveau praat, je sluit aan bij wat je weet dat het beste begrepen wordt. Anders kunnen bepaalde uitspraken een heel eigen leven gaan leiden
Huildokter vind ik leuk verwoord.
Sorry maar kan iemand mij uitleggen hoe ik kan reageren op iemand anders, dus dat jouw tekst samenkomt met het bericht waar je op wilt reageren?

(Zo een digibeet 😓)
Koes_1989 schreef:
07-12-2019 18:25
Sorry maar kan iemand mij uitleggen hoe ik kan reageren op iemand anders, dus dat jouw tekst samenkomt met het bericht waar je op wilt reageren?

(Zo een digibeet 😓)
Op dat aanhalingstekentje rechtsboven drukken digibeet
Bruintjedebeer schreef:
07-12-2019 18:34
Op dat aanhalingstekentje rechtsboven drukken digibeet
Thanks 😉
Bruintjedebeer schreef:
07-12-2019 18:21
Huildokter vind ik leuk verwoord.

het werkte heel goed in elk geval. Ik heb het altijd zo gebracht dat huilen geen probleem is,maar dat ik teveel huilde en dat de dokter mij ging helpen om te leren minder te huilen. Dit klikte wel bij hem in elk geval. Hierdoor is het nooit echt beladen geweest bij ons thuis.
mindervanmij schreef:
07-12-2019 18:09

Huildokter vind ik een hele goeie en je verwoordt precies wat ik bedoel
Koes_1989 schreef:
iedere groep wordt op een andere manier benaderd en jij behoort niet tot deze doelgroep
Ik vind dit soort opmerkingen eerlijk gezegd behoorlijk onbeschoft. En ik denk dat je daarom zo'n fijne reactie terugkreeg.
Jij mag dan misschien met deze doelgroep werken, dat betekent niet dat je ons op deze manier hoeft aan te spreken.
Elfje* schreef:
Er is nog heel weinig bekend over de oorzaak en het ontstaan van ASS.
Verbaast mij echt als een hulpverlener zoiets zegt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Koes_1989 schreef:
Brrrrrrr, zo'n echte hulpverleners jeukzin.

Ik begrijp de negatieve reactie(s) wel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dragulia schreef:
07-12-2019 18:50
Ik vind dit soort opmerkingen eerlijk gezegd behoorlijk onbeschoft. En ik denk dat je daarom zo'n fijne reactie terugkreeg.
Jij mag dan misschien met deze doelgroep werken, dat betekent niet dat je ons op deze manier hoeft aan te spreken.
Nadat ik wordt aangesproken met “koekoek” ga ik inderdaad ook flauw doen, guilty!
anoniem_65272539ccee8 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 19:00
4.55% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven