Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsreiniger

09-12-2019 12:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat is een niet uitdrogende gezichtsreiniger? Ik gebruik nu van dat micellair water maar ik vind de lijntjes rond m’n ogen de laatste tijd zo opvallen.

Tips?
Jonger worden!
oh wacht...
Zo'n watertje is prima voor een keer als je geen zin hebt om je gezicht goed te reinigen maar niet voor elke dag.

Ik gebruik Paula's Choice Resist (beide soorten) - maar heb helaas nog steeds lijntjes om de ogen. Daar kan geen reiniger tegen op.
Ik vind nivea voor de droge/gevoelige huid heel fijn
Dagen waarop ik make up gebruik:
S ochtends reinigende wasgel, onder de douche. Nu Etos, vaak simple.
Afhalen na het eten met micelair water, nu van Kruidvat
Voor het slapen toner van thayers, voedt en reinigt.

Als ik geen make up op heb dan alleen s ochtends onder de douche en de toner.

Ik heb net bij Kruidvat een stuk zeep voor het gezicht besteld van n.a.e, 1+1 gratis. Omdat ik minder plastic verpakking wil.
Dan moet je een reinigingsmelk gebruiken, die droogt je huid niet uit. Maar ik vind dat mijn mane-up er daarmee niet goed genoeg af gaat en ik gebruik een facewash met water en een washandje om alles goed te reinigen. Met eentje van Rituals droogt mijn huid tot nu toe het minst uit. Daarna een lekkere vochtinbrengende crème erop en klaar.
Deze vind ik geweldig zo zacht en erg zuinig in gebruik .
https://www.laneige.com/sg/en/product/p ... g-oil.html
Ik was mijn gezicht eerst met een wasgel (in mijn geval olaz) en daarna verwijder ik de rest met reinigingsmelk.

Micelair water vind ik persoonlijk uitdrogen.

Maar de lijntjes rond je ogen worden niet minder naar mate je ouder wordt, wat je ook gebruikt.
Wat die lijntjes betreft....die verdwijnen er natuurlijk niet van. Maar ik heb echt van die droogte lijntjes en die kunnen volgens mij wel wat zachter/minder worden....
Ik heb de Micelair water van Bioderma en die is echt geweldig. Je huid droogt er niet van uit en ik doe er al heel lang mee.
Ik heb zelf nog geen rimpels maar weet dat mijn moeder zweert bij de L’Occitane Immortelle gezichtsverzorging.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Facewash van dr van de hoog.
Cenzaa milk. Heerlijk zacht.
Ik reinig met squalane van the ordinary. Dat is olie-achtig zonder dat het je poriën verstopt en het hydrateert super goed.
Ik vind L’Oreal heel fijn, het doorzichtige flesje met blauw/doorzichtige vulling.
Mermedina schreef:
09-12-2019 14:09
Ik reinig met squalane van the ordinary. Dat is olie-achtig zonder dat het je poriën verstopt en het hydrateert super goed.
Deze gebruik ik ook inderdaad. Super fijn.
Die squalane van The Ordinary heb ik ook maar als ik na het reinigen met een watje met toner over mijn gezicht ga, dan komt er altijd nog makeup af. Ik vind dit zelf geen goede reiniger.

Je wilt je huid niet compleet strippen maar alle makeup moet er wel af 's avonds.
Met micellair water kun je make up verwijderen, maar echt goed reinigen doet het niet. Je moet het sowieso ook weer afspoelen.

Ik gebruik Micellair water om makeup te verwijderen maak mijn gezicht daarna goed schoon met een cleanser, zoals die van Cerave of La Roche Posay.
roosje1976 schreef:
09-12-2019 13:18
Wat die lijntjes betreft....die verdwijnen er natuurlijk niet van. Maar ik heb echt van die droogte lijntjes en die kunnen volgens mij wel wat zachter/minder worden....
Lijntjes die meer zichtbaar zijn op een droge huid zijn inderdaad minder zichtbaar als je huid minder droog is. Ik vind die van Ceravé fijn, hydraterende reiniging voor de droge huid.
Maar dit is een goed begin, maar geen wondermiddel. Als je een droge huid echt wil aanpakken, is alleen een goede reiniging niet genoeg in mijn ogen.
Reinigingsolie gebruiken doet het bij mij erg goed.
Reinigen dan. Aan die lijntjes doe je weinig.
Lady_Day schreef:
09-12-2019 14:31
Die squalane van The Ordinary heb ik ook maar als ik na het reinigen met een watje met toner over mijn gezicht ga, dan komt er altijd nog makeup af. Ik vind dit zelf geen goede reiniger.

Je wilt je huid niet compleet strippen maar alle makeup moet er wel af 's avonds.
Oh, jammer dat ie voor jou niet goed werkt!
Bij mij is mijn huid wel helemaal gereinigd met deze reiniger. Maar misschien ligt het er ook aan hoeveel make up je gebruikt (ik gebruik weinig make up).
Biologische appelazijn, dit verdun ik met water ong. 1:3 en gebruik ik als een tonic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven