Twijfels

12-12-2019 23:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enige tijd geleden heb ik een jongen leren kennen. Al heel snel klikte het vrij goed tussen ons qua sturen en hadden we dan ook dag dagelijks contact met elkaar. We konden dan ook over van alles praten en zeer open zijn.
Zo vertelde hij mij dat hij op dit moment in een zeer moeilijke situatie zit..
Hij was 6 jaar samen met zijn ex, dit is nu reeds een paar maand uit aangezien zij hem meermaals bedrogen heeft. Ze woonden 2 jaar samen en hun huis staat nu nog te koop. Hierdoor wonen ze dus nog samen maar slapen wel elk apart. Hij kan pas iets nieuws huren/kopen wanneer het huis verkocht is.
Ik toonde dan ook begrip en respect voor deze situatie. Wanneer hij het nodig had wist hij dat hij mij altijd kon sturen om zijn hart eens te luchten. Naarmate de gesprekken vorderden vertelde hij mij dat hij interesse in me had om mij in het echt te leren kennen, ik ben een heel onzeker persoon en spreek dan ook niet snel met iedereen af maar ook ik had deze interesse bij hem. We hadden dan ook een datum geprikt, hij zou me komen ophalen en samen iets gaan eten en nog iets gaan drinken. Uiteindelijk heb ik dit afspraakje afgezegd omdat ik met zijn situatie in mijn hoofd zat. Wat als het klikt en ik hem blijf zien, en wat als ik gevoelens zou krijgen voor deze persoon.. Ik wil mezelf namelijk niet in een moeilijke positief zetten en mezelf laten kwetsen/teleurstellen.
Ik heb hem dit dan ook eerlijk uitgelegd waarom ik de date af zei, hij begreep dit volledig en toonde hier respect toe naar mijn keuze maar vond het wel oprecht jammer.
We bleven uiteraard contact houden, maar een aantal dagen later stuurde hij mij dat hij de donderdag (vorige week) niet moest werken en vroeg of hij mij mocht voeren naar mijn school, omdat hij mij echt wou leren kennen in het echt. Ik heb hier uiteindelijk op toe gezegd en zogezegd zo gedaan. De auto rit was op 123 gepasseerd, het klikte enorm goed in het echt tussen ons en konden enorm goed met elkaar praten. Hij is me diezelfde dag terug komen halen na mijn lessen en nog bij mij binnen gekomen op kot en ook uren verder gebabbeld met elkaar. De dag daarop zijn we direct op onze eerste effectieve date geweest, die ook opnieuw zeer goed verliep. Je voelde echt een goede vide tussen ons 2, er was echt een klik aanwezig. Dat weekend is hij de zondagavond nog terug langsgekomen bij mij op kot, hij stelde het dan zelf ook voor om langs te komen.
Aangezien er veel ruzie met zijn ex is en dit hem stress bezorgt is hij nu terug bij zijn ouders gaan slapen, zodat hij haar niet te veel moet zien. Deze week heb ik hem al gezien van dinsdag tot donderdag.
We praten geregeld over zijn situatie en over die van ons. Hij zegt dan dat het inderdaad snel verloopt tussen ons en dat hij het eigelijk kalm ging aanpakken maar dat alles goed aan voelt, ook hebben we reeds seks met elkaar gehad. Hierover had hij op voorhand gezegd dat hij het ziet gebeuren maar hij zei toen ook dat hij er zeker van was dat er gevoelens zouden komen, op andere momenten kan hij dan zeggen dat we wel zien waar de toekomst ons brengt maar hij mij zeker niet gaat gebeuren. Ook bespreken we dingen dat we ergens naar toe moeten en leggen we daar dan al een datum voor vast.
Het is een heel ingewikkelde situatie en ik weet me voorlopig geen raad..
Ik heb interesse in hem en vindt hem leuk, ik weet dat dit wederzijds is. Gevoelens zijn er niet, zoiets heeft meer tijd nodig en moet groeien. Maar we weten beiden dat wanneer het huis verkocht is en hij officieel kan weggaan bij zijn ex er nog een verwerkingproces volgt.
Hierdoor kreeg ik plots twijfels wanneer hij vandaag wegging..
Ik wil geen gevoelens ergens krijgen omdat ik bang ben om gekwetst te worden, ergens ben ik bang dat ik gewoon een rebound ben om over zijn ex te komen ondanks dat hij zegt oprechte interesse te hebben.
Ik ben is benieuwd naar hoe andere mensen van buiten af naar toe kijken en over denken, en of er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en hun ervaringen willen delen?
Nou ik begrijp heel erg goed dat je jezelf wilt beschermen en daar is niets mis mee.

Hoe weet je zeker dat hij ook daadwerkelijk single is en dat jij niet zijn pleziertje bent?

Hou in de gaten dat je je niet te kwetsbaar op stelt want sommige mannen hebben daar een neus voor en kunnen daar misbruik van gaan maken.
Blijf in jezelf geloven !
Je maakt je zorgen maar toch kom je naïef over, in de auto stappen bij een man die je niet kent om maar een voorbeeld te noemen.

Ik krijg erg het gevoel dat hij het wel leuk vindt voor even maar hij niet serieus met je gaat worden.

Hij manipuleert je nu al, hij respecteert je keuze om de eerste date af te zeggen niet als hij binnen een paar dagen jou pusht richting een nieuwe date.

Hoe oud zijn jullie?
Hoi, het is erg snel dat hij in een nieuwe relatie gaat.
Het lijkt me geen goed teken. Hij moet eerst maar eens zelfstandig het huis verkopen met zijn ex en op zichzelf gaan wonen.
Het is pas een paar maanden uit met z’n ex.
En verder moet hij het verwerken dat zijn oude relatie over is.
Hij handelt nu veel te snel.

Ik kan me voorstellen dat je twijfels hebt en ik denk dat die goed gegrond zijn. Ik zou heel voorzichtig te werk gaan en jouw intuitie volgen over je twijfels
Ik vraag me net als 05-2019 af of die ex wel exit is.
En verder eens met Koekiemonster. Ik vind het niet goed klinken allemaal en zou er geen zin in hebben dat iemand zo met mijn gevoel speelt. Want jij zegt dat je geen gevoel voor hem hebt, maar op basis van je OP lijkt mij dat je wel gevoelens voor hem hebt.
ja, je bent de rebound. Niet met opzet, maar dat is wel het geval.
05-2019 schreef:
13-12-2019 00:39
Nou ik begrijp heel erg goed dat je jezelf wilt beschermen en daar is niets mis mee.

Hoe weet je zeker dat hij ook daadwerkelijk single is en dat jij niet zijn pleziertje bent?

Hou in de gaten dat je je niet te kwetsbaar op stelt want sommige mannen hebben daar een neus voor en kunnen daar misbruik van gaan maken.
Ik ben er zeker van dat het gedaan is door dat hij mij ook de sms’n toont wanneer ze hem stuurt, zij probeert het nog terug goed te krijgen maar hij zegt dan heel duidelijk dat dat niet meer kan endat hij haar nooit meer kan vertrouwen. Ik ken zijn zus ook heel goed, zitten op dezelfde hogeschool en volgen dezelfde studierichting. Zij zou nooit voor hem liegen..
05-2019 schreef:
13-12-2019 00:39

Ik ben er zeker van dat het gedaan is door dat hij mij ook de sms’n toont wanneer ze hem stuurt, zij probeert het nog terug goed te krijgen maar hij zegt dan heel duidelijk dat dat niet meer kan endat hij haar nooit meer kan vertrouwen. Ik ken zijn zus ook heel goed, zitten op dezelfde hogeschool en volgen dezelfde studierichting. Zij zou nooit voor hem liegen..
-KoekieMonster- schreef:
13-12-2019 00:51
Je maakt je zorgen maar toch kom je naïef over, in de auto stappen bij een man die je niet kent om maar een voorbeeld te noemen.

Ik krijg erg het gevoel dat hij het wel leuk vindt voor even maar hij niet serieus met je gaat worden.

Hij manipuleert je nu al, hij respecteert je keuze om de eerste date af te zeggen niet als hij binnen een paar dagen jou pusht richting een nieuwe date.

Hoe oud zijn jullie?
Hij heeft me absoluut niet gepusht om opnieuw af te spreken, we hebben het erover gehad en ik heb tenvolle zelf toegestemd om uiteindelijk hem toch te zien..
Ikzelf ben 22 & hij is er 23
Ik heb zo mijn twijfels. De jongen is 23 en heeft 6 jaar een relatie gehad. Sinds zijn 17e dus. Nu is hij net een paar maanden vrijgezel.

Ik denk dat hij eerst zichzelf opnieuw moet leren kennen. Als hij dat nu niet doet, doet hij dat over een paar jaar.

Daarom twijfel ik of het wel verstandig is om met hem in zee te gaan, TO.
Fransje-Noord schreef:
15-12-2019 10:27
Ik heb zo mijn twijfels. De jongen is 23 en heeft 6 jaar een relatie gehad. Sinds zijn 17e dus. Nu is hij net een paar maanden vrijgezel.

Ik denk dat hij eerst zichzelf opnieuw moet leren kennen. Als hij dat nu niet doet, doet hij dat over een paar jaar.

Daarom twijfel ik of het wel verstandig is om met hem in zee te gaan, TO.
Je hebt gelijk, we hebben dit gisteren besproken en gaan kijken wat we met de situatie gaan doen. Maar wss voor mijn eigen goed ga ik de knoop doorhakken om alles los te laten en stop te zetten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven