Samenwonen?

15-12-2019 14:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Momenteel zit ik in een relatie van 3,5 jaar. We hebben een fijne relatie dus ik heb niets te klagen. Wel zit ik de laatste tijd te denken aan samenwonen. Maar door alle horrorverhalen om mij heen (relaties die stuklopen na het samenwonen) wil ik 100% zeker zijn van mijn zaak. Wanneer kwam voor jullie het moment dat je zeker wist dat je samen wilde wonen met je partner?

xxx
Zijn jullie al wel samen op vakantie geweest? En na 3,5 jaar ken je elkaar onderhand toch wel? Ik bedoel, is hij zorgzaam, kan hij koken en de strijk doen, enz.
Ik wist t zelf al na een jaar, en niks in het leven is zeker, alleen dat je ooit dood gaat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik woonde na 2 weken samen. Nu tien jaar bij elkaar.
100% zekerheid bestaat niet en perfecte relatie ook niet.
Ik woonde na 6 maanden samen. Ging en gaat nog steeds prima.
Dat weet je nooit van tevoren. Het is een sprong in het diepe en mocht het niet werken dan kom je daar ook overheen. Na 3,5 jaar ken je elkaar best goed, je weet wat je aan elkaar hebt.
Ik zou wel risico beperken door je eigen woonruimte nog aan te houden want dat is het grootste probleem na een breuk.
de dag dat we officeel wat kregen is hij eigenlijk meteen ingetrokken :whistle: je weet nooit hoe iets loopt maar als je na 3,5 jaar nog de twijfel hebt of het door samenwonen niet fout zal lopen, vraag ik me af waar dat in zit.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Je schrijft dat JIJ denkt aan samenwonen. Niet WIJ .

Hoe oud ben je ?

Verder is samenwonen altijd een sprong in het diepe .
Als je na 3,5 jaar nog een fijne relatie hebt , waarom niet .

Je moet er wel beiden voor klaar zijn en bij jou voel ik toch twijfel.

Dat het bij een ander stuk loopt , wil niet zeggen dat het bij jou ook slecht gaat aflopen .
Woonde na date 1 direct samen
Hij bleef slapen en is eigenlijk gewoon niet meer weggegaan.

Gaan na 4 jaar nog steeds prima
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik volg dit topic! Wij zijn allebei begin 20 en 2,5 jaar samen. Beide bijna afgestudeerd, nog niet samen op vakantie geweest. Ik woon al op mezelf en hij nog thuis. Hij heeft wel aangegeven dat als we samen gaan wonen, dat dan in een nieuw huis te gaan doen omdat dit nu echt 'mijn huis' is en alles is al ingericht. We samen een paar keer per week samen maar we merken allebei dat we toch wel veel waarde hechten aan onze vrijheid en 'me-time'.
Summerdance schreef:
15-12-2019 15:14
Woonde na date 1 direct samen
Hij bleef slapen en is eigenlijk gewoon niet meer weggegaan.

Gaan na 4 jaar nog steeds prima
HIer hetzelfde; bijna 15 jaar verder nog steeds gelukkig samen.
100% zeker bestaat niet. Zelfs na 40 jaar huwelijk kan het nog stuk lopen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Letsgetlosttonight schreef:
15-12-2019 15:18
Ik volg dit topic! Wij zijn allebei begin 20 en 2,5 jaar samen. Beide bijna afgestudeerd, nog niet samen op vakantie geweest. Ik woon al op mezelf en hij nog thuis. Hij heeft wel aangegeven dat als we samen gaan wonen, dat dan in een nieuw huis te gaan doen omdat dit nu echt 'mijn huis' is en alles is al ingericht. We samen een paar keer per week samen maar we merken allebei dat we toch wel veel waarde hechten aan onze vrijheid en 'me-time'.
Zo.. wat een eis. Nog niet samen op vakantie geweest, nog niet eens op zichzelf gewoond, maar wel verwachten dat jij jouw eigen plek verlaat om met hem ergens anders te gaan wonen?
Als die spullen van jou hem tegenhouden om eerst maar eens in jouw huis te proberen of het samenwonen bevalt, dan zit de liefde niet erg diep bij hem :O
eva-luna schreef:
15-12-2019 15:36
Zo.. wat een eis. Nog niet samen op vakantie geweest, nog niet eens op zichzelf gewoond, maar wel verwachten dat jij jouw eigen plek verlaat om met hem ergens anders te gaan wonen?
Als die spullen van jou hem tegenhouden om eerst maar eens in jouw huis te proberen of het samenwonen bevalt, dan zit de liefde niet erg diep bij hem :O
Zeg dat! Toen ik met mijn vriend (nu man) ging samenwonen trok ik bij hem in. Afgezien van kleding en wat klein persoonlijk spul (boeken etc) was er ook niks van ons/mij. Dat komt als het goed gaat vanzelf wel. Ondertussen hebben we een nogal eclectisch allegaartje en dat is prima.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
dragonfruit_ schreef:
15-12-2019 14:13
Hoihoi,

wil ik 100% zeker zijn van mijn zaak.
xxx
Als je zekerheid wil moet je een wasmachine kopen. Heb je afhankelijk van de leverancier een jaar of 5 garantie.
eva-luna schreef:
+1 scheelt mij weer typen
Bedankt voor jullie reacties! Wij zijn beiden 24 jaar oud en aan het afstuderen. Verder zijn wij twee keer samen op reis geweest en dat ging ook heel goed. Na de zomer moet ik ook mijn studentenhuis verlaten en daarom hebben we het eerder over gehad om te gaan samenwonen. Ik merk dat ik het vooral erg spannend vind om deze stap te zetten. Uiteraard hebben mijn vriend en ik het hier wel eerder over gehad. En het aanhouden van zijn woonruimte vind ik een heel goed idee!
Na drie weken omdat we toch steeds samen waren. Wel heb ik mijn eigen flatje nog een jaar onderverhuurd aan mijn beste vriendin zodat ik iets van een eigen plek had in geval van nood. Partner had zijn koophuis dus ik wou wel iets van zekerheid.

Nu bijna 6 jaar samen een samen koophuis verder en een dochter van 3,5 en bijna een tweede dochter.

Ik heb nooit twijfels gehad. We hechten beiden waarde aan me time maar ook aan we time en samen open en eerlijk vinden we daar goed onze weg in en komen we allebei goed aan onze hobby’s en aan gezinstijd.
Wel hebben we allebei een tijd alleen gewoon voor deze relatie, die tijd heb ik ook als erg waardevol ervaren.
where ever you go, go with your heart
Zolang je er geen kinderen bij neemt komt het vast goed.
eva-luna schreef:
Hmm zo zie ik het helemaal niet. Ik begrijp hem juist wel, hij wilt gewoon ons huis samen inrichten.
En mijn huis waar ik nu zit is sowieso tijdelijk. Liefde zit wel erg diep hoor! En de vakantieplannen zijn er ook al.
Mosterd na de maaltijd.
Cleidy36 schreef:
15-12-2019 16:16
Eens met deze post...
Dus jij J moet jouw veilige plek opgeven voor hém, zodat hij zich beter voelt?

Deze eis zou voor mij niet goed voelen, vooral door de manier waarop hij dit “eist”.

Hoe kijk jij hier zelf tegenaan TO?
Ik ben niet TO he?
Maar ik kijk er hetzelfde tegenaan. 90% van de meubels zijn gekregen van anderen vanwege omstandigheden.
Ik wil ook graag opnieuw beginnen in een echt huis ipv waar ik nu zit en ik ben blij dat hij er hetzelfde over denkt.
Je weet het nooit 100% zeker, neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt? Mensen kunnen veranderen, situaties kunnen veranderen, gevoelens ... kortom, er kan van alles gebeuren.

Ik heb 2 keer samengewoond voordat ik met mijn huidige man was.
Heeft hij ook al opzich zelf gewoond? Zo niet, dan eerst die stap. Anders grote kans dat jij heel het huishouden draait, want dat deed mama altijd ook.
De dag dat ik geen studentenkamer meer had omdat het contract afliep. Na 1.5 jaar relatie.

Ik kon ofwel terug naar mijn ouders - die mij met liefde zagen terugkomen - ofwel bij hem intrekken.

Ik sliep sowieso al meer dan de helft van de tijd bij hem en mijn studentenkamer was een veel te kleine veredelde kleerkast waar ik voornamelijk overdag was.

Ik heb voor de veiligheid en zekerheid mijn domicilie-adres nog een hele tijd bij mijn ouders gehad.
Moest het mislopen kon ik zo mijn spullen inpakken - meer dan kleding, boeken, cd's en dvd's had ik niet te verhuizen - en naar mijn ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven