proberen voor een tweede, wie ook?

12-07-2008 13:51 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
sorry, gesloten.
tsja die buik, india.

Je zit nu in zo'n periode dat men telkens (achter je rug om) fluistert...: "men! die buik, is ze nou zwanger offe... gewoon dik?"

Erg he? ik weet ook nog wel van vorige keer dat ik blij was dat ik eindelijk rond 17-18 weken een enigszins zichtbaar babybuikje had! (vrees (en hoop!) dat het nu wel eerder zo zal zijn) Maar als je het nog niet wilt vertellen is het best lastig om je nog in iets te strakke broeken te wurmen en stiekem af en toe je knoop los te doen.......haha!

dus donderdag echo........ajaj spannend.

vina, wat duren die wachtdagen af en toe lang he. en bij elk kriebeltje af en toe toch denken, zou het? of zou het niet? ik duim voor je meid.

ellepel, ik voorvoel een meisje!! lig je al lekker (ahum) te bevallen of heeft deze "beeb" nog steeds geen zin in al dat wereldgeweld. Moet je je voorstellen: zoveel licht en KOUD daarbuiten! maar goed dat we ons dat moment zelf ook niet meer herinneren, haha.

X timz
Ha dames even een snelle melding met baby UIT de buik!!

Timz: goed gegokt!!

Hier even een kopie van het april 2009 forum later deze week meer!

vanmorgen om 8.58 is na een bevalling van slechts 2 uur onze dochter Gwen geboren. We waren net op tijd in het ziekenhuis gelukkig!

Om half 12 zijn we thuisgekomen en de kleine meid is lekker aan het slapen. "grote" broer vindt haar maar wat interessant haha

Even een verslagje: om 5.15 wakker met wat krampjes maar ach ja geen pijn dus zal wel overgaan. Om 6.50 braken mijn vliezen en toen ging het hard! Om 7 uur manlief erop uit gestuurd om Fynn naar oma te brengen maar na 10 min maar opgebeld dat ze hem beter zelf konden komen halen want het ging erg snel. Hij was om half 8 thuis en toen had ik al weeen om de 4 min die een minuut duurden. Hij eigenwijs de verloskundige bellen (ik dacht joh het ergste komt nog maar goed). Ze was er om 7.50 en ik had al 5 cm dus mochten meteen naar het ziekenhuis. Daar binnengekomen om half 9 al 8 cm ontsluiting en na 3 weeen was ik al op de 10 dus mocht meepersen (eindelijk!!). Na 5 min (3 persweeen) is mevrouw geboren. Helemaal in orde!
Gefeliciteerd El !!!

Wat goed, ben trots op je!

Gelukkig is het ook heel snel gegaan ( mijn bevalling was 3 uur en vond ik meer als zat haha). (was je eerste bevalling ook vlot?)

Gaat het goed met je? Geen naweeen? Rust goed uit en geniet van je meisje ( zoon ook natuurlijk) en je man! Mooie naam ook.

Laat je maar heerlijk in de watten leggen de komende dagen ( weken!).

Kus Vina
HOERA!!

van harte gefeliciteerd EL! (en man en zoon natuurlijk)

een meid, ik wist het!

en wat heerlijk dat het zo vlot gegaan is en wat fijn dat ze helemaal gezond is.

Zoals Vina ook al schreef: GENIET! en laat je VERWENNEN (het kan nu, straks is er weer tijd zat om je haasje-repje-te gedragen....)

dikke zoen, tot posts!

X timz
Timz, Wat goed gegokt! Gok bij jou nu al op een meisje! Hoe is het met je zoon? Gaat het al beter? En wat was het ben je er al uit?

Hoe voelde jij je tijdens de wachtdagen?

Ik heb sinds vannochtend ontzettende lage rugpijn ( alsof ik of ongesteld moet worden of heel veel getild heb ( wat niet het geval is)..Wie is er bekend met bv een innestelingsbloeding of meer vaginale afscheiding..( erg dat ik niet meer weet hoe het bij dochter ging in het begin).

Hoe gaat het met de rest?

Fijne avond allemaal!

Kus Vina
he vienepien,

weten nog steeds niet wat kleine timz heeft, heeft nu van de HA antibioticakuur gekregen (vies drankje), hopelijk slaat dat wel aan, de plekken worden tot nu toe langzaam groter. Hij is er niet ziek van maar het jeukt wel. hoop dat het nu opknapt!

eh...de wachtdagen. voelde me een beetje dubieus. Ik voelde het eigenlijk stiekem een beetje aan mijn borsten, die beide gespannen / pijnlijk waren (anders altijd alleen de linker, nu allebei?!). verder had ik nergens last van eigenlijk. Heb geen innestelingsbloeding gehad, vorige 2x ook niet.

Heb nu af en toe wel wat buikpijn trouwens, vraag mij wel eens bezorgd af of het wel op de goede plek zit. dat het geen BBZ is dus. Ik ben gewoon superonzeker eigenlijk en die echo lijkt nog zo ver weg...............

india, ben jij nu al geweest (weet even niet meer wanneer).

el, hoe gaat het? beetje kunnen slapen?
Hoi!

Timz, wat rot dat nog steeds niet bekend is wat het is..en dat het alleen maar groter wordt! Hopelijk slaat de kuur aan duurt meestal een paar dagen..heb je mentholpoeder tegen de jeuk ( verlicht mischien).

Mijn borsten zijn ook gespannen maar dit is eigelijk altijd tijdens de wachtdagen ( of ik nu zwanger wil worden of niet).

Maar je had geen rug pijn of meer of minder afscheiding ( dat ik dit ooit aan zou vragen haha).

Ach het blijft een spannend iets...

Maak je niet druk over buikpijn ( je baarmoeder is vollop aan het werk is niet erg! ) Ik had ook last van buikpijn voor de 12 weken erna werd het minder en toen kwam later de bandenpijn. De verloskundige vertelde als er helder rood bloed bij komt het pas mis is..Een buitenbaarmoedelijk zwangerschap merk je wel ( kan je niet rechtop lopen van de pijn) is vergelijkbaar met een acute blindedarmontstekking is mij ooit verteld.

Nog eve en je wordt gerustgesteld met een echo!

El, hoe is het? En hoe gaat het met je dochter? En hoe vind grote broer het? Hij is te jong om het natuulijk echt te beseffen (1 jaar). Geef je borstvoeding? (begrijp ergens wel dat het lang kan duren voor je weer zin/tijd hebt om te posten).

India, hoe is het?

Red, hoe is het meis lang niets gelezen/gehoord hier!

Ik ga buitenplantjes kopen om de boel heerlijk op te leuken, gezellig met pasen buiten zitten!!

X Vina
oh, zucht, je zal hopelijk wel gelijk hebben gezien buikpijn en de minime kans op BBZ. Maar de buikpijn zit echt links..... en er is altijd die ene....... aarrgghhh.

Maar recht op lopen kan ik nog wel, bovendien, als ze nu een echo gaan maken zien ze toch nog niks en ben ik misschien nog wel onzekerder dan nu. ik houd het wel in de gaten natuurlijk.

eh... afscheiding, gewoon normaal geloof ik. In elk geval niet heel bijzonder, ook niet veel of weinig dus. ik help het je hopen dat het hartstikke raak is!

heerlijk he, dat zonnetje erbij. ik moet nog eventjes werken en dan........... lekker lang weekend!! joepie
El, GEFELICITEERD!!!! Wat fijn dat alles zo vlot is verlopen en wat heerlijk dat je alweer thuis bent met je dochter! Geniet ervan, laat je lekker verwennen de aankomende tijd.

Verder echt ff geen zin om te posten dames. Ben hondsberoerd (al vanaf vorige week dinsdag fikse voorhoofdholte en bijholte ontsteking) maar zit vanmiddag meer of meer gedwongen door mijn baas op mijn werk. Ben er helemaal van over de pis.

Vien, ben nog steeds niet echt bezig met vruchtbare dagen. Ik weet dat ze er aan zitten te komen, maar ga niet aan de ovu testen enzo. Ik zie het wel. Zit gewoon nog teveel in de knoop met mezelf (was vanmiddag wel weer te merken toen ik in tranen uitbarstte bij een collega). Het loopt gewoon even allemaal niet zo lekker hier. Gaat wel weer over, heeft even tijd nodig.

Ik zal volgende week wel weer posten, tot die tijd: FIJNE PAASDAGEN, speciaal voor El en gezin, want dat is toch wel heeeeeeeeel bijzonder, zo'n klein hummeltje erbij.

Liefs,

RD

PS: Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie, sorry dat ik het even niet vraag.

PS2 Timz; buikpijn heb ik ook heel erg gehad die eerste weken. Heeft puur met het oprekken van je baarmoeder te maken, zo is mij tig keer verzekerd door de vk. No worries,het gaat goedkomen deze keer, ik voel het aan mijn water! XXX
even kijken of ik een fotootje kan plaatsen voor jullie.

Net thuis uit het ziekenhuis (3 uur oud)

En hier is ze zo'n 12 uur oud bij opa op schoot

Fijne pasen allemaal!

El, wat een plaatje van dochter! Echt een schatje en zo klein nog, ben ik echt niet meer gewend! Gaat het allemaal goed? Ook uitrusten hoor! Ik wilden heel veel in de kraamweek toen de hulp weg ging zat ik met dikke tranen en was ik heel moe, zal ik dit keer heel anders doen. Geef je borstvoeding of fles?

Red, wat fijn weer iets van je te lezen!! Beterschap, klinkt niet fijn een voorhoofds en bijholt ontsteking :(

Het nadeel van werk is dat je baas je vaak ten alle tijden verwacht of je nou wilt of niet! Gelukkig kan je nu ( paasdagen) even op adem komen en uitrusten!! Ik kan me ook voorstellen dat je verloren kindje je ook niet in de koude kleren is gaan zitten en dat dit van tijd tot tijd nog op speelt.. Ga je nog wel naar de psych? Wil je een hele dikke kniuffel geven en zwanger worden komt vanzelf wel..eerst in ballans met jezelf komen!

Timz, Hoe is het nu met je buik?Probeer je niet druk te maken over je buik en wat erin afspeelt! Het is echt goed! Ik had dat ook en weet nog goed dat ik ook dacht dit gaat mis, dit gaat fout..toen heb ik 2 keer in de avond de VK gebeld en deze heeft mij vooral de 2e keer gerustgesteld (kon ik eindelijk genieten van mijn zwangerschap). Als jij het ook niet vertrouwd moet je gewoon bellen daar zijn ze voor.

Maar ik bid/duim en weet gewoon dat het deze keer goed komt.

Hoevoel je je verder? Voel je je echt zwanger? Ik weet nog dat ik gewoon wist op de dag dat ik ging testen ik ben zwanger (voelde me anders als anders).

India, hoe is het?

Ik hoop zo dat ik zwanger ben..gister dacht (weer eens) ik dat ik echt zwanger ben..was kribbig, borsten zijn gevoelig/groter en ik had een rommel in mijn buik ...hoop het ontzettend!

Eind van de week is mijn testdag...

Maar nu eerst lekker pasen vieren! Veel paaseieren eten ( lang leve de 5 kilo eraf haha).

Liefs, Vina
El wat een plaatje van een dochter! Ze is prachtig! Ben je al een klein beetje gewend aan weer zo'n heel klein frummeltje in huis? Het lijkt me wel weer heerlijk hoor, al moet ik zeggen dat ik van mijn kleine man nu hij zo lekker kletst ook echt geniet.

Hoe gaat het verder met iedereen?

India, ben je nog zo moe? Ik hoop voor je dat dat snel over is. Bij mij was het pas zo rond de 3 maanden dat het minder werd.

Timz, hoe gaat het met jou? Ben je al wat geruster? Ik hoop dat je je goed voelt en geen buikpijn meer hebt.

Marianne, hoe gaat het met jou meisje? Schrijf je nog mee of heb je een korte rustpauze ingelast? Ik weet het niet meer, sorry. Weet alleen dat jullie naar het ziekenhuis zouden gaan voor onderzoeken. Heb je al uitslagen?

Vina, hoe gaat het? Heb je je tegoed gedaan aan paaseieren? Hoop dat je ervan hebt genoten.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Moet dinsdag weer naar de psych. Als het lekker weer is wilde ik vanmiddag maar even naar het grafje van Eva, is al zo lang geleden, voel me er bijna schuldig om. Ben hard aan het lijnen, er is inmiddels, na 3 weken mijn best doen, 6,2 kilo af. Heerlijk! Mijn kleren zitten zoveel lekkerder! Nog 7 kilo te gaan, en dan hou ik ermee op. Ben tot nu toe wel tevreden met hoe het gaat.

Lieve meiden, ik denk aan jullie allemaal hoor!

XXX

Red
Goedemorgen allemaal!

Iedereen genoten van de paasdagen? Wij (ik) wel. Veel te veel paaseieren gegeten!! Was ik begonnen met een dieet en afgevallen ga ik vervolgens weer aan de paaseitjes haha.

Red, Al helemaal beter?Wat goed zeg dat je zoveel al bent afgevallen! Hoe doe je dat? Ik wil tips? Hoelang ben je en hoeveel weeg je( mag ik dat weten?) Ik probeer gewoon om de 2 uur te eten en niet na 20.00 uur s avonds. Vooral na 20.00 uur is vaak erg lastig , heb ik zo een zin in een stroopwafel ( en dan nog 1).

Verder drink ik liters groene thee...

Voel je niet schuldig dat je niet heel vaak ( ook net zo vaak als in het begin) naar het grafje van Eva gaat. Ze zit in jou (jullie) hart! En je neemt haar overal met je mee. Mischien voel je je minder 'schuldig'als je thuis ergens een hoekje creeert waar je haar ook kan gedenken.

Hoe wast bij de psych? Helpt het?

Timz, hoe is het? Hoe is het met je buikpijn/steken oftewel groeien van je baarmoeder? En met je vermoeidheid? Heb je het geheim kunnen houden met pasen ( famillie) of had je het wel verteld ( was me eve ontglipt).

Ik kan zooo niet wachten tot ik ook zwanger ben!! Ben ontzettend bang voor de uitslag..

India, hoe is het?

El, hoe is het? ( had in mijn vorige bericht vraagjes voor je haha)

Marianne, hoe is het? Lang niets van je gelezen? Zijn jullie nog bezig met de onderzoeken?

Fijne dag allemaal, geniet van het weer!

Liefs,

Vina
Goeiemorgen dames!

haha Vina lekker he die paaseieren? Hier zijn ze ook niet aan te slepen hoor! Hier gaat alles prima, kleine Gwen krijgt de fles aangezien ik op mijn werk met veel smerige chemicalien werk en niet wil dat zij dat via mij binnen zou krijgen. Ze krijgt nu 60 cc per voeding en eet om de 3 uur ongeveer. Vannacht zat er zelfs een keer 5 uur tussen dat was echt lekker!

Red: zo zeg dat is nog eens goed werk van je met dat afvallen! Ik moet je over een paar weken maar om tips gaan vragen want hier moet er natuurlijk ook nog het nodige vanaf. En het is toch helemaal niet erg als je niet heel vaak naar het grafje gaat. Ze kan vanaf haar plekje vast wel merken dat mama toch aan haar denkt!

zo dan ga ik nu even voor de tv hangen met een lekker bammetje met filet (joehoe ik ben echt aan de mega inhaalslag bezig haha)
Goedemiddag allemaal,

El: Ben ik even niet op het forum geweest lees ik net dat je bent bevallen. VAN HARTE GEFELICITEERD met de geboorte van je dochter . Echt een plaatje om te zien. En wat heb je dat snel gedaan.

Timz: Die steken heb ik ook wel regelmatig. Zeg telkens tegen mezelf dat het te maken heeft met het oprekken van de buik. En mijn darmen hebben ok veel krampen. Ik krijg as donderdag nog een echo. Brrr.. spannend. En vanochtend moest ik voor algemene controle. En daar was ook alles goed. Ze probeerde wel het hartje te vinden met doptone maar dat is helaas niet gelukt. Maar de kans dat dat zou lukken met 11,5 week was zowiezo heel klein. Buik was goed gegroeid (duh.. dat had ik dus zelf ook al door.. ) En dat was zeker goed teken. Ze zei ook dat bij een eerste zwangerschap de baby meer naar boven uitstrekt in de buik en bij een tweede zwangerschap kanteld de baarmoeder meer naar voren. Vandaar dat je het bij een tweede vaak al veel eerder ziet. Had een buik die ook bij 14 - 16 weken zou kunnen passen. Dus... dan weet je wat je waarschijnlijk ook te wachten staat...

Red: Ik ben zeker nog moe En dat is ook de reden dat ik even niet aan het forummen was. Gewoon geen fut en puf. Bij mijn eerste zwangerschap ging dat idd ook over na 3 maanden dus.. Ik tel al af..

Ik zou me ook zeker niet schuldig voelen dat je niet meer zo vaak naar het grafje gaat als in het begin. Betekend niet dat je haar vergeet. Dat weet ze echt wel. Hoe gaat het verder bij de psych? Heb daar zelf heel veel baat bj gehad toen mijn vader 11 jaar geleden overleed. Heel wat anders dan het verliezen van een kindje. Maar het heeft me echt veel goed gedaan.

Erg goed dat je zoveel bent afgevallen. Daar ga ik over volgend jaar wel weer mee bezig. Al val ik nooit zo makkelijk af. Vet heeft het duidelijk altijd erg naar zijn zin op buik en heupen.

Vina: ik hoop op een positieve test aan het eind van deze week. Ik duim voor je

Marianne: hoe is het?

Nou ik ben dus nog steeds heel moe. Maar ik heb vertrouwen dat dat niet meer lang duurt. En mijn buik groeit als kool. Ben blij als ik donderdag het nieuws op mijn werk kan vertellen. Heb nu idd het gevoel dat er flink over mijn buikomvang geroddeld wordt. De rek zit er duidelijk nog goed in van de vorige zwangerschap. Maar verder gaat alles goed. Voel me steeds meer zwanger. En ik durf al steeds meer te genieten.

Nou ik ga zo even was opvouwen en waarschijnlijk een klein tukkie doen voordat zoonlief wakker wordt.

Liefs

India
Hoi Meiden,

Bedankt voor het mee hopen op een positieve test.

Ben weer niet zwanger ...ben zo verdrietig/teleurgesteld dat ik er niet eens om kan huilen/verdrietig zijn.

Weet ergens ( ik ben gelovig) dat het onze tijd gewoon nog niet is.

Wel weet ik dat ik aan de pil ga. Geeft mij rust en mijn man! Hij heeft dan niet meer last van 'angst'om te presteren. Gister hebben we het er over gehad. Hij voelt sinds we ervoor gaan een druk op zijn schouders..en dan kan hij juist 'presteren/zin in seks'. Ik snap dit helemaal. Vannochtend bij de apotheek de pil gehaald zodra ik ongsteld ben begin ik....als ik stop deel ik dit mijn man niet mee zodat hij de druk niet zal voelen ( hoop ik).

Ik schrijf ook niet meer mee. Hoop dat jullie me niet vergeten..en als ik dan over een aantal weken ( liever geen maanden) weer aanklop kletsen we verder waar we nu gebleven zijn!

Succes met de zwangerschappen/baby's en met zwanger worden !!

Kus Vina
ach lieve vina, wat naar voor je. ik had zo'n goede hoop!

ben je nu al ongesteld geworden dan?

Maar...

denk je dat het werkt om eerst aan de pil te gaan en dan stiekem te stoppen zonder dat je partner dat weet? dan kan je toch net zo goed geen pil slikken?

ik vind het jammer voor je dat het zo'n issue is geworden, het zwanger worden. ik kan je nog steeds haptonomie aanraden, het heeft mij veel handvaten gegeven om om te gaan met de situatie. Persoonlijk zie ik daar meer heil in dan op slinkse wijze je partner verleiden (lees misleiden). Zou hij dat ok vinden dan, stel dat het lukt en je het hem achteraf verteld? of zou je dat dan weer niet vertellen?

je ziet: veel vraagtekens bij mij.

hoop dat je nog even komt kijken en antwoord zou willen geven!

met mij gaat het verder op zich goed, maar ik vind het wel erg eng, ben daarom ook even niet langs geweest hier. Plus dat ik weg was met de pasen, het retedruk had met werk en 's avonds ook nog een cursus moest volgen.

el, jullie hebben een prachtige dochter! loopt het allemaal een beetje, is je kraamzorg zeker alweer weg? sta je er alleen voor nu dan?

red, het idee om thuis een hoekje te maken waar jullie aan jullie meisje kunnen denken vind ik wel een goed idee.

Ik weet niet of jullie het doen, maar het lijkt me persoonlijk voor je andere kind ook niet leuk als hij elke keer mee moet naar een begraafplaats (over het algemeen niet de meest aantrekkelijke omgeving voor een klein kind).

Via mijn werk hoord ik laatst een verhaal over een jongetje van 9 jaar (!) die zelf vertelde dat hij een helft was van een tweeling. Zijn tweelingbroer was echter al 6 weken na hun geboorte overleden. Hij had dat broertje dus nooit gekend!! Maar toch vertelde hij aan iedereen hoe en wat. Dat vind ik niet normaal, daar moet je een kind niet mee opzadelen. Ok dat je het een keer verteld en je hoeft het overleden kind niet weg te cijferen, maar ik vind het niet ok dat een opgroeiend kind voortdurend het besef moet meedragen dat er nog een kindje is geweest en dat vooral niet steeds hoeft te uiten

Oh red, ik hoop niet dat deze tekst erg pijnlijk voor je is, ZO IS HET NIET BEDOELD! en het is zeker niet aan jou gericht, ik zit wat voor me uit te filosoferen.

Ik weet niet wat ik zelf zou doen, het overleden kindje maakt natuurlijk deel uit van jou en van je gezin, maar een onschuldig levend kind moet je denk ik niet voortdurend belasten met vooral je eigen verdriet, toch?

lieve allemaal

tot later, timz
Hoi Timz en de anderen,

Volgens mij heb je me niet goed begrepen...

Ik ben trouwens nog niet ongesteld...heb eergister getest ( niet met ochtendurine) en deze test was negatief. Er is nog steeds een kans dat ik zwanger ben...maar hoop niet te veel.

Als ik ongesteld wordt start ik met de pil omdat:

*Mijn cyclus een chaos is en deze met pil weer gewoon zijn ritme vind,

*Mijn man vind dan weer rust . Zonder pil/condoom/ spiraal ( voelt hij gewoon veel druk op zijn schouders. Hij heeft het gevoel enkel zaad te leveren. Na de negatieve testen voelt hij zich ook schuldig...en rot.

*Ik stelde daarom voor om eve een rustpauze in te lassen even niet ermee bezig te zijn en aan de pil.

*Man deelt mee vertel dan niet wanneer we er weer voor gaan dan blijft de seks lekker spontaan..ik luis hem er zeker niet in! Man wil net zo graag een 2e kindje als ik ( zou wat zijn anders!!)

*De huisarts vind het ook niets geks, is juist beter om tijdelijk eve een rustpauze in te lassen samen met de pil.

*Maandag ga ik naar de gyn en deze leg ik mijn tijdelijke pil verhaal ook voor..als hij het ook geen probleem vind dat ga ik starten.

Hoop dat ik me weer heel snel bij jullie meld! Soms lees ik nog wel mee hoor..maar ik vind het beter om er tot ik daadwerkelijk zwanger ben niet te veel mee bezig te zijn..( deed ik met mijn vorige zwangerschap ook niet).

Soms lees je zulke 'rare' en vervelende dingen op het forum en dan wordt het alleen maar erger.

Timz, jij moet je ook niet gek zitten maken over een bbz. Steken links rechts hoort erbij ( heb je de verlos of huisarts al gebeld)?Als je dit niet denkt kan je gewoon naar de huisarts of verlos en om een echo vragen. Je kan met 5 weken al een inwendige echo. Vertrouw op je moederinstinct! Je hebt al 1 kind voldragen ( ga terug naar het gevoel wat je in je 1e zwangerschap had). Omdat je 1 miskraam hebt gehad wilt niet zeggen dat je nu constant een miskraam krijgt. Het komt wel vaker voor en ik denk dat dit ook te maken heeft dat je de volgende zwangerschap te beladen ervaart o.a met stress. Stress op wat voor manier is zoo niet goed voor een ongeboren vruchtje... Probeer te genieten. Ik lees van de week mee hoe (goed!) je echo is verlopen!

KUS Vina
vina!! dit is een stuk helderder post dan de vorige, nu begrijp ik je goed, sorry dat ik misschien rare conclusies getrokken heb! maar ik vond het zo onduidelijk, snapte het niet goed. Gelukkig willen jullie het allebei en ik denk zeker dat het plezier in seks terugkomt als het niet meer 'moet'. En als je man met een dergelijke strategie accoord is, dan is dat prima, hoewel het mij wel moeilijk lijkt omdat je er werkelijk niets over kan zeggen of je niet anders kan gedragen op het moment dat jij weet dat het 'moet'. Jammer he, ik miste ook zo de spontaniteit van de conceptie van onze 1e zwangerschap!

En nu, nu mis ik de spontaniteit van de 1e weken van een zwangerschap. 1e en 2e keer voelde ik me goed, zelfde als nu. 1e keer kan ik me niet eens goed herinneren, toen heb ik er werkelijk nooit bij stilgestaan wat allemaal wel en niet kan. soms dacht ik, o ja ik ben ook nog zwanger...................... dat was op zich fijn, maar omdat ik er zo niet mee bezig was belandde ik wel in een cultuurschok toen het kindje er ineens was. Hemel! wat een veranderingen allemaal en wat een overstroming van zorgen en liefde, daar had ik m'n handen vol aan.

lieve vina, en anderen die graag een 2e willen, ik hoop dat het spoedig lukt. Het komt zoals het komt en zoals het bedoeld is. maar dat is maar wat moeilijk als je er op zit te wachten en makkelijk praten zodra het 'gelukt'' is.

ik help je hopen dat er nog een kansje is vina, maar wil je ook geen valse hoop bieden, de teleurstelling is dan alleen maar groter als het niet zo is. kop op!

tot later, X timz
Timz, ( zou ik niet meer posten zit ik toch weer te tikken )

Je moet proberen te ontspannen en hoe moeilijk het is je miskraam emoties los te laten. En geniet! Je wilde zo graag een 2e kindje, geniet van deze unieke zwangerschap. Houd stress ver van je af.

Ik kan me wel in je verplaatsen maar natuurlijk niet op de manier zoals iemand die ook een miskraam of een kindje heeft verloren..

Omdat je je beiden keren goed voelde en het de vorige keer toch mis ging..dat hoeft nu niet te gebeuren..echt niet!

Mijn 1e zwangerschap was heel rustig. Ik had net als jij last van buikpijn/ steken en dacht ook weleens dat het mis was. Las soms op t internet verhalen ( miskraamtekens etc) en dat gaf mij een rot gevoel. Ik zou dit kindje niet verliezen en heb het internet gelaten voor wat het was..heb het vertrouwen in mijn lichaam nooit verloren ( nu ook niet!). Noem het naief..voor mij was het beste.

Vandaar dat ik nu ook ( niet veel meer op de kinderpyler) niet veel meer lees. Er zijn meer slechte als goede verhalen...

En hoop moet je nooit voorbij laten gaan. Onthou jij dat ook!

Ben nog niet ongesteld moet het (komt tie) morgen worden... Had het verkeerd berekend ( mijn cyslus is ook zo een rommeltje). Mischien dat ik van t weekend nog test anders zie ik het maandag wel bij de gyn.
Lieve allemaal,

Even wat reacties op een rijtje:

@ Vina... dit klinkt misschien bot, zo is het niet bedoeld, maar als je zo'n vertrouwen hebt in je lichaam, waarom maak je jezelf dan gek met continue voortijdig testen? Laat je NOD nou eens gewoon komen en ga pas testen als die daadwerkelijk voorbij is. Ik heb het idee dat je het jezelf zo moeilijk maakt door vroegtijdig testen e.d. Je komt zo enorm gefrustreerd over af en toe... Je klinkt vaak zo triestig, en zwanger worden moet toch geen trieste bedoening zijn? Heb vertrouwen in jezelf, in je partner en wacht het rustig af. Het komt zoals het komt, als de tijd daar is.

@Timz, ben je al een beetje geruster? Wanneer heb je je eerste echo? Hoop dat je al minder buikpijn hebt en dat je, na de echo van volgende week, een stukje "peace at mind" krijgt en niet meer ongerust bent. Dan kan het echte genieten beginnen. Heerlijk toch?

Voor wat betreft het grafje van Eva; ik ga daar eigenlijk niet met Daan naartoe. Het is niet iets waar hij mee geconfronteerd hoeft te worden. Ooit zullen we hem wel vertellen dat er nog een kindje is geweest, maar dat is inderdaad, zoals je al zei Timz, niet iets waar ik hem mee op wil zadelen. Als hij nou al het besef had gehad dat hij een zusje had gehad zou het wat anders zijn, maar weet hij veel?! Hij voelt alleen aan dat mama verdrietig is af en toe, meer niet. Hetzelfde geldt voor mij voor een apart hoekje voor Eva. Dan wordt hij er alsnog mee geconfronteerd, misschien zelfs wel dagelijks, want hij woont tenslotte ook in het huis (duh!!!). Naar het grafje gaan doe ik alleen, en soms bekijk ik wat kaartjes of foto's, maar niet al te vaak. Ik merk wel dat het wegstoppen van verdriet zijn lichamelijk tol begint te eisen. Heb vorige week bonje gehad met mijn baas, dit maandag uitgepraat en we zijn samen tot de conclusie gekomen dat ik maar eens moet gaan praten met de bedrijfsarts. Dat ga ik dus volgende week maar eens doen.

Ik heb definitief die andere functie geaccepteerd. Houdt in dat ik 3 hele dagen moet gaan werken, maar ik werk dan wel minder uren per dag (voorheen 9 uur per dag, nu 8 uur). Ik kan mijn dagen redelijk flexibel indelen, dus bij ziekte, overmacht e.d. kan ik gewoon een andere dag werken. Heel prettig!

Verder zijn we bezig met het plannen van een weekend weg, zonder kind (iiieeeeks!!!!). Eerste keer zonder Daan, klinkt raar, maar ik verheug me erop! Michael moet voor zijn werk naar Milaan, en als hij daar klaar is vlieg ik naar hem toe en gaan we samen naar Venetië. Hoe romantisch... Hoop dat hij het besef krijgt dat dit wel een uitgelezen romantische kans is om me ten huwelijk te vragen, maar dat zal wel niet. Eigenwijs als hij is doet hij altijd dingen die ik juist niet verwacht, hahaha!

@El, hoe gaat het met je kleine meid? En hoe is het met de grote broer? Is hij helemaal trots?

@India, hoe denk je dat ze gaan reageren op je werk? Volgende week donderdag ga je het vertellen toch? Ben benieuwd hoor, hou ons op de hoogte he?!

Meiden, ik ga hier mijn spullen opruimen, afsluiten en dan om stipt half 6 ren ik de deur uit. Ik hou zo van het weekend!

Liefs,

RD
Grrrr.... zit ik een heel verhaal te typen... druk ik per ongeluk op een verkeerde toets waardoor alles weg is... Kan ik weer opnieuw beginnen.

Maar goed.. Ik wil jullie het nieuws van mijn echo zowiezo niet onthouden. En alles is goed. klopte goed. En we zijn nu 12 weken en 4 dagen zwanger en 27 oktober is de datum dat we uitgerekend zijn. Ben zo opgelucht. Kan nu echt helemaal genieten. Heb het afgelopen donderdag ook op het werk gezegd. En de reacties waren erg leuk en spontaan. Al moest mijn baas wel even slikken geloof ik. want ik ga in september met verlof en dan zijn er een boel met vakantie...

Timz: jij hebt toch binnenkort toch je eerste echo. Spannend... zeg. Hoe gaat het verder met je. Kan je al een beetje wakker blijven? Het niet onbevangen kunnen zijn bij deze zwangerschap in vergelijkting met je eerste zwangerschap ken ik ook. Denk ook dat dat na een miskraam ook gewoon niet zo makkelijk is. Je moet dat vertrouwen weer terug krijgen. En tijd is hiervoor de enige oplossing En een mooie goede echo natuurlijk. En die krijg je vast. Dat weet ik zeker. 2x een miskraam achter elkaar komt echt heeeeel zelden voor. Dus heb vertrouwen.

Red: Snap wel dat je je zoontje niet teveel wil confronteren met het verlies van Eva. Je kan hem later als hij wat groter is altijd nog vertellen over zijn kleine zusje. Verder erg lekker dat jullie een weekendje weg plannen zeg. En wieweet... stelt hij die vraag dan wel. Ben benieuwd.

Vina: ergens snap ik zeker wel dat je afstand wilt nemen. Ik kreeg al wel vaak het gevoel dat je er heel gespannen mee om ging. Terwijl het toch iets ontspannends moet zijn. Ik herkende het dat je teleurgesteld was dat het niet de eerste maand raak was. Had ik ook. Was toch ook echt even teleurgesteld. Maar goed. Als je kijkt wat ongeveer de gemiddelde duur is dat een vrouw zwanger wordt dan is dat toch echt veel langer dan 1 maand. Het enige dat ik kan zeggen is Maak het leuk en ontspan. En wanneer de tijd daar is dan komt het ook. Echt waar....

Elmanita: En hoe bevalt het als mams van twee kids? alles goed met je dochtertje en zoontje?

Nou ik ga even van de zon genieten.

Liefs,

India
Hoi Allemaal,

Red, het kwam inderdaad bot over. Hoop dat het niet je bedoeling was. Dat ik altijd te vroeg testte? De eerste 2 keer was ik ervan overtuigd dat ik zwanger was..vervolgens was/ is er geen pijl op mijn cyclus te trekken waardoor ik te vroeg test.

Mischien komen mijn woorden als ik ze tik 'triest en verdrietig' over dit is niets hoe ik/wij werkelijk in het leven sta(an.)

Ik heb vorig jaar het nodige meegemaakt waardoor ik/wij onze kinderwens hebben uitgesteld ( ziekte van (schoon)moeder). Nu we er eindelijk aan toegeven lukt het niet op de manier waarop wij hadden gedacht (snel).

Hierdoor was ik het vertrouwen kwijt in mijn lichaam. Gelukkig heeft de gyn mij gerustgesteld en kan ik opgelucht zeggen dat ik wel zie wanneer het op mijn pad komt een 2e kind.

We genieten van ons heerlijke leven en onze lieve dochter!

Je kan alles sturen in het leven behalve een kinderwens..dat moet gewoon op je pad komen. En dat is inderdaad best zuur als je alles hebt wat je hart begeert behalve een groot gezin..

Ben gisteren gestart met de pil en als de tijd daar is stop ik met de pil..nu is het goed zo!

Red, fijn dat je baas begrip voor de situatie heeft en je heeft aangeraden om naar de bedrijfsarts te gaan. Heerlijk dat je een weekend aan het plannen bent zonder je zoon. Kan je heerlijk met je man op adem komen en mischien vraagt hij je ten huwelijk, spannend!

Timz, Hoe is het met je buikpijn? Heb je er nog last van? Gelukkig heb je bijna je echo..ik hoop dat je met een gerust gevoel kan genieten van je zwangerschap! Ik hoop dat je mij 'geruststellende'woorden niet verkeerd heb opgevat. Dit is nl. niet mijn bedoeling geweest.

India, fijn dat alles goed is met jou en de baby! Al 12 weken het gaat snel.

Liefs,

Vina
lieve allemaal!

was even niet hier, was een heerlijk weekend aan het strand, volop zon dus wat wil je nog meer?

met mij gaat het goed, de onzekerheid gaat met ups en downs, en ik moet zeggen dat die gekke buikpijn die echt links onder mijn ribben zat nog maar heel af en toe een beetje aanwezig is......... verder wel andersoortige buikpijn die meer lijkt op zwangerschapsperikelen, maar gek genoeg vind ik die nou juist wel weer geruststellen, oh , wat zit een mens gek in elkaar niet?

donderdag a.s. een echo, ben dus erg nieuwsgierig en hoop op een fantastisch resultaat, maar dat zal geen verrassing zijn.

wat jij schrijft vina (gezellig dat je nog steeds meepost trouwens!) herken ik wel heel erg, hoe meer je op allerlei sites info gaat zoeken, hoe meer doemscenarios je tegen komt. Ik zat ook even te zoeken naar bbz, dan lijkt het wel of half nederland er een heeft gehad. Zal toch echt niet zo zijn ?!

Dus... inderdaad verstandig om je surfgehalte qua zwangerworden dratisch te beperken. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik 1 boekje gekocht en verder nooit op internet gekeken......

red, goed dat je aan je buien toegeeft, daar waar mogelijk. kan me voorstellen dat je Daan niet telkens wilt laten zien dat je het best moeilijk hebt. Terwijl hij jou eigenlijk wel telkens confronteerd met dat wat je niet meer hebt, dat is lastig.

Misschien helpt het om bewust tijd te plannen voor je rouwproces? dit klinkt vast heel raar, maar door de waan van de dag kom je er of niet aan toe (waardoor het opkropt en later uitbarst) of neemt het je gedachten zo in beslag dat er niks anders meer uit je handen komt.... is het een heel gek idee om 1 moment per dag of per week (weet niet hoeveel behoefte je er aan hebt) om bewust bezig te zijn met je/jullie verlies? bijvoorbeeld een eind gaan fietsen en onderweg nadenken over dat wat er gebeurd is. ik roep maar wat, maar ik denk dat je vooral tijd en rust om je heen nodig hebt om dit te verwerken en misschien dat je je dan ook minder schuldig voelt naar Eva toe.

als je het een belachelijk idee vind, vergeet het dan maar gauw!

ik weet ook niet wat ik zou moeten doen.

bevalt je ander job nu wel beter? lijkt me wel relaxter 8 uur per dag ipv 9, dat ene uurtje scheelt soms zoveel! en tsja, niks is voor altijd dus....als het niet bevalt?

india, wat super zo'n goede echo ! een vriendin van me zei nog eens (na een mk) "pas met 20 weken toen ik het kindje ging voelen kon ik er weer vertrouwen in hebben" Maar het zo gezien te hebben moet vast ook een goed gevoel geven!! heerlijk meid en nu je het verteld hebt wordt het ook echt echt, heb je al iets gekocht? gewoon lekker iets voor jezelf, een rompertje maat 56 ofzoiets, so cute!

de vorige keer voelde dat zo echt, dat ik bij de hema 1 rompertje ging afrekenen, toen dacht ik bij mezelf, help! ik krijg een kind......... hahaha

en ook al heb je nog 20 rompers van de 1e, kan jou het schelen joh!

el, hoe gaat het met je en je gezinnetje? kun je het wat rooien in je eentje met 2 kleine kids? loopt de oudste al alle kanten op en haalt ie al je keukenkastjes leeg tijdens het voeden, of valt dat nog mee? hihi

marianne, lees je nog wel eens mee? ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

en tammy, bijna trouwen toch? is alles al in kannen en kruiken?

oja, tot slot, rare plekken van zoonlief zijn sinds de abkuur zo goed als over, gelukkig!!

x timz
Goeiemorgen dames!

Timz: lekker hoor een weekendje weg en ook nog mazzel gehad met het weer. Fynn probeert wel regelmatig de keukenkastjes open te trekken maar helaas voor hem zitten er nu van die leuke magneetsloten op gna gna. Verder gaat het wel z'n gangetje hier, het valt me tot nu toe reuze mee hoe druk het is met 2 kleine ukken maar misschien moet je het zaterdagavond nog een keer vragen want dan ben ik voor het eerst een hele dag met ze alleen. Papa moet naar de tandarts en tennissen dus is vanaf half 11 de hort op.....

Vina: je kan ons gewoon niet verlaten he, we zijn ook zo gezellig! Niet teveel stressen he uiteindelijk komt het allemaal goed!

India: gefeliciteerd met je goede echo! Alweer 12 weken onderweg de tijd gaat zo snel. En ook nu lekker alles op je werk verteld dat is vast wel een stuk relaxter dan proberen je buik in te houden haha

RD: Gaat vast wel even vreemd worden hoor een weekend weg zonder je kleine man maar o wat zal je goed uitrusten! En bij te erge heimwee is er altijd nog een mobiel om mee te bellen! Fynn is heel trots op z'n kleine zus, hij wil haar constant aaien en zwaait naar haar als ze in de wagen ligt als hij thuiskomt van het kinderdagverblijf, echt schattig!

Verder niet veel nieuws, Gwen doet het nog steeds super! Slaapt als een bllok snachts (nog steeds 1 keer 5 uur en dan daarna netjes 4 uur) dus we hebben niets te klagen. Steeds vaker zijn haar eigenwijze donekere oogjes open om al die vage vlekken maar eens goed te bekijken om daarna weer tevreden in slaap te vallen bij mama op schoot. Nou ik ga weer even wat doen hier in huis, en daarna lekker naar buiten de zon in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven