What to do

19-12-2019 09:25 25 berichten
Best wel lastig:
Ik vind iemand echt héél leuk maar dit kan en mag eigenlijk niet.
Persoon zit in relatie.

Moeilijke situatie waar ik geen raad mee weet. Misschien zijn er anderen die zich ook in dezelfde situatie hebben bevonden en tips hebben.

Graag had ik vernomen wat ik kan doen om mn gevoelens opzij te zetten of te onderdrukken.
Alle reacties Link kopieren
Iemand anders zoeken die wel vrijgezel is.
Voor iedereen een groene tuin
Kom je die persoon elke dag tegen op je werk? Anders zou ik proberen die persoon te ontlopen. Hoe minder je de persoon ziet, hoe minder sterk dat gevoel zou kunnen worden.
Ontlopen en focussen op iemand anders of wat anders.
Ik kan je enkel adviseren er niets mee te doen, met een grote boog erom heen lopen en even bewust jouw gedachten over deze persoon te blocken.
Klinkt makkelijk maar is het niet.
Klinkt gemakkelijk he? Zoek een ander.
Ik ben al 2 jaar stiekem een beetje verliefd op een ander.
Ook op mijn man hoor, maar die ander zit in mijn kop en laat mijn hart sneller kloppen.
Ik doe er niets mee. Niemand weet dit, hij ook niet.
En dat is beter.
Soms denk ik een paar dagen niet aan hem, maar meestal toch wel 1x per dag.
Het slijt, wordt zeker minder.
Maar iedereen die hier roept; vergeet het, je hebt een man, zoek hem niet op (heb hem ook al 1,5 jaar niet gezien, ga hem uit de weg), het gras is niet groener, zoek een hobby...
Nou, het werkt niet.
Ik probeer het. Maar een gevoel kun je niet uitschakelen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Als het echt een leuke man is gaat hij jou toch afwijzen omdat hij al in een relatie zit.

Zou hij op jouw avances ingaan dan is het een vreemdgaan de eikel die toch niet zo leuk is en die je dus niet moet willen.

Kortom je kan dus helemaal niets met je gevoel.

Ga je focussen op andere mannen die wel vrijgezel zijn.
thanx schreef:
19-12-2019 09:52
Klinkt gemakkelijk he? Zoek een ander.
Ik ben al 2 jaar stiekem een beetje verliefd op een ander.
Ook op mijn man hoor, maar die ander zit in mijn kop en laat mijn hart sneller kloppen.
Ik doe er niets mee. Niemand weet dit, hij ook niet.
En dat is beter.
Soms denk ik een paar dagen niet aan hem, maar meestal toch wel 1x per dag.
Het slijt, wordt zeker minder.
Maar iedereen die hier roept; vergeet het, je hebt een man, zoek hem niet op (heb hem ook al 1,5 jaar niet gezien, ga hem uit de weg), het gras is niet groener, zoek een hobby...
Nou, het werkt niet.
Ik probeer het. Maar een gevoel kun je niet uitschakelen.
Wat erg voor je man. Gelukkig weet hij van niks.
sugarmiss schreef:
19-12-2019 10:03
Verliefd zijn is toch heel menselijk?
Het zou erg zijn als Thanks er iets mee zou doen. Thanks kiest bewust voor haar eigen man, dat is toch heel mooi en bijzonder? Ik vind dat helemaal niet erg.
sugarmiss schreef:
Ja het is zo erg dat hij niets weet.
Fransje-Noord schreef:
19-12-2019 10:07
Verliefd zijn is toch heel menselijk?
Het zou erg zijn als Thanks er iets mee zou doen. Thanks kiest bewust voor haar eigen man, dat is toch heel mooi en bijzonder? Ik vind dat helemaal niet erg.
Dit.
Maar wat is er dan zo ingewikkeld? Je wilt het niet en het kan niet. Dus dan geen aandacht aan besteden en dan gaat het vanzelf over. Dus ook niet de hele tijd ‘oh het kan niet het mag niet maar hij is zo leuk, ik moet het uit mijn hoofd zetten’ want dan geef je er ook aandacht aan. Met waarschijnlijk uiteindelijk tot gevolg dat je bedenkt ‘oh ik probeer het nu al zo lang te vergeten, ik moet het hem vertéllen, dat helpt’ of ‘het moet wel ware liefde zijn anders was ik er al lang overheen’.

Dus geen aandacht aan geven, ga andere dingen doen, ontloop hem en dan waait het over. Hoe meer je er over denkt, piekert en praat, hoe erger het wordt
Dat je verliefd wordt heb je niet altijd in eigen hand, wat je er mee doet wel.
En alles kan stuk, ook een goede relatie, maar of je dit op je geweten wil hebben...ik niet in ieder geval
TO, ik zou zelf afstand nemen, hoe moeilijk dat gevoel misschien ook is.
sugarmiss schreef:
Hoe kunnen iemands gevoelens erg zijn voor iemand anders? Gevoelens heb je niet in de hand en zolang ze er niets mee doet is er niks aan de hand. Er is geen verbod op gevoelens omdat je een partner hebt zeg
Verliefdheid op afstand wordt voornamelijk gevoed door jouw eigen fantasie over hoe iemand is. Een verliefdheid wordt getriggerd door een stem, houding, geur, of aardig gedrag. Vervolgens vullen jouw eigen gedachten de rest in. Meestal veel te rooskleurig en niet realistisch.
Als iemand vrijgezel is kun je dat samen uitproberen, of de realiteit toch ook goed is. Als iemand in een relatie zit, kin je je eigen gedachten de ruimte geven om het ideaalbeeld nog wat te herkauwen.
Beter is als je een rem op je gedachten zet. En dat kan. Je hebt echt wel invloed op je gedachten en gevoelens, als je maar wil.
En ja, ik heb ervaring.
GroenTuintje schreef:
19-12-2019 09:46
Iemand anders zoeken die wel vrijgezel is.
Ik ben helemaal niet opzoek. Dit is me overkomen en doe hier ook niets mee. Het uit mijn systeem krijgen is wel wat anders.
Wat onhandig, Howbizar!

Ik sluit me aan bij iedereen die zegt dat je deze verliefdheid het beste kan uitzitten. Je wil jezelf niet aanbieden als tweede optie, toch? Dus geniet (indien mogelijk) van je vlinders, maar doe er verder niks mee. Probeer hem zo min mogelijk tegen te komen.

Als je op zoek bent naar een relatie, moet je bovendien beseffen dat je door deze verliefdheid minder oog hebt voor andere mannen voor wie jij mogelijk wèl de eerste keus kan zijn. Alle reden dus om afstand te houden.
Howbizar schreef:
19-12-2019 10:24
Ik ben helemaal niet opzoek. Dit is me overkomen en doe hier ook niets mee. Het uit mijn systeem krijgen is wel wat anders.
Dat is zo, dat het uit je systeem krijgen lastig is. Het enige wat helpt is afstand nemen.
Een warme dank jullie wel voor alle reacties.
Ik doe hier verder niets mee daarom juist dat het allemaal zo lastig is eerlijk gezegd. Je ziet de persoon wekelijks een paar keer en dan moet je proberen om je zo normaal mogelijk te gedragen zonder hier iets van te laten zien...
Ik ben ook niet de persoon die snel verliefd word dus om me te focussen op iemand anders denk ik niet dat dit snel zal gebeuren. Maar hoe dan ook:
Geen zorgen want het zit niet in mij om andermans relatie kapot te maken.
Het zal hopelijk wel overwaaien.
Jenny80 schreef:
19-12-2019 10:09
Ja het is zo erg dat hij niets weet.
Deze snap ik niet.

Trouwens, ik heb het er met mijn man ooit over gehad. Maar het telkens blijven oprakelen zou onnodig pijnlijk zijn.
Bovendie hou ik ook hartstikke veel van mijn man.
Het is absoluut waar dat je fantasie aan de loop gaat. Ik blokkeer het regelmatig, maar soms lukt het mij niet. Dan ruik ik eem parfum, hoor ik een lied enz.
En ja, ik weet ook wel dat hij gewoon zijn vieze sokken naast de wasmand gooit enz. Dus dat het een enorme roze bril is.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Howbizar schreef:
19-12-2019 10:41
Een warme dank jullie wel voor alle reacties.
Ik doe hier verder niets mee daarom juist dat het allemaal zo lastig is eerlijk gezegd. Je ziet de persoon wekelijks een paar keer en dan moet je proberen om je zo normaal mogelijk te gedragen zonder hier iets van te laten zien...
Ik ben ook niet de persoon die snel verliefd word dus om me te focussen op iemand anders denk ik niet dat dit snel zal gebeuren. Maar hoe dan ook:
Geen zorgen want het zit niet in mij om andermans relatie kapot te maken.
Het zal hopelijk wel overwaaien.
Verliefd worden overkomt je gewoon, niks mis mee om verliefde gevoelens te hebben voor iemand die bezet is. Je doet er al niks mee en meer kun je niet doen.
Howbizar schreef:

Hoe lang heb je die gevoelens dan al? En heb je nog contact met hem? Ik zou hem volledig uit mijn leven bannen als ik jou was, dan vermijd je dat die verliefdheid gevoed blijft worden. Volg hem dus ook niet op sociale media of zo, want dat geeft jou alleen maar meer stof om over te piekeren. Vervolgens geef je het tijd: gevoelens laten vervagen, is een proces dat erg lang kan duren - sommigen hebben zelfs meer dan een jaar nodig om zulke dingen een plaats te geven. Vind afleiding in wat je altijd al leuk vond en zoek een uitlaatklep voor moeilijke momenten: erover schrijven, muziek beluisteren, met iemand praten, sporten - noem maar op.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
thanx schreef:
19-12-2019 10:48
Deze snap ik niet.

Trouwens, ik heb het er met mijn man ooit over gehad. Maar het telkens blijven oprakelen zou onnodig pijnlijk zijn.
Bovendie hou ik ook hartstikke veel van mijn man.
Het is absoluut waar dat je fantasie aan de loop gaat. Ik blokkeer het regelmatig, maar soms lukt het mij niet. Dan ruik ik eem parfum, hoor ik een lied enz.
En ja, ik weet ook wel dat hij gewoon zijn vieze sokken naast de wasmand gooit enz. Dus dat het een enorme roze bril is.
licht cynisme
sugarmiss schreef:
19-12-2019 10:02
Als het echt een leuke man is gaat hij jou toch afwijzen omdat hij al in een relatie zit.

Zou hij op jouw avances ingaan dan is het een vreemdgaan de eikel die toch niet zo leuk is en die je dus niet moet willen.

Kortom je kan dus helemaal niets met je gevoel.

Ga je focussen op andere mannen die wel vrijgezel zijn.
Dit!
Howbizar schreef:
Iedereen heeft dit weleens.
Waarom zou je hier zo'n heel groot probleem van moeten maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven