Droger Angst

19-12-2019 12:23 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
First World Problem:

Ik heb een moderne condensdroger en gebruik hem niet bij het overgrote deel van mijn wasgoed.. :facepalm:

Het enige wat ik er in durf te doen zijn de hand- en theedoeken en het beddengoed. De rest zou als ik het paneel met opties bekijk ook allemaal moeten kunnen maar ik durf niet.. bang voor lubberend elastiek, gekrompen rompers en poppentruitjes..

Heel stom want ik heb een piepklein wasrek waardoor ik maar één was per dag kan doen. Lekker handig met twee kleine kinderen..

Wat gooi jij allemaal in je wasdroger? Kwam het er al eens totaal anders uit dan verwacht? Tips? Mijn dank is groot :worship:
Ik gooi er alles in, op de hoogste stand.

Uitzondering: wol, synthetisch, zijde.

Gaat altijd goed!
Ha, ik heb diezelfde angst. Sokken en onderbroeken gooi ik er nog wel in, maar ondergoed van de kinderen dan weer niet. Ruime pyama's gaan er ook in en wat jij zegt; de hand- en theedoeken
Alles behalve kleding.
Ook vanwege krimpen en slijten.
Alles wat ik op 60 en 90 graden kan wassen gaat in de droger.

Alle 30 en 40 graden niet. En het zal vast kunnen bij bepaalde dingen maar het wordt er nooit mooier op en slijt harder.
Groter droogrek kopen?

Ik gooi ook altijd alleen handdoeken en beddengoed in de droger. Ik ben altijd bang dat kleding snel gaat vervagen als je het in de droger doet.
Alles behalve dingen met opdruk (die is weleens gesmolten) en wol.
Zonder oorzaak geen gevolg
polkat schreef:
19-12-2019 12:25
Zo doe ik het ook.
Ik doe niks van kleding in de droger (ivm slijtage en krimpen). Wel de helft van de handdoeken (man heeft graag zachte handdoeken uit de droger en ik liever wat ruwer die in de lucht zijn gedroogd) Verder al het ondergoed, sokken, vaatdoeken en oude werk t-shirts.
Beddengoed doe ik er ook nooit in.
Ik gooi mijn 60 graden was er in, dat is alles van katoen en badstof, zoals handdoeken, dekbedden, theedoeken, ondergoed, sokken.

Alles wat 'mooi moet blijven' en wat ik op 30-40 graden was (kleding) hang ik op.
Stressed is just desserts spelled backwards
polkat schreef:
19-12-2019 12:25
Ook spijkerbroeken? Ik durf dat niet omdat ik bang ben dat ze er 2 maten kleiner uitkomen.
Ik doe alleen handdoeken in de droger. Het schijnt dat zelfs bij onderbroeken het elastiek vulkaniseert als je ze vaak in de droger doet.
Op mijn droger zit wel een 'voorzichtig'-stand. Dan houdt hij de temperatuur wat lager. Mocht jij ook een dergelijke stand hebben, dan kun je daar eens mee experimenteren.
O ja kleding dus niet, behalve sokken en onderbroeken, die wel.
koko67 schreef:
19-12-2019 12:31
Ook spijkerbroeken? Ik durf dat niet omdat ik bang ben dat ze er 2 maten kleiner uitkomen.

Spijkerbroeken zonder stretch kun je er prima indoen.

Met stretch niet doen want dat gaat stuk door de hitte waardoor je lubberbroeken krijgt.
Ik gooi alles in de droger, ook kleding.
Komt er zacht en kreukvrij uit, dus ik hoef dan niet te strijken. Gaat ook veel sneller dan aan de lucht drogen.
Geen slijtage of dat het krimpt.
Ik gooi handdoeken, theedoeken, beddegoed er in, werkkleding man. Sokken en bepaalde spijkerbroeken erin.

De rest hang ik tegenwoordig op. Kleding blijft langer mooi buiten de droger. Zeker mijn blousjes en vesten en tshirts, sowieso alle bovenkleding van de kinderen doe ik er niet in. Vroeger wel. Nu niet meer. Merk echt verschil.

Dus doe om en om wassen, een was die wel in de droger kan en een was die ik ophang. Ik heb een redelijk groot uithangrek op zolder op de overloop staan.

Heb ongeveer 9-10 wassen per week denk ik. Dus zat tijd tussen de ophang wassen op goed te drogen.
Ik heb onlangs een geweldige truc ontdekt. Alles gaat bij mij in de droger, maar sommige dingen maar 5 minuten. Het enige wat ik nu nog strijk zijn overhemden. Verder hangt alles heel mooi glad uit doordat de warmte van de droger de waskreukels uit de kleding haalt. Truien en t-shirts blijven nu eigenlijk mooier dan toen ik ze nog streek.
Wat wel het volle ritje afmaakt: beddengoed, keukendoeken en handdoeken, onderkleding en sokken.
PoesinBoots schreef:
19-12-2019 12:34
Spijkerbroeken zonder stretch kun je er prima indoen.

Met stretch niet doen want dat gaat stuk door de hitte waardoor je lubberbroeken krijgt.
Dit, de broeken van man kunnen wel in de droger en de stretchjeans van mij en de kinderen niet.
Ik doe geen jeans in de droger hoor. Juist als ze te lang zijn wel, dan krimpen ze een stukje :-D
Man draagt altijd Levi's zonder stretch en die krimpen echt wel een cm. of anderhalf/twee na een droogsessie op kastdroog.
herfstappeltaart schreef:
19-12-2019 12:42
Ik doe geen jeans in de droger hoor. Juist als ze te lang zijn wel, dan krimpen ze een stukje :-D
Man draagt altijd Levi's zonder stretch en die krimpen echt wel een cm. of anderhalf/twee na een droogsessie op kastdroog.
Misschien ligt het aan de stand/temp die je gebruikt.
Luci_Morgenster schreef:
19-12-2019 12:42
Misschien ligt het aan de stand/temp die je gebruikt.

Ja zou kunnen hoor. Als ik ze expres wil laten krimpen gaat ie op kastdroog.
Precies de reden waarom ik geen droger heb. Het merendeel van mijn kleding en die van mijn man kan er toch niet in. Ik heb dan wel weer de luxe dat ik meer dan voldoende ruimte heb om mijn was te drogen, zowel binnen als buiten.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alles behalve truien, vesten, thermo leggings en t shirts die niet meer zouden passen als ze iets zouden krimpen.
Ik doe alles in de droger, behalve mijn dure BH's, de kasjmieren truien van wederhelft en hier en daar een enkel shirtje.
Als het er niet tegen kan, jammer, maar dan hoef ik het niet te hebben. Mijn leven is te druk om me bij het doen van de was/droog ook nog eens zorgen te gaan maken over temperaturen. Tere spullen, shirts, ondergoed etc. gaat op 30, rest op 40 en dan hop de droger in.
Ik doe alles erin behalve blousen en sommige goede broeken en truien van mijn man. Maar het ligt eraan wat voor kleding je hebt. Ik heb momenteel niet veel soeps (zwanger), maar mooiere stukken doe ik er niet in. Kleding van de kinderen gaat er wel in (veel tweedehands).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven