Lesbisch en dan?

22-12-2019 20:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
*voor herkenbaarheid een nieuw account aangemaakt*

Ik ben 27 en mannen/jongens hebben me eigenlijk nooit iets geïnteresseerd. Ik twijfelde eerst een tijdje of ik misschien wel aseksueel was, maar nadat ik verliefd werd op een vriendin (helaas niet wederzijds) ben ik er zeker van dat ik op vrouwen val :winkie:. En eigenlijk ben ik daar hartstikke blij mee; ik vond het heerlijk om verliefd te zijn en er eindelijk over mee te kunnen praten/te weten hoe het voelt ;-)

Ik woon echter in middenin de biblebelt en daar wordt dit jammer genoeg (nog) niet zo geaccepteerd, helaas ook niet door mijn ouders.

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik eigenlijk geen enkele andere lesbische vrouw ken. Ik heb me suf gegoogeld naar activiteiten in de buurt, maar ik heb nog niks kunnen vinden wat aansluit op mijn leeftijdscategorie en interesses. Ik ben geen uitgaanstype en het principe achter tinder (of een equivalent) staat me een beetje tegen. Ik zou graag mensen in het echt ontmoeten en ze leren kennen i.p.v. op uiterlijk te keuren en oppervlakkige chats te voeren :-)

Zelf houd ik van natuur, wandelen, tuinieren, groenten :proud: , koken, ben een beetje een nerd en praten over de gekste onderwerpen, maar helaas niet met mensen die ik niet ken. Ik zag op internet een wandelclub, leek me hartstikke leuk, maar allemaal 50 plussers. Een sportgroep in de buurt, maar enkel mannen. Wekelijkse chillavonden, maar dit was tot 25 jaar oud. Vorige week heb ik me aangemeld voor een lhtb groepsreis, maar ik zag nu dat de medereizigers vooral mannen waren :biggrin:

Zelf zou ik heel graag andere lesbische vrouwen willen ontmoeten en leren kennen (in het echt, groepsverband en niet op een feest dat is niks voor mij) om te praten en misschien wel een vriendschap of relatie op te bouwen.

Mijn doel van dit topic is niet om te vissen of te klagen, maar meer of jullie nog leuke ideeën hebben of misschien heb ik wel gewoon een schop onder mijn kont nodig :biggrin: Ik woon in midden Nederland
Ook op de bible-belt veranderen de dingen langzaam hoor. Denk maar aan Zwolle dat vorige week in het nieuws was.
Ben je zelf gelovig?

edit: ik heb je een pb gestuurd.
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 22-12-2019 21:34
11.33% gewijzigd
Voor de omgeving is het een kwestie van wennen en alles went, ook bij doorgewinterde tegenstanders, alleen moet je nu nog iemand zien te vinden en dat lijkt me lastiger. Kan me wel voorstellen dat er bij jou in de buurt ook meiden wonen met dezelfde gevoelens, maar die lopen daar niet mee te koop natuurlijk.

Misschien een regenboogparaplu kopen, wie weet wat voor reacties je daarop krijgt.
Ik noem maar wat...

Ik wens je alle liefde van de wereld! :)
Kijken of in de eerstvolgende grote stad een holebi-vereniging zit en wat zij aanbieden? Of desnoods een paar steden verder?

En wie weet ... tussen al die mannen zal af en toe 1 vrouw zitten die zich op dit moment ook éénzaam voelt :-).
Wie weet dat als meer vrouwen merken dat er wel degelijk lesbische vrouwen deelnemen aan de activiteiten ze ook komen.
Er moet altijd 1 iemand de eerste zijn.
Hoever ben je bereid om te reizen voor eventuele dates? Ik woon zelf niet in de bible-belt, maar ook niet in Amsterdam. Dus reis ik vaak voor dates, in de randstad is nu eenmaal een grotere LGBTI+-gemeenschap... Verder heb ik zelf heel organisch een groep mensen om mij heen gekregen die ook niet hetero/cis zijn, een beetje soort zoekt soort ;) . Ben je al wel helemaal uit de kast? Dan zal contact maken ook veel makkelijker gaan namelijk.
Tja.. Misschien toch eens een datingsite overwegen? Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik heb ook op een datingsite gezeten, een tijdje.
Er zijn speciale feesten of roze nachten in bepaalde clubs. Als je mensen in het echt wilt ontmoeten zou ik eens bij zoiets gaan kijkrn gezellig wat drinken geen verwachtingen hebben
where ever you go, go with your heart
Vroeger had je 2 a 3 grote forums waar alleen maar lesbische/bi dames kwamen. Daar heb ik destijds mn hele lesbische vriendenkring gevonden. Tegenwoordig volgens mij alleen nog het forum van Zij aan Zij en Letsbeopen? Misschien kun je daar meekletsen en contact zoeken met gelijk gestemden.

Verder is het idd een stap om alleen naar gay kroegen / clubs te gaan. Al vond ik het zelf nooit makkelijk om dan op iemand af te stappen.

Verder is er volgens mij ook een tinderapp voor vrouw/vrouw contacten, maar geen idee hoe dat heet.
Mijn eerste vriendin vond ik júist in de biblebelt. Ze zijn er wel gewoon. Geef de moed niet op.
Blijft lastig inderdaad! Ik denk dat ik uit dezelfde omgeving kom maar dan net buiten de bijbel belt. Ik heb mijn vriendin destijds via tinder :confused: gevonden.. zou ook niet weten hoe anders. Via via misschien?
Ik denk eigenlijk meteen aan de kringen.
Kijk ook eens op de site (inclusief forum) van ikvrouwvanjou.
Voor contacten moest ik altijd iets meer moeite doen maar via allerlei wegen toch altijd wel gelukt.
Tien jaar aan ervaringen: coc, expreszo, fora, gaysport, gaycafé
Lesbische vriendin van mij keek juist wel op Tinder. Ze had daar iemand gevonden.
TO druk aan het stappen in Amsterdam?
Staar je niet teveel blind op die biblebelt. Ook daar wonen genoeg lesbisch vrouwen. Ik ben op m'n 27e ook pas uit de kast gekomen. Je mag me altijd een PB sturen als je vragen hebt.
Dymphnatam schreef:
22-12-2019 21:17
Ook op de bible-belt veranderen de dingen langzaam hoor. Denk maar aan Zwolle dat vorige week in het nieuws was.
Ff off-topic hoor maar Zwolle behoort niet tot de biblebelt, zijn genoeg LHBTQ+ activiteiten daar waaronder een mini gaypride. Gemeentes eromheen behoren daar wel toe, bijv. Staphorst en Kampen
Wat stoer van je dat je ervoor uitkomt, wat knap dat je het uitspreekt, echt heel flink van je dat je lesbisch durft te zijn!!

Is dit wat je wil horen???
Bordorood schreef:
25-12-2019 18:48
Wat stoer van je dat je ervoor uitkomt, wat knap dat je het uitspreekt, echt heel flink van je dat je lesbisch durft te zijn!!

Is dit wat je wil horen???

Wat een vreemde reactie is dit. Waarom reageer je zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven