Ander bankstel
maandag 23 december 2019 om 11:50
Tja, te veel keus en dan weet ik het niet meer.
Nu hebben we een bank van 11 jaar oud. Stof en met een ligstuk. Hij is erg uitgeleefd, dus tijd voor wat niks.
Ik wil graag een 2,5 of 3 zits en dan een 2 zits of 2 fautails erbij. Die fautails kan ik dan erbij zetten en een zithoek maken of scheef in de ruimte, in een hoek en midden van de kamer om een ruimere zithoek te creëren.
Manlief wil graag een ligstuk bij voorkant bank. Dus dacht ik aan een losse poef/hocker die dan bij de bank geschoven kan worden voor de momenten van hangen. Maar naast die momenten zal die in de hoek staan en weet niet zo goed of ik dat wat vind. Dan wordt het waarschijnlijk een magneet waar rommel op wordt gelegd.
Verder zou ik nu naar leer willen, maar is dat niet te koel/koud? Stof voelt zachter met chillen en in de zomer met blote ledenmaten.
Ik ben in een aantal winkels geweest en mijn aandacht wordt getrokken door een standaard rechte bank, lichtbruin leer, stalen poten. Maar ik loop dan verder vast met de mogelijkheid om te kunnen liggen. Bovendien wordt een tweede rechte bank dan weer strak. De optie fautails is dan misschien wat meer brekend. Maar misschien ook weer onrustiger.
Iemand zin om mee te denken?
Er moeten 6 mensen kunnen zitten en het intereur heeft een vleugje industrieel. De poten zullen sowieso staal worden.
Nu hebben we een bank van 11 jaar oud. Stof en met een ligstuk. Hij is erg uitgeleefd, dus tijd voor wat niks.
Ik wil graag een 2,5 of 3 zits en dan een 2 zits of 2 fautails erbij. Die fautails kan ik dan erbij zetten en een zithoek maken of scheef in de ruimte, in een hoek en midden van de kamer om een ruimere zithoek te creëren.
Manlief wil graag een ligstuk bij voorkant bank. Dus dacht ik aan een losse poef/hocker die dan bij de bank geschoven kan worden voor de momenten van hangen. Maar naast die momenten zal die in de hoek staan en weet niet zo goed of ik dat wat vind. Dan wordt het waarschijnlijk een magneet waar rommel op wordt gelegd.
Verder zou ik nu naar leer willen, maar is dat niet te koel/koud? Stof voelt zachter met chillen en in de zomer met blote ledenmaten.
Ik ben in een aantal winkels geweest en mijn aandacht wordt getrokken door een standaard rechte bank, lichtbruin leer, stalen poten. Maar ik loop dan verder vast met de mogelijkheid om te kunnen liggen. Bovendien wordt een tweede rechte bank dan weer strak. De optie fautails is dan misschien wat meer brekend. Maar misschien ook weer onrustiger.
Iemand zin om mee te denken?
Er moeten 6 mensen kunnen zitten en het intereur heeft een vleugje industrieel. De poten zullen sowieso staal worden.
maandag 23 december 2019 om 11:53
Ik ben verliefd op deze. Er zijn 537 opties voor kleur en bekleding, ook leer.
De poten kunnen in staal in verschillende vormen.
https://www.zitmaxx.nl/banken/sofa-mont ... lig-367562#
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 11:56
21.92% gewijzigd
maandag 23 december 2019 om 14:45
Goed idee, ga ik onthouden en naar kijken met de volgende oriëntatie ronde. Bedankt voor de tipmadamecannibale schreef: ↑23-12-2019 12:39Ik zou een driezitsbank nemen met relaxfunctie, zoiets:
Dan kan je man lekker liggen en zit je niet met een hokker als je hem inklapt.
maandag 23 december 2019 om 14:51
https://inspiratie.leenbakker.nl/trenda ... re-banken/
Zo’n hocker kan er ook weer tussen bij dit soort banken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 23 december 2019 om 15:11
Die poten zijn erg leuk. De leuning vind ik niet zo mooi. Maar waarschijnlijk kan je er wel lekker tegenaan/ op liggen met je hoofd.Cateautje schreef: ↑23-12-2019 11:53Ik ben verliefd op deze. Er zijn 537 opties voor kleur en bekleding, ook leer.
![]()
maandag 23 december 2019 om 15:15
Ook een goed idee! Bedankt voor je tipblijfgewoonbianca schreef: ↑23-12-2019 14:51https://inspiratie.leenbakker.nl/trenda ... re-banken/
maandag 23 december 2019 om 20:33
En dan ben je de kat kwijt, blijk je die mee ingeklapt te hebbenmadamecannibale schreef: ↑23-12-2019 12:39Ik zou een driezitsbank nemen met relaxfunctie, zoiets:
maandag 23 december 2019 om 22:38
Wij hebben een 3-zits waar man altijd gewoon languit op ligt. Daarbij hebben we een 2-zits in een knalkleur van andere stof. 2 Compleet verschillende banken qua uiterlijk en model. Ik heb dan nog een klein poefje voor mijn benen en om mijn glas op te zetten. Salontafeltje staat net te ver
Fauteuils vind ik niet prettig. Wel ooit gehad, maar zaten we nooit in. Ik lig liever idd.
Zitmaxx zou ik overigens nooit meer doen. Loveseat van gehad, maar binnen 4 jaar was hij compleet doorgezakt, vaal en echt gewoon op. En dat voor ruim €400,-. Ik vond het geen geweldige kwaliteit. Onze grote bank komt bij Sanders meubelstad vandaan en die is na ruim 6 jaar nog net zo stevig en mooi qua stof als in het begin.
Fauteuils vind ik niet prettig. Wel ooit gehad, maar zaten we nooit in. Ik lig liever idd.
Zitmaxx zou ik overigens nooit meer doen. Loveseat van gehad, maar binnen 4 jaar was hij compleet doorgezakt, vaal en echt gewoon op. En dat voor ruim €400,-. Ik vond het geen geweldige kwaliteit. Onze grote bank komt bij Sanders meubelstad vandaan en die is na ruim 6 jaar nog net zo stevig en mooi qua stof als in het begin.
dinsdag 24 december 2019 om 08:02
Mag ik zeggen dat ik dit echt heel lelijk vind? Sorrymadamecannibale schreef: ↑23-12-2019 12:39Ik zou een driezitsbank nemen met relaxfunctie, zoiets:
dinsdag 24 december 2019 om 08:47
Ik ook. En heel irritant, vanwege de extra ruimte voor en achter de bank die je vrij moet houden.
dinsdag 24 december 2019 om 09:34
Al wordt de inrichting van bijna iedere kamer leuker als je de bank sws niet tegen de muur zet. Maar het blijft lelijk, zo'n bank die je kunt verstellen (of een vergelijkbare fauteuil, net zo lelijk). En wat is er mis met gewoon zitten op een bank. Als je het wilt liggen ga je maar naar bed zijn mijn moeder altijd
dinsdag 24 december 2019 om 10:00
Onze bank staat idd midden in de kamer. Maar dan zou dus de salontafel verder van de bank af moeten en bij ons wordt de looproute achter de bank smaller als je hem uit klapt. Daar moet je toch rekening mee houden, ook al staat hij midden in de kamer.Sara9876 schreef: ↑24-12-2019 09:34Al wordt de inrichting van bijna iedere kamer leuker als je de bank sws niet tegen de muur zet. Maar het blijft lelijk, zo'n bank die je kunt verstellen (of een vergelijkbare fauteuil, net zo lelijk). En wat is er mis met gewoon zitten op een bank. Als je het wilt liggen ga je maar naar bed zijn mijn moeder altijd![]()
dinsdag 24 december 2019 om 10:20
Wij hebben het zo gedaan, een 3-zits en 2-zits, met dan een losse poef erbij die wij meestal aan de 3-zits zetten. Als er dan volk is, verschuiven we de poef als zitplaats voor kinderen, want die kan niet echt het gewicht van een volwassene dragen. 2 kindjes wel.
Wij hebben deze in leer/nepleer en dat valt goed mee qua friste in de winter.
https://www.seatsandsofas.be/collectie/ ... its-salon/
Wij hebben deze in leer/nepleer en dat valt goed mee qua friste in de winter.
https://www.seatsandsofas.be/collectie/ ... its-salon/
dinsdag 24 december 2019 om 10:26
Betreft dat je naar leer neigt: mijn ouders hebben een leren bank gehad en het was koud in de winter en plakkerig in de zomer (met een korte broek, rokje of jurkje). Daarnaast vond ik het snel niet mooi worden, maar dit ging wel om een witte bank. Ik zou nooit leer kopen, vind het niet erg comfortabel en ook niet heel mooi (dit is natuurlijk persoonlijk/smaak).
dinsdag 24 december 2019 om 10:26
Een poef die het gewicht van een volwassene niet kan dragen? Klinkt niet echt als een fatsoenlijke poef. Ons poefje wordt regelmatig gebruikt voor extra zitplek en houdt een volwassene prima. Ik sta er ook regelmatig op als ik iets uit de bovenste kastjes moet pakken. Vind het een handig ding voor extra zitplek. Maar dan dus wel 1 die het gewicht van een volwassene kan dragen
dinsdag 24 december 2019 om 10:34
Ik krijg gelijk een flashback naar de jaren 80. De nieuwe bruin leren bank van mijn ouders. En toen kwamen de spijkerbroeken met ritszakken op de kont in de mode. Mochten wij niet want 'dat kraste op de bank!'. Puberleed.CriticalProblem schreef: ↑24-12-2019 10:26Betreft dat je naar leer neigt: mijn ouders hebben een leren bank gehad en het was koud in de winter en plakkerig in de zomer (met een korte broek, rokje of jurkje). Daarnaast vond ik het snel niet mooi worden, maar dit ging wel om een witte bank. Ik zou nooit leer kopen, vind het niet erg comfortabel en ook niet heel mooi (dit is natuurlijk persoonlijk/smaak).
Ik vind hier dingen van.
dinsdag 24 december 2019 om 10:41
Tja de onze kraakt en spokt enorm dat we het gewoon niet durven riskeren.Whomi schreef: ↑24-12-2019 10:26Een poef die het gewicht van een volwassene niet kan dragen? Klinkt niet echt als een fatsoenlijke poef. Ons poefje wordt regelmatig gebruikt voor extra zitplek en houdt een volwassene prima. Ik sta er ook regelmatig op als ik iets uit de bovenste kastjes moet pakken. Vind het een handig ding voor extra zitplek. Maar dan dus wel 1 die het gewicht van een volwassene kan dragen![]()
Misschien gaat het perfect, maar liever voorkomen toch