Ervaringen zwarte spoelbak

23-12-2019 16:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een nieuwe keuken uitgezocht. De kastjes zijn hoogglans wit met geborsteld chroom handgrepen. De apparatuur is (mat) zwart. We hebben ook een quooker gekozen, een chroom gekleurde.

Nu zag mijn man dat de quooker er ook in het zwart is, voor mijn gevoel moet er dan ook een zwarte spoelbak bij. Ik vind het erg mooi, maar ik ben bang dat je er alles op ziet en dat het moeilijk schoon te houden is. Dat het gewoon niet mooi blijft. Ik heb de neiging om het daarom te laten.

Er komt een waterontharder in de woning, dus kalk zal meevallen. Ik lees in reviews vooral reactie over kalk aanslag.

Wat zijn jullie ervaringen er mee icm een waterontharder?
het materiaal is belangrijker dan de kleur
Op mijn werk vind ik het echt niet mooi. Altijd viezig
Ik zou het niet doen. Behalve dan dat het inderdaad sneller 'viezig' lijkt is het ook erg aan trend onderhevig. Het zal er sneller gedateerd uit zien dan bijv. roestvrijstaal.
Nu zag mijn man dat de quooker er ook in het zwart is, voor mijn gevoel moet er dan ook een zwarte spoelbak bij.
Toch zie je ook genoeg voorbeelden zonder zwarte spoelbak. Als iemand koperen kranen heeft neem je ook niet persé een koperen spoelbak.

Afbeelding

Afbeelding
Niet doen! Ik heb er een gehad ( zat er al in) en je ziet er werkelijk alles op. Los van vuil, ook krassen. Dat ding was een doorn in het oog.
Ik zou het wel doen, gewoon proberen. As je het niks vind na verloop van tijd kan je toch zo een nieuwe spoelbak erin zetten? Who cares
Bedankt voor de reacties. Ik ben wel overtuigd. Mijn huidige aanrechtblad krast ook snel en daar baal ik al van.

Nitflex: dat ziet er niet verkeerd uit, maar ik denk dat ik alles chroom houd. De keuken komt in een u-opstelling en de apparatuur zit niet aan de kant van de spoelbak.
Ik heb een zwarte wasbak van Franke en een zwarte Quooker. Bijna een half jaar oud, tot nu heel tevreden. Keuken en apparatuur is ook zwart, behalve het blad, dat is wit. Daar heb ik wel spijt, zie je alles op, lijkt altijd vies.
Wij hebben n antracietkleurige stenen spoelbak. Staat heel mooi en ik vind juist dat je er nauwelijks iets op ziet.
Cum non tum age
Toen wij in ons huis kwamen wonen, zat er een zwarte spoelbak in de keuken. uiteindelijk is er een nieuwe keuken gekomen en de oude was toen al 20 jaar oud, ook die spoelbak. Hij zag er nog prima uit en de zwarte kraan ook, het ligt denk ik aan het materiaal en of je het goed schoonhoudt. Je kon er gewoon met een schuursponsje en best agressief schoonmaakmiddel overheen, ik weet niet of dat met de huidige zwarte kranen en spoelbakken zo is.
Ik vind het erg trendgevoelig, iedereen neemt nu een zwarte keuken. Heel origineel uche.
Ik heb een relatief goedkope van vida xl
Afbeelding
Nu twee jaar in gebruik en geen krassen geen vlekken. En ik ben net malle pietje in de keuken :D
humanista schreef:
23-12-2019 17:08
Ik zou het wel doen, gewoon proberen. As je het niks vind na verloop van tijd kan je toch zo een nieuwe spoelbak erin zetten? Who cares
Met een grote kans dat je geen goed passende kunt vinden voor de uitsparing in het aanrechtblad. Komt er ook nog een nieuwe aanrechtblad bij. En dan maar hopen dat het nieuwe blad dezelfde dikte heeft als het oude... Mijn ervaring met "simpele" aanpassingen in keukens en badkamers is dat er een kettingreactie van activiteiten volgt.
Wij hebben sinds een jaar zwarte kranen en wasbak/gootsteen in badkamer en keuken. Ik vind juist dat je er erg weinig op ziet, ook totaal geen last van kalkaanslag. Wel een bak met afgeronde hoeken nemen zodat er geen water in de hoekjes blijft zitten
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik denk dat als je iets heel mooi vindt, je het helemaal niet als een opoffering ervaart om er tijd voor uit te trekken om het te onderhouden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Op de eerste plaats is het een kwestie van een goed middel te vinden om het materiaal te onderhouden. Mensen beginnen vaak met het verkeerde middel; zetten kalkoplosser in op hun sanitair schoon te maken en als dat het materiaal daardoor poreus wordt en vuil erin vast gaan zitten grijpen ze naar iets wat schuurt, waardoor er nog meer vuil houvast in krijgt.

Vraag dus vóórdat je iets doet aan de fabrikant van het materiaal wat de beste producten zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven