Leuke dingen van kerst

24-12-2019 16:50 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als tegenhanger van...

Waar kijk jij naar uit met betrekking tot de komende kerstdagen?

Ik kijk uit naar het aansnijden van mijn kerstboomtaart en het blijde gezichtje van mijn dochter als de kerstman morgen dan eindelijk geweest is. Ze telt al dagen af :heart:
Uitslapen.
Beetje gemixte gevoelens: normaal reizen we 3 dagen naar alle familie, maar met 1 jarige die heel slecht slaapt, ik die op randje overspannen zit en man die dit weekend enorm ziek is geweest hebben we alles gecancellt en alleen morgen een lunch programma. Op zich heerlijk rustig, alleen zijn we hier zo moe en uitgeblust dat het ook niet lukt om thuis de kerststemming erin te krijgen. Dochter is ziek en moet de hele tijd huilen, man zit nu te werken en ik denk dat ik maar vroeg ga slapen (nachten worden 5-6x onderbroken tegenwoordig).

En via de app komen alle foto’s en filmpjes van vrienden en familie binnen die in hun kerst best aan de oesters, champie en kalkoen zitten. Bij mijn familie is dat allemaal lekker én oprecht gezellig. Ik mis ze en ik vind het jonge ouderschap op dit soort momenten oprecht zwaar :cry:
Het afbreken van de Kerstboom, ben er klaar mee. Morgen gaat ie dr aan... :devil:
Leeuwtje12345 schreef:
24-12-2019 18:38
Beetje gemixte gevoelens: normaal reizen we 3 dagen naar alle familie, maar met 1 jarige die heel slecht slaapt, ik die op randje overspannen zit en man die dit weekend enorm ziek is geweest hebben we alles gecancellt en alleen morgen een lunch programma. Op zich heerlijk rustig, alleen zijn we hier zo moe en uitgeblust dat het ook niet lukt om thuis de kerststemming erin te krijgen. Dochter is ziek en moet de hele tijd huilen, man zit nu te werken en ik denk dat ik maar vroeg ga slapen (nachten worden 5-6x onderbroken tegenwoordig).

En via de app komen alle foto’s en filmpjes van vrienden en familie binnen die in hun kerst best aan de oesters, champie en kalkoen zitten. Bij mijn familie is dat allemaal lekker én oprecht gezellig. Ik mis ze en ik vind het jonge ouderschap op dit soort momenten oprecht zwaar :cry:
Volgens mij is daar het '" ik haat kerst"topic voor, deze is voor de mensen die er wel zin in hebben en blij zijn.
Leeuwtje12345 schreef:
24-12-2019 18:38

Wat jammer voor jullie. Ik hoop dat het toch onverwacht fijne dagen worden :rose:
Hallo?!
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 06:50
0.00% gewijzigd
- Al die mooie, subtiele en vooral ook de niet-subtiele ;-D verlichting buiten. Daar word ik oprecht blij van.

- Alle kerstbomen.
En vooral mijn eigen kerstboom. :D

- Er waren de afgelopen weken veel hartverwarmende acties/donaties op mijn vrijwilligerswerk. :heart:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Geronimo2 schreef:
24-12-2019 18:49
Volgens mij is daar het '" ik haat kerst"topic voor, deze is voor de mensen die er wel zin in hebben en blij zijn.
nee hoor, ze haat kerstmis niet, alleen dit jaar gaat het niet naar wens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De mooie kerstversieringen overal.
Alles is leuk aan kerst! Ik vind deze tijd van het jaar oprecht het allerleukste :love:
Alles!, De kado'jes die we voor elkaar kopen, het genieten van onze cliënten op ons ontmoetingscentrum. Het gezellig naar familie gaan en morgen uitgebreid ontbijten met ons gezin ♥️
Mijn eigen traditie sinds jaren op kerstavond; tapas van een hele goede delicatessenwinkel, wijn, huispak, kaarsen, gezellige kerstlichtjes, de katten en aynil op televisie. Zo kan ik me oprecht gelukkig voelen ook al ben ik dan alleen. Dit is mijn avond en daar komt niets of niemand tussen :heart:

Eerste en/of tweede kerstdag misschien nog op bezoek of ook gewoon doen waar ik zelf zin in heb. Dat maakt me na zo'n fijne kerstavond nooit zoveel meer uit :)

Net kwam de bezorger nog een pakketje brengen en heb ik genoten van de enorme glimlach op zijn gezicht toen ik hem een kerstpakket gaf als dank voor een jaar lang trouw pakjes bezorgen. Op dit soort momenten hou ik van het leven :heart:
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
duet schreef:
24-12-2019 17:55
Wij vieren al sinds jaren kerst gewoon met ons eigen gezinnetje. Vroeger reisden man en ik op de 24e af richting familie (wij woonden als enigen op afstand) om vervolgens na een paar dagen weer thuis te komen bij een verlepte kerstboom in ons eigen huis.
Toen hebben we al vrij snel besloten om minstens 1 dag voor ons zelf te houden en lekker thuis te zijn. Mijn ouders zijn inmiddels al lang overleden en schoonmoeder sinds 2 jaar ook. Dus verplichtingen kennen wij niet meer. Schoonvader wordt geclaimd door alle andere kinderen die dichtbij wonen, dus wij, op afstand, hebben echt helemaal geen verplichtingen meer.
Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om gewoon met man en kinderen de kerstdagen super relaxed door te brengen. Oudste dochter staat nu te koken, jongste dochter ligt op de bank, man geeft de hond zijn avondeten. Vanavond wat cadeautjes uitpakken, een spelletje, een kerstfilm...
Morgen kerstkoekjes bakken met de meiden en 's avonds een gourmet. Tweede kerstdag waarschijnlijk pyamadag en 's avonds een pan spaghetti gemaakt van de restjes van gourmet. Ik kan me geen betere kerst voorstellen.
En dat kan ik me nou weer heel goed voorstellen :heart: Geniet ervan.
cat |kat| n.
The furry little sociopath who rules your household and manages to look innocent while doing so.
Calamitycat schreef:
24-12-2019 19:40
Mijn eigen traditie sinds jaren op kerstavond; tapas van een hele goede delicatessenwinkel, wijn, huispak, kaarsen, gezellige kerstlichtjes, de katten en aynil op televisie. Zo kan ik me oprecht gelukkig voelen ook al ben ik dan alleen. Dit is mijn avond en daar komt niets of niemand tussen :heart:

Eerste en/of tweede kerstdag misschien nog op bezoek of ook gewoon doen waar ik zelf zin in heb. Dat maakt me na zo'n fijne kerstavond nooit zoveel meer uit :)

Net kwam de bezorger nog een pakketje brengen en heb ik genoten van de enorme glimlach op zijn gezicht toen ik hem een kerstpakket gaf als dank voor een jaar lang trouw pakjes bezorgen. Op dit soort momenten hou ik van het leven :heart:
Je hebt groot gelijk :)
Kwebbeltje91 schreef:
24-12-2019 19:43
Je hebt groot gelijk :)
Ja toch? Mompelt iets over zelf de slingers ophangen en zo :D
cat |kat| n.
Murrmurr schreef:
24-12-2019 17:23
Ik vind het aansnijden van dat blije gezichtje echt niet kunnen
:-D
Ik heb niet veel met kerst, maar kan wel genieten van alle lichtjes buiten in bomen en aan huizen. En van het vrij zijn en niets hoeven.
Calamitycat schreef:
24-12-2019 19:50
Ja toch? Mompelt iets over zelf de slingers ophangen en zo :D
:)
Vorig jaar had ik ook allerlei verplichtingen in de familie maar omdat ik toen al een tijdje ziek thuis zat, zag ik er zó tegenop. Toen alles gecanceld en heerlijk thuis gebleven, en samen met wat huisgenoten het gezellig gemaakt. Waren echt hele fijne dagen.
Ik vind alles leuk aan deze kerst, dat ik voor het eerst sinds jaren werken met de kerst, gewoon weer eens bij mijn ouders kan zijn. Dat het huis zo prachtig versierd is, overal lampjes, guirlandes, 3 kerstbomen, kaarsen, lampjes en kaarsen overal in de tuin, onze hond met z'n kerst sjaaltje, de kerstmuziek :heart:

Dat mijn vader mijn eenzame tante gewoon heeft opgehaald, dat mijn zieke omaatje uit het verzorgingstehuis wordt geplukt, dat mijn broertje en zijn vriendin er zijn, dat mijn alleenstaande oom eindelijk ook eens mee eet zonder zich schuldig te voelen. Én dat er dan ook nog vrienden van mij zijn die met dit bij elkaargeraapte zooitje familie bij mij samen willen eten. Dat dit hier allemaal gefaciliteerd kan worden. Ik sta al 2 dagen in de keuken, ga vanaf morgen voor al deze mensen koken. Dit is voor mij echt hét kerstgevoel.

Ik geniet deze kerst intens. Ondanks dat ik een rotte periode doorga. Echt wat ik nodig heb.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Kwebbeltje91 schreef:
24-12-2019 21:28
:)
Vorig jaar had ik ook allerlei verplichtingen in de familie maar omdat ik toen al een tijdje ziek thuis zat, zag ik er zó tegenop. Toen alles gecanceld en heerlijk thuis gebleven, en samen met wat huisgenoten het gezellig gemaakt. Waren echt hele fijne dagen.
Precies, niets mis mee. Ook dat is Kerst en hoeft niet altijd aan elkaar te hangen van verplichtingen omdat het zo 'heurt'.
cat |kat| n.
Calamitycat schreef:
24-12-2019 21:38
Precies, niets mis mee. Ook dat is Kerst en hoeft niet altijd aan elkaar te hangen van verplichtingen omdat het zo 'heurt'.
Juist, wij begrijpen elkaar!
Helaas zitten er bij mij in de familie wel een paar exemplaren die het niet tof vonden dat ik vorig jaar de plannen cancelde 'want met kerst hoor je bij elkaar te zijn'
Yuk. Gaan jullie dan vooral lekker bij elkaar zitten, ik trek mijn eigen plan, goed?
Het aller aller allerbeste van kerst is dat de dagen alweer beginnen te lengen. Oke, je merkt er voorlopig nog niet zoveel van, maar we gaan weer op naar het voorjaar.

Leuk aan kerst; heel veel kaarsjes, bankhangen, netflixen en ergens halverwege de middag optutten en dan lekker uit eten. Geen rommel, geen stressboodschappen en geen gedoe in de keuken. Ik kook niet zo graag.

Fijne dagen allemaal.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
CalamityCat dat klinkt perfect. En Bladora ik lees altijd graag over jouw huiselijke toestanden met je familie, de warmte straalt ervan af.
Murrmurr schreef:
24-12-2019 22:09
CalamityCat dat klinkt perfect. En Bladora ik lees altijd graag over jouw huiselijke toestanden met je familie, de warmte straalt ervan af.
Het is ook een ontzettend warm nest :). Genieten. En nu letterlijk warm want met de haard aan is het hier 25 graden haha.

Ik wens iedereen ook super veel plezier de komende dagen!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Jullie ook fantastische dagen gewenst! Echt zo leuk om al jullie verschillende tradities en plannen te lezen :)
cat |kat| n.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven