Gezagsregister? Voogdij bij overlijden

23-12-2019 21:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Onlangs ben ik moeder geworden en ben ik gaan nadenken over wat er met mijn zoon gebeurd mochten mijn man en ik overlijden.

Je kan het gezag/voogdij voorkeur laten vastleggen in je testament, maar ik vond ook het gezagsregister. Ik weet niet of ik mag linken, maar dit kan via de website van rechtspraak. Zover ik zie is dit gratis.

Ik vroeg mij af of iemand hier dit heeft gedaan? Hebben jullie sowieso laten vastleggen wie de voogdij moet krijgen na overlijden?
Ook via het gezagsregister.
Via de notaris, toen we er toch waren.
Via het gezagsregister. Testamenten etc lagen al vast, en dit kunnen we makkelijk aanpassen als omstandigheden daarom vragen (bijv. persoonlijke omstandigheden van beoogd voogd)
Wij hebben het beiden gedaan, voor de geboorte hebben we het vast laten leggen in een testament, en na de geboorte hebben we het ook gemeld bij het gezagsregister. Dat laatste was eigenlijk niet meer nodig maar het was toch zo gedaan en dan is het in ieder geval overduidelijk.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Hier ook dmv het gezagsregister.
Hier ook via het gezagsregister. Je krijgt het officiële document van de rechtbank thuisgestuurd.
Vorige maand via notaris laten vastleggen bij update van testament, tevens testamentair executeur (schrijf je dat zo) laten vastleggen en nog wat zaken met betrekking tot voogdij, evt hertrouwen bij vroegtijdig overlijden een van ons irt veiligstellen kindsdeel. Erfenis bij volledig overlijden van ons allen ((eerlijk verdeeld over beide families (ouders of broers/zussen) ongeacht tijdstip van overlijden)). En nog wat kleine zaken. Kost iets van 400 EUR maar vinden het een prettig idee dat nu alles vast ligt in diverse situaties.
De oudste via de notaris, de andere in het gezagsregister omdat dat gratis was (bij de eerste bestond die mogelijkheid dat toen niet).
Via gezagsregister. Testamenten hebben we ook trouwens, maar die waren nog uptodate dus dit is veel makkelijker.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gratis via het gezagsregister. Gewoon direct doen.

Details als hoe de financiën e.d. horen te gaan kun je altijd nog met de notaris bespreken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Gezagsregister ook, zeker belangrijk om te doen!
Ik word van dit onderwerp altijd een beetje ongemakkelijk. Wij hebben werkelijk niemand in onze omgeving die we zouden willen aanwijzen als voogd van onze kinderen :-(
BuzzFeed schreef:
25-12-2019 22:38
Ik word van dit onderwerp altijd een beetje ongemakkelijk. Wij hebben werkelijk niemand in onze omgeving die we zouden willen aanwijzen als voogd van onze kinderen :-(
dat lijkt me ook een naar gevoel.

Maar misschien wel iemand die je vertrouwd om er beslissingen over te maken?

wij ook in het gezagsregister.
Bedankt voor alle antwoorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven