Wat is te warm voor een babykamer?
dinsdag 14 april 2009 om 18:58
Ik voel me een onwijze onbenul en maak me misschien ook te druk, maar....
Het is nu 28 graden op de babykamer. Vooral 's middags wordt het warm omdat haar kamer op het westen ligt en daar dan dus zon schijnt.
Wat we er al aan hebben gedaan: zonwerend rolgordijn voor het raam gehangen (die de hele dag een kier open heeft gestaan, morgen dus dicht), ramen de hele dag open, niet alleen op de babykamer, maar ook de andere ramen, haar alleen een romper aan, in een zomerslaapzak met een dun lakentje erover.
Is 28 graden echt te warm en kan ze daardoor niet slapen of ligt ze nu te huilen omdat ze écht heel moe is? (ze heeft maar 2 uur geslapen vandaag en slaapt normaal 5 uur ofzo, ik vond het warm daar en heb haar er uitgehaald als ze wakker werd) Maak ik me te druk en moet ze er aan wennen? Als ik zelf de kamer in loop is het wel warm, maar geen hitte ofzo. Als ik aan haar voel zweet ze niet en is ze niet heel warm ofzo. (mijn meisje is trouwens 4 maanden)
Wie heeft tips of kan me gerust stellen?
Alvast bedankt!
Het is nu 28 graden op de babykamer. Vooral 's middags wordt het warm omdat haar kamer op het westen ligt en daar dan dus zon schijnt.
Wat we er al aan hebben gedaan: zonwerend rolgordijn voor het raam gehangen (die de hele dag een kier open heeft gestaan, morgen dus dicht), ramen de hele dag open, niet alleen op de babykamer, maar ook de andere ramen, haar alleen een romper aan, in een zomerslaapzak met een dun lakentje erover.
Is 28 graden echt te warm en kan ze daardoor niet slapen of ligt ze nu te huilen omdat ze écht heel moe is? (ze heeft maar 2 uur geslapen vandaag en slaapt normaal 5 uur ofzo, ik vond het warm daar en heb haar er uitgehaald als ze wakker werd) Maak ik me te druk en moet ze er aan wennen? Als ik zelf de kamer in loop is het wel warm, maar geen hitte ofzo. Als ik aan haar voel zweet ze niet en is ze niet heel warm ofzo. (mijn meisje is trouwens 4 maanden)
Wie heeft tips of kan me gerust stellen?
Alvast bedankt!
dinsdag 14 april 2009 om 19:09
volgens mij kan het met gemak, zeker als je kindje niet ligt te zweten. Wat beter helpt om de hitte te weren (ook met de komende zomer) is de kamer luchten als het nog vroeg is (niet warm dus) daarna ramen dicht en gordijnen dicht houden. Anders zonwering overwegen.
Misschien huilt ze wel omdat haar ritme verstoort is, door het korte slapen.
Misschien huilt ze wel omdat haar ritme verstoort is, door het korte slapen.
dinsdag 14 april 2009 om 19:11
28 graden is wel warm, maar je kindje zelf is de graadmeter. Als ik jou was, zou ik als nu in april het daar al zo warm wordt, een mobiele airco aanschaffen voor de babykamer. In de zomer is het daar waarschijnlijk om te stikken anders.
Overigens werkt zonwering aan de buitenkant beter, tegen de warmte. Je kunt aan de buitenkant ook een wit laken spannen, als je geen zonneschermen hebt, dat reflecteert het licht en de warmte. Met heel warm weer kun je dat ook nog nat maken en blijft de kamer koel.
Overigens werkt zonwering aan de buitenkant beter, tegen de warmte. Je kunt aan de buitenkant ook een wit laken spannen, als je geen zonneschermen hebt, dat reflecteert het licht en de warmte. Met heel warm weer kun je dat ook nog nat maken en blijft de kamer koel.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 14 april 2009 om 19:36
28 graden lijkt me wel redelijk warm. Wat je kan doen is een mobiele airco kopen, en die een uurtje voordat ze gaat slapen aandoen, en als ze in haar kamertje is weer uitdoen. Is de kamer in ieder geval koel, en s'avonds zal de tempratuur toch wel zakken neem ik aan.. Anders wordt ze denk ik wel verkouden ( ik in ieder geval van airco )
dinsdag 14 april 2009 om 20:29
Als het nu al 28 graden is zou ik wel even kijken voor met de zomer. Misschien een ventilator? Bij zoon hebben we in de verre hoek (dus zo ver mogelijk van zijn bedje,) een ventilator die de hele dag voluit draait. Als hij gaat slapen, zet ik deze op stand 1. Let ook op wat je je kindje aantrekt, lekker luchtige kleertjes. Mijn zoon leg ik hartje zomer in zn luier met in de nacht misschien alleen een lakentje er over. Nu zal ik hem wel een romper er over heen doen, maar dat is vooral omdat hij anders zelf zn luier uit doet.
dinsdag 14 april 2009 om 20:33
dinsdag 14 april 2009 om 23:04
ff een ander vraagje; waar staat/hangt je thermometer?
Hoe hoger dat ding staat/hangt, hoe warmer het is. Is het wel echt 28 graden?
Wij hebben op de babyfoon een thermometerfunctie zitten, maar omdat hij vrij hoog staat, geeft ie warmer aan dan het daadwerkelijk is. Dat kan handig 3 graden of meer schelen. Probeer eens een lagere plek (bijv. ter hoogte van de slaapplaats van je kindje) en kijk eens of het dan nog zo warm is.
Verder sluit ik me aan bij alle voorgaande suggesties. Aluminiumfolie tegen de binnekant van je ramen helpt ook goed tegen de weerkaatsing van warmte en verduistert ook fijn.
Succes!
Hoe hoger dat ding staat/hangt, hoe warmer het is. Is het wel echt 28 graden?
Wij hebben op de babyfoon een thermometerfunctie zitten, maar omdat hij vrij hoog staat, geeft ie warmer aan dan het daadwerkelijk is. Dat kan handig 3 graden of meer schelen. Probeer eens een lagere plek (bijv. ter hoogte van de slaapplaats van je kindje) en kijk eens of het dan nog zo warm is.
Verder sluit ik me aan bij alle voorgaande suggesties. Aluminiumfolie tegen de binnekant van je ramen helpt ook goed tegen de weerkaatsing van warmte en verduistert ook fijn.
Succes!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin...
woensdag 15 april 2009 om 11:16
Nadine, daar zit wat in ja. Hij staat op de kast, das een stuk hoger dan het bedje. Ik zal hem eens in het bedje zetten en kijken wat ie dan aan geeft.
Ben benieuwd hoe warm het vandaag word. Heb de zonwering helemaal dicht gedaan én de gordijnen erover dicht. Boven evrder ook alles dicht waar de zon (gaat) schijnen....
Ben benieuwd hoe warm het vandaag word. Heb de zonwering helemaal dicht gedaan én de gordijnen erover dicht. Boven evrder ook alles dicht waar de zon (gaat) schijnen....
woensdag 15 april 2009 om 11:29
Op onze oude flat hadden wij dat ook, vooral de kamer van mijn oudste dochter werd idioot heet. Maar eigenlijk in heel de flat, bovenste verdieping met een plat dak. Als het buiten boven de 30 graden werd was het daar ook boven de 30 graden. Met een mobiele airco was het voor haar een heel stuk beter uit te houden. Die stond dan bijna heel de dag aan, alleen als ze ging slapen ging die uit.
woensdag 15 april 2009 om 11:34
in de kamer van mijn zoontje is het nu ook al 24 graden... zodra hij uit zijn bedje is zorg ik dat er flink gelucht wordt, en zo nodig zet ik de ventilator op vol aan... ik moet wel zeggen dat zijn kamertje momenteel de lekkerste plek van t huis is hoor..
maar goed, das nog 1 zomer, de volgende zomer wonen we in ons nieuwe huis!!
maar goed, das nog 1 zomer, de volgende zomer wonen we in ons nieuwe huis!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 15 april 2009 om 13:08
Wanneer 's ochtends de zon er nog niet op staat ramen open en als de zon weer weg is idem, maar zodra de zon er op staat: ramen potdicht + rolverduisteringsgordijn helemaal naar beneden, deur open zetten. En dan er tegenover (andere, koelere zijde van het huis) een raam open zetten.
Wit doek aan de buitenkant spannen en zomers dit doek nat houden.
Wit doek aan de buitenkant spannen en zomers dit doek nat houden.
Whatever, I do what I want
woensdag 15 april 2009 om 15:11
Nou het is er nu 24 graden.... Hopen dat het niet nog warmer word, maar de zon staat er straks vol op.... Alles zit dicht aan die kant en aan de kant waar de zon nu weg is heb ik alles open staan. Het is er nu wel goed te doen hoor.... Meisje is op kdv en daar is het ook altijd best warm op de slaapkamer...
Nou wat voor huis ik heb?! Een oud en slecht geisoleerd huis... We gaan ook wel verhuizen over een jaar of 2, maar ja.... daar heb ik nu niks aan. Heb even voor airco's gekeken, maar das echt te duur! Heb nu wel 2e hands her en der geboden op marktplaats.... Misschien is dat dan de oplossing.
En het laken ga ik ook proberen, neem ik er morgen even 1 van werk mee....
En ja dat 18 graden ideaal is weet ik, maar het is er nou eenmaal warmer....
Nou wat voor huis ik heb?! Een oud en slecht geisoleerd huis... We gaan ook wel verhuizen over een jaar of 2, maar ja.... daar heb ik nu niks aan. Heb even voor airco's gekeken, maar das echt te duur! Heb nu wel 2e hands her en der geboden op marktplaats.... Misschien is dat dan de oplossing.
En het laken ga ik ook proberen, neem ik er morgen even 1 van werk mee....
En ja dat 18 graden ideaal is weet ik, maar het is er nou eenmaal warmer....