Hoe leer je je kind pillen slikken
vrijdag 27 december 2019 om 19:40
zaterdag 28 december 2019 om 11:20
Niemand zegt juist dat het hoofd achterover moet.
zaterdag 28 december 2019 om 11:31
Zo doe ik het ook. Bij het idee dat je eerst de pil in je mond doet en daarna pas water, ga ik rillen. Dan proef je hem, brrrr. Nog erger: misschien blijft hij wel aan je tong plakken.Leslie Knobe schreef: ↑27-12-2019 19:59Wat lastig voor jullie!
Ik was ook altijd een lastige pillenslikker, zelfs paracetamol in vieren werd kokhalzen. Bij mij kwam het voornamelijk door de smaak van de pillen, ik weet niet of dat bij je zoon ook het probleem is.
Ik neem nu eerst een slok water in mijn mond, daar de pil bij (dan plakt hij niet aan mijn tong en proef ik hem niet) en dan er een slok bij en doorslikken. Daar krijg ik de grootste joekels mee weg.
Sterkte!
Als je eerst water in je mond doet, drijft de pil in de vloeistof en merk je er in je mond maar weinig van. Grote, stroeve pillen gaan nog beter met vla of yoghurt en ik denk niet dat je pil minder goed gaat werken door 1 lepel vla.
.
zaterdag 28 december 2019 om 11:49
impala schreef: ↑28-12-2019 11:31Zo doe ik het ook. Bij het idee dat je eerst de pil in je mond doet en daarna pas water, ga ik rillen. Dan proef je hem, brrrr. Nog erger: misschien blijft hij wel aan je tong plakken.
Als je eerst water in je mond doet, drijft de pil in de vloeistof en merk je er in je mond maar weinig van. Grote, stroeve pillen gaan nog beter met vla of yoghurt en ik denk niet dat je pil minder goed gaat werken door 1 lepel vla.
Bij sommige medicijnen wordt het met klem afgeraden. Zal niet voor niets zijn.
zaterdag 28 december 2019 om 12:31
Bij mij was het vroeger ook drama, maar uiteindelijk is dit voor mij de truck:
- water in m’n mond (1 gewone slok, niet teveel)
- pil erbij
- wat met m’n tong omhoog, zodat pil achterin m’n keel drijft
- slikken met gezicht gewoon recht. Niet achterover, een beetje naar beneden kan
Andere tips die mij ook nog wel een goede aanvulling lijken:
- al wat drinken, zodat je mond niet droog is.
- drinken met bubbels, water of misschien wel cola.
- en tips voor paracetamol, die bestaan tegenwoordig ook langwerpig ipv rond. Ze zijn hier vaak uitverkocht, maar ik wil geen andere meer.
Heel veel succes! Hoop dat jullie iets vinden wat werkt. Hier ook een minitrauma van vroeger, maar uiteindelijk is het goedgevonden.
En pil op tong leggen voor water zou ik echt niet doen, daar raakte ik helemaal van in paniek.
- water in m’n mond (1 gewone slok, niet teveel)
- pil erbij
- wat met m’n tong omhoog, zodat pil achterin m’n keel drijft
- slikken met gezicht gewoon recht. Niet achterover, een beetje naar beneden kan
Andere tips die mij ook nog wel een goede aanvulling lijken:
- al wat drinken, zodat je mond niet droog is.
- drinken met bubbels, water of misschien wel cola.
- en tips voor paracetamol, die bestaan tegenwoordig ook langwerpig ipv rond. Ze zijn hier vaak uitverkocht, maar ik wil geen andere meer.
Heel veel succes! Hoop dat jullie iets vinden wat werkt. Hier ook een minitrauma van vroeger, maar uiteindelijk is het goedgevonden.
En pil op tong leggen voor water zou ik echt niet doen, daar raakte ik helemaal van in paniek.
zaterdag 28 december 2019 om 12:36
snap ikKriskornelig schreef: ↑27-12-2019 20:10Nou ik was er wel echt even klaar mee. Ik ben ook maar een mens. Mijn meelevendheid was wel op na deze episode.
fijn dat apotheek mee denkt
er is veel in drank vorm
ook vit d