Hoe verder met mijn collega?

27-12-2019 19:13 27 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar tips hoe ik om kan gaan met een collega waar ik meer dingen mee heb gedaan dan alleen werken.

Zal kort het verhaal toelichten:

Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik bij de organisatie komen werken en had meteen een goede klik met deze collega. Na een werkdag zijn we zoenend bij mij thuis op de bank beland. Daarna is het steeds verder gegaan en in eerste instantie puur voor de spanning en plezier. We deelden veel met elkaar en we vonden elkaar steeds leuker en uiteindelijk werden we verliefd.

Een paar maanden is hij heel veel bij me thuis geweest, hebben we het heel gezellig gehad. Altijd in het geheim, collega’s weten dit niet. Nu heeft hij toch de keuze gemaakt om verder te gaan met zijn ex (en kind..) en blijf ik nogal verdwaasd achter. Een illusie armer en een deceptie rijker zal ik maar zeggen.

Het is niet zo dat wij een gezagsverhouding hebben, maar wij moeten wel degelijk samen werken. Deze collega maakte mijn werk gewoon een stuk leuker en gezelliger en ik zou het jammer vinden als we enkel zakelijk moeten gaan zitten doen. Maar ik heb er verdriet van want ik ben echt verliefd op hem geworden. Ik vraag me steeds af waarom hij dit nou zo heeft gedaan.

Hoe kan ik deze samenwerking nog tot een succes brengen? Hoe pak ik dit aan?
Zoek ander werk.
Niet handig, je was lekker en makkelijk. Weet je zeker dat het zijn ex was en hij niet al die tijd gewoon vreemd ging? Hoe dan ook dat doet er ook niet toe eigenlijk.
Als ik jou was zou ik ander werk zoeken.
Accepteer dat het niet is wat je hoopte, lik je wonden en ga door met je leven....
Alle reacties Link kopieren
Was deze man nog in relatie toen jullie zoenend bij jou thuis op de bank belandden ? Zo ja, dan waren jullie al meteen fout bezig.
'enkel zakelijk moeten gaan zitten doen'
Dat deden jullie toch al? Kan je gewoon mee doorgaan.

Maar liefdesverdriet verwerken terwijl je elkaar vaak ziet is wel lastig.

Ik heb iets soortgelijks gehad. Ik vond het verrekte lastig. Hij ging gelukkig weg. Wilde later terugkomen maar heb hem duidelijk laten weten dat ik daar niet op zit te wachten. Gelukkig is hij weggebleven.
I wanna live my life with the volume full!
Gewoon aan het werk gaan. En hem verder negeren.

Lukt dat echt niet, dan pas ander werk zoeken.
natuurlijk moet je zakelijk zijn, hij wil niks met je dus je hebt geen keuze. Anders valt het onder seksueel geweld. Maar ander werk zal een stuk plezieriger zijn.
Natuurlijk kan je alleen maar zakelijk verder, wat denk jij?

En kan je dat niet, dan moet je wegwezen.
Het is ook niet zo dat ik hem wil dwingen om meer met mij te doen dan hij wil..

Ik heb hem ook gevraagd hoe hij ons als collega’s ziet. Hij gaf aan dat hij mij nooit als ‘zomaar een collega’ zou zien omdat we het goed met elkaar kunnen vinden. Hij hoopte dat dat zo door kon blijven gaan (goede band, gezellige praatjes) maar ik vraag me dus af hoe ik dat kan doen.
espz1992 schreef:
27-12-2019 20:23
Het is ook niet zo dat ik hem wil dwingen om meer met mij te doen dan hij wil..

Ik heb hem ook gevraagd hoe hij ons als collega’s ziet. Hij gaf aan dat hij mij nooit als ‘zomaar een collega’ zou zien omdat we het goed met elkaar kunnen vinden. Hij hoopte dat dat zo door kon blijven gaan (goede band, gezellige praatjes) maar ik vraag me dus af hoe ik dat kan doen.
je bent zomaar collega’s en meer is er niet, wat wil je er nu van maken dan?
Niet zo slim om met een collega te gaan zitten vozen. Nu op de blaren zitten. Ik zou, als ik jou was, ander werk zoeken. Wil je dat niet of lukt dat niet, dan moet je gewoon doen alsof er niks anders tussen jullie gespeeld heeft.

Jouw vraag aan hem "Hoe zie jij ons als collega's?" was enkel bedoeld om hem zo'n antwoord te doen ontlokken. Hij kan jou prima zien als normale collega, anders was hij nog wel met je samen.

Sterkte TO. Liefdesverdriet is shit, maar leer ervan.
Eikels dit soort mannen. Vriendin van mij had ook zo’n collega. Zij verliefd, hij na een paar maanden ‘toch’ maar weer naar ex. En of ze wel vrienden konden blijven...

Hij begon echter met haar ontwijken, steeds niet reageren op mails/appjes en dan opeens toch weer contact zoeken. Kansloos. Ze heeft een andere baan gezocht en is weer een les rijker.

Sterkte!
Gewoon doorgaan op je werk en professioneel zijn! Dat jij hem toegelaten hebt in je bed is jouw eigen keus geweest, niemand dwong je. Je wist van tevoren dat dit niet slim was. Uiteraard ging hij na het wippen weer gewoon terug naar zijn eigen vrouw. Lullig, maar deal with it..
Hij gaat toch maar verder met een ex van minstens anderhalf jaar geleden? Grappig ook dat het dan toch anderhalf jaar geheim moest blijven op het werk. Klinkt meer als vreemdgaan.
Geen handige actie van je maar daar ben je nu ook wel achter. Ik zou vandaag nog vacatures zoeken en gaan solliciteren. Mocht het ondertussen toch meevallen met je verdriet dan kun je altijd nog besluiten om te blijven.
Dus hoe verder?
Nou gewoon als collega's dus.
Als je echt verdriet hebt, zou ik nu even afstand nemen, anders lukt het niet om los te komen van deze man.

Wellicht dat als je het een plek hebt gegeven dat je weer leuke praatjes en grapjes kan maken met hem. Maar voor nu lijkt het mij niet verstandig.

Geef aan dat je echt verliefd was en tijd hebt om dit te verwerken en dat hij tot die tijd even geen apps/emails moet sturen die niet zakelijk zijn.
Hoe zie je dit verder voor je? Hij heeft al een relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jullie hebben gelijk, er is geen andere optie dan gewoon normaal te doen als collega’s. Misschien was ik er nog teveel op gericht dat hij erop terug zou komen.

Hij is duidelijk geweest. Het zal wel even ongemakkelijk en wennen zijn, maar dit zijn de consequenties.
Tja.

Dont shit where you eat.
Moreina schreef:
28-12-2019 14:32
Tja.

Dont shit where you eat.
En dat...straks heb je geen vriend en geen werk...dubbel zo piep
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb het idee dat zijn ex helemaal zijn ex niet was. Die man heeft lekker van twee walletjes kunnen eten.
Wat een lul.
Zal ongetwijfeld heel ongemakkelijk en lastig zijn in het begin. Fake it 'til you make it dan maar, of andere afdeling of baan.

Ik zou in ieder geval je eigen plan trekken als hij terug naar vrouw ex gaat en niet steeds vragen aan hem hoe hij wil dat jij je opstelt naar hem toe nu. Graag of niet.
Het is lastig maar te doen.
Ik heb het gedaan. Heeft een jaar gekost om op normale manier weer met elkaar om te gaan en samen te werken. De band blijft anders dan met andere collega’s maar samenwerken gaat uiteindelijk prima. We gaan zelfs nog 1x per 2 maanden even wat eten met elkaar om bij te kletsen.

Ik heb inmiddels een nieuwe partner (die volledig op de hoogte is) hij nog steeds dezelfde (die natuurlijk niets weet).

Ik ben er uiteindelijk het beste van afgekomen, ik heb alles wat ik “zocht”!
Hij daarentegen zit nog steeds in een situatie waar hij vaker liever niet dan wel in wil zitten....

Kortom, uiteindelijk wordt het beter, probeer maar, een andere baan zoeken kan ook, maar dan wel om de juiste reden!
Enneh... ga op je handen zitten! Hij is het niet waard!
Dankje, speculoos, voor het delen van je verhaal. En natuurlijk iedereen voor het reageren. Mijn vriendinnen zeggen ook dat ik zo beter af ben. Ik geloof ze ook wel maar heb even tijd nodig.
espz1992 schreef:
28-12-2019 17:32
Dankje, speculoos, voor het delen van je verhaal. En natuurlijk iedereen voor het reageren. Mijn vriendinnen zeggen ook dat ik zo beter af ben. Ik geloof ze ook wel maar heb even tijd nodig.
Hoe gaat het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven