Wat doen met restjes wol?
woensdag 1 januari 2020 om 11:36
Ik brei graag, maar ik hou dus ook veel restjes over.
Soms denk ik dat ik er dan later nog wat mee kan. Nu wilde ik na 6 jaar eigenlijk toch wel een boord op een trui met een wijde hals, maar ja, dat kan dus helemaal niet meer, want de trui is helemaal verbleekt vergeleken met de restjes wol die ik nog heb.
Ook heb ik best wel wat bolletjes liggen waar ik ooit wat mee van plan was, maar wat ik dan nooit heb (af)gemaakt. En als ik dan iets nieuws ga maken, zoals nu een babymutsje voor een kraambezoek, dan haal ik toch weer een nieuw bolletje.
Wat doen jullie met restjes? Het zijn allemaal verschillende materialen (wol, katoen, sokkenwol, etc), verschillende diktes en verschillende kleuren. Hebben jullie tips, ideeën en voorbeelden ter inspiratie?
Soms denk ik dat ik er dan later nog wat mee kan. Nu wilde ik na 6 jaar eigenlijk toch wel een boord op een trui met een wijde hals, maar ja, dat kan dus helemaal niet meer, want de trui is helemaal verbleekt vergeleken met de restjes wol die ik nog heb.
Ook heb ik best wel wat bolletjes liggen waar ik ooit wat mee van plan was, maar wat ik dan nooit heb (af)gemaakt. En als ik dan iets nieuws ga maken, zoals nu een babymutsje voor een kraambezoek, dan haal ik toch weer een nieuw bolletje.
Wat doen jullie met restjes? Het zijn allemaal verschillende materialen (wol, katoen, sokkenwol, etc), verschillende diktes en verschillende kleuren. Hebben jullie tips, ideeën en voorbeelden ter inspiratie?
woensdag 1 januari 2020 om 11:41
woensdag 1 januari 2020 om 11:43
Ik bewaar ze als het normale kleuren en goede wol of haakkatoen is.
Heb een keer een hele grote doos met wol afgegeven bij activiteitencentrum voor ouderen om de hoek.
Dat was wol waarvan ik de kleur niet meer leuk vond of de kwaliteit. In het begin van het kane kocht ik heel vaak goedkope (nep) wol of ( nep)katien en daar haak ik niet meer mee.
Zonde om weg te doen en zij hebben daar alles opgemaakt, ik krijg soms de vraag of ik nog wat heb maar helaas ik koop niks meer zomaar op de gok. En haak alleen nog maar op aanvraag.
Kleine restjes zou ik gewoon wegdoen of iets mee maken, raar plaid ofzo.
Maar restjes van bollen gewoon doneren ergens. Zijn ze blij mee.
Heb een keer een hele grote doos met wol afgegeven bij activiteitencentrum voor ouderen om de hoek.
Dat was wol waarvan ik de kleur niet meer leuk vond of de kwaliteit. In het begin van het kane kocht ik heel vaak goedkope (nep) wol of ( nep)katien en daar haak ik niet meer mee.
Zonde om weg te doen en zij hebben daar alles opgemaakt, ik krijg soms de vraag of ik nog wat heb maar helaas ik koop niks meer zomaar op de gok. En haak alleen nog maar op aanvraag.
Kleine restjes zou ik gewoon wegdoen of iets mee maken, raar plaid ofzo.
Maar restjes van bollen gewoon doneren ergens. Zijn ze blij mee.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-01-2020 11:44
6.38% gewijzigd
woensdag 1 januari 2020 om 11:44
Ja zoiets of zo. Al is dit haken en niet breien.
woensdag 1 januari 2020 om 11:44
https://wolvanpol.wordpress.com/2015/03 ... -6-ideeen/
Leuk !
Leuk !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 1 januari 2020 om 11:45
Een scrapblanket/scrapghan maken? Misschien even uitproberen met sommige garens dubbeldraads of op een grotere/kleinere pen/haak.
Zelf haak ik graag bedsokken/sloffen van restjes. Verschillende kleuren gebruiken en sommige patronen heb je zelfs minder dan een halve bok nodig voor een paar, en ze zijn zo klaar. Het is een leuk klein cadeautje of gewoon voor jezelf.
Zelf haak ik graag bedsokken/sloffen van restjes. Verschillende kleuren gebruiken en sommige patronen heb je zelfs minder dan een halve bok nodig voor een paar, en ze zijn zo klaar. Het is een leuk klein cadeautje of gewoon voor jezelf.
woensdag 1 januari 2020 om 11:49
https://www.goodgirlscompany.nl/pom-pom ... nderkamer/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 1 januari 2020 om 11:50
Wandkleed maken. Maak een tekening op een stuk jute, kleur dat in met acrylverf (daar wordt het ook lekker stijf van) en als je denkt dat deze afbeelding het goed gaat doen op je muur ga je het grofweg met grote platsteken borduren. een overlap van 5 cm kan nog best, als je het op het laatst opspant en gladperst.
Maar je hebt dan wel veel nuances van een kleur nodig. Laatst zag ik iemand die een drieluik gemaakt had van een landschap, vlak op de voorgrond, heuvels daarachter en in de verte bergen. Platsteken allemaal verticaal. Was heel simpel, maar schitterend mooi op een grote wand.
Maar je hebt dan wel veel nuances van een kleur nodig. Laatst zag ik iemand die een drieluik gemaakt had van een landschap, vlak op de voorgrond, heuvels daarachter en in de verte bergen. Platsteken allemaal verticaal. Was heel simpel, maar schitterend mooi op een grote wand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 1 januari 2020 om 12:00
Wat een leuke ideeën al.
Die kleden lijken me zo lastig met verschillende diktes en materialen, maar ik kan natuurlijk de bollen kiezen die wel redelijk bij elkaar passen.
Zo’n wandkleed klinkt geweldig, maar dat zie ik mezelf niet doen, ik kan goed breien, maar iets zelf verzinnen is niet mijn ding. Heb je plaatjes retrostar?
Die pompoms lijkt me wel haalbaar, maar ik heb zelf geen kinderen, misschien wel goed als kraamcadeautje.
En weggeven is ook wel een goed idee, beter dan verstoffen op de zolder. Ik zal eens informeren bij buurtcentrum of bso.
Die kleden lijken me zo lastig met verschillende diktes en materialen, maar ik kan natuurlijk de bollen kiezen die wel redelijk bij elkaar passen.
Zo’n wandkleed klinkt geweldig, maar dat zie ik mezelf niet doen, ik kan goed breien, maar iets zelf verzinnen is niet mijn ding. Heb je plaatjes retrostar?
Die pompoms lijkt me wel haalbaar, maar ik heb zelf geen kinderen, misschien wel goed als kraamcadeautje.
En weggeven is ook wel een goed idee, beter dan verstoffen op de zolder. Ik zal eens informeren bij buurtcentrum of bso.
woensdag 1 januari 2020 om 12:03
Ik ben bezig met een deken te haken met allemaal restjes garen. Zolang je de breedte en de lengte van de vierkantjes even groot maakt, gaat dit prima. Dat betekent wel de haaknaald aanpassen aan de steek en het garen. En ik heb wel garen wat allemaal op haaknaald 4-6 gehaakt kan worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 1 januari 2020 om 12:18
Ik bedoel dit soort tekening wat vrij makkelijk zelf te doen is:
https://pixers.nl/posters/verre-blauwe- ... e-64436216
Je zet een aantal kromme lijnen neer. Je kan ook een en al heuvel maken en een klein stuk lucht. Als je wol mooi is, wordt het altijd mooi.
https://pixers.nl/posters/verre-blauwe- ... e-64436216
Je zet een aantal kromme lijnen neer. Je kan ook een en al heuvel maken en een klein stuk lucht. Als je wol mooi is, wordt het altijd mooi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 1 januari 2020 om 12:44
woensdag 1 januari 2020 om 14:08
maar je maakt het wel van restjes.
woensdag 1 januari 2020 om 14:10
Een collega heeft een foute kersttrui met pompoms erop.TinaT schreef: ↑01-01-2020 12:00Wat een leuke ideeën al.
woensdag 1 januari 2020 om 14:12
Niet op elke basisschool wordt er mee gewerkt maar ik ben er altijd erg blij mee.
Voor het maken van pompons, borduren, weven, koordjes draaien, 'macramé' etc. Maar ook voor omwikkelen van dingen. Met kerst kerstbomen gemaakt door groene wol om takjes te wikkelen.
woensdag 1 januari 2020 om 14:26
https://marrose-ccc.com/draadjes-schaal ... ederlands/
Of wildbreien voor de lantaarnpaal voor je huis.
Of wildbreien voor de lantaarnpaal voor je huis.