{Lege OP)

02-01-2020 17:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]

Op verwijderd. Dit is verboden op het forum.
Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-07-2020 13:51
Reden: OP verwijderen
89.22% gewijzigd
Ik ben fan! Heb inmiddels al vijf vakanties achter de rug, waarvan vier met Estivant. Ja, er wordt voor de kinderen van alles georganiseerd zodat jij ook me-time hebt. Hoe oud zijn je kinderen?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
CaroMamaVanMaik schreef:
02-01-2020 18:26
Ik ben fan! Heb inmiddels al vijf vakanties achter de rug, waarvan vier met Estivant. Ja, er wordt voor de kinderen van alles georganiseerd zodat jij ook me-time hebt. Hoe oud zijn je kinderen?
Klinkt goed!
De kinderen zijn nu net 4 en net 8

Heb je misschien ook tips voor leuke locaties/campings?
Ik heb het twee jaar terug voor het eerst gedaan maar zou het niet zo snel weer doen. Was niet via Estivant trouwens, dat vond ik te duur. Was zo'n eenouderveld op een camping.

Toch wel heel veel mensen die op zoek waren, terwijl ik gewoon kwam voor de vakantie. Maar misschien heb ik gewoon de verkeerde camping gekozen.
Je kan toch zelf een leuke vakantie houden met je kinderen?
Karl_Marx schreef:
02-01-2020 18:59
Je kan toch zelf een leuke vakantie houden met je kinderen?
Om even voor mezelf te spreken; overdag ben je met je kinderen, maar als zij op bed liggen heb je het na een paar dagen wel gezien als je alleen in je uppie een boek kunt lezen. Ik vond het wel leuk om even een praatje te maken 's avonds, met een volwassene. Maar op een 'gewone' camping zitten veel mensen niet te wachten op een alleenstaande vrouw die even aan komt schuiven.
Ik ben vorig jaar voor het eerst met een éénoudervakantie meegeweest. Ook met Estivant. Mijn dochter was toen 4 en heeft het ontzettend naar haar zin gehad! Elke ochtend werd er wel iets voor de kinderen georganiseerd, zodat je een uur of 2 voor jezelf had. Ook was er de mogelijkheid voor de ouders om een avondje zonder de kinderen uit eten te gaan, terwijl de kinderen zelf een pannenkoekenfeest hadden. Wij hadden het geluk dat we een erg leuk animatieteam hadden en redelijk weer.

Op de website van Estivant kun je per locatie en week zien of er al inschrijvingen zijn. Daarbij worden ook leeftijden vermeld.

Ik hoorde vorig jaar dat Rheezerveen erg leuk schijnt te zijn. Het is dat ik nu andere vakantieplannen heb, maar anders zouden mijn dochter en ik daarheen gegaan zijn.
Mijn kinderen zijn ouder en bij de Estivant-bestemmingen waar ik geweest ben waren de meeste kinderen ouder. Maar je kunt op de website zien wat de leeftijden zijn van de kinderen die al geboekt hebben.
Ik ben begonnen op een eenouderveld op een camping in Brabant, ‘t Zand via eenoudervakantiegids.nl. Was leuk, maar vergeleken met Estivant werd er niet heel veel georganiseerd.
Daarna La Roche in de Ardennen, Rovinj in Kroatië (twee keer en misschien gaan we daar wel weer heen, héérlijk) en Argeles in Frankrijk (geen aanrader, erg veel geluidsoverlast).
Er is ook een locatie in het Sauerland die zeker geschikt is voor jongere kinderen, ben ik zelf niet geweest.
Bij Estivant heb ik nog nooit mensen getroffen die ‘op zoek’ waren. In Brabant destijds ontstond wel een ‘gelegenheids-stelletje’ dat daar duidelijk even behoefte aan had.
Andere aanbieders zijn Cirkel en Marislife (zelf geen ervaring mee).
Ik zou eens gaan rondsnuffelen op hun sites om een beetje beeld te krijgen van bestemmingen en programma.
Wij hebben met Estivant erg leuke vakanties gehad. Ideaal dat er veel geregeld en georganiseerd wordt en het is gezellig met de andere ouders. Maurik en Rheezerveen zijn leuk!
bedankt voor jullie reacties, klinkt goed allemaal!
Ik ben vorig jaar naar Ibiza geweest met Maris Life. Echt een aanrader!
Ik ben jarenlang met Cirkel en Estivant op vakantie geweest, altijd enorm leuke vakanties. Ik ga niet in een tent, maar in het verleden waren er ook altijd stacaravan- of hotelvakanties. De kinderen worden meestal 4 dagen en twee dagdelen bezig gehouden door het animatieteam, en voor de ouders worden ook activiteiten georganiseerd. Niets is verplicht, dus je kunt ook gewoon zelf met je kinderen op pad, of op eigen houtje zelf iets gaan doen als de kinderen hun programma hebben. Mijn oudste was er rond haar 13e wel een beetje klaar mee, hield ook niet zo van de sportieve activiteiten die ze meestal voor oudere kinderen organiseren. Daarna ben ik dus weer alleen met ze op vakantie geweest, maar dan kon ik met ze afspreken dat ik niet twee weken als animatieteam fungeer.
De groepen (ouders) zijn wisselend. Meestal zijn de vrouwen in de meerderheid, en bij de strandvakantie in Spanje waren er vrij veel mensen met wie ik weinig raakvlakken had. Gelukkig wel altijd een paar mensen met wie je wel gezellig kunt borrelen, of eens naar een markt of zo. In al die jaren heb ik maar een keer een stelletje zien ontstaan, ik had ook niet het idee dat veel mensen op zoek waren.
Grappig, hierboven wordt Argeles genoemd. Dat was mijn eerste ervaring in 2005, met een baby en een 6-jarige. Dat was echt een van mijn leukste vakanties! Het was heel relaxt, ik had alle tijd voor mijn baby, en mijn oudste heeft heerlijk met andere kinderen kunnen spelen.
MinkeDeWit schreef:
03-01-2020 12:28
Grappig, hierboven wordt Argeles genoemd. Dat was mijn eerste ervaring in 2005, met een baby en een 6-jarige. Dat was echt een van mijn leukste vakanties! Het was heel relaxt, ik had alle tijd voor mijn baby, en mijn oudste heeft heerlijk met andere kinderen kunnen spelen.
Minke, in Argeles heeft Estivant sinds vijf jaar een andere camping, net iets verder van het strand dan de oude. Met de vakantie en het concept was niets mis, maar de camping ligt ingeklemd tussen twee drukke doorgaande wegen, waar het vrachtverkeer ook ‘d nachts bleef doorrijden (zes meter achter onze tent, met een muurtje van twee meter hoog als enige afscheiding). En de buurcamping had het volume van de animatie en muziek tot 12 uur ‘s nachts zo hard staan dat wij niet op normale toon met elkaar konden praten op onze camping.
Ik heb me er niet druk om gemaakt en een prima vakantie gehad, maar ik hoef niet nog een keer naar die camping!
CaroMamaVanMaik schreef:
03-01-2020 12:43
Minke, in Argeles heeft Estivant sinds vijf jaar een andere camping, net iets verder van het strand dan de oude. Met de vakantie en het concept was niets mis, maar de camping ligt ingeklemd tussen twee drukke doorgaande wegen, waar het vrachtverkeer ook ‘d nachts bleef doorrijden (zes meter achter onze tent, met een muurtje van twee meter hoog als enige afscheiding). En de buurcamping had het volume van de animatie en muziek tot 12 uur ‘s nachts zo hard staan dat wij niet op normale toon met elkaar konden praten op onze camping.
Ik heb me er niet druk om gemaakt en een prima vakantie gehad, maar ik hoef niet nog een keer naar die camping!
Dat had ik in Spanje (Cambrils). De naastliggende camping was een heel populaire camping waar allerlei Nederlandse volkszangers (niveau Dries Roelvink) kwamen optreden, daar kreeg je echt alles van mee. Die vakantie was tevens minder geslaagd omdat ik me niet had gerealiseerd dat een strandvakantie met een lopende peuter van 18 maanden niet echt heel relaxt is. En ik zat in de middle of zonder auto, dus was ook echt aan die camping gebonden. We hadden toen wel een heel leuk animatieteam en een goed restaurant, dus dat maakte nog wat goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven