Nub-theorie - Vanaf welke week?

03-01-2020 23:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen, daar ben ik weer 🙈...

Momenteel in blijde verwachting van ons vierde kindje (10 weken). We hebben al twee jongens en een meisje.

Vandaag hadden we een echo, alles zag er goed uit en de kleine was lekker beweeglijk. Nu heb ik iets gelezen over de nub-theorie. Als de nub horizontaal is, zou het een meisje zijn en staat ‘ie omhoog, dan is het een jongetje... Nu zagen wij op de echo dat ‘ie horizontaal stond, maar is dit al wel betrouwbaar met 10 weken?

Liefs,

Een mama van een dochter die zo graag een zusje wil dat mama wanhopig op VIVA vraagt naar de nub 🙈
Nee. De nub theorie is betrouwbaar tussen 12 en 13 weken. Bij 10 weken zou de nub nog niet zichtbaar moeten zijn, dus óf je hebt naar iets anders zitten kijken, óf je baby is ouder dan je denkt. Ik vermoed het eerste.
Met tien weken kan je de stand van de nub nog niet 100% vertrouwen. Pas met 12 weken. Maar gokken mag altijd natuurlijk. Doe eens een foto? Ik wil wel meekijken, en ben best goed met nub gokken.
De nub-theorie is sowieso niet zo betrouwbaar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Liefs,

Een mama van een dochter die zo graag een zusje wil dat mama wanhopig op VIVA vraagt naar de nub 🙈

Mamma heeft in ieder geval nog wéken om haar dochter voor te bereiden op de teleurstelling van ‘het wordt een broertje’.. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gewoon een geslachtsecho laten maken over een week of 5-6.
himalaya schreef:
04-01-2020 08:32
Mamma heeft in ieder geval nog wéken om haar dochter voor te bereiden op de teleurstelling van ‘het wordt een broertje’.. :sarcastic:

Haha, ach ja, daar moet ze dan maar mee leren leven 🤣
FunnyFace8 schreef:
04-01-2020 06:31
Met tien weken kan je de stand van de nub nog niet 100% vertrouwen. Pas met 12 weken. Maar gokken mag altijd natuurlijk. Doe eens een foto? Ik wil wel meekijken, en ben best goed met nub gokken.
Hoe moet ik dat doen, een foto posten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven