Taart voor dochtertje

04-01-2020 16:58 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een taart bestellen online en laten bezorgen. Dochter is een enorme frozenfan.

Maar waar kan ik deze taart het beste bestellen? Iemand tips? Ik heb net al ff gegoogled maar schrik van sommige prijzen. Het moet een taart zijn waar ongeveer 10 stukken uit gesneden moeten kunnen worden.

Ik woon in het noorden van het land.
Lillybit schreef:
04-01-2020 17:33
:proud: ik vind het zooooo zoet.
Ik ook hoor. Maar het scheelt al dat ik de fondant heel dun uitrol en niet te zoete vullingen gebruik. En ik eet zelf zelden taart (al proef ik de vullingen altijd wel) en als ik fondanttaart eet haal ik de fondant er vaak af :mrgreen:
Al eens aan een (banket)bakker gedacht?
lilyjo schreef:
04-01-2020 17:37
Ik ook hoor. Maar het scheelt al dat ik de fondant heel dun uitrol en niet te zoete vullingen gebruik. En ik eet zelf zelden taart (al proef ik de vullingen altijd wel) en als ik fondanttaart eet haal ik de fondant er vaak af :mrgreen:
Dat doe ik dus ook.
Lillybit schreef:
04-01-2020 17:52
Dat doe ik dus ook.
Het ligt ook wel aan welk merk er gebruikt wordt. De ene is veel smakelijker dan de andere (en minder zoet).
forumfossiel schreef:
04-01-2020 17:18
Die van ons weigerde Dora om die reden, kennelijk verschilt dat per Hema. Ik vind het wel bijzonder dat ze het doen, want je vraagt ze toch de wet te overtreden.
De bakker is 1 en dezelfde.
HEMA of banketbakker in de buurt of een lekkere taart maken/kopen en zelf versieren?

https://www.google.nl/search?q=frozen+t ... prmd=simvn
Die taarten zijn gewoon aan de prijs. Ik vroeg altijd €2,25 pp ong. En dan was ik nog goedkoop.
Ingrediënten haalde ik er net uit. Over tijd maar te zwijgen.

Er zit veel werk in.
Wil je het toch betalen: er is een fb dat bakken voor anderen heet, hier kun je een oproepje doen met je max prijs en je regio.
En anders idd hema.
Prima taarten en niet duur.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Overigens hanteren de meeste (hobby)bakkers die fondant taarten maken een minimum van 12 pers. Kleiner is moeilijker te maken en wat prijs voor hen niet haalbaar.
Rowena Ravenclaw
is er geen locale taartenbakker ? Ik heb er 1 in het dorp wonen en zij maakt de mooiste taarten en redelijke prijs en exact zoals jij wil.. Altijd beter dan online bestellen en niet weten wat je krijgt
Als je echt goedkoop (en lekker) wil: online een taartprint bestellen en zelf de taart bakken.

Mijn dochter houdt niet van slagroom en fondanttaart, maar is dol op chocoladetaart en die kon ik niet vinden voor kinderen.

Nu bakken we elk jaar samen een chocoladetaart en koop ik de print die dat jaar favoriet is online en die plakken we erop. Verder nog een beetje versieren. Ze is helemaal dol op onze kleine traditie, ik moet ook niet denken dat ik zonder haar mag bakken. Elke stap in het recept staat ze paraat.
Ik koop dus één keer per jaar wel zo'n dure taart. En dan van een goede bakker.
Ik proef het verschil namelijk en eigenlijk de gasten ook. Er wordt gezegd dat de hema net zo lekker is maar gek genoeg krijg ik toch altijd te horen Joooh déze is Lekkerrrr!!!
Tja, daar leg je dan wel wat voor neer.
Als de smaak je niet zo boeit zijn die van de hema meer dan prima hoor. Het is niet slecht ofzo maar gewoon. Minder luchtig, minder smaakvol.
Je kunt problemen krijgen met een kant en klaar plaatje maar met photoshop kun je veel. Gewoon een mooie achtergrond, frozen plaatje, naam kind er bij en hup je hebt een "eigen" foto.
Dus als het budget je echt te veel is van de banketbakker dan gewoon lekker hema doen.
Ik heb laatst een ijsdripcake gekocht bij de Jumbo. Als kind jarig is versieren we hem. Enkel nog in juiste thema.
Lillybit schreef:
04-01-2020 17:25
Ik heb iemand gevonden via Facebook, er staan ook foto's en reacties bij. Ik heb voor een Paw Patrol taart voor 20 personen ongeveer 40 euro moeten afrekenen. Hou er wel rekening mee dat taarten met fondant meestal niet zo lekker zijn. :sick: Maar goed, kind was heel blij.

Echt belachelijk goedkoop voor het werk dat er in zit en dat de taart niet zo smakelijk geeft ook al aan dat je taart waarschijnlijk van een beunhaas kwam.
RavenclawLady schreef:
04-01-2020 18:27
Die taarten zijn gewoon aan de prijs. Ik vroeg altijd €2,25 pp ong. En dan was ik nog goedkoop.
Ingrediënten haalde ik er net uit. Over tijd maar te zwijgen.

Er zit veel werk in.
Wil je het toch betalen: er is een fb dat bakken voor anderen heet, hier kun je een oproepje doen met je max prijs en je regio.

Ik vind niet dat je dit moet aanmoedigen. € 2,25 is een schandalig lage prijs voor het werk dat er in zit, en je zit mensen die wel een fatsoenlijke prijs vragen voor dit soort taarten in de weg.
Dropdrop schreef:
04-01-2020 20:05
Als je echt goedkoop (en lekker) wil: online een taartprint bestellen en zelf de taart bakken.

Mijn dochter houdt niet van slagroom en fondanttaart, maar is dol op chocoladetaart en die kon ik niet vinden voor kinderen.

Nu bakken we elk jaar samen een chocoladetaart en koop ik de print die dat jaar favoriet is online en die plakken we erop. Verder nog een beetje versieren. Ze is helemaal dol op onze kleine traditie, ik moet ook niet denken dat ik zonder haar mag bakken. Elke stap in het recept staat ze paraat.
wat superleuk! dat zijn de herinneringen voor later :heart:
Don't cry, buy a bag and move on.
Zelf een taart bakken en dan zoiets er op:

https://www.bakingqueen.nl/winkel/kant- ... MsQAvD_BwE
Been there, done that, got the T-shirt.
Gisselle schreef:
05-01-2020 00:15
Ik vind niet dat je dit moet aanmoedigen. € 2,25 is een schandalig lage prijs voor het werk dat er in zit, en je zit mensen die wel een fatsoenlijke prijs vragen voor dit soort taarten in de weg.
Dit was toen. Zo'n 3 jaar geleden.
En hier in de regio is dit een heel normale prijs hoor. Ik woon in het oosten, ben lid van een fb groep met veel bakkers en de meesten zitten hier rond dit bedrag. €2,25 tot zo'n €3,50 pp.
Bruidstaarten uitgezonderd.

En dan was ik echt niet de goedkoopste.
In het westen lagen de prijzen hoger.

En je kunt wel tetteren dat ik dat niet moet aanmoedigen, waar doe ik dat?
Ik geef alleen aan wat ik toen vroeg. Niks schandalig laags aan. Taarten maken is sowieso een baan waar je niet heel veel aan verdient. Daarom doen de meesten dat naast hun andere baan. Of je moet heel goed zijn en voor de rijken kunt bakken.

Mensen gaan nu eenmaal geen €6/€7 pp betalen voor een verjaardagstaart. Want pas dan kom je op een beetje loon uit.
Rowena Ravenclaw
RavenclawLady schreef:
05-01-2020 00:49
Dit was toen. Zo'n 3 jaar geleden.
En hier in de regio is dit een heel normale prijs hoor. Ik woon in het oosten, ben lid van een fb groep met veel bakkers en de meesten zitten hier rond dit bedrag. €2,25 tot zo'n €3,50 pp.
Bruidstaarten uitgezonderd.

En dan was ik echt niet de goedkoopste.
In het westen lagen de prijzen hoger.

En je kunt wel tetteren dat ik dat niet moet aanmoedigen, waar doe ik dat?
Ik geef alleen aan wat ik toen vroeg. Niks schandalig laags aan. Taarten maken is sowieso een baan waar je niet heel veel aan verdient. Daarom doen de meesten dat naast hun andere baan. Of je moet heel goed zijn en voor de rijken kunt bakken.

Mensen gaan nu eenmaal geen €6/€7 pp betalen voor een verjaardagstaart. Want pas dan kom je op een beetje loon uit.

Daarom doen de meesten dit naast hun andere baan....je bedoelt natuurlijk... daarom doen de meeste dit "zwart". Hebben een hobby, en vragen daar geld voor. Maar je gaat me toch niet vertellen dat jij hier belasting over aan hebt gegeven?. Mensen die wel een eerlijke prijs vragen hebben enorm last van mensen die dit soort prijzen vragen.
Gisselle schreef:
05-01-2020 01:00
Daarom doen de meesten dit naast hun andere baan....je bedoelt natuurlijk... daarom doen de meeste dit "zwart". Hebben een hobby, en vragen daar geld voor. Maar je gaat me toch niet vertellen dat jij hier belasting over aan hebt gegeven?. Mensen die wel een eerlijke prijs vragen hebben enorm last van mensen die dit soort prijzen vragen.
Wat zit je nou tegen me te mopperen? Zit je tampon scheef?

En ja ik heb netjes belasting afgedragen (en kvk en de hele rambam). En je moet leren lezen. Ik heb je net uitgelegd wat hier in de regio gevraagd wordt.

Geen idee waar je verder last van hebt maar je klinkt behoorlijk chagerijnig. Ga slapen of neem koffie. Maar val mij niet zo aan.

Ik weet wat er gevraagd wordt p.p en ik weet ook dat je er niet veel mee verdient. Maar niemand gaat zo'n hoge prijs voor taart betalen. Dan kost een 10 persoons €70.
Doet niemand als hij bij een bakkerij of hema €15 kost.
Rowena Ravenclaw
En kan je iets met de reacties TO?
Star² schreef:
05-01-2020 13:22
En kan je iets met de reacties TO?
Jazeker! Thx! Ik denk dat ik idd een kale taart haal met wat losse versierspullen. Dan kan mijn dochter zelf haar taart maken zoals ze zelf wil😃 Vond het wel een heel leuk idee, om daar elk jaar een soort van traditie van te maken.
Dwarrel75 schreef:
05-01-2020 13:28
Jazeker! Thx! Ik denk dat ik idd een kale taart haal met wat losse versierspullen. Dan kan mijn dochter zelf haar taart maken zoals ze zelf wil😃 Vond het wel een heel leuk idee, om daar elk jaar een soort van traditie van te maken.

Leuk ja samen tradities maken!
Gisselle schreef:
05-01-2020 00:15
Volgens mij leven we hier niet in een communistische heilstaat maar in een vrije markteconomie; iemand mag toch zelf weten wat hij of ziji voor zijn of haar taarten vraagt? Al geeft ze ze gratis weg....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
RavenclawLady schreef:
05-01-2020 01:05
Wat zit je nou tegen me te mopperen? Zit je tampon scheef?

Geen idee waar je verder last van hebt maar je klinkt behoorlijk chagerijnig. Ga slapen of neem koffie. Maar val mij niet zo aan.
:rofl:

Je moet helemaal zelf weten wat je wilt hebben voor een taart. Ik vind het ook een onzin discussie. Ook vroeg je 1 euro per persoon dat is aan jou. Dat andere taartenbakkers daar eventueel last van hebben is hun probleem.
Blijf in jezelf geloven !
Dwarrel75 schreef:
05-01-2020 13:28
Vond het wel een heel leuk idee, om daar elk jaar een soort van traditie van te maken.
Heel leuk dwarrel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven