UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Dat is schrikken minimouse! 😱 fijn dat er meteen naar de baby werd gekeken, kan me voorstellen dat je jezelf meteen zorgen maakt. Veel beterschap en hopelijk knap je snel op.

@misselijkheid: het daadwerkelijke overgeven is over (even afkloppen) maar de misselijkheid is er nog wel. En vooral als ik gewerkt hebt... hoop dat het snel helemaal weg is want ik ben het echt al beu. Om maar te zwijgen over alle geuren die ik op m’n werk tegen kom.. 🤭 ik kan daar echt niet tegen op dit moment. Loop vaak te kokhalzen. (Lekker professioneel ook Maarja.. kan het niet tegen houden)

@buik: en ja hoor, opeens is hij er! 😬 jeetje, ik lijk wel ontploft. Eerst werd hij nog wel beetje platter maar nu deukt hij niet meer in. Haha.. ik begin echt te groeien.... mijn losse shirtjes beginnen ook strak/boller te staan.
Ik krijg nu echt sneller een buik als bij de eerste...
hollandaise saus, lamaa dankjewel.
Ik voel me erg oud momenteel haha.
Zonder me krukken kom ik nergens en me vriend moet me met alles helpen
(ik heb een zwaar gekneusde heup)
Nu verplicht vrij van werk tot sws 6 januari.
dubbel
wollenbol wijzigde dit bericht op 30-12-2019 08:22
97.75% gewijzigd
Ik merk dat ik nu een beetje 'stil sta' in de zwangerschap, voor mijn gevoel dan. Mijn buik groeide de afgelopen weken significant, maar nu gebeurt er 'niets' voor mijn gevoel, heb zelfs het idee dat mijn buik weer wat kleiner is, waardoor ik me gelijk zorgen maak, wat niet nodig is want ik las dat dit normaal is tijdens het tweede trimester. Herkent iemand dit?
Wollenbol schreef:
30-12-2019 08:11
+1 - ik voel ook niets, kom bijna geen gewicht aan terwijl ik toch echt genoeg eet (misschien zelfs teveel), en twijfel ook constant of alles wel goed is met de baby.
Gelukkig heb ik donderdag 2 januari een afspraak bij de gyn (standaard protocol in vlaanderen) dus dan word ik hopelijk wat gerustgesteld
sorry, beetje zitten klooien met de quotes :-)
Over die obstipatie: ik heb nergens last van, maar man en zoon hebben wel altijd obstipatie. Mijn man neemt nu elke ochtend een glas water met een eetlepel psyllium erin en dat laxeert ook heel goed.

Minimouse, wordt de spierpijn wel iets minder? Wel schrikken hoor, fijn dat er direct een echo is gemaakt en je weet dat alles goed is.

Buik, bij mij is het echt niet te ontkennen dat ik zwanger ben. Buik groeit niet veel te laatste tijd, maar was al echt heel erg zwanger. Gelukkig nog geen striae dit keer, dat had ik de vorige keer bij 8 weken al.

Hier gaat verder alles wel zijn gangetje. Ik voel me eigenlijk prima de laatste tijd (afgezien van heel hard hoesten, maar dat heeft niks met de zwangerschap te maken). Ik heb weer energie, heb zelfs van het weekend wat muurtjes behangen. Het is net alsof zoon het aanvoelt, want hij trok enorm naar zijn vader toe en nu trekt hij weer naar ons allebei toe. Bijzonder he?
Mihoen62, ja het word langzaam beter.
Thuis loop ik op 1 kruk, buiten op 2.
Me stuitje is het ergst, zitten word op een gegeven moment vervelend :facepalm:
Ik vraag me af wat jullie nu doen met oud en nieuw? Ik maak me zorgen om de harde knallen en het net ontwikkelde gehoor vsn de kindjes, zij schrikken nu nog vsn harde geluiden en al helemaal omdat het nog maar net onteikkeld is. Ben ik bang dat ze te veel schrikken of te weinig rust hebben. Het is waarschijnlijk overbezorgdheid maar ik heb wel kussens op mijn buik nu met al die harde knallen al om het huis. Normaal vind ik het vuurwerk wel leuk alleen nu dus evenrjes wat minder.
Hoi whattodo,

Ik zou me geen zorgen maken/maak me geen zorgen.
De geluiden zullen in de baarmoeder denk ik minder hard zijn dan standaard geluiden die ze van binnenuit (darmen, stem) horen denk ik.

Fijne jaarwisseling allemaal!
whattodo97 schreef:
31-12-2019 19:55
Ik vraag me af wat jullie nu doen met oud en nieuw? Ik maak me zorgen om de harde knallen en het net ontwikkelde gehoor vsn de kindjes, zij schrikken nu nog vsn harde geluiden en al helemaal omdat het nog maar net onteikkeld is. Ben ik bang dat ze te veel schrikken of te weinig rust hebben. Het is waarschijnlijk overbezorgdheid maar ik heb wel kussens op mijn buik nu met al die harde knallen al om het huis. Normaal vind ik het vuurwerk wel leuk alleen nu dus evenrjes wat minder.
Ik zou me ook geen zorgen maken hoor, ze zitten nog veilig in je buik waar alle geluiden gedempt worden. Ik blijf trouwens wel lekker binnen vanavond. Heb er helemaal nix mee al dat vuurwerk... en het is trouwens erg mistig waar ik nu ben
Gelukkig nieuw jaar allemaal :cheers: Het jaar waarin we onze kindjes verwelkomen :heart:
Ik ben lekker vroeg naar bed gegaan gisteren, haha. Ga toch nergens heen met die twee kleine apen en we waren zelf ook net pas weer thuis na een minivakantie in Nederland, dus ook geen zin om hier mensen uit te nodigen. Heerlijk! Ik ben wel wakker geworden van het vuurwerk, maar de kinderen gelukkig niet, en het was hier ook snel wel weer klaar. Eerder op de avond natuurlijk wel oliebollen gebakken.
Ik heb morgen ook weer controle bij de gyn. Nu heb ik eigenlijk elke dag wel het gevoel dat ik de kleine voel bewegen, dus maak me niet meer de hele tijd zorgen of het daarbinnen nog wel goed gaat. Buik groeit ook flink en ben inmiddels ook een klein beetje aankomen, maar dat kan ook met de vele kerstdiners te maken hebben ;-) Nu gaan we weer gewoon gezond eten. Vindt m'n oudste erg jammer :-D
De beste wensen allemaal! ♥️🥳 Hopen op goede zwangerschappen met gezonde baby’s.

Ik ben blij dat deze drukke dagen weer voorbij zijn. Tussen door heb ik gewerkt, oudjaar en vandaag vroege dienst. Hakt er best in. Vandaag zei familie van een bewoner op m’n werk dat je het nu begint te zien... dus het is officieel niet meer te verbergen. 🤭 Ik ga mijn best doen om het deze keer een beetje los te laten en te aanvaarden dat ik een rond balletje word.

Qua harde knallen: ik ben binnen gebleven maar persoonlijk maak ik me niet druk om de baby hoor. Die zit veilig in m’n buik en ik ga er vanuit dat alle geluiden van buiten af gedempt worden.
Happy new year!!
Hier ook een rustig o&n gehad. Heb middernacht net gehaald, maar daarna snel gaan slapen. Gelukkig nog even vakantie hier, ga maandag weer aan de slag.

Ik voel de baby ook echt goed bewegen, dat stelt wel gerust en voelt ook fijn. Ik ben al 5 kg aangekomen, maar ik denk dat de kerst daar wel aan heeft bijgedragen :lol:

Gaan jullie de kinkhoest prik halen? Hoorde van n vriendin dat ze twijfelde, maar vraag me af waarom...
Livingontheedge schreef:
02-01-2020 07:57
Gaan jullie de kinkhoest prik halen? Hoorde van n vriendin dat ze twijfelde, maar vraag me af waarom...
Ja, zeker wel. Nichtje van mij heeft (ondanks borstvoeding, dus dat beschermt echt niet voldoende) een paar weken daarmee in het ziekenhuis gelegen toen ze een paar weken oud was. Dan heb je echt geen leuke kraamtijd.
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Op naar gezonde baby's in juni.

Hier voor oud en nieuw last gehad van harde buiken die continu kwamen. Ze hielden 60 seconden aan. Baarmoeder even ontspannen en daarna meteen weer. Na een uur nam de frequentie af en na 3;uur was het voorbij. Vk gesproken i.v.m. de zwangerschapsduur en de hoeveelheid kleine kans dat het doorzet in weeën. Vandaar dat ik echt meer rust moet gaan nemen. dat was even schrikken. Vanaf maandag ga ik 12 uur per week werken. 3 halve dagen per week ongeveer.
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopen voor allemaal gezonde baby's in juni

Ik heb vanmiddag om 16u een afspraak bij de gynaecoloog. Ben ik wel blij om want maak me (waarschijnlijk onterecht) best wel zorgen. Ik voel niets, geen pijn, maar ook geen baby. Ben ook nog amper aangekomen (2kg in vergelijking met mijn gewicht toen ik de test deed) en ben nu wel bijna 18 weken zwanger (vandaag 17 weken en 6 dagen).
Ik heb het erg rustig om mijn werk en merk dan dat ik over van alles begin te piekeren.
Oud & Nieuw waren er vrienden op bezoek met een zoontje van 2 die ook bleven slapen (vanwege de afstand, vrienden uit Nederland), we zijn allemaal om 00:30 naar bed gegaan, alleen toen was de kleine toch wakker geworden van iets, misschien vuurwerk (wel veel minder dan in Nederland) en heeft ie een tijdje gehuild voor hij weer in slaap geraakte.
Gisteren echt een mindere dag geweest, heel moe en een beetje licht in mijn hoofd. Waarschijnlijk pak ik te weinig rust. We zijn net verhuisd na 1.5 jaar verbouwd te hebben en er moet nog van alles worden gedaan, dozen uitpakken, opruimen, kasten in elkaar zetten, deuren en deurkozijnen verven, lampen ophangen, gordijnen ophangen, etc etc etc. Vorige week had ik dan de hele week vrij maar hebben we 2 kerstfeestjes gehad (26 en 29 dec) waarvoor ik in de weer ben geweest, boodschappen doen, eten voorbereiden, eten koken, stofzuigen, dweilen, zien dat alles een beetje opgeruimd en netjes is. Mijn ouders zijn wel komen helpen met klussen en feesten. Ben dan ook sinds t weekend weer verkouden (derde keer al deze winter) wat natuurlijk ook niet helpt.
Dus waarschijnlijk gewoon allemaal zorgen om niets. Maar ben blij dat ik het hier even van me af kan schrijven. Mocht er uit de controle van vanmiddag iets anders blijken laat ik t uiteraard weten hier.
Vandaag afspreek en echo gehad en alles is goed :-) er gaat bij elke afspraak een echo gemaakt worden, dus dat is wel heel geruststellende gedachte.
Wollenbol schreef:
02-01-2020 18:02
Vandaag afspreek en echo gehad en alles is goed :-) er gaat bij elke afspraak een echo gemaakt worden, dus dat is wel heel geruststellende gedachte.
Fijn dat alles goed was 🙂 weer geruststellend voor je denk ik. Maar bij elke controle een echo? Dan heb je geluk zeg... ik krijg de baby alleen nog bij de 20-weken echo te zien denk ik.

Ben vandaag 16 (!) weken. Wat gaat de tijd toch snel zeg. Ik hoop alleen dat ik de kleine snel ga voelen... had gehoopt deze keer wat eerder dan 18 weken. Maar ik heb een Doppler en af en toe luister ik even voor de geruststelling. 😊
Ja daar verschoot ik ook van. Ik had ook verwacht deze afspraak geen echo te krijgen en alleen onderzoek ofzo, maar ze zei ga maar liggen, spoot dat spul op mijn buik en begon eraan.
Blijkbaar worden er maar 3 betaald door de verzekering, dus die 3 rekenen ze aan (in elk trimester één) en de rest wordt wel gedaan, maar niet aangerekend door het ziekenhuis. De gyn zei dat ze zonder echo veel slechter kan zien of alles goed is dus dat ze wel een echo maakt, maar het niet aanrekent. En enkel als wij dat niet zouden willen, die echo's, dan doet ze het niet. Maar ja, waarom zouden wij dat niet willen? ;-)
Dat is wel een geruststelling wollenbol! Het is trouwens heel normaal dat je de baby nog niet voelt op deze termijn. Ik had t bij de eerste pas met 20 weken. Maar nu herken ik t gewoon en weet ik dat t geen rommelende darmen zijn.

Ik heb nu ook een paar zwangere Belgische vriendinnen en ben idd wel jaloers op de vele echo’s die ze doen. In NL moet je het na week 20 maar raden hoe t gaat en doet de vk uitspraken over de grootte van je baby aan de hand van je buik... dat vind ik vrij raar en bleek bij mn eerste zwangerschap niet echt te kloppen
livingontheedge wijzigde dit bericht op 03-01-2020 22:53
Reden: Foute
0.45% gewijzigd
Dat is ook mijn ervaring met dat voelen. Mijn eerste kindje zou volgens de vk erg groot zijn, maar bij geboorte (bij 39+2 wk) bleek hij maar 46cm en 3000gram. Als je kindje gaat voelen vind ik het wel geruststellender dan de periode waarin je nog niks voelt. En wanneer je dan je kindje een dag niet voelt maken ze hier alsnog een echo. Hier gelukkig niet gehoeven met een flinke druktemaker. En wij kregen (helaas door een nierafwijking) al elke 2-3 weken een echo in het ziekenhuis.

Het gaat snel nu vinden jullie ook niet? Over twee weken hebben wij de 20 weken echo en weten wij eindelijk of we een zoontje of dochtertje erbij krijgen! Spannend!
@wollenbol fijn dat je elke keer een echo krijgt. Blijf je dan onder behandeling gyn?

Hier voelde ik bij de eerste ook de baby pas met 20 weken. Nu idd al eerder omdat het gevoel herkend.

@grillstar ja gaat hard hè. Het is alweer januari voor je het weet is het juni.
Hier de 20 weken echo volgende week maandag.

Verder zijn man en ik toch wel geschrokken van de vele harde buiken die soms ook pijnlijk waren. Rust is het sleutelwoord. Dus daar probeer ik mij zoveel mogelijk aan te houdenn en in te plannen. Want met een peuter rusten is lastig. Vanaf maandag ga ik nog maar 3 a 4 halve dagen werken per week. En de middagen blijft peuter bij de opvang. Dus dan lekker op de bank.
Wel even schakelen om zo'n grote stapel terug te doen bij 18 weken zwangerschap.
heftig hoor kaartje. hoop dat het lukt om je rust te pakken.

ik begin eindelijk wat meer energie te krijgen. maar ik probeer ook wel elke dag even een rustig moment te vinden om het baby'tje te voelen :heart:

ik heb tot nu toe ook elke keer een echo gehad. dus ongeveer elke maand. weet niet of dat hier standaard is of met een bepaalde reden. vorige keer wel echt heel kort, alleen maar even snel kijken of het hartje flink klopt en baby'tje beweegt. volgende keer de 20-wekenecho, al is het dan wel een beetje laat. ik vind het toch wel spannend hoor!
Ja gynaecoloog is hier heel normaal. Geen medische reden voor.
Onze 20 weken echo is pas eind januari, maar we hebben vorige week ook een uitgebreide echo gehad (vanwege de feestdagen en de kerstvakantie was die afspraak later dan normaal), waarbij ze uitgebreid het hartje ed heeft bekeken dus ik ben voorlopig wel gerustgesteld.
Het is natuurlijk de eerste keer voor mij, denk dat dat daar gedeeltelijk wel mee te maken heeft, maar het bezorgd zijn over het kindje tijdens de zwangerschap heb ik echt onderschat. Mijn vriend staat er veel relaxter in, dus ik probeer me daar maar wat aan vast te houden.
Nu sinds begin deze week verkouden en moet erg veel hoesten. Na twee slechte nachten heb ik van vr op za heel goed geslapen, maar nu ben ik wel wakker en geraak ik niet meer in slaap..
Whattodo Wat erg dat je je baan kwijt bent, hopelijk geeft dat je niet te veel stress!

Wollenbol Welkom! Eerste kerstdag heb ik de baby voor het eerst gevoeld, ik was toen 16+3. Ik voel hem nu elke dag, vooral als we autorijden lijkt hij wakker te worden. Ik ben er super blij mee dat ik het nu al kan voelen maar vind het geen heel prettig gevoel haha.

Mihoen, m-april, groenecomputermuis, springmommy Wat leuk, een jongetje en drie meisjes in de groep erbij! Gefeliciteerd allemaal!

Minimousee Wat schrikken van je ongeluk! Gelukkig is de baby oké maar hopelijk voel jij je ook snel weer goed.

Livingontheedge De kinkhoestvaccinatie ga ik sowieso halen. Misschien dat gelovige mensen geen prikken willen?

Grrrlstar Ja ik vind het ook ineens hard gaan! De meesten zijn al bijna op de helft..

Ik heb lekker twee weken vakantie gehad, heerlijk! Precies de goede combi van leuke dingen doen met vrienden en familie en ook genoeg dagen lekker niks. Ik heb bijna elke dag uitgeslapen, dat kan ik eigenlijk al jaren niet meer maar daar was ik nu ineens de beste in haha. Tijdens dat uitslapen heeft m'n man het hele huis van boven tot onder helemaal onder handen genomen, zo lief! Wij zijn begonnen met de eerste kleine dingetjes kopen: paar kleertjes en hydrofiele doeken bijvoorbeeld. Zara is tot nu toe favoriet voor de kleding. Wat vinden jullie leuke winkels voor de baby?
anoniem_389565 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 13:30
Reden: typfout
0.04% gewijzigd
wat een topactie van je man, sneeuwwitje! dat zie ik hier nog niet zo gauw gebeuren :lol:

ik vind dat de hema hele leuke dingen heeft voor kleintjes. leuke prints van diertjes enzo. sinds we in het buitenland wonen heb ik sowieso een zwak voor de hema hoor ;-)
ze hebben ook hele fijne kniekousen, dat zijn de enige sokken die mijn jongste niet zelf uitkreeg, bijv. deze: https://www.hema.nl/baby/babykleding/ba ... 14924.html (ik zie nu dat ze weer nieuwe soorten hebben dus ga maar eens kijken of ik die kan bestellen voor de dreumes :A: )

wij hebben in de vakantie ook veel familie/vrienden gezien en heb weer een zak met de kleinste kleertjes terug die ik uitgeleend had. zooooo klein! aan de ene kant hoop ik dat we dit keer de kleertjes maat 44 niet nodig hebben maar er zitten ook wel een paar hele mooie/emotionele dingen bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven