Inslaapproblemen. Tips?

15-04-2009 09:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds ongeveer twee weken heeft mijn dochter van 20 maanden heel veel moeite met inslapen. Tot nu toe heeft ze er nooit problemen mee gehad. Ik legde haar in bed om 7 uur 's avonds en ze sliep gelijk in. Tot 7 uur de volgende morgen hoorde ik haar niet meer. Maar sinds twee weken dus kan ze niet meer in slaap vallen. Ze is dan niet vervelend (en ze vindt het zelf ook niet vervelend om in haar bedje te liggen), ze ligt lekker te zingen of te praten in haar eentje, maar valt pas na een uur of anderhalf uur in slaap. Ik heb geprobeerd om elk kwartiertje binnen te gaan en te zeggen dat ze stil moet zijn en moet gaan slapen, maar dat hielp niet. Zodra ik de kamer uit was begon ze weer. Toen heb ik geprobeerd naast haar bedje te blijven zitten en elke keer dat ze begint te praten een teken te geven dat ze stil moet zijn. Dat helpt zolang ik daar zit, maar ze gaat er niet van slapen. Na een uur is ze nog steeds klaarwakker. Verder heb ik geprobeerd haar middagslaapje in te korten en te vervroegen en haar avondslaapje te verlaten (dus om 8 uur naar bed i.p.v. 7 uur). Ook dat helpt niet, dan valt ze pas om half 10 in slaap.

Inmiddels weet ik niet meer hoe ik het moet aanpakken. Heeft er iemand nuttige tips?
misschien warme melk geven voor t slapen gaan, en ik denk dat ze met dat zingen en praten alleen maar aandacht wil trekken, dus ik zou daar niet op af gaan want dan denk ze dat het werkt, gwn wachten tot ze in slaap valt.
Wat een zoet kindje zeg. Houden zo!
quote:Groll schreef op 15 april 2009 @ 09:48:

Wat een zoet kindje zeg. Houden zo!

Dat dacht ik ook...

Waarom niet gewoon accepteren dat ze een uurtje gaat zingen/babbelen. Na een poosje wordt die tijd vanzelf korter.

Zeker als ze er zelf niet overstuur of vervelend van wordt.
Wat een schatje. Ik zou er maar van genieten.

Mijn dochter van negen maanden babbelt ook vaak nog een half uur, vind het alleen maar gezellig.

Het lijkt me een probleem als ze een uur zou liggen huilen.
Ik zie het probleem niet zo.. Elk kind wisselt in slaappatroon, verschilt per fase.

Zolang ze lekker ligt te zingen in bed, zou ik niet zeggen dat ze stil moet zijn.
Het maakt toch niet uit dat ze ligt te zingen en te kletsen? Zo lang ze niet huilt en ze het wel prima vindt zou ik me er niet druk om maken.

Mijn zoontje van 23 maanden ligt ook altijd een tijdje te kletsen en zingen. Gewoon even de dag verwerken ofzo.
Ik heb het nog niet zo bekeken. Het is op zich misschien geen probleem, maar ik ben bang dat ze hierdoor te weinig slaap krijgt of zo. Of dat er chronische slaapproblemen ontstaan, daar heb ik ergens iets van gelezen.
Schijnt echt dat als kinderen rond die leeftijd komen dat ze hun dag verwerken door te kletsen en te zingen. En vaak hoor je dan ook echt de dag voorbij komen in hun bewoordingen. Vind het juist wel schattig en zo lang ze er zelf geen problemen mee heeft en s ochtends niet moe en jengelig is door het te kort aan slaap, zou ik er weinig aan doen.
misschien een rare vraag, maar komt het niet doordat het nu langer licht blijft?

Mijn zoontje ging eerst ook altijd rond 7 uur slapen, maar valt nu ook minder makkelijk in slaap. Gisteren uiteindelijk pas om half 9. Hij wordt nu ook steeds vroeger wakker. Ik denk zelf bij hem dat het door het licht komt.
That makes sense. Ik ben het alleen niet van haar gewend. En dan zo van de ene op de andere dag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven