Myringoplastiek operatie kind

10-01-2020 10:24 5 berichten
Vanwege een blijvend gaatje in haar trommelvlies moet dochter van 12 een myringoplastiek operatie ondergaan waarbij het gaatje gedicht wordt. Vanmiddag gaan we naar het ziekenhuis om de datum in te plannen.

Na de operatie moet ze enige weken rustig aan doen en niet zwemmen/sporten etc maar dat niet van te voren is aan te geven hoe lang het duurt.

Er is een behoorlijke wachtrij en mijn dochter zal rond juni aan de beurt zijn.Helaas zit je dan met enkele weken er bij rond de zomervakantie en kan ze niet zwemmen.

Heeft iemand ervaring met deze operatie en hoe lang het ongeveer geduurd heeft voordat sporten en zwemmen weer opgepak mocht worden?
Ik zou dan aangeven pas vanaf september ingepland te willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Oei moet ik hard denken, is paar jaar geleden. Volens mij 6 weken ofzo? Hij mochten ervoor trouwens ook niet zwemmen ivm gat, dus uitstel maakte weinig uit.

Het heeft top geholpen, maar het is een rot operatie.

Sterkte
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Vraag het even aan de KNO arts.

En anders kun je altijd nog aan waterdichte oordoppen denken, deze werken goed. Zeker de op maat gemaakte. Persoonlijk zou ik niet uitstellen zoals hierboven geopperd wordt.
Wat een idioot lange wachtlijst... Kan je niet onderzoeken of het elders (veel) eerder kan?
Zoon heeft het hier vorig jaar gehad. Hij kwam heel beroerd/misselijk uit de narcose, waarschijnlijk omdat vlakbij het evenwichtsorgaan wordt gewerkt. Is ook in de rolstoel het ziekenhuis uit gegaan, omdat lopen niet lukte. De dag erna ging het al weer veel beter.
Deze operatie was in de winter, dus zwemmen e.d. speelde niet. Afgelopen zomer heeft hij voor het eerst sinds jaren zonder problemen kunnen zwemmen, ondanks dat hij altijd doppen droeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven