UD september 2020 2de helft

donderdag 9 januari 2020 om 09:51
Hallo zwangeren! Ben je uitgerekend 2de helft september 2020 en wil je gezellig meeschrijven zonder dat het een facebookgroep wordt? Stel je dan even voor 
Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.

Naam | Leeftijd | #Kind | UD | Info |
---|---|---|---|---|
Fitze | 33 | 2 | 16-09 | 06-02 1ste echo |
Beertje | 31 | .. | 19-09 | Geen |
Arabian-nights | 26 | 2 | .. | 13-01 1ste echo |
September-baby | .. | 2 | 19-09 | 04-02 1ste echo |
fala1989 | 30 | 2 | 14-09 | Geen |
.. | .. | .. | .. | .. |
.. | .. | .. | .. | .. |
.. | .. | .. | .. | .. |
.. | .. | .. | .. | .. |
.. | .. | .. | .. | .. |
.. | .. | .. | .. | .. |
.. | .. | .. | .. | .. |
.. | .. | .. | .. | .. |
Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 11:22
82.82% gewijzigd

donderdag 9 januari 2020 om 16:17
Gefeliciteeeeerd!!
Zojuist ook een positieve test (morgen mijn NOD).
https://ibb.co/hKxsJmK
Volgens de berekening rond 19 september de UD.

Zojuist ook een positieve test (morgen mijn NOD).
https://ibb.co/hKxsJmK
Volgens de berekening rond 19 september de UD.

vrijdag 10 januari 2020 om 14:50
Arabian-nights schreef: ↑10-01-2020 10:49Ik schijf ook mee!
26 j, 2e kindje, UD nog onbekend, heb 13-01 eerste echo
Welkom! Dat is al lekker vlot die echo

vrijdag 10 januari 2020 om 14:54
September-baby schreef: ↑10-01-2020 14:29Ik schrijf graag mee.
Vanochtend had ik een positieve test in handen, morgen is mijn NOD. De voorlopige UD is 19-9. 2e kindje, onze zoon is bijna 2.
(Een facebookgroep is uiteindelijk wel heel leuk hoor).
Gezellig!
En ik heb nog een trauma van de vorige uitgerekend groep. Was super gezellig en toen vertrok iedereen naar FB en zat ik in mijn eentje in dat topic

zaterdag 11 januari 2020 om 17:24
zaterdag 11 januari 2020 om 18:34
Was net aan het kijken of er al een september topic was, en die was er ook gewoon al. Gefeliciteerd allemaal!
Ik kom me hier voorzichtig aanmelden. Vanmorgen stond ik met een positieve test in m'n handen. Erg verbaasd want was ronde 1
Wilden het graag, maar had me er mentaal op voorbereid dat het iets langer zou duren. Dus voelt als nog niet helemaal waar ofzo. Heel gek! Uitgerekende datum zou rond 14-9 worden.
Ben 30 jaar op het moment en dit zou ons tweede kindje worden. Erg spannend of dit weer goed gaat! Onze dochter wordt 2 in september dus misschien moet er een verjaardag gedeeld worden
Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen! Met de vorige Viva groep van de zwangerschap heb ik nog steeds contact (wel via Facebook, sorry fitze
). Maar erg leuk om alle kleintjes zo te zien opgroeien..
Ik kom me hier voorzichtig aanmelden. Vanmorgen stond ik met een positieve test in m'n handen. Erg verbaasd want was ronde 1

Ben 30 jaar op het moment en dit zou ons tweede kindje worden. Erg spannend of dit weer goed gaat! Onze dochter wordt 2 in september dus misschien moet er een verjaardag gedeeld worden

Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen! Met de vorige Viva groep van de zwangerschap heb ik nog steeds contact (wel via Facebook, sorry fitze

zondag 12 januari 2020 om 13:25
zondag 12 januari 2020 om 13:55
Dank je wel Beertje!
Snap dat je met deze vragen rondloopt. Ik wist echt niks van baby's de vorige keer dus had ook heel veel vragen. Ook ben ik niet zo'n baby persoon dus was zelf wat bang dat ik m'n eigen baby niet leuk zou vinden. Maar ik kan je vertellen, alles komt goed! Geef het tijd.
Het is goed dat een zwangerschap een paar maanden duurt. Kan je zelf en je partner ook aan het idee wennen en samen eens wat brainstormen over deze vragen. Verder vond ik de kraamzorg fantastisch. Toen de kraamzorg vroeg wat ik van de kraamweek verwachtte heb ik gezegd dat ik vooral een cursus, hoe zorg ik voor een baby wilde krijgen. Goed naar je kind proberen te kijken, veel trial en error en vooral veel blijven praten met partner, verloskundige en alle familie en vrienden om je heen.
Haha verjaardagen combineren zou wel makkelijk zijn. Ben heel benieuwd.
Hebben jullie het nieuws al gedeeld met anderen? Ik wil het liefst tot week 12 wachten, komt qua timing heel goed uit met vertellen, maar weet niet zo goed of buik niet daarvoor al zichtbaar is bij een tweede..
Snap dat je met deze vragen rondloopt. Ik wist echt niks van baby's de vorige keer dus had ook heel veel vragen. Ook ben ik niet zo'n baby persoon dus was zelf wat bang dat ik m'n eigen baby niet leuk zou vinden. Maar ik kan je vertellen, alles komt goed! Geef het tijd.
Het is goed dat een zwangerschap een paar maanden duurt. Kan je zelf en je partner ook aan het idee wennen en samen eens wat brainstormen over deze vragen. Verder vond ik de kraamzorg fantastisch. Toen de kraamzorg vroeg wat ik van de kraamweek verwachtte heb ik gezegd dat ik vooral een cursus, hoe zorg ik voor een baby wilde krijgen. Goed naar je kind proberen te kijken, veel trial en error en vooral veel blijven praten met partner, verloskundige en alle familie en vrienden om je heen.
Haha verjaardagen combineren zou wel makkelijk zijn. Ben heel benieuwd.
Hebben jullie het nieuws al gedeeld met anderen? Ik wil het liefst tot week 12 wachten, komt qua timing heel goed uit met vertellen, maar weet niet zo goed of buik niet daarvoor al zichtbaar is bij een tweede..
zondag 12 januari 2020 om 19:49
Leuk al zoveel schrijfsters.
@fitze, snap ik dat je dat vervelend vond. Ik heb destijds ook in een fbgroep geschreven en ik spreek die dames nog dagelijks. Heel bijzonder om die periode zo samen te beleven. Er waren er 2 die er zo instonden als jou, en terecht dat je dat punt maakt mbt anonimiteit. Zij hebben de eerste tijd met een fake-profiel meegeschreven. Het lastige van het forum vind ik dat je moeilijk plaatjes kan delen, en mijn beste vriendin zit hier ook en dan verlies je toch privacy (daarom ook niet account aangemaakt).
@fala, wat tof dat het meteen raak was. Heerlijk! Is het nieuws al beetje geland?
@beertje ik denk dat veel moeders/vaders-to-be daar mee worstelen. Herken het niet van mezelf maar wel vanuit mijn omgeving. En idd het is fantastisch dat wij kraamhulp krijgen. Daar leer je echt alle praktische zaken van.
@fitze, snap ik dat je dat vervelend vond. Ik heb destijds ook in een fbgroep geschreven en ik spreek die dames nog dagelijks. Heel bijzonder om die periode zo samen te beleven. Er waren er 2 die er zo instonden als jou, en terecht dat je dat punt maakt mbt anonimiteit. Zij hebben de eerste tijd met een fake-profiel meegeschreven. Het lastige van het forum vind ik dat je moeilijk plaatjes kan delen, en mijn beste vriendin zit hier ook en dan verlies je toch privacy (daarom ook niet account aangemaakt).
@fala, wat tof dat het meteen raak was. Heerlijk! Is het nieuws al beetje geland?
@beertje ik denk dat veel moeders/vaders-to-be daar mee worstelen. Herken het niet van mezelf maar wel vanuit mijn omgeving. En idd het is fantastisch dat wij kraamhulp krijgen. Daar leer je echt alle praktische zaken van.
zondag 12 januari 2020 om 19:53
Gister stiekem nog een test gedaan. Kon het namelijk niet geloven dat ik echt zwanger ben. Van ons 1e kind was ik patsboem direct zwanger. Dit kindje heeft ons 7 rondes gekost om te maken. Opzich nog niet veel maar maakte me wel enorm onzeker. Daarom nog best fijn om te zien dat een ander merk test ook mooi positief eruit ziet
Eergisteren action normale test
https://www.mupload.nl/img/im37dkuhkn.jpeg
Gisteren op NOD met Kruidvat test
https://www.mupload.nl/img/sui5wz7f40pp.jpeg
Eergisteren action normale test
https://www.mupload.nl/img/im37dkuhkn.jpeg
Gisteren op NOD met Kruidvat test
https://www.mupload.nl/img/sui5wz7f40pp.jpeg
zondag 12 januari 2020 om 19:58
@fala, lastig hè wanneer wel of niet vertellen. Bij onze 1e wisten ouders het met 4+3 al
zussen/broers bij 6 weken en beste vrienden ook allemaal voor/rond 8. Echt helemaal uit de kast was ik rond 13 weken. Social media veel later en dat ga ik dit x helemaal niet posten.
Had/heb heel erg de mindset dat mocht het misgaan ik ook wil dat zij het weten.
Nu hebben we over precies 2 weken een verjaardag en zal iedereen samen zijn. We willen het dan ook vertellen aan onze families. Nu nog even bedenken hoe.

Had/heb heel erg de mindset dat mocht het misgaan ik ook wil dat zij het weten.
Nu hebben we over precies 2 weken een verjaardag en zal iedereen samen zijn. We willen het dan ook vertellen aan onze families. Nu nog even bedenken hoe.

maandag 13 januari 2020 om 07:18
fala1989 schreef: ↑11-01-2020 18:34Was net aan het kijken of er al een september topic was, en die was er ook gewoon al. Gefeliciteerd allemaal!
Ik kom me hier voorzichtig aanmelden. Vanmorgen stond ik met een positieve test in m'n handen. Erg verbaasd want was ronde 1Wilden het graag, maar had me er mentaal op voorbereid dat het iets langer zou duren. Dus voelt als nog niet helemaal waar ofzo. Heel gek! Uitgerekende datum zou rond 14-9 worden.
Ben 30 jaar op het moment en dit zou ons tweede kindje worden. Erg spannend of dit weer goed gaat! Onze dochter wordt 2 in september dus misschien moet er een verjaardag gedeeld worden![]()
Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen! Met de vorige Viva groep van de zwangerschap heb ik nog steeds contact (wel via Facebook, sorry fitze). Maar erg leuk om alle kleintjes zo te zien opgroeien..

En verjaardag delen is wel erg handig

maandag 13 januari 2020 om 07:35
Arabian Nights: Heel veel succes vandaag bij de echo
Vertellen: mijn man en mijn beste vriendin weten het nu. Het gekke is dat ik het deze keer zo laat mogelijk wilde vertellen maar mijn man staat te trappelen om het wereldkundig te maken
Dat had ik niet zien aankomen. Hij wil graag meedoen met zijn vrienden.
Onzeker: Nu ben ik nog niet onzeker
De vorige keer vulde ik mijn onzekerheid in met zo veel mogelijk lezen en kennis opnemen. Best vermoeiend. Nu ben ik veel relaxter en weet ik dat een baby heel weinig nodig heeft. De eerste keer dacht ik dat een baby heel veel spullen en kennis nodig had maar het enige is warmte, melk en samenzijn. En luiers.. heel veel luiers
Kraamhulp: wij hadden de vorige keer een zinloze kraamhulp. We zaten haar de deur uit te kijken. Als we deze keer weer zo’n doos krijgen zeg ik er wel wat van.
September-baby: fijn dat je nog zwanger bent
Als je nou dezelfde test telkens pakt kan je deze zien oplopen.
Hier: ik ben meer moe dan normaal. Maar waar ik de vorige zwangerschap doorliep, doe ik nu gewoon een dutje of denk ik ‘die was komt later wel’. Vanmorgen heb ik ook weer getest en die loopt netjes op. Boven afgelopen donderdag en onder vanmorgen:

Vertellen: mijn man en mijn beste vriendin weten het nu. Het gekke is dat ik het deze keer zo laat mogelijk wilde vertellen maar mijn man staat te trappelen om het wereldkundig te maken

Onzeker: Nu ben ik nog niet onzeker

Kraamhulp: wij hadden de vorige keer een zinloze kraamhulp. We zaten haar de deur uit te kijken. Als we deze keer weer zo’n doos krijgen zeg ik er wel wat van.
September-baby: fijn dat je nog zwanger bent

Hier: ik ben meer moe dan normaal. Maar waar ik de vorige zwangerschap doorliep, doe ik nu gewoon een dutje of denk ik ‘die was komt later wel’. Vanmorgen heb ik ook weer getest en die loopt netjes op. Boven afgelopen donderdag en onder vanmorgen:

maandag 13 januari 2020 om 07:56
Ah beertje die onzekerheid had ik ook bij de eerste, ik geloofde de kraamvrouw ook niet toen ze zei dat ik mijn kind kon gaan lezen straks en de huiltjes bijv kom herkennen. Ze had wel gelijk, alles gaat zo automatisch en natuurlijk!
Ik heb ook gewoon alles honderden keren gevraagd, bij elke twijfel!
Wij willen het met de 12 weken vertellen, wil het iets langer voor onszelf houden. Misschien ook omdat hij de eerst iedereen het al direct wist na een test. Wil het nu leuk aankondigen omdat ik denk dat niemand het ziet aankomen (net als wij zelf trouwens
Bedankt Fitze, pas om 17 u, heb er wel echt zin in!
Wij willen het met de 12 weken vertellen, wil het iets langer voor onszelf houden. Misschien ook omdat hij de eerst iedereen het al direct wist na een test. Wil het nu leuk aankondigen omdat ik denk dat niemand het ziet aankomen (net als wij zelf trouwens

Bedankt Fitze, pas om 17 u, heb er wel echt zin in!

anoniem_380040 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 11:34
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.40% gewijzigd

maandag 13 januari 2020 om 11:01
Arabian-nights schreef: ↑13-01-2020 07:56Ah beertje die onzekerheid had ik ook bij de eerste, ik geloofde de kraamvrouw ook niet toen ze zei dat ik mijn kind kon gaan lezen straks en de guiltiest bijv kom herkennen. Ze had wel gelijk, alles gaat zo automatisch en natuurlijk!
Wij willen het met de 12 weken vertellen, wil het iets langer voor onszelf houden. Misschien ook omdat hij de eerst iedereen het al direct wist na een test. Wil het nu leuk aankondigen omdat ik denk dat niemand het ziet aankomen (net als wij zelf trouwens![]()
Bedankt Fitze, pas om 17 u, heb er wel echt zin in!![]()
Wat kan je kind?

Ik heb ook maar eens een verloskundige gebeld en ik heb 06-02 de eerste echo

maandag 13 januari 2020 om 11:14

maandag 13 januari 2020 om 11:26
September-baby schreef: ↑13-01-2020 11:14Valt mee met laat toch fitze?
Wij mogen 4-2 voor echo. T liefst wilde ze ons 11-2 zien maar dat kon niet ivm mans werk. Ze vonden dat ik nu heel vroeg echo krijgt. Vind ik niet haha. 7+2/3 dan. Bij eerste ook met 7 weken eerste echo gehad.
Volgens mij wilde ik bij de eerste een echo met 6.5 oid

Ik ben 6 feb al 8 weken geweest. Agh het maakt ook niks uit. Want een hartje is een hartje. Als die er met 8 weken nog niet is dan is daar met 7 weken ook niks aan te doen.
Ik zet je echo in de tabel goed?