Zoetjes door de melkfles?- bizarre tips

15-04-2009 20:28 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus kreeg onlangs de tip - omdat haar dochter de melk niet makkelijk drinkt - om zoetjes in de fles te stoppen.

En jawel, dat heeft ze gedaan. Zoetjes aan een baby van 3 maanden. Bizar toch?

Wat voor bizarre tips kregen jullie? Van die tips waar je broek vanaf zakt...
Hier zakt inderdaad mijn broek vanaf! Zoetstoffen zijn zeer schadelijk voor kleine kinderen.

Ik heb wel wat bizarre tips gehad (eindeloos laten huilen e.d), maar niets in deze categorie.
The time is now
Ok geen tips, maar dit doet me denken aan mijn voormalige huisgenote die haar baby van een half jaar chocomel uit de fles gaf (zeg maar dat poeder wat je met melk moet mengen). Op een keer had een andere huisgenote de baby op schoot en gaf hem een snoepje. De moeder rende (natuurlijk) in shock erop af en haalde het snoepje uit zijn mond. Maar nou komt de clou. Niet omdat het een snoepje was. Neee, ze dacht dat het kauwgum was! Snoep was wel prima!
Vroeger gooide ze een scheut jenever door de fles bij baby's die niet wilde slapen...
quote:floor72 schreef op 15 april 2009 @ 20:38:

Vroeger gooide ze een scheut jenever door de fles bij baby's die niet wilde slapen...Vroeghûh was alles beter....
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn vriendin kreeg deze tip ook van een kinderarts. Ging hierbij om speciale dieetmelk, die nogal smerig smaakt en die sommige kinderen erg slecht drinken. Ik stond ook even met mijn oren te klapperen, maar het schijnt wel vaker door kinderartsen geadviseerd te worden.
Oh ja, dat hebben ze bij mij gedaan. Laten sabbelen aan vingers gedoopt in port........ Ik scheen er heerlijk op te slapen (en hou nog steeds van port, haha). Maar serieus: ik snap niet helemaal wat m'n ouders toen bezield heeft, eigenlijk.....
..

Moedermelk is ook zoet toch?
Misschien een beetje ander kaliber, maar vreemd issut zeker!

Toen mijn zoontje 3 of 4 weken(!) was kreeg hij voor het eerst de fles (daarvoor borstvoeding) en omdat hij zo zwaaide met zijn armen ging dat in het begin een beetje moeizaam. Logisch dacht ik, hij kent het niet en moet het nog leren. 'Nu al zo'n aandachtstrekker' was echter de conclusie van mijn vader, met als tip dat ik de fles met ducttape maar aan zijn handen moest vast maken, dan 'hoefde ik er niet zo mee te zitten'

Dat is trouwens ook de manier waarop mijn broer en ik met mes en vork hebben 'leren' eten...
Ik vind Maizena op luieruitslag ook bizar (ook al schijnt dat te werken). Dat ga ik toch niet daar in de buurt van die edele delen smeren. Raar hoor.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Maizena is juist een supermiddel! Was het enige wat hier hielp tegen een hele nare luieruitslag. Hier staat standaard een pak in de commode.
.
.
quote:Chica34 schreef op 15 april 2009 @ 21:11:

Ik vind Maizena op luieruitslag ook bizar (ook al schijnt dat te werken). Dat ga ik toch niet daar in de buurt van die edele delen smeren. Raar hoor.Werkt geweldig! Het enige wat Zoons billen deed helen.
Hahaha dat dacht ik al, al die reacties op Maizena. Ik zei toch dat ik overtuigd was dat het hielp, maar IK vind het bizar om etenswaren daar te smeren (oh sorry Q strooien )
Daar raken baby's echt enorm van aan de schijterij. Het zit ook verwerkt in bepaalde medicatie voor baby's, omdat de baby de medicatie anders helemaal weigeren door te slikken. Al deze medicijnen hebben diarree als bijwerking.
.
.
quote:qwertu schreef op 15 april 2009 @ 21:26:

Als je al paarse inkt op je tepels hebt gesmeerd in de hoop van de schimmel af te komen, dan is maizena tussen de billen niet zo'n heel grote stap meer.

Dat was toch die bessensap ofzo dat paarse spul dat zo afgaf????
quote:Uggla schreef op 15 april 2009 @ 21:24:

Daar raken baby's echt enorm van aan de schijterij. Het zit ook verwerkt in bepaalde medicatie voor baby's, omdat de baby de medicatie anders helemaal weigeren door te slikken. Al deze medicijnen hebben diarree als bijwerking.

Niet per sé hoor. Jom heeft wat paracetamol en ibuprofen geslikt als baby (en allemaal gezoet met zoetstof) en kreeg daar nou net geen schijterij van.

Ik zou zoetjes niet meteen door de fles van een baby kieperen. Ik heb Joms nutramigen en pepti wel heel erg aangelengd met diksap, in de hoop dat ie het zou drinken, maar toen was ie ouder. (en hij dronk het trouwens nog steeds niet )

Het voordeel van zoetstof in medicijnen boven suiker, is dat bacterien ook van suiker houden en minder van zoetstof.
quote:Margaretha2 schreef op 15 april 2009 @ 20:48:

Moedermelk is ook zoet toch?

nee het is zoutig.

tenminste dat zegt mijn man, die moest het zo nodig proeven, voor de rest is ie wel cool hoor.

mijn schoonmoeder zei dat mijn baby minstens een liter water erbij moest drinken op een dag.

dacht t niet.
.
Ik ga em onthouden!
quote:sarah2ndlife schreef op 15 april 2009 @ 21:43:

[...]

nee het is zoutig.

tenminste dat zegt mijn man, die moest het zo nodig proeven, voor de rest is ie wel cool hoor.

.Mijn melk was zoet!
Die van mij ook. Rare melk heb je Sarah
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven