Hebben meerdere mannen dit??
woensdag 15 januari 2020 om 08:52
*Bedankt allemaal voor de reacties!
Goedemorgen
Mijn vriend is nu aan het afstuderen. Laatste loodjes, maar het gaat allemaal niet zo soepel.
Normaal straalt hij een en ander liefde naar me uit.. maar nu lijkt hij helemaal iemand anders. En die onzkere ik wordt natuurlijk helemaal gek, ookal weet ik diep van binnen dat die nu gewoon even heel druk is met alles..
Hebben meerdere mannen dit? Zodra ze iets doen wat veel van hun vraagt, dat ze dan compleet soort van 'karakter' veranderen voor een tijdjde?
Hoe proberen jullie er mee om te gaan?
*Ik zeur echt niet tegen hem, dat lijkt me laatste wat je nodig hebt .. een zeurend wijf
We wonen niet samen dus we zien elkaar (vooral nu) niet veel. Maar als we dat doen wil ik hem graag ondersteunen.
*Mijn vriend is toevallig een man, vandaar het woordje 'mannen' in de titel. Sorry moest iets bedenken
Daarmee wil ik niet zeggen dat vrouwen hier geen last van hebben!
Goedemorgen
Mijn vriend is nu aan het afstuderen. Laatste loodjes, maar het gaat allemaal niet zo soepel.
Normaal straalt hij een en ander liefde naar me uit.. maar nu lijkt hij helemaal iemand anders. En die onzkere ik wordt natuurlijk helemaal gek, ookal weet ik diep van binnen dat die nu gewoon even heel druk is met alles..
Hebben meerdere mannen dit? Zodra ze iets doen wat veel van hun vraagt, dat ze dan compleet soort van 'karakter' veranderen voor een tijdjde?
Hoe proberen jullie er mee om te gaan?
*Ik zeur echt niet tegen hem, dat lijkt me laatste wat je nodig hebt .. een zeurend wijf
*Mijn vriend is toevallig een man, vandaar het woordje 'mannen' in de titel. Sorry moest iets bedenken
alice2706 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 09:40
29.14% gewijzigd
woensdag 15 januari 2020 om 09:23
Heel erg bedankt voor jouw bericht!SteunEndeToeverlaet schreef: ↑15-01-2020 09:17Als ik bezig ben, is het aller-aller-allerirritantste wat je kunt doen : concentratie verstoren.
Op de tweede plek: Dingen in mijn hoofd plaatsen die niet nu hoeven.
Op de derde plek: vragen stellen die je zelf kunt beantwoorden.
Allemaal hele normale conversatie maar niet voor iemand die probeert zich te concentreren.
Eigenlijk heel logisch ook natuurlijk.. Het doet me goed om dit te lezen.
woensdag 15 januari 2020 om 09:24
Niet alleen mannen, maar vrouwen vinden het ook soms lastig om met een gezin te studeren/promoveren.
Maak duidelijke afspraken. Heeft je man een eigen studeerkamer/plek? Wanneer hij aan het studeren dan mag hij NIET gestoord worden. Ook niet door de kinderen, niets nada noppes.
Misschien kan je man tijdelijk ergens anders studeren, in de bibliotheek of bij zijn ouders bijvoorbeeld. En wanneer hij het heel druk heeft, dan zou ik met de kinderen ook heel regelmatig het huis uit gaan.
Oh ja, geef hem een goede koptelefoon om de geluiden weg te filteren.
Maak duidelijke afspraken. Heeft je man een eigen studeerkamer/plek? Wanneer hij aan het studeren dan mag hij NIET gestoord worden. Ook niet door de kinderen, niets nada noppes.
Misschien kan je man tijdelijk ergens anders studeren, in de bibliotheek of bij zijn ouders bijvoorbeeld. En wanneer hij het heel druk heeft, dan zou ik met de kinderen ook heel regelmatig het huis uit gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 15 januari 2020 om 09:30
Heel erg bedankt voor de tips!hamerhaai schreef: ↑15-01-2020 09:24Niet alleen mannen, maar vrouwen vinden het ook soms lastig om met een gezin te studeren/promoveren.
Hij woont nog thuis en heeft gelukkig een rustige leefomgeving.
Door alle tips hier zou ik hem ook zeker al het rust geven die hij ook verdient.
Dan moet het goedkomen hoop ik!
woensdag 15 januari 2020 om 09:34
Ik heb ook nergens staan dat het niet zo is. Dat is zeker ook zo! Ik stelde alleen een vraag over mijn vriend die toevallig een man is
woensdag 15 januari 2020 om 09:37
Bedoel je dat mijn vriend geen man is
*Wou echt niet dat het overkwam dat vrouwen er geen last van kunnen hebben sorry!
woensdag 15 januari 2020 om 09:45
Ik ging in dit soort tijden vaak naar de grote bieb in de stad daar had/heb je van zulke werkhokjes en daar verbleef ik vaak uren en uren. Tegen de tijd dat ik weer thuis kwam was ik wat rustiger en kon dan zo goed als normaal doen tegen mijn familie en later vriend.
En toen er een uitzonderlijk belangrijk examen kwam hebben mijn oom en tante mij gevraagd daar te komen. Uur na uur na uur zat ik boven te studeren. Tante kwam soms kopje thee brengen en oom vond het een goed idee om op gepaste tijden mij weg te sleuren en even een serie ofzo te kijken ter ontspanning maar alles in overleg.
Op die manier was het voor mij en mijn vriend best behapbaar geweest maar als ik dat niet zo had aan (kunnen) pakken zou mijn vriend je in jouw positie herkennen.
Is erg stressvol en ja dan kan je wat veranderen, opvliegend, snel in irritatie, bozig enz. Hoort erbij.
En toen er een uitzonderlijk belangrijk examen kwam hebben mijn oom en tante mij gevraagd daar te komen. Uur na uur na uur zat ik boven te studeren. Tante kwam soms kopje thee brengen en oom vond het een goed idee om op gepaste tijden mij weg te sleuren en even een serie ofzo te kijken ter ontspanning maar alles in overleg.
Op die manier was het voor mij en mijn vriend best behapbaar geweest maar als ik dat niet zo had aan (kunnen) pakken zou mijn vriend je in jouw positie herkennen.
Is erg stressvol en ja dan kan je wat veranderen, opvliegend, snel in irritatie, bozig enz. Hoort erbij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 15 januari 2020 om 09:54
Heel erg bedankt voor jou reactie!IBIopviva schreef: ↑15-01-2020 09:45
Fijn dat iedereen dan ook op zo'n manier meehelpt
Het helpt me echt veel om dit te lezen!
woensdag 15 januari 2020 om 10:04
Het hoort er helaas bij.
Mijn man deed hbo naast volle baan + gezin en daarnaast veel stress aardbevingsproblematiek.
Nadat hij geslaagd was gingen we uit eten, en man vroeg aan puberzoon of hij het niet leuk vond dat we uit eten gingen voor zijn papa's diploma. "Ik had liever dat je niet vier jaar sjaggerijnig was."
Duidelijk...
Sterkte met alles.
Mijn man deed hbo naast volle baan + gezin en daarnaast veel stress aardbevingsproblematiek.
Nadat hij geslaagd was gingen we uit eten, en man vroeg aan puberzoon of hij het niet leuk vond dat we uit eten gingen voor zijn papa's diploma. "Ik had liever dat je niet vier jaar sjaggerijnig was."
Duidelijk...
Sterkte met alles.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 15 januari 2020 om 10:09
Haha ahww..Snoesje666 schreef: ↑15-01-2020 10:04Het hoort er helaas bij.
Duidelijk...
Sterkte met alles.
Wel echt heel erg knap van je man!! Een hbo is al uitdagend en daarbij nog een gezin en een volle baan
Wij zijn nog best jong, dus nog geen kinderen of een drukke baan... Dus dan moet het al helemaal goed komen!
woensdag 15 januari 2020 om 12:44
Dat staat er niet. Er staat 'de onzekere ik'.Letsgetlosttonight schreef: ↑15-01-2020 08:57Ik word
Geef hem inderdaad de ruimte. Ieder normaal mens zou dat willen.
@TO, een volledige 'karakterverandering' lijkt me niet normaal, maar omdat het met zijn afstuderen niet zo lekker loopt, begrijp ik het wel als hij afstandelijker is. Is er ruimte om hem een keer mee uit te nemen denk je?
woensdag 15 januari 2020 om 13:12
Bedankt voor je reactiePlinkie schreef: ↑15-01-2020 12:44Dat staat er niet. Er staat 'de onzekere ik'.
@TO, een volledige 'karakterverandering' lijkt me niet normaal, maar omdat het met zijn afstuderen niet zo lekker loopt, begrijp ik het wel als hij afstandelijker is. Is er ruimte om hem een keer mee uit te nemen denk je?
Het is een hele ambitieuze man en wil alles zo perfect mogelijk afronden, waardoor zijn gehele focus nu in het afstuderen ligt..
Dat begrijp ik nu nog meer mede door de reacties hier
Al zijn vrije tijd gaat nu in het afstudeerproces.. Dus geen tijd ervoor helaas, maar de leuke dingen gaan we zeker doen zodra hij klaar is.
woensdag 15 januari 2020 om 13:27
Accepteren dat zijn zichtbare prioriteit nu eens niet bij jou ligt, dit zodat hij iets kan realiseren dat alleen maar voordelig kan zijn voor een eventuele toekomst samen.
En ja, alle afleiding is dan storend. En zaken die storend zijn laten een negatieve indruk achter.
En ja, alle afleiding is dan storend. En zaken die storend zijn laten een negatieve indruk achter.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.