YMCA kinder- / zomerkamp

12-04-2009 14:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met YMCA kinderkampen in de zomer ? Zijn deze leuk of juist niet ? En waarom ?

Ik zoek nog wat leuks voor een weekje voor mijn zoon van 13 en deze YMCA heeft een game-camp zag ik - zou dat wat zijn ??

Of

zijn er zulk soort organisaties die nog veeeeeeel leukerdere kampen organiseren ?
Ik ben wel eens met YMCA vakanties meegeweest, maar dat was wel dagelijks bijbelstudie hoor! Daar moet je als ouders wel achterstaan (mijn kinderen mogen later zeker niet op YMCA-vakantie omdat er kans is dat die onze heidense opvoeding ondermijnt!).
MissMara,

Ik weet niet van welke generatie jij bent, maar ik ben als kind en tiener heel vaak met de YMCA op vakantie geweest en de dagelijkse bijbelstudie heb ik niet meegekregen.

Ook toen ik kampleiding was bij de YMCA hebben wij daar niks aan gedaan. Alleen het bidden voor het eten en de mogelijkheid om op zondag de kerk te bezoeken, maar zelfs dat was een vrijwillige keuze.

Ik heb ontzettend leuke herinneringen aan de YMCA kampen, al heb ik geen ervaring met een game kamp. Tja dat had je in mijn tijd ook nog niet. Wij gingen gewoon allerlei spelletjes doen. Piratentocht en 's nachts, spannend..... en natuurlijk niet te vergeten, de bonte avond.
Sja, ik heb het over vakanties rond 1990... niet zo heel lang geleden toch? Het wisselt blijkbaar, misschien moet je dus even informeren.
Ik ging altijd op CJV-kamp Soort locale YMCA. Idd ook met een christelijk grondslag maar dat stoorde mij niet

Neem eens een kijkje op: http://www.cjvvlaardingen.nl
http://www.simbo.nl/
Ik ging vroeger met een skt kamp mee, deze had ook een gelovige insteek.

Ik ging in hetzelfde jaar ook mee met het rotterdamse kamp. Jeetje wat heb ik daar gehuild! Vloeken was daar heel gewoon en op pesten werd ook niet gelet.

Ik weet nog dat ik op een kaart naar mijn moeder alleen geschreven had dat iedereen zoveel vloekt op dat kamp.

Ik vond het prettig dat er gebeden werd voor het eten. Al was het maar zodat er even rust is vlak voor en vlak na het eten.

Maar hebben ze niet een site waar je kan kijken hoe het een beetje zit? Misschien de link van zwieber?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Misschien is het handiger om dit topic te laten verplaatsen naar de pijler kinderen?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Koekblik, als ik jou was zou ik even kijken wat er in je eigen stad of regio aan zomerkampen aangeboden wordt.

Mijn kinderen gaan met zo'n lokaal kamp mee en het voordeel daarvan is dat ze een paar andere kinderen uit dat kamp kennen, omdat die op dezelfde school zitten (of dezelfde vereniging, of in hetzelfde zwembad zwemmen).

Of gooi ze nog snel even op de scouting. Sowieso leuk voor elke week.

-edit- ik had even over het hoofd gezien dat het om een dertienjarige gaat. Wat denk je van een zeilkamp of dat soort fysieke uitspattingen?
.
topic is verplaatst van overig naar kinderen
Simbo is ontzettend leuk!

Oudste gaat deze zomervakantie zijn duikbrevet daar halen (als hij slaagt ).
"Vroeger" (10-15 jaar geleden) meerdere malen meegeweest met YMCA-kampen. Altijd met veel plezier en een week was altijd veel te kort!

Van de Christelijke grondslag merkte ik persoonlijk niet veel. Ja, er werd gebeden voor het avondeten, maar dat stoort mij absoluut niet en vind ik juist getuigen van respect voor iedereen die de behoefde heeft aan een moment stilte voor een gebed. Er zijn ook genoeg niet-Christelijke kampen waarin een moment stilte wordt genomen voor het eten.
Ik ging als kind op ruiterkamp. En er zijn vele kampen voor kinderen die georganiseerd worden vanuit diverse sporten, zoals bijv. zeilen. Een algemeen kamp had mij denk ik niet getrokken, maar een hele week onbeperkt paard mogen rijden was voor mij 'n droomvakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven