hij is erg anders dan mij

15-04-2009 22:35 60 berichten
.
quote:Very Cherry schreef op 15 april 2009 @ 23:09:

[...]

Acuut, bedoel je zeker? Ik krijg een slappe van je hoor, als je zo doorgaat.Ah shit man! Nou, het masturberen zit er vanavond voor mij ook niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Willen de taalpuristen weer ontopic gaan?
Ik heb eens een tijdje met een jongen gescharreld. Hij smste nooit zoveel en in zijn taalgebruik sprak hij best wel correct Nederlands. Tot hij me leuker begon te vinden en langere smsjes begon te sturen.... ik knapte meteen af. Spelfouten, geen punten, geen komma's.. VRESELIJK!

Maar goed, ik ben dan ook wel een vreselijke taalfreak.

Sorry. Dat was even off topic.

@TO

Ik denk dat je, als het zo nog lang doorgaat, nooit tevreden zult zijn in deze relatie en 't daarom beter uit kunt maken.

x Thila
Hoe zie je die eigenschappen van hem dan in de toekomst? Als hij nu zo is en je ergert je eraan, hij zal waarschijnlijk niet zomaar veranderen.

Of zijn er positieve punten aan hem die opwegen tegen zijn negatieve kanten? Weinig ambitie en luiheid zijn voor mij echt afknappers en ik zou het niet lang uithouden met jouw vriend denk ik. Maarja hou jij het wel vol?
Ik snap je probleem eigenlijk niet echt. Alleen omdat hij kan msnen op zijn werk (als er niemand is) en omdat hij feestjes niet zo geweldig vindt?

Irriteert hij zich aan het feit dat jij feestjes wel leuk vindt, en dat je fulltime studeert + 2 dagen werkt?

Hij mag toch zelf bepalen wat hij met zijn eigen geld doet, net zoals jij dat mag bepalen met jouw geld?

Ik vind je wat bazig overkomen. Laat hem lekker zijn ding doen, dat doe jij toch ook?

En als hij zich moet veranderen zodat hij past in jouw plaatje van een leuke relatie, denk ik dat jullie niet voor elkaar zijn bestemd
Mijn oude moeder zei altijd: Neem alleen genoegen met het allerbeste!

Ik luisterde niet naar haar, ja, ik zou daar gek zijn! Zij was minstens 40 toen ze dat tegen me zei, stokoud en wat wist zij nou van de liefde?

Nu ben ik zelf 40 en ik zou het wel op mijn dochters buik willen tatoeëren. Genoegen nemen met alleen het beste wat je krijgen kunt (voor jou) lijkt me nu een hele wijze raad.

Over een paar jaar zal deze man in jouw ogen een weggewaaid dakraam zijn. Hij zal niet worden zoals jij wil dat hij wordt en dat maakt jou waarschijnlijk tot een teleurgesteld vrouwmens en hem castreert het, wat ook al niet sexy is. Geen wenselijk vooruitzicht lijkt me.

Als je nu al zo verschilt dat de verschillen tussen jullie ergernissen veroorzaken dan is het zaak om de beste jongen zo snel mogelijk gedag te zwaaien en je liefdespijlen op een ander te richten, die beter bij je past en aan wie je je niet al op jouw ijzingwekkend jonge leeftijd zo ergert.

Wees wijs en zoek nog even door.....

(f)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2009 @ 22:54:

Klinkt alsof je ooit verzonnen hebt dat je je hele leven aan je eerste vriendje moet blijven hangen .

wat een rare reactie...

Eerste of laatste vriend, maak het niet uit.

Liefde is liefde. Dus doe normaal!

Ik vind het wel egoisme van haar vriendje.

ikzelf, betaal mijn huis(huurhuis), verzekering, eten, huisrunnen enzo...maar toch is er een mogelijkheid om een studie te volgen.

Miss heeft je vriend 'verkeerde' vrienden?

Nee, ik spaar niet, nu wel omdat ik tussendoor werk.

Maar goed.

Kijk wat voor je wensenlijk is...
Wat studeer je eigenlijk? Zal geen Nederlandse taal zijn in ieder geval.

Maar meer on topic, waarom zou je bij hem blijven? Zijn er dingen aan hem die wel leuk zijn?

En als het niet leuk meer is samen...nou ja, jammer dan. Dan stop je ermee en ga je op zoek naar iemand anders die beter bij je past.
"je moet een man nemen zoals ie is, maar je hoeft m niet (zo) te houden!" ";)
quote:fleurtje schreef op 15 april 2009 @ 23:04:

[...]

Als ik ergens NIET geil van word, dan zijn het wel zulke achterlijke schrijffouten. Dan gaat de boel beneden accuut op slot.waar word je allemaal geil van dan? ik ben beneiuwd:P
Helemaal eensch met Eleonora.

(Dat weggewaaide dakraam!! hahaha geweldig!)
quote:Thila schreef op 15 april 2009 @ 23:15:

Ik heb eens een tijdje met een jongen gescharreld. Hij smste nooit zoveel en in zijn taalgebruik sprak hij best wel correct Nederlands. Tot hij me leuker begon te vinden en langere smsjes begon te sturen.... ik knapte meteen af. Spelfouten, geen punten, geen komma's.. VRESELIJK!

Maar goed, ik ben dan ook wel een vreselijke taalfreak.

ik ook... Gelukkig had ik redelijk snel door dat TD-man behept was met een door oefening milder geworden vorm van dyslexie.

noman, man....

En verder kan ik het weer eens roerend eensch zijn met tante Leo!
TO: zijn er genoeg dingen in je relatie positief? Vind je je vriend nog wel leuk?

Als je je nu al aan bepaalde dingen ergert, dan bestaat de kans dat die ergernis alleen maar gaat groeien. Tenzij je genoeg positieve dingen in hem en in je relatie ziet.

Heb je wel eens met je vriend gesproken over de verschillen tussen jullie? Hebben jullie gezamenlijke toekomst-doelen? Of hebben jullie het daar nooit over.

Kijk, niet iedereen is even ambitieus en wil in zijn/haar leven veel bereiken. Dat geeft ook niks. Maar de vraag voor jou is wel of dit een man is die op de lange termijn bij jou past. En misschien pas jij wel heel slecht bij hem en heeft hij meer baat bij een vriendin die op eenzelfde manier in het leven staat als hijzelf.

Ik zou je ergernis in ieder geval bespreekbaar maken en kijken of jullie een middenweg kunnen vinden. Vindt je vriend het wel best en jij bent er niet gelukkig mee, dan zul je je consequenties moeten trekken.
quote:noman schreef op 16 april 2009 @ 00:17:

ikzelf, betaal mijn huis(huurhuis), verzekering, eten, huisrunnen enzo...maar toch is er een mogelijkheid om een studie te volgen.

Waarom niet accepteren dat die jongen gewoon niet wil studeren?

Niet iedereen hoeft zo nodig carriere te maken.
quote:noman schreef op 16 april 2009 @ 00:17:

[...]

wat een rare reactie...

Eerste of laatste vriend, maak het niet uit.

Liefde is liefde. Dus doe normaal!

Nee, ik spaar niet, nu wel omdat ik tussendoor werk.

Maar goed.

Kijk wat voor je wensenlijk is...

Dat vind ik nou weer een rare reactie ..........dus omdat hij anders is dan zij is hij een egoist ? Waarom zij niet , omdat ze zich niet lekker aanpast aan zijn levensstijl ?

Als je je zo ergert aan iemand waarmee je een prille relatie hebt , waarom zou je dan blijven ? Als je veel van iemand houdt houd je ook van ( of accepteer je ) de dingen waarin hij van je verschilt . Iemand totaal willen veranderen is geen liefde . Dat is voorwaardes stellen ; als je dit of dat doet , zus of zo wordt , dán pas hou ik van je , ipv ik hou van je omdat je bent zoals je bent .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Klinkt niet als 'n blijvertje.

Als je partner niet aan zelfontplooing doet en op 'n gegeven moment qua salaris ver bij jou achter gaat blijven, dan kan hij niet meer in jouw levensstijl mee. Als jij dan op reis wil (bijv.) dan heeft hij daar het geld niet voor. Buiten dat, als hij niet op zichzelf woont en voor zich laat poetsen en dus thuis nu al niet meehelpt, dan zal ie vast ook geen relatiemateriaal zijn om mee samen te willen wonen. Dan moet je hem constant achter z'n vodden zitten of de werkster betalen (want hij zal daar wel niet genoeg voor verdienen)
Voor die verschillen heb je nu juist liefde nodig. Wat je bij iemand anders niet leuk zou vinden of voor weg zou lopen maar waar je bij je partner denkt " van jou pik ik het want van jou hou ik"

Ik mis dat een beetje in je stukje, zie alleen de irritatie en dat maakt dat ik me afvraag of je wel echt genoeg om hem geeft waardoor die verschillen tussen jullie wegvallen.

Niet ik hou van je omdat, maar ik hou van je ondanks dat je (noem al je bezwaren maar op)

Alsje in je nu al irriteerd en dat niet wegvalt omdat je gewoon gek op hem bent dan vrees ik dathet alleen maar erger zal worden.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
NieuweVrouw

Tante Dalma, schát!

Bianc, precies, zo denk ik er ook over.

Als je jong bent maak je je eigen fouten hoor en blijven bij iemand die niet goed bij je past is heel menselijk maar het is wel handig om te lezen denk ik, dat je niet hóeft te blijven.

Ik voelde me toen ik jong was heel erg verplicht naar mijn eerste vriendje. Hij had daar (gelukkig) minder last van.

Ik dacht ook 'hebbe, houwe, strontje kauwe!' en ik bleef daar fijn in hangen, nog jarenlang.

Maar eigenlijk is het onzin. Als blijkt - ook na een tijdje - dat de match niet in heaven gemaakt is, dan is kiezen voor een leven zonder, in plaats van een leven met veel aanpassingen, water bij wijn e.d., waarschijnlijk gewoon raadzamer.

Maakt de jongen in kwestie nog niet tot een egoïst en het meisje in kwestie nog geen bitch. Gewoon een kwestie van nie passen nie.
quote:doddie schreef op 16 april 2009 @ 09:39:

Voor die verschillen heb je nu juist liefde nodig. Wat je bij iemand anders niet leuk zou vinden of voor weg zou lopen maar waar je bij je partner denkt " van jou pik ik het want van jou hou ik"

Ik mis dat een beetje in je stukje, zie alleen de irritatie en dat maakt dat ik me afvraag of je wel echt genoeg om hem geeft waardoor die verschillen tussen jullie wegvallen.

Niet ik hou van je omdat, maar ik hou van je ondanks dat je (noem al je bezwaren maar op)

Alsje in je nu al irriteerd en dat niet wegvalt omdat je gewoon gek op hem bent dan vrees ik dathet alleen maar erger zal worden.Als je je in 't begin niet irriteert dan is dat gewoon 'n kwestie van de bekende roze bril. En aan die periode komt uiteindelijk áltijd een eind, dus vroeg of laat loop je toch tegen deze verschillen en problemen aan waardoor je er beter 'n punt achter kan zetten. En beter nu dan wanneer je al samen 'n huis hebt.
Liefde is inderdaad elkaar eens niet willen veranderen maar elkaar accepteren zoals je bent.

Vreselijk hoe (vooral vaak vrouwen) al gelijk beginnen om hun partner te willen veranderen.
nee juist geen roze bril dat is het mooier maken, het is accepteren dat je verschillend bent. Mogen zijn wie je bent, houden van de persoon zoals hij is, dat is geen roze bril, dat is duizend keer zeuren dat het dopje niet op de tandpasta zit en het op gegeven moment met een gilmlach zelf doen omdat hij er onverbeterlijk in is en je TOCH van hem houd.

Het zijn die dingen waar je bij iedereen voor weg loopt maar waar je van gaat houden omdat het bij die persoon hoort.

Kun je dat niet en blijven de irritaties dan is die liefde niet groot genoeg om die verschillen te overbruggen en moet je inderdaad verder kijken naar een persoon die dat meer bij je los maakt.
quote:elninjoo schreef op 16 april 2009 @ 09:36:

Klinkt niet als 'n blijvertje.

Als je partner niet aan zelfontplooing doet en op 'n gegeven moment qua salaris ver bij jou achter gaat blijven, dan kan hij niet meer in jouw levensstijl mee. Als jij dan op reis wil (bijv.) dan heeft hij daar het geld niet voor.

Nin, ik verdien flink meer dan mijn man maar hij mag wel mee op vakantie hoor. Mijn geld is ook zijn geld en ik ga liever met zijn beiden dan alleen.

Het ligt wel iets anders als je pas een relatie hebt natuurlijk, maar ik ga mijn man niet dumpen omdat hij minder verdient dan ik.
quote:doddie schreef op 16 april 2009 @ 09:43:

nee juist geen roze bril dat is het mooier maken, het is accepteren dat je verschillend bent. Mogen zijn wie je bent, houden van de persoon zoals hij is, dat is geen roze bril, dat is duizend keer zeuren dat het dopje niet op de tandpasta zit en het op gegeven moment met een gilmlach zelf doen omdat hij er onverbeterlijk in is en je TOCH van hem houd.Mee eens Doddie. We hebben gelukkig een tube tandpasta met flipdop, maar ik begrijp nog steeds niet waarom Pinksterman zonodig zijn botermes inclusief kruimels in het boterkuipje afveegt. Ik vis ze er dus maar standaard uit.
Dance_girl, ik meende je al te herkennen van eerdere topics over daten en hoe je dat soms beter en soms slechter verging. Je bent even single geweest, hebt een aantal dates gehad, en nu met deze jongen loopt het al heel kort en tegelijkertijd niet meer vlekkeloos.

Ik ben zo benieuwd wat jouw beeld van een geweldige relatie is, en jouw beeld van hoe jouw leven er uit moet zien. Wat vind jij belangrijke factoren, uitgangspunten, normen en waarden. Waarop ben jij trots als het om jouzelf gaat?

Je bent nog bijzonder jong. De meeste vrouwen hier zullen je vertellen dat zij pas veel later dan hun 21e dé man van hun leven hebben ontmoet. En zullen je desgevraagd ook kunnen vertellen dat dat ook met henzelf te maken had en met hoe zij in het leven konden staan, en dat ze daarom dubbel zo gelukkig kunnen zijn.

Misschien iets om over na te denken en om mee te nemen in je afweging of Dit Het Wel Voor Je Is.
quote:whopper schreef op 15 april 2009 @ 22:40:

Dan IK. Hij is erg anders dan IK. Niet dan MIJ. Dan ik.

Daar irriteer ik me dan weer aan.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven