Zijn er nog meer meiden die gamen?

15-12-2017 22:57 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg mij af of er nog meer meiden zijn die gamen? Ik ken zelf alleen maar jongens die gamen. Zelf ben ik een vrouw van 26 en één van mijn grootste hobby's is gamen! (mmo, rpg's, actie) voornamelijk op pc. Ik mis eigenlijk wel meiden/vrouwen in mijn omgeving die dezelfde hobby delen als ik :)
Ik ben vooral fan van het simulatiegenre. Cities skylines, planet zoo, sims...
Fantasy games vind ik fantastisch en mooi en leuk, maar we hadden het altijd alleen op de ps en ik krijg die controller niet onder de knie.

Heb nu voor het eerst sinds kort een heuse gaming laptop. Dus ik heb Skyrim gisteren gekocht en whaddayaknow, het gaat best ok!
Nu vooral op de PC:
Fifa 20
Sims 4

Ik wil nog een keer (opnieuw) beginnen met GTA, Rocket League, Fallout Shelter en Cities Skylines.
Helaas ben ik niet erg goed met (schieten in) games zoals Fortnite en CoD.
Wel ben ik een keer begonnen met League of Legends, maar ik denk dat ik daar pas beter in kan worden als iemand een uitgebreide uitleg geeft.

Vroeger: Rollercoaster Tycoon, Runescape, Banditwars (MMO maffia), QPang en Habbo. Natuurlijk ook Mario Kart en Mario Bros.
Op de PC speel ik al bijna 15 jaar World of Warcraft. Alleen retail. Heb vroeger al vanilla gespeeld en die mooie herinneringen wil ik niet verprutsen. :)

Daarvoor wel eens Counterstrike met vrienden en nu nog soms een potje Hearthstone en Heroes of the Storm omdat die toch gratis zijn op de Battlenet launcher (wel met in-game inkopen, maar daar speel ik te weinig voor).

Daarnaast heb ik een Switch met de gebruikelijke Nintendo games. Smash Bros. Ultimate, Breath of the Wild, Mario, Pokémon etc. (J)RPGs hou ik van en indie games als Hollow Knight vind ik ook erg leuk.

Vroeger een SNES, N64 en GameCube gehad. En verschillende GameBoys.
Fleuriefleurie schreef:
15-12-2017 23:10
...Ze zijn echt verbaasd als je verteld dat je gamed. (Schrijf je dat zo).
...als je vertelT... dat je gameT

...want jij plaatst, je eet, je schrijft, je corrigeert, je vraagt, je post, je gameT.

Wat je doeT is NOOIT met een d.
Never.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
CatherineTheGreat schreef:
06-01-2020 18:59
...als je vertelT... dat je gameT

...want jij plaatst, je eet, je schrijft, je corrigeert, je vraagt, je post, je gameT.

Wat je doeT is NOOIT met een d.
Never.
.
Girl... heb je 2 jaar gewacht om iemand te corrigeren?
Hier ook een gamer!
Al teveel jaar World of Warcraft, maar ook een grote liefde for the Total War games. (Total War: Warhammer <3).

Diablo, Simulatie games (Theme Hospital, Roller coaster tycoon etc).
SjaanRoeispaan schreef:
07-01-2020 11:35
.

:biggrin: :hihi:
SjaanRoeispaan schreef:
07-01-2020 11:35
.
Nope.
Antwoord op een vraag :lightbulb:

Neeee.... 5 jaar.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Ben momenteel helemaal (beetje)verslaafd Battlefield 5 erg leuk schietspel met bekende mappen uit de tweede wereld oorlog . Maar zet met opzet headset uit want zodra ze horen dat je vrouwelijke gamer bent gaan ze nogal irritant gedragen.
Ik game op de laptop, Nintendo Switch en soks op de PS4. :) hou voora van RPG's, platform, mmorpg, en strategy games. :D
Ik game al sinds mijn ouders een computer hebben en ben nu 24 jaar oud. Ik heb een PS4 waarop ik Horizon zero Dawn, Assassins Creed, Red Dead Redemption, Witcher 3 speel. Voornamelijk single player in 3th person, shooters kan ik echt niks van.

Mijn zus heeft ook een PS4, maar verder ken ik geen andere meiden die ook gamen. Gelukkig heb ik veel jongens vrienden met dezelfde hobby. Altijd leuk om tijdens een date mee te praten over de nieuwste games, iedere keer weer die verbaasde blik.
Ik ben 47 en game nog steeds. The Witcher en Dragon Age alle delen, the Settlers, Sims 2, 3 en 4. Speel ze nog allemaal. Het begon bij mij met Lands of Lore en wat later Neverwinter Nights. Spellen als FIFA en Battlefield vind ik dan weer niets. Die laat ik wel aan manlief over. 53 jaar en super fanatiek :biggrin:
Ik ben eind 20 en game ook al jaren :) WoW sinds Vanilla, speel nu dan ook retail want net als Wojak wil ik die herinneringen niet verpesten. Speelde vroeger wat meer "hardcore" dan nu. Gelukkig kan je tegenwoordig ook hoog komen met minder tijd. Wat dat betreft is M+ een uitvinding :)

Verder speel ik ook graag League of Legends, StarCraft 2, SimCity en wil ik graag The Witcher 3 spelen.

Maar ik kom nu al tijd te kort :(
Nelle botti piccine ci sta il vino buono
@Aukje:

Ik ben nu ook weer volop aan het simsen. Wel de sims 3. 4 vond ik op het begin niks, dus ben lekker verder gegaan met 3. Ik ben nu een complete stad aan het bouwen. Elke boom door mij geplaatst, 100+ kavels inrichten, vind het fantastisch!
Het gebrek aan een open wereld in de sims 4 vond ik erg jammer.

Vanuit mijn familie (man, ik, broertje, zus en twee schoonbroers) ben ik zo gewend dat iedereen games speelt, maar als ik dan verder rondvraag in mijn omgeving valt het vaak toch tegen.
Leuk dat er zoveel reacties zijn op dit bericht !
Ik heb ook vanilla WOW gespeeld en dat was vroeger hartstikke leuk en verslavend!!
Jammer genoeg heb ik daar nu echt geen tijd meer voor of de energie.
Zijn er misschien vrouwen aanwezig die het ook leuk vinden om co-op games te spelen? A Way Out bijvoorbeeld of overcooked?
Ik woon samen met m'n vriend, maar die is niet zo gek op de games die ik speel. Hij speelt liever shooters zoals borderlands.
Overwatch vinden we wel allebei leuk, maar dat spel is best intensief spelen en dat vinden m'n handen niet zo leuk.....
Ik ben zelf geen vrouw, maar zit wel in een discord groep met een aantal meiden die ook genoeg games spelen. We spelen meestal gezamelijk Overwatch. Om eerlijk te zijn, van één van die meiden ben ik doodsbang, dat is namelijk een eng goede pharah. Verder spelen ze allemaal wat anders, zoals vrijwel iedereen op die (relatief kleine) server.
Mijn hobby is ook gamen. Voornamelijk simulatiegames en designgames, maar ik wissel wel af. Zo heb ik een hele tijd Hay Day en Township gespeeld. Nu even mee gestopt. Nu speel ik graag Covet Fashion, Home Design en Kawaii Home Design. Verder ben ik ook fan van Match 3-games, oa. My Pet Cafe en Gardenscapes.
Ik game voornamelijk op mijn Android tablet trouwens.
Ik ben 27 en gamen is ook mijn grootste hobby. Ik krijg daar soms wat rare reacties op van collega's bijvoorbeeld. (Ik werk in de zorg en daar kom ik toch over het algemeen heel weinig gelijkgestemden tegen). Ik speel veel Hearthstone, Heroes of the Storm, Fortnite en ook RPG's zoals Skyrim, Dragon Age en Mass Effect. :-) Ik ken verder eigenlijk ook weinig mensen die dit ook leuk vinden, behalve mijn broers en mijn vriend.
Geen meid, maar halverwege de veertig en sowieso vind ik mezelf een vrouw. Ooit begonnen met spelletjes op de Commodore 64 en een Atari. Via pc games (met name point & click adventures als Monkey Island, Day of The Tentacle, Legend of Kyrandia) nu weer aan de console (Nintendo Switch) dankzij de kinderen. Zelda BotW is wel mijn favoriet (ik overweeg The Witcher omdat men zegt dat dat vergelijkbaar is) maar ik vind de typische Nintendo-games als Super Mario Odyssey en Luigi's Mansion 3 ook erg leuk, en Yoshi's Crafted World heeft een hoog schattigheidsniveau maar is tegelijkertijd best venijnig op zijn tijd.

'Dom' schuiven met een match 3 op de iPad vind ik heerlijk tijdens het tv kijken als ik alleen ben. Maar of dát onder gaming valt...
Dat zijn wel de klassiekers hoor, al die schitterende point & click games. Witcher zou ik niet zozeer met zelda vergelijken echter. Witcher is meer... hmmm... gericht op verhaal en presentatie ervan, met 'morele keuzes' in een best dystopische wereld. Zelda is wat meer gameplay gericht. Het vechtsysteem is wat aan de matige kant in de witcher vind ik, maar overall is de witcher III wel een topper.

Slechts mijn bescheiden mening natuurlijk hè? ;) maar als oude garde gamer snap je dat wel.
Haha, zeker snap ik dat @Thlubbe ! Kan ook zijn dat ik me vergis en dat het Skyrim is waar ik naar moet gaan kijken vanuit BotW perspectief.

Vergeet ik in al die mooie p&c games nog de Discworld serie: het beste van beide werelden als het gaat om gaming en goede boeken :cheer2: En Simon the Sourceror, Sam & Max, King's Quest, Indiana Jones... Toppers! Fantastisch hoeveel lol je kon hebben met zo weinig MB en de eerste geluidskaarten. http://23.237.126.42/ost/legend-of-kyra ... 0Woods.mp3 is wel mijn favoriete track (uit Kyrandia).

Myst ook gespeeld maar dat ging me als jonge puber nog even wat boven mijn pet. (Dat geldt overigens ook voor goede progrock als Marillion, Yes en Genesis, en dat is later ook goedgekomen dus misschien moet ik er nog eens een poging aan wagen ;))
Wij hebben vroeger nog een CD-i gehad als ik het zo goed schrijf. Is nooit echt van de grond gekomen, maar daar heb ik ook leuke spellen op gespeeld! O.a. 7th guest. Ooit nog voor de pc gevonden op een rommelmarkt maar ik kreeg hem niet aan de praat op een moderne computer.
Lang geleden begonnen met Nintendo en Mario/Duck Hunt/Kirby :heart: /Kickle Cubicle/Bubble Bobble, Sega met Sonic, Crash Bandicoot. Final Fantasy VII uitgespeeld. Op Youtube trouwens World-of-Longplays kanaal, waar ze die spelen spelen, echt leuk om te zien!

Heroes of Might and Magic III ! Hoeveel uur ik dat niet gedaan heb! Die probeer ik nog wel eens te spelen op mijn huidige computer, maar dat vind het 20 jaar oude spel niet zo fijn en loopt dan vast. Computer te snel?

Daarna begon ik online met Planetarion, dat een aantal rondes gespeeld.

Vervolgens Castleville en Farmville 2, de eerste werd gestopt door Zynga en de 2e ben ik cold turkey zelf gestopt omdat het steeds zoveel en altijd het hetzelfde was na een aantal jaar spelen.

Ik heb trouwens nog nooit sims gespeeld en houd ook niet van die shooters/RPG....op Final Fantasy VII na dan.

Op dit moment speel ik Cities: Skylines op Steam, met verschillende DLCs en Mods. Erg leuk tijdverdrijf en ik vergeet regelmatig de tijd :facepalm: Ik vind het ook zo handig nu met YouTube tutorials en kijk ook videos van hoe andere mensen spelen en een stad opbouwen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
PimPom schreef:
14-02-2020 20:59

Heroes of Might and Magic III ! Hoeveel uur ik dat niet gedaan heb! Die probeer ik nog wel eens te spelen op mijn huidige computer, maar dat vind het 20 jaar oude spel niet zo fijn en loopt dan vast. Computer te snel?
Ohhh dat spel heb ik ZO veel gespeeld vroeger! Zou ik best nog wel eens willen doen, maar denk dat mijn computer het ook niet wilt doen.
In die tijd speelde ik trouwens ook vaak de carmageddon spellen X-D
Ik game ook graag, ook al heb ik soms weinig tijd
Minecraft op het moment - revelation van ftb
Sims 4 & 3
7 days to die
Banished
En nieuwe favo my time at portia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven