Entertainment alle pijlers

Over mijn lijk nieuw seizoen

09-01-2020 14:13 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gaat een nieuw seizoen van Over Mijn Lijk van start. In deze indrukwekkende serie worden jongeren die ongeneeslijk ziek zijn gevolgd door Tim Hofman.

Wie gaat er naar kijken?
keuken1987 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 22:27
0.54% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat gaan sommige deelnemers snel achteruit zeg! (Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd er tussen de opnames zat).
Volgende week wordt helemaal een heftige aflevering, te zien aan de voorstukjes pfff.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook? Ik word altijd een beetje bang als ik OML kijk, het idee dat je elk moment kanker kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
12-01-2020 20:02
Ik kijk ook weer... Ik vroeg me vandaag zo af wie er vanuit de oudere seizoenen eigenlijk nog in leven zijn...
Mehtap en Chelsea leven nog.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
23-01-2020 23:15
Hebben jullie dat ook? Ik word altijd een beetje bang als ik OML kijk, het idee dat je elk moment kanker kunt krijgen.
Ik word er niet bang van.

Ik denk dat de aflevering volgende week heel zwaar zal zijn.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 27-01-2020 16:15
22.27% gewijzigd
Dit seizoen raakt me niet zo als anders. Misschien omdat het relatief nog goed met ze gaat?
Ik weet het niet zo goed.
watdachtjehiervan schreef:
24-01-2020 07:48
Dit seizoen raakt me niet zo als anders. Misschien omdat het relatief nog goed met ze gaat?
Ik weet het niet zo goed.
Dat is toch elk seizoen zo? Ze beginnen met filmen als het vaak nog redelijk goed gaat met de deelnemers en brengen in de maanden daarna in beeld hoe het ziekteproces zich voltrekt en hoe mensen daarmee omgaan en zich voorbereiden op de dood en ze steeds zieker worden.
Ik zie daarin geen verschil met vorige seizoenen.
Het viel mij op dat Alex in deze aflevering helemaal niet te zien was en in de voorstukjes van volgende week ook niet.
Alle reacties Link kopieren
ohohwatnuweer schreef:
24-01-2020 08:04
Het viel mij op dat Alex in deze aflevering helemaal niet te zien was en in de voorstukjes van volgende week ook niet.
Hij zit in voorstukje toch in die achtbaan.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
24-01-2020 07:48
Dit seizoen raakt me niet zo als anders. Misschien omdat het relatief nog goed met ze gaat?
Ik weet het niet zo goed.
Ramptoerisme
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
24-01-2020 10:46
Ramptoerisme
Zo kan je het ook zien. Maar dat is dan voor iedereen die kijkt het geval.
Due-scimmie schreef:
24-01-2020 08:25
Hij zit in voorstukje toch in die achtbaan.
Oh dat heb ik blijkbaar gemist
Alle reacties Link kopieren
ohohwatnuweer schreef:
24-01-2020 08:04
Het viel mij op dat Alex in deze aflevering helemaal niet te zien was en in de voorstukjes van volgende week ook niet.
Volgens mij zitten er maar 4 van de 5 in een aflevering. In de eerste aflevering zat Miriam niet, in de tweede Fabiënne niet en in deze Alex niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou deze aflevering raakte mij best wel. Het moment van Lotte met haar gezin op de ijsbaan, waarbij haar man ineens zijn verdriet liet zien. De struggle waar je tegenaan loopt m.b.t. het vertellen aan de kinderen.

En het gesprek aan tafel over de euthanasie van Mirjam, waar zo overduidelijk was dat haar vader tegen zijn tranen zat te vechten. Lijkt me ook onwerkelijk dat je daar praat over een situatie waarin je dochter terecht kan komen en wat je gewoon niet wil geloven, maar waarvan je weet dat het gaat gebeuren. En ook haar man had het heel moeilijk volgens mij.

En het verdriet van fabienne en Jeroen om de mensen die ze achter moeten laten.

Ik vond het een aangrijpende aflevering.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
24-01-2020 10:48
Zo kan je het ook zien. Maar dat is dan voor iedereen die kijkt het geval.
Euh....Nee
Frankly my dear, I don"t give a damn
Soumis schreef:
21-01-2020 20:56
Voor mij is de toekomst ook open qua kinderen, maar kan me voorstellen dat wanneer je die toekomst niet gaat meemaken je daar in gedachte toch een eigen invulling aan gaat geven en dan projecteer je daar vast ook je eigen leven op of wat je vanuit je eigen gevoel wenst voor je kinderen.

Dus dat ze dat invult voor haar kinderen kan ik me wel voorstellen.
Ik denk ook niet dat het per se invullen is of dat ze willen dat de kinderen een bepaalde richting op gaan. Meer voor 'stel dat kind gaat trouwen', dan wil je daar als ouder natuurlijk heel graag bij zijn, en als dat niet lukt, dan maar via een brief. Ik snap het wel, heel goed zelfs, maar door jullie berichten zie ik ook wel dat het ook een risico is ja en dat je best wel druk op een kind kunt leggen. "Laat ik maar trouwen omdat mijn moeder dat zo graag wilde". En als het dan zo ver is, dan drukt zo'n emotionele brief misschien ook wel een lading op de dag, ik weet het niet. Misschien wil het kind er liever op een andere manier bij stil staan. Maar als ik moest kiezen, dan vind ik die brieven toch ook wel heel lief hoor en ik zou ze denk ik ook graag krijgen. Al is het denk ik toch vooral voor de berusting van de stervende ouder.

Goh dat stukje naar volgende aflevering ja, daar word je niet gelukkig van. Ik vind Mirjam er vanaf het begin al heel slecht en ziek bij zitten helaas, als een zwak vogeltje. Veel meer dan bijvoorbeeld een Fabiënne, maar die gaat ook niet echt lekker zo te zien helaas. Vreselijke ziekte toch, zo oneerlijk en wat aangrijpend om naar te kijken. Die ouders van Mirjam inderdaad, je hart breekt gewoon als je ze ziet.
Drackie schreef:
23-01-2020 23:15
Hebben jullie dat ook? Ik word altijd een beetje bang als ik OML kijk, het idee dat je elk moment kanker kunt krijgen.
Dat heb ik ook wel, maar niet per se meer door OML. Ik heb altijd wel het besef dat het helaas iedereen kan overkomen, dat de kans klein is, maar het kan wel.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
24-01-2020 10:48
Zo kan je het ook zien. Maar dat is dan voor iedereen die kijkt het geval.
Nee hoor.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ging Fabienne nou alleen naar die afspraak in het ziekenhuis?
Haar ouders zijn nog helemaal niet in beeld geweest.
Zouden die niet op tv willen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
24-01-2020 13:59
Ging Fabienne nou alleen naar die afspraak in het ziekenhuis?
Haar ouders zijn nog helemaal niet in beeld geweest.
Zouden die niet op tv willen?
Het viel mij ook op maar na de afspraak hoorde ik haar 'we' zeggen (iets van 'we hebben geen goed en geen slecht nieuws gekregen') dus ik denk niet dat ze alleen was. Misschien willen haar ouders inderdaad niet op tv, of komt dat nog.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
23-01-2020 23:15
Hebben jullie dat ook? Ik word altijd een beetje bang als ik OML kijk, het idee dat je elk moment kanker kunt krijgen.
Dat is ook zo, maar het woordje KUNT is nogal van belang hier.
De kans is veel en veel groter dat je dat niet krijgt.

Zon programma heeft op mij wel het effect te relativeren en te waarderen. Angstig worden niet.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
24-01-2020 13:59
Ging Fabienne nou alleen naar die afspraak in het ziekenhuis?
Haar ouders zijn nog helemaal niet in beeld geweest.
Zouden die niet op tv willen?
Ik vroeg mij dat ook af tijdens het kijken. Op twitter meldde Overmijnlijk dat Fabienne niet alleen naar de afspraak was. Gelukkig maar.
Keuken1987 schreef:
24-01-2020 13:56
Nee hoor.
Hoezo, nee hoor?
calvijn1 schreef:
24-01-2020 13:09
Euh....Nee
Kijk jij ze niet, Calvijn ?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nog kippenvel van Amber en Jip.
En annemiek met zoontje Olivier...
Maar ook die man van vorig seizoen die naar Amerika ging om daar te behandelen
En Evelien die maar niet stierf en op het wachtbankje zat ....
Natuurlijk ook Daan die een hardloopwedstrijd ging doen met zijn prothese been.

Ik vind Tim het heel goed doen. Beter dan Valerio...
Patrick vond ik ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
24-01-2020 19:44
Kijk jij ze niet, Calvijn ?
Ja wel, maar niet als een ramptoerist.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven