elektrische fence voor katten, wie ervaring?

06-04-2009 20:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen naar een benedenhuis met een tuin. Omdat ik midden in de stad woon met dichtbij een snelweg, denk ik eraan om zo'n elektrische, onzichtbare omheining aan te schaffen zodat mijn katten in de tuin blijven, maar ik vraag me af of zoiets wel werkt. Ik ga naar een rijtjeshuis met tuin en zat zelf al te kijken naar de Petsafe In-Ground Cat Fence. Heeft iemand ervaring met dit of met een ander systeem en waar moet ik dan vooral op letten?

Alvast bedankt.
Is het niet handiger om gewoon een gaashek neer te zetten waarvan de bovenkant 'naar binnen' gebogen is? Daar kunnen katten ook niet uit klimmen.
Daar heb ik ook al over nagedacht, maar vind dat zo'n lelijk gezicht. Bovendien kunnen ze ook onder de schotten door kruipen dus dat gaas moet dan werkelijk overal geplaatst worden rondom de tuin. Dat heb ik nu met ook al op mijn balkon en vind dat zo lelijk.
Mijn buurvrouw heeft een hek neergezet en toen dat niet afdoende was heeft ze schrikdraad gespannen. Reken maar dat die katten van haar de tuin niet uitgaan!

off topic

diezelfde buurvrouw vond het nodig om mijn kat extra brokjes te geven. Tot ik op een gegeven moment zei dat ik dat liever niet had en het niet nodig vond. Daar heeft ze ze zich aan gehouden, maar nu roept ze dus wel iedere dag tegen de kat (en hard genoeg zodat iedereen in de buurt dat kan horen) dat hij niets krijgt want dat mag niet van het baasje. Irri mens.
Muahhaha boebele. Moest wel ff glimlachen om je buurvrouw.
wij hebben rondom ons vogelhok gewoon schrikdraad met een weideklok (mp.nl)

dat werkt als een tierelier.

draad kun je kopen bij de bouwmarkt denk ik, met van die afstandshouders.
Maar dat was een gewoon hek, begrijp ik. Niet zo'n onzichtbare omheining, toch?
dit klinkt goed. Moet zeggen dat ik meelees om het omgekeerde te bereiken. Ik wil geen katten van de buren in mijn tuin. :-)

Mijn kippengaas actie is een redelijk succes. (idd naar binnen buigen). Mijn tuin zit igg niet meer in hun looproute. Het was de kattenbak van de buurt geworden. Vond het zo smerig.
NIET kopen! Familie van mij heeft ook zo'n dure pokke-installatie gekocht: 2 dagen lang de hele tuin voorzien van die rare draad; Alle katten uitgerust met zo'n soort dikke halsband die dan een schokje geeft of een trilling als ze te dicht bij die draad komen.........

Resultaat: sommige katten renden van schrik alle kanten op, dus ook door/over die draad, maar durfden niet meer terug omdat ze dan van die halsband een schokje kregen.......

Andere poezen waren niet onder de indruk en liepen doodleuk over/langs die draad.

Ze zitten nu veilig afgerasterd in een ren
Als het al werkt voor katten, en als ik quattro zo hoor dus duidelijk niet, kan het ook nog makkelijk kapot gaan. Buren hebben het voor de honden. Werkte prima, tot er een breuk in het systeem kwam. En om te weten waar die breuk zit moet de hele leiding opgegraven worden. Dat hebben ze kennelijk geen tijd voor of zin in. Dus zie ik buurvrouw om de haverklap een van de honden weer ergens uit het dorp terug halen. Dure grap als het niet werkt.
Als dat soort systemen echt goed zouden werken waren alle dierentuinen toch ook al voorzien van dergelijk spul?

*lampje smiley*
Hai

bij een vriendin van mij werkt dit wel heel goed hoor, haar katten blijven netjes in de tuin en vliegen niet alle kanten op.

na een paar dagen waren ze er aan gewend dat ze niet in de buurt van de schutting konden komen en na verloop van tijd heeft ze ze dan ook niet meer gebruikt. Succes met het maken van een keuze.
beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt
Ook wij willen niet dat onze kat uit de tuin gaat...dus wij doen hem een tuigje om en dan aan een touw. In het begin was het even wennen, maar nu komt hij al bij de schuifpui zitten zodra deze open gaat, om z'n tuigje om te laten doen. Werkt prima en is een stuk goedkoper als je het mij vraagt?!
Mijn katten komen nu niet buiten omdat ik bang ben dat ze onder de auto komen. Wij bouwen straks een ren.

Met zo'n systeem zie ik bij zeker 2 van mijn katten gebeuren wat hierboven omschreven wordt: ze schrikken zich een ongeluk en rennen dan alle kanten op.

Tuigje gaat bij die van mij ook niet werken. Ze maken een drama van een halsbandje en ik zie ze met zijn drieën al fijn helemaal in elkaar verstrengeld zitten met de lijntjes .

Ze krijgen fijn een ren met een hoop klim en speelspul erin.

En ja, ik vindt het ook niet het mooiste gezicht in de tuin, maar dat moet dan maar. Voor mijn poezebeestjes heb ik dat er met alle liefde voorover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven