baby heel erg afgeleid met drinken
donderdag 16 april 2009 om 19:54
En dan bedoel ik niet een beetje, nee...mijn zoontje van 7,5 maand is echt heel, heel erg afgeleid met drinken. Als z'n zus maar in de buurt is of er gebeurt iets in huis of er loopt iemand langs dan denkt hij niet eens meer aan de borst. Nu haalt hij het 's avonds en 's nachts wel in maar overdag zou het ook wel eens lekker zijn als hij goed drinkt. Hij eet nog niet veel dus daar ligt het niet aan.
Hij heeft trouwens precies hetzelfde met de fles. Bij papa, oma of op het kdv, de fles gaat er niet of niet makkelijk meer in.
Wie heeft er tips?
Hij heeft trouwens precies hetzelfde met de fles. Bij papa, oma of op het kdv, de fles gaat er niet of niet makkelijk meer in.
Wie heeft er tips?

donderdag 16 april 2009 om 19:57
Wow, hier exact hetzelfde! Dochter van 7,5 maand wil niet drinken als zus van twee in de buurt d'r drukke zelf is. Teveel afgeleid. Ws krijgt ze wel genoeg binnen, want ik hoor haar verder nooit, ook niet 's nachts. Ik begrijp van het kdv dat ze daar wél gewoon drinkt als er andere kindjes bij zijn, het ligt dus ws écht aan haar zus, die ze erg interessant vindt.

donderdag 16 april 2009 om 20:03
donderdag 16 april 2009 om 20:05
Ik ging ook boven zitten... niet gezellig maar wel een stuk makkelijker en sneller!
Edit: lees net dat je daar niet altijd de mogelijkheid toe hebt. Ik heb wel eens gehoord van mensen dat ze bewust een mooie ketting om deden (eentje die wel kapot mocht) zodat kind daardoor gefascineerd was. Weet niet of dat werkt, heb 't nooit geprobeerd.
Edit: lees net dat je daar niet altijd de mogelijkheid toe hebt. Ik heb wel eens gehoord van mensen dat ze bewust een mooie ketting om deden (eentje die wel kapot mocht) zodat kind daardoor gefascineerd was. Weet niet of dat werkt, heb 't nooit geprobeerd.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
donderdag 16 april 2009 om 20:40
helaas geen tips, maar wel precies hetzelfde met mijn 7,5 maand oude zoon. Ik durf bijna niet meer in het openbaar te voeden omdat ik dan constant met blote tieten zit!
Het scheelt wel als ik met hem ergens alleen ga zitten trouwens, maar verder dus geen tips die je nog niet kende... Hoort een beetje bij de leeftijd geloof ik.
Het scheelt wel als ik met hem ergens alleen ga zitten trouwens, maar verder dus geen tips die je nog niet kende... Hoort een beetje bij de leeftijd geloof ik.
donderdag 16 april 2009 om 20:57
Hier met bijna 9 maanden oude Mini idem. Sowieso is ze alleen nog maar in de avond en nacht van het nonstop drinken, overdag is het hoe dan ook altijd slokje - los, slokje - los, zowel in een rustige slaapkamer als in de woonkamer. Ik kan ook niet meer echt makkelijk even snel voor mijn werk voeden, want ik zit altijd onder de melk die uit haar mondje loopt tijdens de losse momenten als ze me de oren van mijn hoofd kletst. Of ze probeert tegenwoordig al drinkend uit te zoeken wat er aan mijn kleding zit, zo in de richting van mijn kont. Ook niet echt aangenaam...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

donderdag 16 april 2009 om 21:06
Hier helemaal hetzelfde, vanaf die leeftijd, maar nu nog steeds ( 10,5 maand) Ze haalt het echt allemaal in, in de nachten ... Dan is het saai en donker en is ze slaperig, en dan drinkt ze goed.
Verder zoals hierboven, slok - los, slok - los, slok - los ....
En met 10 maanden is ze natuurlijk nog sterker, en gaat ook zitten, staan, draaien, over strekken, als ze maar NIETS hoeft te missen van al het moois om haar heen (ook al in het nog zo saai, alles is interessant)
Het zijn echt aagjes he....
Verder zoals hierboven, slok - los, slok - los, slok - los ....
En met 10 maanden is ze natuurlijk nog sterker, en gaat ook zitten, staan, draaien, over strekken, als ze maar NIETS hoeft te missen van al het moois om haar heen (ook al in het nog zo saai, alles is interessant)
Het zijn echt aagjes he....
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
donderdag 16 april 2009 om 21:08

donderdag 16 april 2009 om 21:13
Hey ADL, heeft jongste van 6 mnd hier ook wel ja. Vooral als broer en zus langs komen. Maar die vindt ze ook zo geweldig!! Zodra ze ze ziet is het een glimlach van oor tot oor haha.
Ik doe nu voor ik ga voeden even een broer/zus en zus/zus moment in de hoop dat ze haar tijdens het voeden een beetje met rust laten.
Als ik namelijk na het uit bed halen direct ga voeden, zonder dat ze hebben kunnen knuffelen gaan ze jongste veel vaker "lastig vallen" dan met knuffelmoment.
Suc6!
Ik doe nu voor ik ga voeden even een broer/zus en zus/zus moment in de hoop dat ze haar tijdens het voeden een beetje met rust laten.
Als ik namelijk na het uit bed halen direct ga voeden, zonder dat ze hebben kunnen knuffelen gaan ze jongste veel vaker "lastig vallen" dan met knuffelmoment.
Suc6!
donderdag 16 april 2009 om 21:15
Hier ook met 7 maanden oude zoon. Krijgt sinds een paar weken geen borst meer, maar met flesje is het evenveel gerommel.
Een speeltje in zijn handen wil wel eens helpen, en idd een ketting kan ook wel eens een paar minuten helpen. Gelukkig drinkt hij sinds kort wel zijn flesje leeg zonder al te veel gemier. Maar als Superman, broer, komt langsvliegen is het natuurlijk veel interessanter.
Dus hier ook geen echte tips, sorry!
Een speeltje in zijn handen wil wel eens helpen, en idd een ketting kan ook wel eens een paar minuten helpen. Gelukkig drinkt hij sinds kort wel zijn flesje leeg zonder al te veel gemier. Maar als Superman, broer, komt langsvliegen is het natuurlijk veel interessanter.
Dus hier ook geen echte tips, sorry!
donderdag 16 april 2009 om 21:21
Oke, het kan dus nog erger worden. (ach dat wist ik al maar was het voor het gemak maar even vergeten ) dochterlief had het ook, nog erger zelfs, die wilde rond deze leeftijd echt alleen nog maar drinken in een donkere kamer. Ik denk dat ik inderdaad maar eens een ketting ga proberen of een speeltje.
En over dat flesweigeren, kan ik al proberen uit een bekertje te geven? We hebben het namelijk al een paar keer meegemaakt dat zoon een dagdeel helemaal niks wilde drinken als ik er niet was.
En over dat flesweigeren, kan ik al proberen uit een bekertje te geven? We hebben het namelijk al een paar keer meegemaakt dat zoon een dagdeel helemaal niks wilde drinken als ik er niet was.

donderdag 16 april 2009 om 21:31
Fleur, wat schattig!
Mini vindt ook alles geweldig wat die twee groten hier doen. Alles! Tijd geleden haalde ik haar op van de opvang en meteen door naar de NSO om de groten op te halen. Mini op de heenweg stikchagrijnig en moe in de draagdoek en op de terugweg terwijl die twee druktemakers samen tikkertje speelden, om ons heen, alleen maar keihard lachen. Zo zoet!
ADL, bekertje kun je wel proberen hoor. Wij geven ook al weer een tijdje af en toe een slokje uit een bekertje. Weliswaar wel water, want het geeft een heerlijke kledderboel.
Mini vindt ook alles geweldig wat die twee groten hier doen. Alles! Tijd geleden haalde ik haar op van de opvang en meteen door naar de NSO om de groten op te halen. Mini op de heenweg stikchagrijnig en moe in de draagdoek en op de terugweg terwijl die twee druktemakers samen tikkertje speelden, om ons heen, alleen maar keihard lachen. Zo zoet!
ADL, bekertje kun je wel proberen hoor. Wij geven ook al weer een tijdje af en toe een slokje uit een bekertje. Weliswaar wel water, want het geeft een heerlijke kledderboel.

donderdag 16 april 2009 om 21:34
Das rottig ja. Ik heb verschrikkelijke knuffelkonten, en dan vooral met hun babyzus...
Maar ze kunnen idd ook verschrikkelijk goed herrie maken tijdens voeden. Dan moeten opeens alle kralen in pannetjes worden gegooid / hevig geroerd worden in alles dat lawaai maakt / muziek gemaakt worden met alle die klote-instrumenten die ze voor hun verjaardag hebben gekregen die ik toch echt goed verstopt had maar niet goed genoeg en ga nog even zo door......
Maar ze kunnen idd ook verschrikkelijk goed herrie maken tijdens voeden. Dan moeten opeens alle kralen in pannetjes worden gegooid / hevig geroerd worden in alles dat lawaai maakt / muziek gemaakt worden met alle die klote-instrumenten die ze voor hun verjaardag hebben gekregen die ik toch echt goed verstopt had maar niet goed genoeg en ga nog even zo door......
donderdag 16 april 2009 om 21:38
Dochter drinkt hier ook uit een bekertje en / of een rietje.
(Fles doet ze niet ... ) maar soms in het openbaar of met warme dagen wil ik wel dat ze goed drinkt, dus desnoods wat water tussendoor.
Andere kinderen van ons dronken heel snel tuitbeker, ook met 6-7 maanden.
De jongste lijkt het niet te snappen (en een rietje dus wel... ach ja)
(Fles doet ze niet ... ) maar soms in het openbaar of met warme dagen wil ik wel dat ze goed drinkt, dus desnoods wat water tussendoor.
Andere kinderen van ons dronken heel snel tuitbeker, ook met 6-7 maanden.
De jongste lijkt het niet te snappen (en een rietje dus wel... ach ja)
Op het dak zie je kleine musjes,

donderdag 16 april 2009 om 21:40
quote:Supersmollie1 schreef op 16 april 2009 @ 21:31:
Fleur, wat schattig!
Het is ook wel héél schattig. Zus is ook de enige bij wie ze echt schatert! En dan met name als Zus bovenop dr gaat zitten, of haar hard op dr buik mept.
Fleur, wat schattig!
Het is ook wel héél schattig. Zus is ook de enige bij wie ze echt schatert! En dan met name als Zus bovenop dr gaat zitten, of haar hard op dr buik mept.
donderdag 16 april 2009 om 21:45
quote:fleurtje schreef op 16 april 2009 @ 21:40:
[...]
Haha, ja grote zussen en broers kunnen alles maken volgens mij. Bij Smolman op de NSO zit een kindje die een broertje (of zusje dat weet ik niet meer) heeft van ongeveer even oud als Mini. De moeder en ik waren ongeveer gelijk uitgerekend. Dat oudste kindje kan ook echt alles doen bij die kleine en de baby lacht dan ook altijd, vindt het helemaal super.
Hier merk ik ook echt dat Mini opleeft als de grote kids er zijn. De helft van de tijd zijn die bij hun moeder en de andere helft bij ons. Mini is hardstikke lief en schattig als zij er niet zijn, maar als ze er wel zijn is ze 1 brok levendigheid.
[...]
Haha, ja grote zussen en broers kunnen alles maken volgens mij. Bij Smolman op de NSO zit een kindje die een broertje (of zusje dat weet ik niet meer) heeft van ongeveer even oud als Mini. De moeder en ik waren ongeveer gelijk uitgerekend. Dat oudste kindje kan ook echt alles doen bij die kleine en de baby lacht dan ook altijd, vindt het helemaal super.
Hier merk ik ook echt dat Mini opleeft als de grote kids er zijn. De helft van de tijd zijn die bij hun moeder en de andere helft bij ons. Mini is hardstikke lief en schattig als zij er niet zijn, maar als ze er wel zijn is ze 1 brok levendigheid.
donderdag 16 april 2009 om 21:45
quote:fleurtje schreef op 16 april 2009 @ 21:40:
[...]
Het is ook wel héél schattig. Zus is ook de enige bij wie ze echt schatert! En dan met name als Zus bovenop dr gaat zitten, of haar hard op dr buik mept.Haha, dat herken ik van hier ook. Dochter kan vrij hardhandig zijn maar zoon geeft het allemaal niks. Die lacht er alleen maar om.
[...]
Het is ook wel héél schattig. Zus is ook de enige bij wie ze echt schatert! En dan met name als Zus bovenop dr gaat zitten, of haar hard op dr buik mept.Haha, dat herken ik van hier ook. Dochter kan vrij hardhandig zijn maar zoon geeft het allemaal niks. Die lacht er alleen maar om.
donderdag 16 april 2009 om 22:18
He ADL, het is een september 2008 kwaal. Mijn meisje - nu bijna 7 maanden, we schreven allebei op het september 2008 topic - heeft precies hetzelfde. Ook leuk is dat ze nu het tepeltrekken niet alleen met mond maar ook met vingers heeft ontdekt......grrrr. En inderdaad ontzettend lachen om grote broer en zus....grote broer zei gisteren 'het is zo leuk om een baby te hebben'. Uber-cute!