Vriendinnen zijn met je dochter
donderdag 30 januari 2020 om 17:50
Hee Dames
Laatst had ik een topic geopend waar ik vertelde dat ik en mijn dochter (bijna 20) vriendinnen zijn. Hier werd erg kritisch op gereageerd door een groot gedeelte van de Forummers, dus ik vroeg mij af wat er nu mis mee is? En zijn er nog meer vrouwen goede vriendinnen met hun dochters? Want in mijn omgeving wordt dit gezien als het toppunt van een moeder-dochterband.
Laatst had ik een topic geopend waar ik vertelde dat ik en mijn dochter (bijna 20) vriendinnen zijn. Hier werd erg kritisch op gereageerd door een groot gedeelte van de Forummers, dus ik vroeg mij af wat er nu mis mee is? En zijn er nog meer vrouwen goede vriendinnen met hun dochters? Want in mijn omgeving wordt dit gezien als het toppunt van een moeder-dochterband.

donderdag 30 januari 2020 om 18:08
Op volwassen leeftijd kan dat wel, denk ik. Als ze nog kind/puber is moet je ervoor waken dat je niet op haar gaat steunen. Ze is namelijk je dochter, niet een klankbord/rots in de branding/iemand bij wie je je problemen kunt spuien. Mijn moeder deed dat wel, en achteraf vind ik dat heel ongepast, onvolwassen en egocentrisch.
donderdag 30 januari 2020 om 18:08
donderdag 30 januari 2020 om 18:14
Ik vind het iets zieligs hebben om je dochter je vriendin te noemen. Alsof je zelf geen vriendinnen hebt en je dochter nodig hebt om een bepaalde leegte op te vullen.
Je kunt nooit een normale vriendinnenband hebben met je dochter, want je hebt de rol van opvoeder. Je kunt een hechte band hebben, maar een vriendschap is echt wat anders.
Je kunt nooit een normale vriendinnenband hebben met je dochter, want je hebt de rol van opvoeder. Je kunt een hechte band hebben, maar een vriendschap is echt wat anders.

donderdag 30 januari 2020 om 18:16
Dit inderdaad.Elizabethie schreef: ↑30-01-2020 18:15Er zijn dingen die je toch echt niet met je dochter/ moeder zou moeten willen bespreken...
donderdag 30 januari 2020 om 18:18
Dit!Elizabethie schreef: ↑30-01-2020 18:15Er zijn dingen die je toch echt niet met je dochter/ moeder zou moeten willen bespreken...
En daarom is mijn moeder een leuk mens en we hebben het heel gezellig samen maar ze is en blijft gewoon mijn moeder en niet mijn vriendin.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw

donderdag 30 januari 2020 om 18:21
En waarom niet, moet iedereen toch voor zichzelf weten, TOer ik vind het niet raar hoor, alleen maar gezellig toch.Elizabethie schreef: ↑30-01-2020 18:15Er zijn dingen die je toch echt niet met je dochter/ moeder zou moeten willen bespreken...
donderdag 30 januari 2020 om 18:22
Samen naar de disco en kroeg? Dat vind ik een beetje apart. Hoe oud ben je? Ik krijg er een beetje een hotter than my daughter-gevoel van

donderdag 30 januari 2020 om 18:23
Tja, ik vind het niet helemaal ok als je vrienden met je kind bent.
Je bent namelijk haar moeder.
Fijn is het als je een hele goede band met je kind hebt, dat maakt jullie moeder-dochterband heel hecht. Maar jullie zijn geen vriendinnen.
Ik heb even geloept en lees dat het ook nog eens je favoriete kind is, dit (misschien) ten koste van je andere kind.
Volgens mij is je kijk op hoe je relatie met je dochter zou moeten zijn niet helemaal normaal, maar het klinkt eerlijk gezegd ook een beetje eenzaam.
Heb je andere vriendinnen? en zij?
Je bent namelijk haar moeder.
Fijn is het als je een hele goede band met je kind hebt, dat maakt jullie moeder-dochterband heel hecht. Maar jullie zijn geen vriendinnen.
Ik heb even geloept en lees dat het ook nog eens je favoriete kind is, dit (misschien) ten koste van je andere kind.
Volgens mij is je kijk op hoe je relatie met je dochter zou moeten zijn niet helemaal normaal, maar het klinkt eerlijk gezegd ook een beetje eenzaam.
Heb je andere vriendinnen? en zij?

donderdag 30 januari 2020 om 18:25
Interessant dat je dat zegt.roosje1976 schreef: ↑30-01-2020 18:22Je mag er trots op zijn hoor TO! Ik denk dat degene die niet aardig reageren jaloers zijn![]()
Ik bijvoorbeeld heb een heel erg goede band met mijn zoons.
Ze vertellen mij alles, zelfs nu in hun pubertijd, we lachen, huilen samens, zijn heel open en vrij met elkaar.
Maar het zijn nog steeds mijn kinderen, niet mijn vrienden.
Jaloers ben ik dus echt niet, maar ik spreek alleen voor mijzelf.
Oh gut, altijd die jaloezie-opmerking. Nee, ik ben niet jaloers. Ik vind het oprecht zeer ongezond zo’n situatie. En waar moet ik jaloers op zijn? Ik heb ouders, broers en zussen én vrienden en vriendinnen.roosje1976 schreef: ↑30-01-2020 18:22Je mag er trots op zijn hoor TO! Ik denk dat degene die niet aardig reageren jaloers zijn![]()
Met de één bespreek je dit en met de ander dat. Tenminste.....zo is het bij mij wel...... Met je dochter praat je uiteraard niet over je sexlevenAardbei_86 schreef: ↑30-01-2020 18:08Dit. Je blijft moeder en dochter. Lijkt me toch anders dan vriendinnen. Ik neem aan dat zowel jij als je dochter niet alles met elkaar bespreken.

donderdag 30 januari 2020 om 18:28
Ik ben voldoende vriendinnen met mijn dochter om samen te shoppen, samen naar de kapper te gaan, samen op de bank te hangen met thee, koekjes en een film (vanmiddag nog
) en om de laatste roddels te horen over de nieuwe vriendjes-van-vriendinnen.
En ik ben voldoende moeder om boos te worden als er een verkeersboete in de bus valt, vooral als die ergens vandaan komt waar ze eigenlijk helemaal niet zou zijn. Ik wil graag weten of ze wel of niet thuis eet en ik wil ook op de hoogte zijn van studieresultaten, stageverloop en bijbaan. Als ik laat thuis ben krijgt ze een appje met de opdracht om alvast te beginnen met koken.
Ze is bijna 20, dus de moederrol wordt steeds minder. We voeren regelmatig serieuze gesprekken en hebben vaak veel lol samen, maar ik blijf wel haar moeder. Er zijn dingen die ze niet wil weten en er zijn dingen die ze niet hoeft te weten.
Over het algemeen zijn we beiden happy met onze band.

En ik ben voldoende moeder om boos te worden als er een verkeersboete in de bus valt, vooral als die ergens vandaan komt waar ze eigenlijk helemaal niet zou zijn. Ik wil graag weten of ze wel of niet thuis eet en ik wil ook op de hoogte zijn van studieresultaten, stageverloop en bijbaan. Als ik laat thuis ben krijgt ze een appje met de opdracht om alvast te beginnen met koken.
Ze is bijna 20, dus de moederrol wordt steeds minder. We voeren regelmatig serieuze gesprekken en hebben vaak veel lol samen, maar ik blijf wel haar moeder. Er zijn dingen die ze niet wil weten en er zijn dingen die ze niet hoeft te weten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 30 januari 2020 om 18:29
Elizabethie schreef: ↑30-01-2020 18:15Er zijn dingen die je toch echt niet met je dochter/ moeder zou moeten willen bespreken...
Eens.
Ik ben een open boek voor mijn beste vriendinnen. Maar veel dingen die ik met hen wel bespreek (oa seks) ga ik echt niet met mijn moeder bespreken. Mijn moeder bespreekt haar seksleven gelukkig ook niet met mij

I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
donderdag 30 januari 2020 om 18:29
Ceylon schreef: ↑30-01-2020 18:28Ik ben voldoende vriendinnen met mijn dochter om samen te shoppen, samen naar de kapper te gaan, samen op de bank te hangen met thee, koekjes en een film (vanmiddag nog) en om de laatste roddels te horen over de nieuwe vriendjes-van-vriendinnen.