Ligt het aan mij? Graag jullie meningen [Lege OP]

01-02-2020 15:23 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie mening horen over mijn lastige situatie.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2020 20:28
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
88.07% gewijzigd
Leuk ... Als hobby "je strontzat zuipen met je makkers".

Welk voorbeeld van "normaal" wil je geven aan je pubers?
Dat een glas bier op zijn tijd best kan, maar met mate?
Of dat 2 keer per maand je straalbezopen zuipen normaal is?

Want wat ze zien gaan ze straks nadoen.
Aantrekkingskracht --> houden van --> ....

Het is nu zaak om te bedenken of na de vlinders en de uitspraak 'ik hou van jou' er nu ook daadwerkelijk basis is voor een relatie. Waarom vind jij deze man aantrekkelijk om mee een volwassen relatie te hebben? Wat compenseert er allemaal zijn vervelende dronk en bijbehorende nare gedrag? (Wat mij betreft zou dat een HELEBOEL moeten zijn).
Hij vindt het geen probleem, dus de kans is klein dat hij dit gedrag gaat veranderen. Dan heb je twee keuzes: je accepteert het of je beëindigt de relatie. Elke keer boos worden en daarna weer verder met hem gaan is natuurlijk ook een optie, maar dat zou mijn keuze niet zijn.
Accepteren of uitmaken. Meer smaken zijn er niet.

Misschien heb je er minder last van als je afspreekt dat hij niet bij je is/slaapt als ie is wezen stappen/aan de zuip gaat.
Dan hoef je dat dronken gedrag niet te zien.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 15:52
4.02% gewijzigd
Tsja, verschil van mening tussen jou en hem.
Hij mag dat doen, jij mag het uitmaken als je er niet mee leven kunt.
Tia.Dalma schreef:
01-02-2020 15:46
Aantrekkingskracht --> houden van --> ....

Het is nu zaak om te bedenken of na de vlinders en de uitspraak 'ik hou van jou' er nu ook daadwerkelijk basis is voor een relatie. Waarom vind jij deze man aantrekkelijk om mee een volwassen relatie te hebben? Wat compenseert er allemaal zijn vervelende dronk en bijbehorende nare gedrag? (Wat mij betreft zou dat een HELEBOEL moeten zijn).
Dit is een hele goede vraag, hij heeft adhd is heel intens met zijn liefde geven, mij de hele dag complimentjes geven en vertellen hoe blij hij met me is. Maar daartegenover staat dat hij ook in boosheid intens kan zijn, niet agressief maar wel erg afwijzend snel aangevallen voelen en dan vluchtgedrag.
Mommy2020 schreef:
01-02-2020 15:52
Dit is een hele goede vraag, hij heeft adhd is heel intens met zijn liefde geven, mij de hele dag complimentjes geven en vertellen hoe blij hij met me is. Maar daartegenover staat dat hij ook in boosheid intens kan zijn, niet agressief maar wel erg afwijzend snel aangevallen voelen en dan vluchtgedrag.
Maar het is adhd dus dan kan hij daar niets aan doen en dus ben jij nog met hem?
Wonen jullie samen? Wat voor last heb jij er van als hij 2x per maand iets met zijn vrienden doet en dan niet meer aanspreekbaar is voor jou? Bederft dat voor jou alle andere dagen van de maand? Waarom word je zo boos op hem als hij dronken is? Waarom kun je hem niet die 2x per maand zijn roes laten uitslapen om daarna samen weer wat leuks te gaan doen?
Tia.Dalma schreef:
01-02-2020 15:53
Maar het is adhd dus dan kan hij daar niets aan doen en dus ben jij nog met hem?
Tja.. daar komt het soms wel een beetje op neer, ik vind het dan vaak zelfs zielig. En accepteer maar dat hij zo reageert omdat hij me daarna weer overlaad met liefde.
Marana schreef:
01-02-2020 15:55
Wonen jullie samen? Wat voor last heb jij er van als hij 2x per maand iets met zijn vrienden doet en dan niet meer aanspreekbaar is voor jou? Bederft dat voor jou alle andere dagen van de maand? Waarom word je zo boos op hem als hij dronken is? Waarom kun je hem niet die 2x per maand zijn roes laten uitslapen om daarna samen weer wat leuks te gaan doen?
Zo denk ik soms ook maar toch ergert het me omdat hij vantevoren zegt ik hou rekening met je en vervolgens zo dronken terugkomt. Hij is dan ook snel op zijn tenen getrapt en dan gaat hij weg en nog veel meer drinken terwijl hij al dronken was. Ik vind dat eigenlijk niet acceptabel.
Mommy2020 schreef:
01-02-2020 15:57
Tja.. daar komt het soms wel een beetje op neer, ik vind het dan vaak zelfs zielig. En accepteer maar dat hij zo reageert omdat hij me daarna weer overlaad met liefde.
Beetje dom, niet?

Het zou mijn vriend niet zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vroeg me ook af of jullie samenwonen. Als dat niet zo is dan zou ik me er niet heel druk om maken, maar dan zou ik hem niet bij mij thuis hoeven met zijn dronken kop en hij mag ook in zijn eigen huis zijn roes uitslapen. Woon je wel samen, dan zou ik het een groter probleem vinden.
susan wijzigde dit bericht op 01-02-2020 16:03
2.69% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mommy2020 schreef:
01-02-2020 15:59
Zo denk ik soms ook maar toch ergert het me omdat hij vantevoren zegt ik hou rekening met je en vervolgens zo dronken terugkomt. Hij is dan ook snel op zijn tenen getrapt en dan gaat hij weg en nog veel meer drinken terwijl hij al dronken was. Ik vind dat eigenlijk niet acceptabel.

Maar jullie wonen niet samen dus?

En waarom spreek je niet af dat hij dronken doet waar jij niet bij bent?
Jullie wonen dus samen? Ik kan me voorstellen dat het je dan wat meer ergert dan wanneer je niet samenwoont.
Hij zegt van tevoren dat hij rekening met je houdt. Zegt hij dat nadat jij eerst aan hem hebt gevraagd om niet dronken te worden?

Ik neem aan dat hij zijn vrienden al jaren kent, en dat het voor hem al jaren normaal is om 2x per maand met zijn vrienden dronken te worden. Ik vind het nogal wat dat jij hem nu net een jaar kent en dan hem wil beperken in deze vriendschappen en in zijn uitgaan. Je zou het ook niet leuk vinden als hij jou zou beperken in iets wat jij heel leuk en gezellig vindt en maar 2x per maand doet denk ik?
2x per maand even uit z'n pan en daar doe jij moeilijk over en verpest steeds zijn avond door ruzie met hem te zoeken?

Ga er maar niet mee door, want hier is geen sprake van houden van en vooral niet van gunnen.
Ik vind dat iedere volwassene zelf moet weten of hij/zij lekker aan de zuip gaat.
Maar daar kun je dus ook afspraken over maken over het hoe en waar.

Boos worden en ruzie maken vind ik zo stom.
Eens met wat Susan, Cateautje en PoesinBoots allemaal zeggen dus.
Ik drink ook graag een glaasje, maar de vriend van TO gaat (al dan niet door zijn adhd) over zijn eigen grenzen heen en vervolgens over die van TO. Stomdronken worden, ruzie maken en vervolgens nog harder doordrinken vind ik ongezond gedrag (zowel fysiek als mentaal) en problematisch als dat standaard om de week gebeurt.

Ik denk dat TO zich vooral moet afvragen of zielig vinden een goede basis is voor een volwassen relatie waar ze zelf ook gelukkig van wordt.
Cateautje schreef:
01-02-2020 16:03
2x per maand even uit z'n pan en daar doe jij moeilijk over en verpest steeds zijn avond door ruzie met hem te zoeken?

Ga er maar niet mee door, want hier is geen sprake van houden van en vooral niet van gunnen.
Hij laat zo wel aan mijn kinderen zien dat het normaal is zo dronken te worden en vervolgens nog meer gaat zitten drinken. Dat is niet wat ik ze wil meegeven..
En we wonen sinds kort wel samen.
Ik ken hem al jaren, wist dat hij altijd veel dronk, soms 2x per week. maar hij wilde dat zelf niet meer en heeft me ook laten zien dat hij het bij 2x per maand houdt maarja dan wel gelijk zo.
Maar hoe zit het met die intense boosheid, snel aangevallen voelen en vluchtgedrag? Daar zou ik me veel meer zorgen over maken.
Life is short. Eat dessert first.
Wat een kansloos puberaal gedrag, 2x per maand dronken worden.
Die roes slaapt hij maar lekker in zn eigen huis uit, en zeker niet gaan samenwonen met deze alcoholist.
ik geef mn bek ook maar een douw
... en het ook niet op zijn adhd afschuiven / bagatelliseren.
Oh jee, je woont al samen? Dan is t je eigen schuld, je wist dat hij dit gedrag vertoonde.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mommy2020 schreef:
01-02-2020 16:07
Hij laat zo wel aan mijn kinderen zien dat het normaal is zo dronken te worden en vervolgens nog meer gaat zitten drinken. Dat is niet wat ik ze wil meegeven..
En we wonen sinds kort wel samen.
Ik ken hem al jaren, wist dat hij altijd veel dronk, soms 2x per week. maar hij wilde dat zelf niet meer en heeft me ook laten zien dat hij het bij 2x per maand houdt maarja dan wel gelijk zo.
Tja, je wist het vantevoren, dan moet je nu niet tegen hem gaan zeuren he. Eigen schuld....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven