Mode & Beauty alle pijlers

Stinkende leren tas

01-02-2020 16:50 17 berichten
Hallo allemaal!

Een poos geleden heb ik op een markt een prachtige leren tas op de kop getikt. Bij thuiskomst bleek deze helaas intens te stinken. Naar kameel. Geit. Urine? Geen idee wat precies maar het is ontzettend smerig. De hele kamer rook er direct naar. Teruggaan kon niet want incidenteel marktje. Beetje boos op de verkoper was ik wel...

Wat onderzoek via Google doet me vermoeden dat het leer op een wat traditionele manier is gelooid. Ik heb het volgende, tevergeefs, gedaan om van de geur af te komen:

- afgenomen met azijn
- in een plastic tas met baking soda luchtdicht opgesloten voor een aantal dagen
- En tot slot de tas een paar maanden luchtdicht in een tas met robijn geurbuiltjes opgesloten.

Zoals jullie vermoeden: ik haal hem er zojuist uit en de tas stinkt nog steeds! :'(

Heeft er iemand de gouden tip? Komt dit nog goed? Of kan ik hem beter ritueel verbranden?

Helaas heb ik geen buitengelegenheid waar de tas een poosje kan bivakkeren momenteel. Als dit dé oplossing is ga ik een balkon voor de tas zoeken.. maar ik hoop dat er nog andere, wellicht snelle opties zijn :)

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Succes met het verbranden van leer;)
Ga eens met de tas naar een goede schoenmaker.
Mss heeft die een advies.

www.leerlooier.nl heeft mss advies.
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 01-02-2020 17:13
20.44% gewijzigd
Nope
Naar de Turkse kleermaker/schoenmaker in het winkelcentrum
Beetje boos op de verkoper was ik wel...

Waarom? De tas is toch niet opeens tussen het marktje en jouw huis gaan stinken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Denk niet dat je de geur eruit gaat krijgen. Helaas.
himalaya schreef: ↑
01-02-2020 17:30
Waarom? De tas is toch niet opeens tussen het marktje en jouw huis gaan stinken?
Nee, want dan zou ik ook niet boos hoeven te worden op de verkoper, als hij opeens is gaan stinken onderweg.

Een tas die stinkt als deze kun je niet met goed fatsoen verkopen hoor. Zeker niet voor de prijs die ik ervoor heb betaald. Ik heb nog nooit in een winkel zoiets geroken. En terecht, er zou geen klant meer binnen komen.

Omdat het buiten was en vrij koud heb ik het Zelf toen niet direct gemerkt. Binnen en warmte deed de geur niet veel goed zullen we maar zeggen.
uf2000 van ecodor.
Weggooien. Ik vermoed dat de tas niet peperduur was op "dat marktje" en je bent al maanden en maanden bezig om de lucht eruit te krijgen. Helaas niet gelukt. Bij mij had dat ding allang in de vuilnisbak gelegen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
diepvries al geprobeerd?
Alhoewel ik ben bang dat het niet zal helpen met leer....
not all who wander are lost
Even naar decathlon (of zo) zadelzeep halen en tas een goede reiniging geven.
Ik had ook een leren tas die stonk naar geit. Ik heb dat ding een tijdje in de keuken gehangen om te laten 'ademen' en in de hoop dat het kookluchtjes zou opnemen of iets, als die godvergeten stank maar minder zou worden. Het heeft geholpen, ook al ruik je nog wel iets als je je neus tegen de tas gedrukt houdt.
Goede tips, dank jullie wel!

Diepvries nog niet geprobeerd inderdaad!

En goed te lezen dat het bij jou wel is gelukt Sharpay!
https://nl.wikihow.com/Vieze-luchtjes-uit-leer-krijgen
Nope
https://www.youtube.com/watch?v=CvzW2R0G3LA
Nope
Koffie (pax’s bijvoorbeeld) in je tas stoppen en een paar dagen laten zitten. Doet echt wonderen!
Vroeger hadden de vrouwen altijd een zakdoekje met Eau de Cologne 4711 in hun handtas . Probeer het eens. Als mijn grootmoeder haar handtas opendeed kwam die geur mij tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven