Stinkende leren tas
zaterdag 1 februari 2020 om 16:50
Hallo allemaal!
Een poos geleden heb ik op een markt een prachtige leren tas op de kop getikt. Bij thuiskomst bleek deze helaas intens te stinken. Naar kameel. Geit. Urine? Geen idee wat precies maar het is ontzettend smerig. De hele kamer rook er direct naar. Teruggaan kon niet want incidenteel marktje. Beetje boos op de verkoper was ik wel...
Wat onderzoek via Google doet me vermoeden dat het leer op een wat traditionele manier is gelooid. Ik heb het volgende, tevergeefs, gedaan om van de geur af te komen:
- afgenomen met azijn
- in een plastic tas met baking soda luchtdicht opgesloten voor een aantal dagen
- En tot slot de tas een paar maanden luchtdicht in een tas met robijn geurbuiltjes opgesloten.
Zoals jullie vermoeden: ik haal hem er zojuist uit en de tas stinkt nog steeds!
Heeft er iemand de gouden tip? Komt dit nog goed? Of kan ik hem beter ritueel verbranden?
Helaas heb ik geen buitengelegenheid waar de tas een poosje kan bivakkeren momenteel. Als dit dé oplossing is ga ik een balkon voor de tas zoeken.. maar ik hoop dat er nog andere, wellicht snelle opties zijn
Alvast bedankt voor het meedenken!
Een poos geleden heb ik op een markt een prachtige leren tas op de kop getikt. Bij thuiskomst bleek deze helaas intens te stinken. Naar kameel. Geit. Urine? Geen idee wat precies maar het is ontzettend smerig. De hele kamer rook er direct naar. Teruggaan kon niet want incidenteel marktje. Beetje boos op de verkoper was ik wel...
Wat onderzoek via Google doet me vermoeden dat het leer op een wat traditionele manier is gelooid. Ik heb het volgende, tevergeefs, gedaan om van de geur af te komen:
- afgenomen met azijn
- in een plastic tas met baking soda luchtdicht opgesloten voor een aantal dagen
- En tot slot de tas een paar maanden luchtdicht in een tas met robijn geurbuiltjes opgesloten.
Zoals jullie vermoeden: ik haal hem er zojuist uit en de tas stinkt nog steeds!
Heeft er iemand de gouden tip? Komt dit nog goed? Of kan ik hem beter ritueel verbranden?
Helaas heb ik geen buitengelegenheid waar de tas een poosje kan bivakkeren momenteel. Als dit dé oplossing is ga ik een balkon voor de tas zoeken.. maar ik hoop dat er nog andere, wellicht snelle opties zijn
Alvast bedankt voor het meedenken!
zaterdag 1 februari 2020 om 17:11
Ga eens met de tas naar een goede schoenmaker.
Mss heeft die een advies.
www.leerlooier.nl heeft mss advies.
Mss heeft die een advies.
www.leerlooier.nl heeft mss advies.
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 01-02-2020 17:13
20.44% gewijzigd
Nope
zaterdag 1 februari 2020 om 17:49
Nee, want dan zou ik ook niet boos hoeven te worden op de verkoper, als hij opeens is gaan stinken onderweg.
Een tas die stinkt als deze kun je niet met goed fatsoen verkopen hoor. Zeker niet voor de prijs die ik ervoor heb betaald. Ik heb nog nooit in een winkel zoiets geroken. En terecht, er zou geen klant meer binnen komen.
Omdat het buiten was en vrij koud heb ik het Zelf toen niet direct gemerkt. Binnen en warmte deed de geur niet veel goed zullen we maar zeggen.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:06
zaterdag 1 februari 2020 om 18:44
Ik had ook een leren tas die stonk naar geit. Ik heb dat ding een tijdje in de keuken gehangen om te laten 'ademen' en in de hoop dat het kookluchtjes zou opnemen of iets, als die godvergeten stank maar minder zou worden. Het heeft geholpen, ook al ruik je nog wel iets als je je neus tegen de tas gedrukt houdt.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:37
zaterdag 1 februari 2020 om 19:38