Mode & Beauty alle pijlers

couperose

02-02-2020 08:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben halvewege de 40 en heb couperose op mijn wangen. Op de konen van mijn wangen zeg maar. Eerst alleen aan de ene kant, maar nu ook op de andere kant. Ik vind het lelijk. Normaliter krijg ik het met foundation nog redelijk weg maar ik wil niet altijd met die pancake op lopen en op een gegeven moment komt het er ook doorheen. Ik wil het dus blijvend weg laten halen. Iemand enig idee hoe ik dat kan laten doen, of het pijn doet en wat het kost? Ik ben benieuwd naar ervaring verhalen
Geen advies over behandelen maar wel uit ervaring: rook of drink je? Toen ik een periode meer dronk dan goed was en ook nog eens rookte dacht ik dat ik het had. Toen ik weer normaal ging doen was het meeste weg.

Je hebt trouwens echt mooie foundation die je nauwelijks ziet zitten. Daar valt ook nog wat te winnen. Laat je eens goed adviseren.
Hey,

Ik ben een stukje jonger maar heb hier ook last van. Ben 2 jaar terug bij een kliniek geweest om het te behandelen. Na 3 behandelingen zag het er erg mooi uit!!
Nu 2 jaar later komt het weer een beetje terug. Dat wist ik van te voren, het is niet iets wat definitief weg blijft.
Binnenkort dus weer een behandeling plannen.
De behandeling die ik gehad heb is met een vaatlaser. Het zijn een soort stroomschokjes. Niet geheel pijnloos, maar effect is zeer snel zichtbaar.
Ja zoiets wil ik. Ik wil er echt iets aan laten doen. Ben benieuwd naar de ervaringen van verschillende mensen. Want ik vind het echt lelijk.
Na alles geprobeerd te hebben was het enige wat voor mij werkte volledig stoppen met het drinken van alcohol. Ik drink nu 2 jaar niet meer en mijn huid ziet er vlekkeloos uit.
DaantjeJesseSanne schreef:
02-02-2020 08:50
Hey,

Ik ben een stukje jonger maar heb hier ook last van. Ben 2 jaar terug bij een kliniek geweest om het te behandelen. Na 3 behandelingen zag het er erg mooi uit!!
Nu 2 jaar later komt het weer een beetje terug. Dat wist ik van te voren, het is niet iets wat definitief weg blijft.
Binnenkort dus weer een behandeling plannen.
De behandeling die ik gehad heb is met een vaatlaser. Het zijn een soort stroomschokjes. Niet geheel pijnloos, maar effect is zeer snel zichtbaar.
Dit heb ik ook een aantal keer laten doen, het kwam bij mij daarna ook steeds terug. De periodes dat ik er plezier van had werden steeds korter en de couperose heftiger.
Toevallig vorige week nog een behandeling gehad met ipl. Dat zijn een soort elastiekschokjes met fel licht. Na 1 behandeling is het al de helft minder. In maart ga ik nog een keer. Ik betaalde 79 euro voor 2 wangen.
ik geef mn bek ook maar een douw
De ervaring dat t steeds heftiger wordt heb ik niet. Ik heb er al zeker 30 jaar last van, en 1x in de 5 jaar neem ik dan 1 of 2 behandelingen.
Ik drink helemaal niet.
Madeliefjees schreef:
02-02-2020 10:01
De ervaring dat t steeds heftiger wordt heb ik niet. Ik heb er al zeker 30 jaar last van, en 1x in de 5 jaar neem ik dan 1 of 2 behandelingen.
Ik drink helemaal niet.
Rook je toevallig?
Ik betaalde €150,- per keer voor 2 wangen .
Liesettes schreef:
02-02-2020 10:06
Rook je toevallig?
Nee. Ik denk dat het erfelijk is, mijn moeder had t ook.
Ik had op m'n veertiende last van 1 plekje op m'n wang. Ik heb het toen ook met laserbehandeling dicht laten branden. Dat was in het ziekenhuis bij de dermatoloog. Deed behoorlijk zeer en de volgende paar dagen was het blauw. Wel sindsdien altijd weggebleven.
Madeliefjees schreef:
02-02-2020 10:08
Nee. Ik denk dat het erfelijk is, mijn moeder had t ook.
Dat is balen, maar als je het door de behandelingen onder controle kan houden is dat natuurlijk een prima oplossing. Bij mij bleek de oorzaak de alcohol te zijn terwijl ik absoluut niet veel dronk. Doordat ik af en toe bleef drinken kwam het steeds terug en nu ik totaal ben gestopt is het spontaan verdwenen.

Ik heb naast de gezichtsbehandeling ook kleine, niet al te fraaie, adertjes laten behandelen. Ik zag direct een geweldig resultaat en de adertjes zijn nog niet terug gekomen.
Wat een verschil nog aan prijzen dan.

Ik heb mijn eerste plekje gekregen al jaaaaren geleden. Nu doet mijn tweede wang mee. Ik drink wel wijntjes maar niet overdadig veel. Ik heb geen idee of er een verband is maar ik wil vooral die lelijke adertjes nu weg zeg maar. Ik zal maandag eens bellen.

Doet het trouwens erg veel pijn? En hoe lang duurt het laseren in totaal? Kan je er verdovende zalf van de dokter onder doen?
Belladonna- schreef:
02-02-2020 10:50
Wat een verschil nog aan prijzen dan.

Ik heb mijn eerste plekje gekregen al jaaaaren geleden. Nu doet mijn tweede wang mee. Ik drink wel wijntjes maar niet overdadig veel. Ik heb geen idee of er een verband is maar ik wil vooral die lelijke adertjes nu weg zeg maar. Ik zal maandag eens bellen.

Doet het trouwens erg veel pijn? En hoe lang duurt het laseren in totaal? Kan je er verdovende zalf van de dokter onder doen?
Probeer eens een maand niet te drinken. Als het dan weggaat heeft behandelen ook weinig zin als je door drinkt. Ik dronk wel teveel maar niet elke dag. Toen op dieet ging en niet meer dronk zag ik echt na 2/3 weken verschil. Proberen kan altijd toch?
Ik had dus niet de laser maar de ipl. En ja, het is best wel wat pijnlijk. Maar ja, wie mooi wil zijn....
Ik ben ook gestopt met alcohol drinken (onder andere) vanwege mijn huid. De couperose is niet weg maar wel veel minder. Ik zou dus ook aanraden om eens een paar maanden alcohol te laten staan en te zien of het vermindert.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik drink niet, nooit gedaan ook. En ook rook ik niet, ook nooit gedaan.

Dus daar heeft het voor mij jammer genoeg niks mee te maken.

Verschil in prijs is er zeker. Zoek goed naar reviews enz.
Sauna is ook slecht. Maar dat blijf ik gewoon doen hoor.
Ik heb ook last van couperose en laat het zo'n 1x per jaar behandelen bij een huidtherapeut. Ze branden de adertjes dicht met een naaltje waar stroom op staat. Doet wel even zeer en de eerste dagen ziet het er niet zo mooi uit. Daarna heel blij mee. Ik betaal 30 euro per 15 minuten.

De huidtherapeut vertelde dat dit triggers kunnen zijn: warmte zoals bij saunas, de zon, alcohol, roken en gekruid eten.
Heb zelf de erfelijke versie van de rode adertjes helaas.
Ik heb het 2 jaar geleden voor het eerst laten behandelen, 2 keer in 2 maanden tijd. Zo’n 10 maanden later nog eens en nu doe ik een nieuwe behandeling als ik me weer eraan begin te storen.

Is via IPL en het kost bij mij €125,- per keer, ze pakken dan 2 wangen, neus(vleugels) en indien nodig een enkel adertje op kin en/of voorhoofd.

Het doet bij mij de ene keer meer zeer dan de ander maar ik vind het erg tegenvallen qua pijn.
Ze smeren er zelf iets van gel ofzo of voor betere geleiding dus zelf vooraf smeren met verdovende crème zou ik niet doen.

Wel werken ze met opzetstukjes; als het teveel pijn doet kun je vragen of ze een kleiner opzetstukje kunnen gebruiken. Dat scheelt bij mij altijd al flink.
Dan wordt er per flits minder huid geraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven