Tuinset/ tuintafel
zondag 2 februari 2020 om 08:09
Heel langzaam krijg ik al een beetje lentekriebels. In de lente wil ik echt een nieuw tuinset. We hebben nu een glazen tuintafel en ik vind het een ramp. Het glas soms erg heet, elke keer de tafel met spons schoonmaken en daarna droogwrijven.
Ik merk dat ik veel minder vaak buiten zit.
Eigenlijk wil ik zo’n houten picknicktafel.
Daar ga ik veel sneller even aanzitten en voor de kinderen ook gemakkelijker.
Je hebt tegenwoordig van die sets die je kunt ombouwen tot tuinbank of sets waarbij de banken omhoog kunnen klappen.
Wie heeft er zelf een picknicktafel staan? Wat is een aanrader?
Overigens houden we verder van die grote plastic tuinstoelen, dus als we lekker in de zon willen zitten, kan dat ook.
Ik merk dat ik veel minder vaak buiten zit.
Eigenlijk wil ik zo’n houten picknicktafel.
Daar ga ik veel sneller even aanzitten en voor de kinderen ook gemakkelijker.
Je hebt tegenwoordig van die sets die je kunt ombouwen tot tuinbank of sets waarbij de banken omhoog kunnen klappen.
Wie heeft er zelf een picknicktafel staan? Wat is een aanrader?
Overigens houden we verder van die grote plastic tuinstoelen, dus als we lekker in de zon willen zitten, kan dat ook.
zondag 2 februari 2020 om 08:32
Zo’n hele grote picknicktafel die langs de Duitse snelwegen staan vind ik nog wel te doen. Maar van die consumentenversies zijn prut. Moet ik mijzelf in een onnatuurlijke houding in vouwen. En als ik dan zit en ik ben wat vergeten mee te pakken zucht ik dat ik mijzelf er weer uit moet hijsen.
Geeft mij maar gewoon een stoel aan een tafel
Geeft mij maar gewoon een stoel aan een tafel
zondag 2 februari 2020 om 08:33
Ik wil ook niet aan een picknicktafel, gewoon een tafel met stoelen met een leuning.
Mijn tafel en stoelen zijn van hout met staal. In het begin oliede ik het nog in maar nu nooit meer. Schrob het in het voorjaar eens af en dat is het wel.
Mijn schoonouders hebben van dat gecoate staal dat is ook al jaren mooi. De dure variant dan, de goedkope set die ze hadden bladderde vrij snel af.
Mijn tafel en stoelen zijn van hout met staal. In het begin oliede ik het nog in maar nu nooit meer. Schrob het in het voorjaar eens af en dat is het wel.
Mijn schoonouders hebben van dat gecoate staal dat is ook al jaren mooi. De dure variant dan, de goedkope set die ze hadden bladderde vrij snel af.
zondag 2 februari 2020 om 08:39
Wij hadden vroeger een gladde pichnicktafel, dus ipv bestaande uit houten balken een volledig blad, en daar heb ik zó vaak aan zitten knutselen, lezen, schrijven, huiswerk maken, eten.viva-amber schreef: ↑02-02-2020 08:20Ik vind een picknick tafel niet lekker zitten. Je zit altijd een beetje voorover gebogen en je krijgt er een houten reet van.
Je kan er heel actief aan aan tafel werken.
zondag 2 februari 2020 om 08:53
Wij hebben een grote picknicktafel, zelf gemaakt en met rugleuning. Wij zitten daar veel op, ook uren achter elkaar. Het is een heerlijke werkplek. In droge periodes laten wij de kussens liggen en de parasol uitstaan, zodat het ook nog eens gezellig staat.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 02-02-2020 09:08
3.64% gewijzigd
zondag 2 februari 2020 om 08:57
Picknicktafel is alleen prettig met banken met een rugleuning. Zoiets dus :

Al vind ik het met eten weer niet heel praktisch, want je zit te ver van de tafel af. Dan moet je echt voorover buigen. Om te borrelen is hij wel fijn!
Maar het fijnst vind ik toch gewoon normale tuinstoelen met verstelbare rugleuning. Wij hebben een tafel met glas, maar hier draai ik altijd het zonnescherm uit met warm weer. Dus dan is de tafel ook niet heet.
Al vind ik het met eten weer niet heel praktisch, want je zit te ver van de tafel af. Dan moet je echt voorover buigen. Om te borrelen is hij wel fijn!
Maar het fijnst vind ik toch gewoon normale tuinstoelen met verstelbare rugleuning. Wij hebben een tafel met glas, maar hier draai ik altijd het zonnescherm uit met warm weer. Dus dan is de tafel ook niet heet.
zondag 2 februari 2020 om 09:27
Waarom een picknick tafel. Je kan nooit eens de bank dichterbij of verderweg zetten, nooit aanschuiven. En dat er in klimmen. Nee, liever een tafel met losse banken.
Ik ben blij met mijn ikea tafel. Van 1.40 uit te klappen tot 2.60. Geen sta in de weg als je alleen bent en ruimte genoeg voor een grote ploeg.
Ik ben blij met mijn ikea tafel. Van 1.40 uit te klappen tot 2.60. Geen sta in de weg als je alleen bent en ruimte genoeg voor een grote ploeg.
zondag 2 februari 2020 om 09:32
Losse banken is inderdaad ook nog een goede tip. De banken kun je dan ook nog weleens verplaatsen.strings-attached schreef: ↑02-02-2020 09:27Waarom een picknick tafel. Je kan nooit eens de bank dichterbij of verderweg zetten, nooit aanschuiven. En dat er in klimmen. Nee, liever een tafel met losse banken.
Bedankt voor de tip.
zondag 2 februari 2020 om 10:17
Daar kan je toch niet lekker aan zitten? Dan zit je toch steeds met je benen en knieën tegen die schuine houten schragen? Of met zo'n houten balk tussen je benen?Whomi schreef: ↑02-02-2020 08:57Picknicktafel is alleen prettig met banken met een rugleuning. Zoiets dus :
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 2 februari 2020 om 10:47
zondag 2 februari 2020 om 10:54
zondag 2 februari 2020 om 13:44
Mijn ouders hebben zoiets: https://www.bol.com/nl/p/ronde-picknick ... QgQAvD_BwE . Geen gedoe met inklimmen en een heerlijke tafel om aan te eten en wat te knutselen/klussen.
Daarnaast hebben ze nog van die plastic stoelen met goede kussens (en voetenbankjes) om lekker de hele middag in te kunnen zitten
Daarnaast hebben ze nog van die plastic stoelen met goede kussens (en voetenbankjes) om lekker de hele middag in te kunnen zitten
zondag 2 februari 2020 om 16:12
Er kunnen 2 personen per bankje met de houten balk tussen die 2 personen in. Lijkt me geen probleem verder. Ik vind ze prima zitten met een kussentje onder de kont. De rugleuning moet er wel echt op zitten. Maar niet fijn voor aan te eten dus.
zondag 2 februari 2020 om 16:20
Maar degenen die "in het midden" zitten moeten dan toch acrobatische toeren uithalen om over al die balken heen te klimmen om bij hun zitplaats te komen? Laat staan als je halverwege de avond even naar het toilet moet ofzo, dan moet eerst je buurman/buurvrouw opstaan, dan moet je over die balken klimmen zonder je schenen en je enkels te stoten, je tussen bank en tafel uit wurmen, en als je geplast hebt, weer in dezelfde volgorde terug. Mij niet gezien.
zondag 2 februari 2020 om 16:35
Nee, die kan er in het midden gewoon uit. Het zijn per kant 2 losse bankjes met in het midden van elk bankje die balk. Je zit dus links of rechts naast de balk en kan er gewoon uit. Je ziet ook dat de rugleuning en zitting niet door loopt.pejeka schreef: ↑02-02-2020 16:20Maar degenen die "in het midden" zitten moeten dan toch acrobatische toeren uithalen om over al die balken heen te klimmen om bij hun zitplaats te komen? Laat staan als je halverwege de avond even naar het toilet moet ofzo, dan moet eerst je buurman/buurvrouw opstaan, dan moet je over die balken klimmen zonder je schenen en je enkels te stoten, je tussen bank en tafel uit wurmen, en als je geplast hebt, weer in dezelfde volgorde terug. Mij niet gezien.
zondag 2 februari 2020 om 16:38
Ja, daar zit zo'n 20 cm tussen hooguit. Nou, succes, als je dat een makkelijke manier vindt om van die tafel weg te komen. Opstaan kan je al niet, want je kan niet rechtop staan tussen tafel en bank, dus moet je je zittend zo ver zien te draaien dat je enigszins overeind kan komen en je dan door die 20 cm heen wurmen zonder je schenen te stoten of met je heupen tegen de tafelrand te botsen, met de nodige blauwe plekken ten gevolge...
zondag 2 februari 2020 om 16:48
Tja, sommige mensen zijn toch wat leniger dan jij blijkbaar. Ik vind het fijne bankjes om aan te borrelen. Jij mag wat anders vinden.pejeka schreef: ↑02-02-2020 16:38Ja, daar zit zo'n 20 cm tussen hooguit. Nou, succes, als je dat een makkelijke manier vindt om van die tafel weg te komen. Opstaan kan je al niet, want je kan niet rechtop staan tussen tafel en bank, dus moet je je zittend zo ver zien te draaien dat je enigszins overeind kan komen en je dan door die 20 cm heen wurmen zonder je schenen te stoten of met je heupen tegen de tafelrand te botsen, met de nodige blauwe plekken ten gevolge...
zondag 2 februari 2020 om 16:52
Dat doe ik dan ook. Ik borrel liever terwijl ik comfortabel in een loungefauteuil zit. Dat soort bankjes vind ik hooguit aardig om even snel een kop koffie te drinken tijdens een stop bij een wegrestaurant, maar ik zou er niet aan moeten denken om daar een hele middag/avond op te moeten zitten.
pejeka wijzigde dit bericht op 02-02-2020 16:57
0.40% gewijzigd